Rejestracja:24 mar 2011, 20:39 Posty: 79
GG: 0
Samochód: dobry
Witam. Czy wie ktoś może o co chodzi w volvo fh13 napęd 6x2 że to auto tak dosłownie tańczy na poduszkach?? Dzieje się coś takiego że jeśli auto nie jest doładowane A zwłaszcza jeśli ładunek jest delikatnie na jedną stronę więcej załadowany poduszki zaczynają wariować i auto się tak kołysze na boki. Pompuje powietrze z jednej strony potem z drugiej popuszcza i znowu pompuje i tak w kółko. Mam scanię i niejednokrotnie woziłem z jednej strony paki tonę czy 2 więcej o nic się nie działo. Taka sama sytuacja się dzieje również jak auto na pusto wjedzie na jakiś delikatny przechył. Miał ktoś może podobną sytuację i może wie jak to wyłączyć?? Auto to volvo fh 13 2012 rok - 8 poduszek zawieszenia.
_________________ Jak czolgiem nie wjedzie to pojedziemy Passatem.
Volvo ma osobno regulowaną prawą i lewą stronę. Nawala prawdopodobnie jeden z zaworów ECAS lub czujnik poziomu. Powietrze nie sadzi z jednego z zaworów przed mostem? Błędów w zawieszeniu jakiś nie wyświetla?
Miałem tak w jednej solówce że na postoju poduszki pompowały i spuszczały powietrze a jak wiatr zawiał to dopiero tańcował przyczyną były padnięte amortyzatory
Rejestracja:24 mar 2011, 20:39 Posty: 79
GG: 0
Samochód: dobry
Błędu żadnego nie wyświetla i powietrze też nigdzie nie ucieka. Z tymi amortyzatorami to może i by się zgadzało że są wybite bo widzę że opony napędowe są lekko wyząbkowane.
_________________ Jak czolgiem nie wjedzie to pojedziemy Passatem.
To sprawdź jeszcze czujniki poziomu po obu stronach czy nie ma luzu na cięgnach. Było coś ostatnio robione przy aucie? Miałem cztery razy taki problem u mnie padł zawór wewnętrznie przepuszczał powietrze przez co auto dostawało głupawki dwa razy regenerowałem i dopiero wymiana pomogła na dłużej i raz po wymianie czujnika wysokości na zamiennik ten się rozkręcił po kilku miesiącach łapiąc taki luz że auto też się nie mogło wypoziomować i pompowało i spuszczało na przemian stronami. Co do amortyzatorów to dziwne nie powinny tak wpływać system działa z opóźnieniem i przerwami żeby nie reagować na to, chyba że w nowszych zwiększyli szybkość zadziałania i jest się w stanie rozbujać przy padniętym zawieszeniu. Lepiej to ogarnąć bo grozi to przeciążeniem opon z jednej strony i wystrzałami, most powinien być równoległy do auta jeśli jest tam przechył to znaczy że jedna strona nie dopompowuje powietrza a druga pompuje za dużo.
Użytkownicy przeglądający to forum: Ahrefs [Bot] i 10 gości
Nie możesz tworzyć nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów
Witaj. Na tej stronie używamy ciasteczek. Strona korzysta z plików
cookies w celu realizacji usług i zgodnie z §3
Polityki
prywatności. Zamknięcie tego komunikatu oznacza zgodę na
ich zapisywanie na Twoim komputerze. Możesz określić warunki
przechowywania lub dostępu do nich w Twojej przeglądarce.
Wyrażam zgodę