Strona 1 z 1 [ Posty: 14 ]
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 23 mar 2022, 9:57

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 23 mar 2022, 9:51
Posty: 1

Witam
Czy można przerobić BDF'a na hakowca?
Ktoś już to zrobił?
Kupno auta BDF jest średnio o 70-100k tańsze od gotowego hakowca i stąd moje pytanie.
nawet jeśli zamontujemy nowe urządzenie hakowe i cena wyjdzie podobna to z powodu wcześniejszej zabudowy auto powinno być mnie wyeksploatowane.
pozdrawiam


Post Wysłano: 23 mar 2022, 10:20

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 gru 2010, 23:04
Posty: 5095
Samochód: orange i grafitowy

BDF robi tak około 200.tyś rocznie więc nie wiem czy tak mało.

_________________
nie cytuję postów innych użytkowników :idea:


Post Wysłano: 24 mar 2022, 21:14

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 07 lut 2015, 17:20
Posty: 32
Samochód: Man TGA 26.480

Z założeniem haka na BDFa nie będzie problemu. Problem będzie z urządzeniem, ale jak myślisz o nowym to OK. Z używkami problem jest taki, że zazwyczaj sprzedają już zdemontowane i nie ma jak ich sprawdzić, a przy hakowcach relatywnie czesto zdarza się im przewrócić :roll: i później z takim sprzętem są spore problemy. Ogólnie w hakach ze względu na duże siły przy nieumiejetnej obsłudze lubi się coś urwać, popękać i przez to można trafić na minę.


Post Wysłano: 24 mar 2022, 22:45
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 10 sie 2007, 23:29
Posty: 1617
GG: 0
Lokalizacja: wielkopolska

Jak sprzedawałem swojego haka, przyjechał gość i opowiadał, że raz zrobił z bdf i drugi raz tego nie zrobi - miał ileś tam hakowców więc pojęcie chyba miał. BDF jest delikatny, bo ma być lekki - nie wiem czy nawet ścianki ramy nie ma innej. Typowy hak powinien mieć resor z przodu, stabilizatorami może się różnic, mocniejszymi osiami, odpowiednie rozstawy osi i właśnie samą ramą.

_________________
---------------------------------------
7xMAN 1xIVECO 1xVOLVO
---------------------------------------


Ostatnio zmieniony 25 mar 2022, 21:02 przez 5eba, łącznie zmieniany 1 raz.

Post Wysłano: 24 mar 2022, 23:43

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 07 lut 2015, 17:20
Posty: 32
Samochód: Man TGA 26.480

Oczywiście, że najlepiej aby podwozie było o jak największej nośności (Volvo ma chyba maksymalnie 31 ton przy 6x2), ale przy tych zabudowach waga też ma znaczenie bo hak swoje waży, dwie puszki, złomostwo na dyszlu i robią się kilogramy.
Mi się wydaje, że większym problemem jest montaż tych przeróbek bo często nie zakładają płyt stabilizacyjnych w ramę albo są montowane bez jakichkolwiek obliczeń, urządzenia są różnej jakości, tylna rolka podporowa nawet jak jest to dopóki nie podrywa przodu to kierowca zazwyczaj jej nie wysuwa; i później narzekamy, że trochę „nie tak to działa”.


Post Wysłano: 25 mar 2022, 0:50
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 16 lip 2008, 13:12
Posty: 395
Samochód: Volvo FM9 Volvo fl6 11

Oglądałem wszystko co dostępne jest w 6x2 i Volvo to czołg w porównaniu np z Manem lub Dafem :wink:

_________________
>>> STAR-TREK RULEZ <<<


Post Wysłano: 25 mar 2022, 10:07
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Widocznie man bdf ma zwykłą ramę pojedynczą jak mercedes.
Bo ciągnik siodłowy 6x2 ma podwójną ramę tak od skrzyni biegów do tylnej osi

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Post Wysłano: 25 mar 2022, 11:32
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 16 lip 2008, 13:12
Posty: 395
Samochód: Volvo FM9 Volvo fl6 11

Jak bierzesz nowe auto to producenci mają do wyboru różne ramy w volvo kiedyś patrzyłem to były bodajże 3 grubości stali do wyboru plus podwójna. U innych producentów jest podobnie. Gruba rama jest dedykowana pod zabudowy o punktowym nacisku nieposiadających własnej podramy. Np w asenizacyjnym można zrobić proste podpory pod zbiornikiem i bezpośrednio przykręcić zabudiwę do ramy. Co do resoru z przodu to tylko przy podnoszeniu przedniej osi nad ziemię widzę jego przewagę do jazdy poduszki lepsze. Niewiem czy tak przypadkiem trafiam ale każde auto jakie mam ma grubsze stabilizatory a to robi ogromną rużnicę.

_________________
>>> STAR-TREK RULEZ <<<


Post Wysłano: 25 mar 2022, 21:01
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 10 sie 2007, 23:29
Posty: 1617
GG: 0
Lokalizacja: wielkopolska

Cytuj:
Jak bierzesz nowe auto to producenci mają do wyboru różne ramy w volvo kiedyś patrzyłem to były bodajże 3 grubości stali do wyboru plus podwójna. U innych producentów jest podobnie. Gruba rama jest dedykowana pod zabudowy o punktowym nacisku nieposiadających własnej podramy. Np w asenizacyjnym można zrobić proste podpory pod zbiornikiem i bezpośrednio przykręcić zabudiwę do ramy. Co do resoru z przodu to tylko przy podnoszeniu przedniej osi nad ziemię widzę jego przewagę do jazdy poduszki lepsze. Niewiem czy tak przypadkiem trafiam ale każde auto jakie mam ma grubsze stabilizatory a to robi ogromną rużnicę.
Tak jak i resor z przodu - mniejsze "krótkie" przechyły.

_________________
---------------------------------------
7xMAN 1xIVECO 1xVOLVO
---------------------------------------


Post Wysłano: 26 mar 2022, 1:43
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 16 lip 2008, 13:12
Posty: 395
Samochód: Volvo FM9 Volvo fl6 11

Cytuj:
Tak jak i resor z przodu - mniejsze "krótkie" przechyły.
Popytaj właścicieli/kierowców manów 6x2 z resorem z przodu jak im się jeździ w zakrętach :wink: tarcie zderzakiem o asfalt to tam norma.

_________________
>>> STAR-TREK RULEZ <<<


Post Wysłano: 26 mar 2022, 11:55
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 10 sie 2007, 23:29
Posty: 1617
GG: 0
Lokalizacja: wielkopolska

Cytuj:
Cytuj:
Tak jak i resor z przodu - mniejsze "krótkie" przechyły.
Popytaj właścicieli/kierowców manów 6x2 z resorem z przodu jak im się jeździ w zakrętach :wink: tarcie zderzakiem o asfalt to tam norma.
Przeróbki jakieś ? Z BDF na jednym piórze ? Z małych kół założone duże - tył na poduchach podniesiony a przód został ? Inaczej sobie tego nie wyobrażam by Man mógł przytrzeć na prostej drodze o asfalt zderzakiem, nawet odboje między ramą a resorem na to nie pozwolą - a parę ich mam i różnych miałem ...
Ale tym się szybko w zakręt nie da wejść :) :
Obrazek

_________________
---------------------------------------
7xMAN 1xIVECO 1xVOLVO
---------------------------------------


Post Wysłano: 26 mar 2022, 13:42
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 16 lip 2008, 13:12
Posty: 395
Samochód: Volvo FM9 Volvo fl6 11

Z tego co widziałem to normalny czteropiórowy, może przy 26 dmc i jadąc powoli nie przyciera :lol: ale hakowiec to lekko na pewno nie będzie miał.
A w Volvo 3 osie na poduszkach wchodzi się w zakręty na pełnej... i nic się nadmiernie nie przechyla.
<---- to Volvo FM

_________________
>>> STAR-TREK RULEZ <<<


Post Wysłano: 26 mar 2022, 20:08
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 10 sie 2007, 23:29
Posty: 1617
GG: 0
Lokalizacja: wielkopolska

Resory też czasami się wymienia i to nie tylko wtedy gdy pękną :)
To mój były hak - fabryczny - nie ma opcji by zderzak zbliżył się do podłoża w niebezpieczny sposób.
Obrazek

W hydrodriva'ch mam dwa rodzaje belek - prosta i gięta - może dla jakiś lowdeków jest bardziej gięta i ktoś wydumkę zrobił zakładając bardziej wygiętą belkę do resoraka gdzie powinny być poduszki (chyba każdy lowdek powinien być na poduszkach z przodu ? )

_________________
---------------------------------------
7xMAN 1xIVECO 1xVOLVO
---------------------------------------


Post Wysłano: 26 mar 2022, 21:38
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Belka przednia jest taka sama w lowdecku i standarcie
Każdy lowdeck z przodu jest na poduszkach
Tyle że są dwie długości amortyzatora przy poduszkach
Stąd standard wyżej się podnosi od lowdecka zwłaszcza w podwoziu BDF

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 14 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: