Cytuj:
Przy osiach przyczepowych/naczepowych
-normalna pozycja hamulca to hamulec zablokowany poprzez sprężynę w siłowniku
-podczas hamowania powietrze odblokowuję sprężynę i układ hamuję
Przy osiach na w samochodach:
-przednia oś hamuję jak podasz powietrze, jej normalna pozycja to hamulce rozblokowane (są wyjątki gdzie na przedniej osi jest hamulec ręczny)
-tylna oś identycznie jak w przyczepie/naczepie
Ideowo wygląda to tak.
Jesteś w błędzie .Naczepa przyczepa z dwukomorowymi siłownikami np.
https://allegro.pl/oferta/silownik-hamu ... aign=_mtrz ,układ bez powietrza hamulce zablokowane przez sprężynę siłownika ,po napompowaniu układu ciśnienie ściska sprężynę i druga komora siłownika działa jak zwykły siłownik membranowy czyli i ręczny i zasadniczy ciśnienie podane na siłownik powoduje hamowanie . W naczepach na pierwszej osi najczęściej siłowniki jednokomorowe ,ręczny i zasadniczy po podaniu ciśnienia .Ciągnik /ciężarówka na napędzie siłownik dwukomorowy ,na ręcznym i bez powietrza w układzie sprężyna powoduje zahamowanie ,puszczenie ręcznego powietrze ściska sprężynę ,zasadniczy podanie ciśnienia do drugiej komory powoduje hamowanie .Tak jest też w niektórych autach np. Volvo Scania z przodu ale tam ręczny nie blokuje naczepy .W innych np. Man Renault przód ma jednokomorowe siłowniki i hamuje tylko zasadniczy , ręczny blokuje naczepę .Klocki raczej blachy po klockach jak najbardziej mogą wypaść.