Regulamin forum


Zasady publikowania pojazdów:

1. Nazwa tematu musi zawierać nazwę pojazdu (np: Scania 124L Topline), dla dwóch samochodów identycznie (np: Scania 124L Topline, MAN TGA XLX).
2. Prezentujemy jedynie pojazdy z homologacją ciężarową i autobusy.
3. Opisujemy pojazd według wzoru:
Marka: -
Model: -
Rok produkcji: -
Przebieg: -
Wyposażenie: -
Zabudowa/Naczepa/Przyczepa: -
Obsługiwane kierunki: -
4. Opis samochodu może zawierać inne informacje, jednak podane w punkcie 3 są obowiązkowe.
5. Prezentacja samochodu musi posiadać minimum 3 zdjęcia opisywanego pojazdu.
6. Zdjęcia muszą być zamieszczone w formie miniaturki, która jednocześnie jest odnośnikiem do pełnowymiarowej fotografii.



Strona 80 z 85 [ Posty: 1687 ] Przejdź na stronę Poprzednia 178 79 80 81 8285 Następna
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 31 gru 2022, 11:47
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 15 kwie 2005, 23:22
Posty: 2454
Samochód: Scania
Lokalizacja: Jelcz Laskowice

Cytuj:
No fajny wózek,pogratulować kolejnego w stadzie.Jakieś mody będziesz przeprowadzał?Co do przełożenia,to jest tu chociaż 1000obr/min na odcięciu?Ta druga generacja co ma tak naprawdę poprawione?Czytałem,że jeździ bardziej normalnie bez zamulania,a lepsze wyniki robi od 1 generacji I-Save... :> Tam już chyba dorzucili ten I-Torque w standardzie?Co do zbiorników to fakt,duża czujność... :mrgreen:
Na odcięciu ma ok. 1050obr/min. Ma I-Torque, poprawioną aerodynamikę i nieco poprawione silnik i skrzynię. Jeździ naprawdę nieźle. Choć jakość materiałów w kabinie i ich montaż nieraz pozostawiają trochę do życzenia.
Cytuj:
Ja jestem ciekaw jak takie Volvo będzie wychodziło w spalaniu i ogólnych kosztach eksploatacji w stosunku do karolowej Scanii, choć w sumie jak to jest i-save TC to już by trzeba do Supera porównywać.
Na razie Volvo ma lekko ponad 6tkm nakręcone i już jest liderem spalania we flocie. Różnica do R450 to litr ON i litr - półtora Adblue. Jestem bardzo pozytywnie zaskoczony.

Przy okazji chciałbym życzyć wszystkim Forowiczom szczęśliwego Nowego Roku :)


Post Wysłano: 31 gru 2022, 17:51

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 05 gru 2010, 17:24
Posty: 6005
Samochód: Volvo FH

Od lat mówię, że Volvo to najlepszy możliwy Tir :) , dobrze że w końcu ktoś obiektywnie to potwierdził :D.

Gratuluję zakupów.

_________________
Naczelny Prywaciarz WC :).

Kania to ch uuu j!!! 8)


Post Wysłano: 03 sty 2023, 0:42

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 28 paź 2006, 19:44
Posty: 1279
GG: 0
Lokalizacja: BL DK61

Volvo jest liderem bo nie masz jeszcze R460 :wink:


Post Wysłano: 03 sty 2023, 1:09

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 14 lut 2006, 16:55
Posty: 1362
Samochód: Duży
Lokalizacja: WLKP

Też mi się wydaje,wręcz mam pewność że gdy u Miha pojawi się R460 Super,to Scania wróci na miejsce lidera.Tylko tu jednak po stronie auta z Gotebörga przemawia sprawdzony silnik,bo mimo tych ostatnich ulepszeń,nie słychać by ta jednostka była mocniej awaryjna niż reszta,a jednak jest już na rynku od 2019,i są już auta z tym silnikiem z przebiegami blisko milion km.Za Volvo przemawia też cena zakupu,a Scania Super to na tą chwilę jeden wielki znak zapytania, wiemy tylko że bardzo dobrze pali.Volvo zrobiło jednak przez ostatnie 5lat bardzo duży krok do przodu w kwestii spalania.

_________________
Fan Transportu

Nowe spodnie - 300zł,
Nowy telefon - 1500zł,
Obecność na WC - bezcenne...


Post Wysłano: 03 sty 2023, 7:58
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 15 kwie 2005, 23:22
Posty: 2454
Samochód: Scania
Lokalizacja: Jelcz Laskowice

Cytuj:
Volvo jest liderem bo nie masz jeszcze R460 :wink:
Zapewne masz rację :) Aczkolwiek aktualnie różnica w cenie między FH 460 I-Save, a Scanią 460R Super jakoś nie pozwala mi swobodnie rozważać zakupu Scanii :wink:


Post Wysłano: 03 sty 2023, 19:47

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 13 mar 2011, 14:19
Posty: 835
GG: 0

Ciekawe jak 420tc by wychodziło, bo przeglądając testy to 420 460 była spora różnica w spalaniu.


Może ktoś z niemiecki ma link do testu trucker de I transport de bodaj tam był test volvo i innych marek, niestety ja nie mogę znaleźć :? Poczytał bym co tam wyszlo

_________________
:mrgreen:


Post Wysłano: 20 sty 2023, 18:58
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 27 lip 2009, 11:40
Posty: 224
GG: 0
Samochód: Volvo

Jaki nowy ciągnik wskakuje na przełomie lutego / marca do floty za Scanię?
https://www.otomoto.pl/oferta/scania-r4 ... FfeD3.html


Post Wysłano: 20 sty 2023, 20:36
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 15 kwie 2005, 23:22
Posty: 2454
Samochód: Scania
Lokalizacja: Jelcz Laskowice

Kolejny FH460 I-Save.


Post Wysłano: 21 sty 2023, 19:11

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 17 mar 2016, 21:20
Posty: 320
Samochód: Daf

Wiem, że to twoja prywatna sprawa i mnie to guzik powinno obchodzić ale dlaczego np nie sprzedasz Dafa czy Merca a młodsza scanie która pewnie tez robi mniejsze koszty ?


Post Wysłano: 21 sty 2023, 20:44
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 15 kwie 2005, 23:22
Posty: 2454
Samochód: Scania
Lokalizacja: Jelcz Laskowice

Wszystkie z aut, które wymieniłeś są w najbliższym czasie przeznaczone do wymiany.
Scania z tym przebiegiem, który ma jest po prostu warta jeszcze jakieś sensowne pieniądze. Z większym przebiegiem jej wartość poleci na łeb na szyję. Starsze auta nie mają już tak dużej utraty wartości.


Post Wysłano: 21 sty 2023, 20:58

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 11 gru 2021, 10:55
Posty: 111

Cytuj:
Wiem, że to twoja prywatna sprawa i mnie to guzik powinno obchodzić ale dlaczego np nie sprzedasz Dafa czy Merca a młodsza scanie która pewnie tez robi mniejsze koszty ?
2018 rok
810 tyś
Ostatnia szansa żeby sprzedać auto w dobrych pieniądzach, tym bardziej że nie wiadomo co będzie się działo na rynku za np. rok. Scania trzyma cenę i to moim zdaniem główny powód sprzedaży tym bardziej jak przekręcisz magiczną bańkę to już nie każdy chce kupić.


Co do Volvo to my mieliśmy z DBK na testach 460 bez Turbo Compound i pod względem spalania na prawdę rewelacji nie było. W porównaniu do mp4 to podczas testu wychodziło około 3l więcej na naszych stałych trasach. Kierowcom auto się podobało ale ekonomia, z tego co piszesz to ten Turbo Compound robi robotę. Wiem że pisanie o spalaniu potrafi wywołać burzliwą dyskusję ale jak do w litrach wychodzi.


Post Wysłano: 21 sty 2023, 21:38

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 13 mar 2011, 14:19
Posty: 835
GG: 0

@MarekP kluczową sprawą jakie przełożenie miało testowane auto??

_________________
:mrgreen:


Post Wysłano: 21 sty 2023, 21:39
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 15 kwie 2005, 23:22
Posty: 2454
Samochód: Scania
Lokalizacja: Jelcz Laskowice

Z ostatniego miesiąca jeżdżące, póki co, po kraju FH wyszło 22,7l. Dla porównania grafitowy R450 Next Gen 23,9l z analogicznego okresu. Obydwoma wozami jeżdżą naprawdę ligowi kierowcy :) Na korzyść Volvo przemawia dodatkowo dwukrotnie niższe zużycie adblue. Tonaże zbliżone, raczej lekko.


Post Wysłano: 21 sty 2023, 22:07

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 17 sty 2008, 15:40
Posty: 5994

8 stówek w 4 lata? No ładnie, ładnie. W jakim systemie te auta jeżdżą? 2/2?

To jest to auto, które było jakiś czas wystawione w ogłoszeniu, mimo, że je już kupiłeś? Tam cena chyba była podobna do aktualnej, nie? :mrgreen: Nie wygaduje, po prostu dziwne czasy :]


Post Wysłano: 21 sty 2023, 22:19

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 11 gru 2021, 10:55
Posty: 111

Cytuj:
@MarekP kluczową sprawą jakie przełożenie miało testowane auto??
Coś kojarzę że miało 1150 przy odcięciu na 89 ale ręki nie dam sobie uciąć, bo to już dawno było i ja nie jeżdżę tylko monitoruje auta/kierowców zza biurka. Wiec jestem teoretykiem.
Cytuj:
Z ostatniego miesiąca jeżdżące, póki co, po kraju FH wyszło 22,7l. Dla porównania grafitowy R450 Next Gen 23,9l z analogicznego okresu. Obydwoma wozami jeżdżą naprawdę ligowi kierowcy :) Na korzyść Volvo przemawia dodatkowo dwukrotnie niższe zużycie adblue. Tonaże zbliżone, raczej lekko.
To rewelacja, u nas na spedycji rządne auto na kraju nie przywiozło spalania niczego niż 26l (low deck + naczepa firanka), 22,7l to jest wartość z międzynarodówki, wiadomo pod warunkiem że lekko i po płaskim. W sumie nie dziwie się że jesteś zadowolony, my mamy sporo nowych TGX 18.470 i one są porównywalne z MP4 pod względem paliwa przy czym oferują lepszą dynamikę, a Volvo z tego co piszesz zostawia te auta daleko w tyle.


Post Wysłano: 22 sty 2023, 17:35

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 14 lut 2006, 16:55
Posty: 1362
Samochód: Duży
Lokalizacja: WLKP

Co do specyfiki,to jazda pod krajówką z obecnego braku sensownych frachtów na Zachód czy nadmiaru pracy na kraju?Resztę aut też chcesz wymienić na Volvo I-save,czy będą jakieś nowsze używki jak to było np: z Actrosami?Ty teraz obsługujesz pół na pół taborem Amanon i Raben czy coś poza tym?

Powoli słyszy się o normalnieniu cen i terminów na auta,z pewnego punktu zawsze to jakiś plus...

_________________
Fan Transportu

Nowe spodnie - 300zł,
Nowy telefon - 1500zł,
Obecność na WC - bezcenne...


Post Wysłano: 12 lut 2023, 20:08
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 15 kwie 2005, 23:22
Posty: 2454
Samochód: Scania
Lokalizacja: Jelcz Laskowice

W sumie to nie pisałem, że zaraz po Nowym Roku dołączył do floty kolejny XF480 SSC. Jakoś wyleciało mi z głowy, a i auto bardzo zwyczajne. Wyposażony prawie tak samo jak poprzedni DAF czyli stok doposażony o kilka dodatków jak klima postojowa czy trąby. W najbliższym czasie będzie oklejany.

Obrazek

Łukasz, Volvo jeździło po kraju, bo kierowca, pan z Ukrainy, czekał na wydanie polskiego prawa jazdy.
Co do reszty aut to zapewne pojawią się też jakieś używki. Generalnie ten rok będzie stał u nas pod znakiem wymiany taboru, ale mocniej skupimy się na naczepach.

Moderatorów poproszę o zmianę nazwy tematu na coś w stylu "flota MMJ Transport" czy coś w ten deseń :wink:

Zmienione :) / Marecki


Post Wysłano: 13 lut 2023, 23:40

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 11 gru 2021, 10:55
Posty: 111

Jakeś auto na odpalonym silniku "chodzi ciszej" niż Daf ?

Jeśli można wiedzieć, dlaczego taka różnorodność floty? Wiedzę że jest Scania, Volvo, Mercedes, Daf, Renault całkiem sporo marek.


Post Wysłano: 14 lut 2023, 2:51
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 18 lip 2007, 22:15
Posty: 2820
GG: 772271
Lokalizacja: Pudzików Woj. Łódzkie

Cytuj:
Jakeś auto na odpalonym silniku "chodzi ciszej" niż Daf ?
Volvo FH Electric

_________________
Marianex podjedź no do przodu bo Grzeniu kiprował będzie


Post Wysłano: 14 lut 2023, 22:48
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 15 kwie 2005, 23:22
Posty: 2454
Samochód: Scania
Lokalizacja: Jelcz Laskowice

Chyba faktycznie Ciucma ma rację - FH Electric będzie cichsze od Jelcza.

Nie przywiązuję się jakoś do jednej marki. Nie mam swojego warsztatu, więc mogę pozwolić sobie na porównania i eksperymenty. Chciałem ograniczyć się do Dafa i Scanii, ale sytuacja z cenami nowych aut w ostatnim czasie, sprawiła że aktualnie najbardziej po drodze mi z Volvo.
A dodatkowo cały czas przeglądam różne aukcje i jak trafi się jakaś okazja to wpadnie co będzie :wink:


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 80 z 85 [ Posty: 1687 ] Przejdź na stronę Poprzednia 178 79 80 81 8285 Następna


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: