Cytuj:
Literka "T" oznaczała, że wóz wyposazony był w 6 biegową (!) skrzynię zamontowaną przy silniku(!!!), a nie w 5 biegową zamontowaną przy tylnym moście, tak jak w zwykłym 315.
Chcialbym wprowadzic drobne sprostowanie
Nie byly produkowane Jelcze315T tylko 315. Pierwszy Jelcz ze 6-biegowa skrzynia biegow byl montowany w odmianie pozarniczej gdzie wystepowal pod oznaczeniem 315M, natomiast normalne wersje byly ze skrzyniami 6-biegowymi ZF montowane pod oznaczeniami 325DH. Byly to konstrukcje oparte na tzw. szerokiej ramie. Wszystkie skrzynie 6-biegowe byly zblokowane z obudowa sprzegla i mialy boczne mocowanie silnika. Jezeli wystepowaly skrzynie 6-biegowe w innych Jelczach to byly to adaptacje z tzw. Jelczo-Steyra wywrotki, ktory od poczatku mial montowana skrzynie 6-biegowa i silnik doladowany, czyli 240-konny. Odnosi sie to do konstrukcji seryjnych bo modyfikacje w fabryce w pojedynczych sztukach byly dopuszczalne ale zamykaly sie jedynie na konstrukcjach prototypowych i pojedynczych egzemplarzach.
P.S. Jelcz 315 w tej najpopularniejszej wersji nosil oznaczenie 315M, natomiast 315 to de facto konstrukcja oparta na modyfikacji Zubra A80, a glowna cecha wizualna byl odmienny przod kabiny z szyba dzielona i atrapa o innym ksztalcie. Konstrukcje pozarnicze nosily osobne oznaczenie i do Jelczy 315M bylo przypisane, o ile dobrze pamietam oznaczenie Jelcz 004, pomimo ze konstrukcyjnie obejmowaly samochody od wersji 315M do 325DH.