Witam. Pacjent to Mercedes Actros MP4 1845 z 2015r. Problem jest tego typu, że po rozgrzaniu zaczyna pracować na 3 cylindry.Błąd jaki wyrzuca to "wspólny przewód elektryczny z elektrozaworów do iglicy wtryskiwacza cylinder 1,2,3 ma zwarcie do plusa". Wtryskiwacze podmienione i brak poprawy. Dodam, że auto na postoju może chodzić cały dzień i pracuje prawidłowo. Dzieje się to głównie gdy po przejechaniu kilku kilometrów zatrzymam auto na chwilę (nie ważne czy zgaszę auto czy nie) i ponownie ruszam. Wtedy po przejechaniu dosłownie 500m zaczyna chodzić na 3 cyl.
Odłączałem texa 1,2,3 cylinder i faktycznie jest brak reakcji. Czyli nie pracuje. Zgaszę auto lub usunę błąd texa i wszystko jest okej. Można wkręcać go na różne obrotu i pracuje prawidłowo. Ruszam 500metrow i pracuje na 3 cylindry.
Przepraszam, że napisałem taką lekturę, ale chciałem opisać i podać jak najwięcej informacji. Pozdrawiam
Rejestracja:14 mar 2005, 15:22 Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA
Uszkodzona wiązka wtryskiwaczy, ale bardziej obstawiam uszkodzony sterownik silnika, rozeschnięte kondensatory. Skoro na zimnym silniku działa normalnie / sterownik silnika w tym momencie jest zimny.
To normalne przy takiej awarii że odłącza na raz trzy wtryskiwacze
Rejestracja:31 gru 2007, 17:41 Posty: 479
Lokalizacja: Gąsewo ( i tak nie wiesz gdzie to)
Jeśli jest dostęp to podgrzej opalarką z 15 minut na 80 stopni sterownik na zimnym silniku i spróbuj jechać jeśli przestanie chodzić na tych cylindrach to masz winnego .
Jeśli jest dostęp to podgrzej opalarką z 15 minut na 80 stopni sterownik na zimnym silniku i spróbuj jechać jeśli przestanie chodzić na tych cylindrach to masz winnego .
Jutro to sprawdzę i dam znać co się dzieje. Dzięki
Witam. Dopiero dziś wziąłem się za tego Mercedesa i po podgrzaniu sterownika błąd wyrzucił dużo wcześniej niż ostatnio. A więc ster silnika na 99% uszkodzony. Teraz pytanie. Posiadam taki ster silnika( z tymi samymi numerami rzecz jasna) i czy dam radę sam go zakodować Texa IDC5? W TEXA mam opcje "WYMIANA ECU/KODOWANIE"
Tylko zastanawiam się czy to nie jest opcja do kodowania nowych ,czystych sterowników. Może ktoś z was to robił texa i coś podpowie
Rejestracja:31 gru 2007, 17:41 Posty: 479
Lokalizacja: Gąsewo ( i tak nie wiesz gdzie to)
Nie znam Texy .Moim zdaniem wchodzisz w wymianę zapisujesz na komputerze pliki z pamięcią ,po wymianie sterownika na nowy czysty wchodzisz w kodowanie i zapisujesz w sterowniku pamięć ze starego .Przy wymianie na używany musisz najpierw wyczyścić pamięć a potem zapisać pamięć ze starego . Warto zapisać na wszelki wypadek pamięć z tego na wymianę .
Witam po przerwie. Przepraszam, że dopiero piszę, ale wkońcu udało sie naprawić Mercedesa. Generalnie uszkodzony był ster silnika, a dokładniej tranzystor się upalił. A prawdopodobną przyczyną tego uszkodzenia, były przetarte kable od podgrzewacza Ad-blue. Mimo,że błąd podgrzewacza miałem od samego początku,jakoś nie brałem go pod uwagę. I to był błąd do którego się przyznaję. Teraz autko śmiga aż miło.
Dzięki za pomoc
Użytkownicy przeglądający to forum: Amazon [Bot] i 4 gości
Nie możesz tworzyć nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów
Witaj. Na tej stronie używamy ciasteczek. Strona korzysta z plików
cookies w celu realizacji usług i zgodnie z §3
Polityki
prywatności. Zamknięcie tego komunikatu oznacza zgodę na
ich zapisywanie na Twoim komputerze. Możesz określić warunki
przechowywania lub dostępu do nich w Twojej przeglądarce.
Wyrażam zgodę