Strona 1 z 1 [ Posty: 7 ]
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 29 sie 2023, 18:36

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 29 sie 2023, 18:25
Posty: 4

Witam. Samochód Volvo fl 220 z 2004roku. Po 4 miesięcznym postoju przestało działać zawueszenie pneumatyczne. Wyskakuje błąd na wyświetlaczu Mid150. Nie reaguje na pilota. Ciśnienie do głównego zaworu ECAS dochodzi. Podstawa osuszacza zbija ciśnienie po osiągnięciu zadanej wartości, jednak na tablicy przyrządów nie wzrasta ciśnienie na zegarze zawieszenia ( na manometrach ukł. Hamulcowego wszystko w normie)
Macie jakieś pomysły?
Link do zdjęć kodów błędów:
https://zapodaj.net/plik-snBdx0zsQi
https://zapodaj.net/plik-HMXBSpJ1V7


Post Wysłano: 29 sie 2023, 19:49
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Pewnie zgnity kabel od ECASu lub zacięta cewka w zaworze skoro nie otwiera powietrza. Jak naciskasz na guziki w pilocie to zawór ECAS sie odzywa?

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 29 sie 2023, 18:25
Posty: 4

Zawór główny ecas ten aluminiowy został zregenerowany ( nowe oringi itd) bo przepuszczał. Po zamontowaniu wyświetla ww. Błąd oraz idenryczną ikonkę, jak do regulacji z pilota, tyle że ustawienia na pilocie są do jazdy. Kiedy na tych ustawieniach ruszam góra/ dół to słychać cykanie którejś z cewek, więc teoretycznie jakby był w trybie awaryjnym ( w pozycji do jazdy tego nie powinno być) ale powietrza nie podaje. Podmieniłem zawór z identycznego auta i nadal to samo. Co najlepiej zrobić? Przetestować każdy kabel z zaworu i pozionaków żarówką?
Pozdrawiam.


Post Wysłano: 30 sie 2023, 10:21
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Sprawdzić wtyczkę od zaworu ecas.
Tam masz stała masę i dwa lub trzy piny z plusem. Każdy plus jest od osobnej cewki. W ecasie masz główny zawór który otwiera i zamyka dopływ powietrza do zaworu i jeden lub dwa zawory które otwierają zasilanie powietrza do poduszek. Jeśli masz jeden zawór poziomowania to masz dwie cewki w ecas i wtyczkę trzy pionową

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Post Wysłano: 30 sie 2023, 11:49

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 29 sie 2023, 18:25
Posty: 4

Auto ma przód i tył na poduszce. Na każdą oś jest po 1 poziomaku (potencjonetryczne). Jest główny zawór ecas z 2 xewkami na tył i 1 osobny połączony razem z głównym, odpowiadający za przód.


Post Wysłano: 30 sie 2023, 13:40
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Tak tylko ze na przód masz osobną wtyczkę do cewki w zaworze ecas. Normalnie wciskając pilota na podnoszenie w wtyczce powinna być jedna masa i dwa plusy. Przy opuszczaniu na dół powinien być tylko jeden plus

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Post Wysłano: 30 sie 2023, 16:56

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 29 sie 2023, 18:25
Posty: 4

Ok. Sprawdzę. Jak nie będzie to prucie instalacji zostaj.


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 7 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Ahrefs [Bot], Amazon [Bot] i 1 gość


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: