Strona 1 z 1 [ Posty: 6 ]
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 16 wrz 2024, 14:34

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 23 wrz 2020, 11:00
Posty: 7
Samochód: Volvo FM9

Szanowni,
Od jakiegoś czasu walczymy z problemem fm9 która na wskaźniku doładowania dochodzi do 3/4 pola i dalej nie drgnie.

Oznaczenie silnika to D9B 300 - EC6

Rzeczy które do tej pory zrobiliśmy to
Dwa nowe węże intercoolera
Nowy czujnik doładowania
Sprawdzony filtr powietrza. - daliśmy nowy
Przepływomierz sprawdzony działa
Nowa sonda w wydechu
Wydech wyczyszczony

Na desce zero błędów. Wyłączyliśmy emulatorem adblue żeby wykluczyć i dalej to samo.

W wężach czy samym intercoolerze jest suchutko, nawet grama oleju.

Intercoolera nie sprawdzaliśmy na szczelność bo nie mamy możliwości. Nikt w okolicy z dymiarka nie chce się podjąć.
Turbiny nie sprawdzaliśmy czy ma luzy lub czy łopatki są wytarte.


Czy ten silnik posiada EGR?

Dodatkowo pali więcej około 35l jadąc na pusto. Spalanie na postoju to 2l/h

Co mamy dalej sprawdzać ? W okolicy nie mamy nikogo żeby podłączył komputer.

Czy może to być paliwo ?
Turbina ?
Pompowtryski ?
Zawory ?

Powoli zaczynamy mieć dość szukania po omacku i może lepiej zaopatrzyć się w kompa i zrobic logi dynamiczne tylko pytanie czy jezeli to np będą zawory do regulacji to na kompie coś mi to jasno podpowie.

Dziękuję z góry za wszelką pomoc.


Post Wysłano: 16 wrz 2024, 16:56

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 paź 2016, 7:40
Posty: 30
Samochód: DAF

emulator już masz ale dobry magik zrobi to bez emulatora w komputerze. Wywal kata i będzie wskazówka szła do oporu i spalanie spadnie, czyszczenie nic nie da jak jest uszkodzony


Post Wysłano: 16 wrz 2024, 20:11

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 31 gru 2007, 17:41
Posty: 479
Lokalizacja: Gąsewo ( i tak nie wiesz gdzie to)

Możesz po prostu na próbę rozszczelnić wydech za turbiną i wtedy się przejechać .Drugie to sprawdzenie intercoolera , wystarczy zaślepka z wentylem w przewód na wlocie i zaślepka na wylocie ,napompować 1,5 atm. i sprawdzić po 10 minutach czy nadal jest ciśnienie . Sprawdzenie zaworów jak najbardziej , gdyby brakowało mu paliwa też nie będzie doładowania - zapchany smok , filtr , za niskie ciśnienie paliwa .


Post Wysłano: 16 wrz 2024, 21:10

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 23 wrz 2020, 11:00
Posty: 7
Samochód: Volvo FM9

Dzięki Panowie za podpowiedzi.
Jutro przetestujemy propozycje i wrócę do tematu.
Pytanie z czego taka zaslepke zrobić o takiej średnicy?


Post Wysłano: 16 wrz 2024, 21:39

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 31 gru 2007, 17:41
Posty: 479
Lokalizacja: Gąsewo ( i tak nie wiesz gdzie to)

Na zaślepkę -podstawa poduszki siedzenia lub kabiny , sztywna zakrętka od słoika ,puszka kubek, krążek z metalu lub poliamidu , korek do rury PCV .


Post Wysłano: 26 wrz 2024, 21:27

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 23 wrz 2020, 11:00
Posty: 7
Samochód: Volvo FM9

Panowie jeszcze nie działałem z tematem ale naszła mnie jedna myśl. Auto jest kupione w Belgii i czy jest możliwość że został przycięty Mocowo w sterowniku na potrzeby ubezpieczenia? Niższa wersja miała chyba 260koni. Bo w sumie temat braku mocy jest odkąd został kupiony czyli 7 lat a gdyby faktycznie coś było zepsute to raczej by się temat pogłębiał.


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 6 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: