Którą skrzynię prferujesz?
Automatyczną 30%  30%  [ 18 ]
Manualną 70%  70%  [ 43 ]
Liczba głosów: 61
Autor
Wiadomość
Tytuł:
Post Wysłano: 21 kwie 2006, 17:17

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 02 mar 2006, 22:18
Posty: 8
Lokalizacja: śląsk

witam,
automat czy manual? co prawda nie cieżarówka a duzym osobowym przejechałem na automacie ponad trzysta tys. km i nie wyobrażam sobie innej skrzyni! prosze sie nie obrażać za moja opinie. w wiekszości przypadków automat ma wiecej inteligencji niz kierowca - w zakresie wykorzystnia mocy silnika itp. dlatego m.in silniki na automatach zyja dłużej!
pozdrawiam
slązak


Tytuł:
Post Wysłano: 22 kwie 2006, 20:55

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 09 kwie 2006, 18:13
Posty: 96
Samochód: 106.460
Lokalizacja: Suwałki

to, ze zyja dluzej moze i jest prawda, ale jazda takim autem,ciezarowka staje sie mozliwa dla coraz mniej inteligetnych ludzi- nie obrazmy sie, wsiadasz i jedziesz ( mowiac dosadnie ), a zeby lewarkiem, polowkami operowac, przy hamowaniu czy ruszaniu- ogolnie, trzeba tego oleju w glowie jednak troche miec, mysle ze jak te automaty maja zapanowac to srednio inteligetna malpa wsiadze za kierownice i pojedzie...


Tytuł:
Post Wysłano: 22 kwie 2006, 21:15
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 01 kwie 2005, 15:36
Posty: 6326
Lokalizacja: Wrocław

również średnio inteligentna małpa obsłuży komputer pod warunkiem, że powiesz jej który klawisz ma nacisnąć.
podobnie z prowadzeniem pojazdu, tylko ktoś musi powiedzieć dokąd, co rozładować, jak to zrobić bezpiecznie, które dokumenty i gdzie podpisać.


Ostatnio zmieniony 23 kwie 2006, 7:42 przez Cyryl, łącznie zmieniany 1 raz.

Tytuł:
Post Wysłano: 23 kwie 2006, 7:01

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 02 mar 2006, 22:18
Posty: 8
Lokalizacja: śląsk

witam,
jednak obstaje i stawiam na człowieka mimo wielu udogodnien i automatów na każdym kroku. kierowca wcale nie musi byc konwojentem aby dostarczyc ładunek do wskazanego celu. w pewnym sensie kolej wiele uprościła. jednak człowiek zawsze jest tym najistotniejszym elementem w zadadnieniu. odbiegne nieco od tematu skupiając sie wyłacznie na automatach /nie skrzyniach/. w shippingu juz dawno wprowadzono automatyczne siłownie tzw. bezwachtowe. jednak mechanik czuwa nad przebiegiem jej eksploatacji. a na mostku mimo wprowadzenia nowoczesnych technik - radarowe systemy antykolizyjne, nawigacja satelitarna itp. dalej proces decyzyjny realizuje człowiek i to fachowiec coraz wyższej klasy. automaty, roboty itp tylko go w tym wspierają!! nie słyszałem aby gdziekolwiek w wyniku wprowadzenia nowoczesnych technologii zatrudniano w miejsce ludzi małpy.
pozdrawiawiqam
ślązak


Tytuł:
Post Wysłano: 23 kwie 2006, 11:16

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 05 kwie 2006, 23:44
Posty: 219
GG: 6237840
Samochód: Fiat Stilo JTD
Lokalizacja: Szczecin

Daf obecnie sprzedaje Xf pół na pół tzn, 50% aut zamawianych jest na Astronicu a drugie 50% manualna .


Tytuł:
Post Wysłano: 23 kwie 2006, 18:02

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 09 kwie 2006, 18:13
Posty: 96
Samochód: 106.460
Lokalizacja: Suwałki

Cytuj:
Daf obecnie sprzedaje Xf pół na pół tzn, 50% aut zamawianych jest na Astronicu a drugie 50% manualna .

skad te informacje ?


Tytuł:
Post Wysłano: 11 paź 2006, 15:26

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 02 paź 2006, 14:46
Posty: 5
Lokalizacja: Wrocław

Witam ,ja osobiście stawiam na automat chociaż manual też ma swoje zalety. :)


Tytuł:
Post Wysłano: 12 paź 2006, 10:29
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 26 lut 2006, 19:03
Posty: 1152
GG: 13363123
Samochód: DAF
Lokalizacja: Żywiec

Teraz w nowym XF105 już 80% jest automatów,bo podobno mniej palą,oszczędza się sprzęgło itp.Informacja z Polskiego Trakera.

_________________
http://www.youtube.com/watch?v=JaABO0GSHvg

http://www.youtube.com/watch?v=eAfp3mZD ... ature=plcp


Tytuł:
Post Wysłano: 13 paź 2006, 10:28

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 22 kwie 2006, 18:42
Posty: 227
Lokalizacja: MAŁOPOLSKA

JA jestem za Automatem świetnie to działa w MANie TGA tylko troszkę denerwuje jak trzeba gdzieś cofnąć na centy to jest bardzo czuły gaz i źle sie cofa a takto oki nawet na górkach sie sprawdza w razie potrzeby zawsze redukuje dźwigienką pod kierownicą a potem sam wchodzi na automat. Stawiam na automat ale i manualnym nie mam nic do zażucenia. :):):):) POZDRAWIAM

_________________
Mój uśmiech jest bezcenny za wszystkie inne zapłacisz kartą VISA :):)
>>>>V8POWER<<<<
MOC JEST BOGIEM PRĘDKOŚĆ NAŁOGIEM QUATTRO ZABAWĄ A TURBO PODSTAWĄ


Tytuł:
Post Wysłano: 13 paź 2006, 10:35
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 06 kwie 2006, 14:55
Posty: 1588
Lokalizacja: Brzesko

Cytuj:
Jako ciekawostke moge powiedzieć ze obecnie w przypadku Volva FH to skrzynia manualna jest droższa od Ishifta.
\
W OLMIE sie smiali wlasnie z tego ze dlatego bral automaty bo tansze.a Teraz w tych nowych FH 440 bierze manuale, nie wiedziec czemu.

_________________
www.Truck-Spotters.eu


Tytuł:
Post Wysłano: 13 paź 2006, 13:00

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 14 lut 2006, 16:55
Posty: 1362
Samochód: Duży
Lokalizacja: WLKP

No w sumie to na niektórych rynkach-np.Anglia trzeba w niektórych modelach dopłacać za manual-przykład to Iveco Stralis,który ma w standardzie Euro Tronica 2 a za manuala trzeba dopłacić...Automaty w dzisiejszych czasach są tak zaawansowane,że mało która skrzynia manualna im dorównuje... :D

_________________
Fan Transportu

Nowe spodnie - 300zł,
Nowy telefon - 1500zł,
Obecność na WC - bezcenne...


Tytuł:
Post Wysłano: 14 paź 2006, 11:28
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 07 paź 2006, 11:54
Posty: 209
Lokalizacja: zgierz / k.Łodzi

ja wole automat a to dlatego ze ciezarowkom i tak jezdzi sie do 90km/h wiec jest to bez ruznicy czy bedzie to manual czy automat no i automat ma jedna bardzo wazna zalete ze jak sie kupi uzywanom ciezarowke z automatem to wiadomo ze nikt jej nie katowal itp no ale wiadomo ze auto wiecej pali wiec mysle ze pracodawca i tak wezmie manual ze wzgledow ekonomicznych auta

_________________
.....::::Wchodzę Po Schodkach I Wytaczam Na Drogę Moje 40 Ton::::.....
B:15-01-2010r.
C:12-04-2010r.
C+E:09.09.2010r.


Tytuł:
Post Wysłano: 14 paź 2006, 12:09

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 26 wrz 2006, 20:46
Posty: 57

A ja myśle ze lepsza jaest skrzynia manualna poniewaz jadac np 60km/h na niskich obrotach tak ekonomicznie i na wysokim biegu i naprzykład jedzie jakis ciągnk rolniczy i sie wlecze to zawsze mozna zredukowac i depnąc po gazie bo autko sie szypciej pozbiera :wink: :wink: to jest moja opinia o tym :!: 8)

_________________
RENAULT MAGNUM :D
....::::::::....
_____________________

"Grunt To Szybkie Ciężarówki, szybkie kobiety i bary szybkiej obsługi" :D


Tytuł:
Post Wysłano: 14 paź 2006, 21:11
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 26 lut 2006, 19:03
Posty: 1152
GG: 13363123
Samochód: DAF
Lokalizacja: Żywiec

W tych automatach i tak można przejść na tryb ręczny sterowania i to się sprawdza np.w górach.Steruje się nim wtedy jak skrzynią sekwencyjną.

_________________
http://www.youtube.com/watch?v=JaABO0GSHvg

http://www.youtube.com/watch?v=eAfp3mZD ... ature=plcp


Tytuł:
Post Wysłano: 21 paź 2006, 15:39

uważam że automat wyprze manuala, choć niektóży nażekają zimą na automata, albo sekwencyjna(tiptronic) piękan sprawa.


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Amazon [Bot] i 10 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: