Jak w temacie, kilka dni temu rozpocząłem budowę tego zestawu wzorujac się na tym oto oryginale (fotka). Piszę wzoruję się bo mam tylko tą jedną fotkę oryginału, więc model napewno będzie odbiegał kilkoma szczegółami i będzie tylko podobne malowanie z innymi napisami na kabinie. Możliwe że do modelu dodam coś od siebie lub wykonam coś po swojemu, oryginał służyć ma mi jedynie na wzór, a oto fotka wzorca (zdjęcie zaczerpniete z netu, nie pamiętam z jakiej stony):
Do budowy zestawu posłużył mi model Italeri 719 oraz naczepa z AMT, która niebawem powinna do mnie dotrzeć z Austrii.
Dotychczas zmontowałem ramę z układem jezdnym, rozpocząłem również montaż instalacji pneumatycznej:
Skleilem do kupy blachy kabiny, w tylnej ścianie wyciąłem przejściówkę do sypialni i zaślepiłem ją płytką pleksi.
Western Star na którym się wzorujesz jest z Nowej Zelandii i ma inne nadkola tak więc będzie się różnił nie tylko malowaniem ale i konstrukcją. Pomysł bardzo mi się podoba czekam na c.d. relacji z budowy.
Western Star na którym się wzorujesz jest z Nowej Zelandii i ma inne nadkola tak więc będzie się różnił nie tylko malowaniem ale i konstrukcją. Pomysł bardzo mi się podoba czekam na c.d. relacji z budowy.
Ano tak, masz rację, fotkę znalazłem w innym dziale na tym forum
Nadkola na bliźniaki do ciągnika mam gorzej do naczepy
Narazie kombinuję z czego i gdzie umieścić automaty powietrza na ramie ( niestety nie mam odpowiedniej dokumentacji). Jeżeli ktoś dysponuje takową dokumentacją / fotkami, to bardzo proszę o zamieszczenie ich w tym temacie, może być z innego ami-trucka. Tymczasem poszpachlowałem miejsca łączenia dachu kabiny i bloku silnika.
Ps.
Czy ktoś z Was dysponuje namiarami na osobę/firmę, która zrobi kalkomanie na zamówienie bo mój facio jakoś nie daje znaku zycia
Skleiłem drugą ramę, tym razem skróciłem ją o kilka cm. wygląda na to, że skleję dwa Western Stary Potem zrobie przymiarkę i wtedy zdecyduję która wersja zostanie pod flatbeda. Poniewaz nigdzie nie mogłem znaleźć fotek ciągnika z instalacją to postanowiłem z niej zrezygnować (wolę mieć model bez instalacji aniżeli zrobić S/F).
Narazie działam przy długiej ramie i tak wykonałem "chromowane" amortyzatory i uzbrajam ramę w chromy:
W silniku dorobiłem kilka przewodów i pomalowałem go, jednak zrobiłem na nim zacieki :kwasny: i w rezultacie wylądował w DOT'cie.Na koniec zrobiłem pierwszą przymiarkę:
Kabinę i maskę silnika jak narazie pomalowałem na zółto, teraz poczekam na całkowite utwardzenie lakieru i dopiero ją okleję i machnę drugi kolorek. Podczas malowania niechcący złapałem slupek przedniej szyby wobec czego pękł w środkowej jego częćsi Na szczęście nie jest to czymś poważnym i da się naprawić Silnik praktycznie na ukończeniu, zostało pomalować przewody i zrobić małe korekty. Zrobiłem przymiarkę, narazie wszystko na sucho poskładane:
Z malowaniem kabiny praktycznie wróciłem do punktu wyjścia, mianowicie po pomalowaniu kabiny na niebeski kolor odklejając taśmę maskującą (Tamiya) odeszła również farba Normalnie załamałem się i nie zostało mi nic innego jak umyć całość w DOT'cie:
Natomiast w końcu doczekałem się przesyłki z Austrii z modelem naczepy i dodatkami z KFS'u:
Muszę pochwalić AMT/ERTL za to, że wypraski są na wysokim poziomie, praktycznie nie ma zadnych nadlewek, wszystkie elementy składowe są proste a podłoga ma bardzo ładnie odwzorowane deski
Niewypałem okazało się dodatkowe zawieszenie z kołami , które miałem kupić od znajomego, niestety jest od naczepy ami z Italeri Wobec powyższego jeżeli nie skąbinuję dodatkowych osi z kołami to prawdopodobnie naczepa będzie dwuosiowa
jeżeli nie skąbinuję dodatkowych osi z kołami to prawdopodobnie naczepa będzie dwuosiowa
Było by szkoda gdyby nie udało sie zdobyć brakujących częsci. Wieloosiowe naczepy to znak charakterystyczny nowozelandzich zestawów drogowych. Bez tych dodatkowych osi zestaw będzie pospolity
Kabinę z maską silnika pomalowałem ponownie podkładem i odłożyłem do do całkowitego wyschnięcia. Tymczasem na odstresowwanie zabrałem się za sklejanie ramy naczepy.
Rejestracja:20 wrz 2005, 20:59 Posty: 344
Lokalizacja: Tarnowskie Góry
tornado a planujesz żeby w efekcie końcowym naczepę rozciągnąć ? bo wyglądała by imponująco tylko trzeba by na to wsadzić równie duży ładunek
_________________ http://www.GLOBETRUCKER.org
Is it better to loose 5 minutes or 50 years ?
preferite perdere 5 minuti oppure 50 anni ?
Preferez-vous predre 5 minutes ou 50 ans ?
verlieren Sie lieber 5 Minuten oder 50 jahre ?
Wolisz stracić 5 minut czy 50 lat ?
na innych forum mowili co to jest DOT podobno to jest plyn chamulcowy DOT1 DOT2 DOT3 podobno to niby oznakowania to sa jaka ma rozpuszczalnosc czy cos niewiem tak wypatrzylem na jednym z forum i jak narazie tego sie trzymam
[ Dodano: Nie, 05.11.2006, 21:28 ]
tornado moge sie ciebie cos zapytac ale nie na forum tylko inaczej na gg albo cos w tym stylu to moje gg jak mozesz to sie odezwij 7871287
Rejestracja:20 wrz 2005, 20:59 Posty: 344
Lokalizacja: Tarnowskie Góry
Cytuj:
na innych forum mowili co to jest DOT podobno to jest plyn chamulcowy DOT1 DOT2 DOT3 podobno to niby oznakowania to sa jaka ma rozpuszczalnosc czy cos niewiem tak wypatrzylem na jednym z forum i jak narazie tego sie trzymam
To są klasy płynu hamulcowego na które składa się kilka czynników w co nie będziemy się zagłebiac bo to nie mechanika A tak pozatym to "hamulcowy". A jak działa na farby nie mam pojęcia jak tornado mówi że najlepiej DOT-3 to napewno ma rację
Cytuj:
I ile takie cos kosztuje ?
coś około 15 złotych za 500 ML
_________________ http://www.GLOBETRUCKER.org
Is it better to loose 5 minutes or 50 years ?
preferite perdere 5 minuti oppure 50 anni ?
Preferez-vous predre 5 minutes ou 50 ans ?
verlieren Sie lieber 5 Minuten oder 50 jahre ?
Wolisz stracić 5 minut czy 50 lat ?
Użytkownicy przeglądający to forum: Ahrefs [Bot] i 17 gości
Nie możesz tworzyć nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów
Witaj. Na tej stronie używamy ciasteczek. Strona korzysta z plików
cookies w celu realizacji usług i zgodnie z §3
Polityki
prywatności. Zamknięcie tego komunikatu oznacza zgodę na
ich zapisywanie na Twoim komputerze. Możesz określić warunki
przechowywania lub dostępu do nich w Twojej przeglądarce.
Wyrażam zgodę