Cytuj:
Kolego tak jak pisalem planuje wozic na samochodzie 4tony + platforma 800kg. +laweta dmc 3500kg. co daje nam 8300kg.Bede jezdzil na miedzynarodowych kursach glownie niemcy francja czasami hiszpania .
Kabina chyba bedzie krotka dzienna gdyz potrzebuje dluga przestrzen ladunkowa .
Chce zeby samochod malo palil .Prosze o opisanie i dopasowanie silnika skrzyni do moich potrzeb.Z gory dzieki za informacje na ten temat.
Pozdrawiam Piotrek
Masz do wyboru kilka wersji silnikow 180, 210, 240 i 280 koni. Jezeli masz wozic ponad 8 ton to radzilbym wziasc 240konny silnik. 210 moim zdaniem bedzie troche za malo gdyz w stosunku do 240 ma o wiele mniejszy moment obrotowy gdyz 240 jest robiona z bodajze 6.7 litra a 210 z 4.5 litra. Co do skrzyn to nie wiem czy mozna sobie dobierac do silnikow, ale standardowo wiem, ze w 210 konnym wystepuje 6 biegowa bez polowek, a 240 8 biegowa tez bez polowek. Spalanie w zaleznosci od nogi, zaladowany w granicach 23-26. pusty okolo 20-22. Skrzynia 6 biegowa i most wytrzymuje wedlug danych procenta DMC zestawu 18 ton, a przy 240 28t DMC. Jezeli masz zamiar wozic na aucie nie wiecej niz 4 tony to wez mana DMC 8 ton gdyz + przyczepa DMC 3.5t da Ci nie spelna 12ton DMC i przez co masz mniejsza winiete, mniej zakazow jest do 12ton w lecie itp. Co do stabilnosci to najlepiej jak ztylu sa 4 poduszki, a nie 2 gdyz mocniej autem bujda, chociaz z 4 tonami nie jest tak tragicznie, no chyba, ze jeszcze wezmiesz na rysorach(najtaniej
) Co do sypialki to na miedzynarodowke jest to obowiazkowe, piszesz, ze zalezy Ci dlugosci spaki. Wedlug przepisow solowka moze miec 12 metrow, ja sam posiadam kabine sypialna przy dlugosci paki 8,6 metra czyli z kabina bedzie to jakies 11m,z Twoja 8 metrowa paka bedziesz mial cos okolo 10 metrow (z kabina sypialna) nawet Ci troche zostanie w nadmiarze, co do dlugosci calego zestawu to na lewete wedlug przepisow zostanie Ci okolo 8 metrow, wiec nie jest tak tragicznie. Zalecam jeszcze tez webasto, gdyz auto zapalone pare godzin dziennie za duzo wychodzi i przy najnizszych obrotach na postoje czyli 600obr/min silnik staje sie coraz zimnijeszy i juz Ci nie ogrzeje kabiny, wogole w zimna pogode. Pozdro