Strona 1 z 1 [ Posty: 13 ]
Autor
Wiadomość
Tytuł: Podstawy
Post Wysłano: 04 lis 2006, 2:57

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 04 lis 2006, 0:56
Posty: 2

Dopiero zaczynam przygodę z truck-ami. Czy ktoś mógłby mnie oświetlić gdzie w scanii jest główny wylącznik prądu i jak wygląda sprawa z biegami i polówkami. pozdro :?:


Tytuł:
Post Wysłano: 04 lis 2006, 9:54

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 29 maja 2005, 11:48
Posty: 201

Cytuj:
zy ktoś mógłby mnie oświetlić gdzie w scanii jest główny wylącznik prądu i jak wygląda sprawa z biegami i polówkami. pozdro

Więc tak. Główny wyłącznik prądu jest pod akumulatorami , czyli TUTAJ

Cytuj:
jak wygląda sprawa z biegami i polówkami
Co do półbiegów to sprawa wygląda tak, że masz dolną skrzynię (1-3 + półbiegi czyli 6 ) i górną skrzynię (4-6 + półbiegi czyli 6). W sumie pozwala to uzyskać 12 przełożeń biegów 8)


Tytuł:
Post Wysłano: 04 lis 2006, 10:45

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 07 paź 2006, 21:22
Posty: 48
Lokalizacja: Sochaczew

+ Bieg cofania + półówka do niego :P


Tytuł:
Post Wysłano: 04 lis 2006, 15:13
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 15 sie 2005, 15:04
Posty: 2873

Temat o półbiegach:

viewtopic.php?t=4563


Tytuł:
Post Wysłano: 04 lis 2006, 16:27

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 04 lis 2006, 0:56
Posty: 2

Dzięki za zdjęcie Daniel. Przynajmniej nie zrobię siary przy szefie na początku. Z pólbigami napewno się będę motal ale nie od razu Rzym zbudowano. Pazdz zarąbiście życiowy cytat, podoba mi się. Dzięki Wiktoria :)


Tytuł:
Post Wysłano: 04 lis 2006, 18:44

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 22 lis 2005, 0:54
Posty: 42
Lokalizacja: tuż obok stolicy

Cytuj:
Z pólbigami napewno się będę motal ale nie od razu Rzym zbudowano
Na płaskim czy przy lekkim obciążeniu to półbiegów praktycznie można nie używać i zmieniać co pełny bieg. W przypadku skrzyni 6 biegowej w Scanii można spokojnie jechać w układzie 1H->5H i dopiero z 5H zmieniasz na 6L i później 6H. Oczywiście jak czujesz, że będzie brakować ciut mocy na podjeździe to warto zrzucić o pół biegu - dlatego lepiej zawsze jechać na górnej połówce, bo jest z czego zrzucić (a zmiana "połówki" jest wiele prostsza - wystarczy dźwigienkę przesunąć i wysprzęglić na chwilę, co trwa wiele krócej, niż zmiana całego biegu)

Rzuć okiem też tu: viewtopic.php?t=2478 - temat co prawda generalnie o jeździe ekonomicznej, ale moje wypowiedzi oparte właśnie na jeździe Scanią podczas szkolenia ekonomicznego. Więcej obserwacji ze Szkoły Jazdy Scania pisałem m.in. w Transport Technika Motoryzacyjna 6/2006 - może będzie pomocne :)

_________________
miroy.fotosik.pl - trochę dla oka
B, C+E


Tytuł:
Post Wysłano: 04 lis 2006, 23:02

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 14 lut 2006, 16:55
Posty: 1362
Samochód: Duży
Lokalizacja: WLKP

Koleżanka Wiktoria zapomniała dodać,że wystepuje jeszcze bieg wsteczny na górnej skrzyni i bieg z symbolem C do bardzo powolnej jazdy...ale napewno o tym wie-na szybko to zawsze czegoś się zapomni... :mrgreen: Ja np. podczas rozpedzedzania z pełnym ładunkiem stosuję:2,4,6,8,9,10,11,12,a z ładunkiem do powiedzmy 15t:3,6,8,9,10,11,12,a na pusto tojeszcze mozna jeden bieg w sumie ominąć-ale nie każdy samochód to lubi...Np VOLVO którym jeżdżę(FH 460) nie za bardzo lubi ja mu się przeskakuje nawet na pusto po 2,3 biegi-dużo zależy od charakterystyki silnika... :D

_________________
Fan Transportu

Nowe spodnie - 300zł,
Nowy telefon - 1500zł,
Obecność na WC - bezcenne...


Tytuł:
Post Wysłano: 04 lis 2006, 23:20

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 23 wrz 2005, 19:45
Posty: 256
Lokalizacja: Chełm

Podsumowując "sprawa z biegami" ma się bardzo prosto, otóż biegi "wrzuca" się bardzo podobnie jak w osobówce, nie licząc niskiej i wysokiej skrzyni, oraz zmniejszonej ilości biegów poprzez zastosowanie półbiegów, (czego nie ma np. w amerykańskich wozach ze skrzynią typu Fuller, gdzie ma się 12-16 pełnych przełożeń). Połówki oraz wysoką/niską skrzynię zazwyczaj przełącza się za pomocą magicznego guziczka na drążku zmiany biegów, (w starszych modelach np. renault wysoką/niską skrzynię wybierało się za pomocą tzw. przebitki, ale to rozwiązanie jest już praktycznie niespotykane). Najczęściej "połówek" używa się przy ciężkim ładunku lub jeździe w ekstremalnych warunkach, ale jeżeli ktoś ma cierpliwość może ich używać także na prostej drodze jadąc bez ładunku:)

Ogólnie rzecz biorąc, to wszystko trzeba zobaczyć i samemu popróbować, gdyż wytłumaczyć jest łatwo, ale nie każdy może zrozumieć to, co dla nas jest już oklepane i oczywiste. Wszystko da się wyćwiczyć także nigdy nie ma problemu z (w tym przypadku) biegami.

_________________

...:::Podpisy nie oddają całej prawdy... zawsze jest jakaś granica niepowodzenia :::...


Tytuł:
Post Wysłano: 28 lis 2006, 21:32

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 28 lis 2006, 19:41
Posty: 3

Nie wazne jaka skrzynia aby miała ''połówki".
Latam z 8 bez połówek-silniczek 380 koników i kazdej górki sie boi...:)kolega ma 380 - tke na połówkach i idzie jak przecinak.:) ...ładunek ten sam i ta sama naczepa a autko sie zbiera jak trzeba.no cóż-błąd Szefa przy zakupie.


Tytuł:
Post Wysłano: 09 mar 2007, 2:18

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 09 mar 2007, 1:23
Posty: 2
Lokalizacja: wlkp.

Witam!
Ja właśnie mam pytanko o skrzynie bez połówek w Skanii 124 420 ok. 2002 r. Jak się takie autko sprawuje, czy da się tym w ogóle jeździć po kraju z ładunkiem 24 t? Czy może lepiej takiej skrzyni unikać?

Pozdrawiam
Ciancian.


Tytuł:
Post Wysłano: 09 mar 2007, 18:02

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 28 lis 2006, 19:41
Posty: 3

Kolego na kraj ta skrzynia to porażka przy takich ładunkach.Jak cie jeszcze odcina przy 89 to powodzenia na górze Św. Anny.nie raz do małej skrzyni trzeba zejść.I niech mi nie prubuje tu zaden cwaniak pisać że "scanie sie trzyma na obrotach" bo trzymałem a i tak sie zesrałem. Filtry paliwa i powietrza nowe, paliwo z Shell i nic z tego.Ci z połówkami pstryk pstryk i poszli a ja zawsze z tyłu pod górke.Bo to jest tak że połówkami lepiej zestopniować reducje a tu 8 za mało a 7 za dużo i siema ślepa Gienia.Podsumowując na połówkach utrzymasz skakanke na obrotach a bez nich nie.360-tka z 6 na połówkach lepiej gna pod górke jak 380 z 8 bez połówek.Pozdrawiam


Tytuł:
Post Wysłano: 09 mar 2007, 20:28

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 09 mar 2007, 1:23
Posty: 2
Lokalizacja: wlkp.

Musze przyznać szczerze, ze nie znam Scanii, no może poza 143 z 10-ką, a ta szła rewelacyjnie, stopniowanie skrzyni oceniam lepiej niż u Mana 422 z 16-tką ZF. Ale to kilka lat wstecz, teraz używam FH 12 z 6-tką i półbiegi, jestem zadowolony, ZF-a wole sobie nie przypominać. Wspomniana 124 może mi się trafi, ale mam obawy, wiec pytam Was o opinie. Mogę ją brać, czy raczej zrobić jakiś unik?

Pozdrawiam
Ciancian.


Tytuł:
Post Wysłano: 13 mar 2007, 18:31

mała skrzynia i 1 potem 1* nastepnie 2 i 2* nastepnie 3 i 3* potem duza skrzynia i 4-4*-5-5*-6 bardzo prosto wejdziesz popatrzysz na drążek biegów i domyślisz sie abyś tylko z bazy firmy wyjechal spokojnie potem masz czas na nauke

[ Dodano: Wto, 13.03.2007, 17:34 ]
Dołączył: 28 Lis 2006
Posty: 5


PostWysłany: Pią, 09.03.2007, 17:02 Zacytuj zaznaczoneOdpowiedz z cytatemPowrót do góry
Kolego na kraj ta skrzynia to porażka przy takich ładunkach.Jak cie jeszcze odcina przy 89 to powodzenia na górze Św. Anny.nie raz do małej skrzyni trzeba zejść.I niech mi nie prubuje tu zaden cwaniak pisać że "scanie sie trzyma na obrotach" bo trzymałem a i tak sie zesrałem...............




kolego zależy od kierowcy a szczególnie od umiejetnosci szofera mi tam czasami spadało na małą jak niepodjełem odpowiednich kroków ale da sie ruszać z duzej.ale lepsza jest z połowkami


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 13 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 50 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: