Oj kolego MAN wsadziłeś kija w mrowisko.
Cytuj:
Nie działa, ponieważ nie ma regulatora na przedniej osi po drugie są to osobne obwody, bo to jest hamulec dwu obwodowy jeden obwód idzie na przód drugi na tył.
Zgadza się, że pneumatyczny układ hamulcowy składa się z dwóch obwodów - tył i przód, ale przód pośrednio zależny jest od obciążenia osi tylnej. Na poparcie swojej tezy mam wycinek z przykładowej instalacji pneumatycznej.
[img=
http://img300.imageshack.us/img300/7186 ... ulcbb7.gif]/url]
Po to w pojazdach ciężarowych zamontowany jest automatyczny regulator siły hamowania (pneumatyczny bądź mechaniczny), aby hamulce działały w odpowiednim stopniu do obciążenia. Jadąc na wprost może tego niedoceniasz, ale na zakrętach gdyby tył hamował zbyt mocno, to na pewno wykręciłbyś bąka.
Cytuj:
Jeśli mi nie wierzysz to weż rozrególuj hamulce z przodu i zahamój to zobaczysz że pojazd będzie hamował tak jak by wogle hamulcy nie było. Ja to sprawdzałem po wymianie hamulców na przodzie. przy zaciagniętym hamulcu ręcznym nie dało sie ruszyć a przy hamowaniu samymi tylnymi hamulcami tak jak by ich nie było
W tym przypadku mylisz zasadę działania hamulca zasadniczego z pomocniczym. Naciskając na pedał hamulca, to Ty decydujesz, z jaką siła będą działać hamulce a odpowiednie zawory spowodują, że będzie się to odbywało w sposób proporcjonalny do obciążenia. Na własne życzenie rozregulowałeś hamulce przedniej osi, więc ona wcale nie brała udziału w procesie hamowania a oś tylna nie była obciążona, więc hamowała słabiej niż z obciążeniem. Przy hamulcu pomocniczym podczas jego „zaciągania” siłownik membranowo-sprężynowy zostaje odpowietrzony a siła sprężyny powoduje zadziałanie hamulca- dla tego stwierdziłeś różnice w hamowaniu.