Strona 1 z 1 [ Posty: 20 ]
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 30 gru 2006, 13:15

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 lis 2006, 17:57
Posty: 12
Lokalizacja: Zabrze

Zalozylem ten temat bo chce sie dowiedziec kiedy nastepuje tak zwane "Twarde sprzęgło" no i mam nadzieje ze ten temat sie rozwinie i przyda tez innym uzytkownikom tego forum ktorzy nie wiedza :) Pozdro :D

_________________
A Ty także bądź takim młodym wilkiem,
Tylko pamiętaj, że życie jest cholernie śliskie,
Jeśli jednemu z was coś złego się stanie,
Drugi da mu wsparcie, miłość, przyjaźń i oddanie...


Tytuł:
Post Wysłano: 30 gru 2006, 15:24

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 14 lut 2006, 16:55
Posty: 1362
Samochód: Duży
Lokalizacja: WLKP

Głównie wtedy,gdy powietrze zejdzie z układu... :mrgreen:

_________________
Fan Transportu

Nowe spodnie - 300zł,
Nowy telefon - 1500zł,
Obecność na WC - bezcenne...


Tytuł:
Post Wysłano: 30 gru 2006, 15:57

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 07 cze 2006, 8:14
Posty: 202

tak jak napisał łukasz , ale to jest standardowa sytuacja , mielismy ostatnio 3 takie na trasie że sprzęgło zrobiło się twarde ( a opcji oprócz tych jest kilkanaście )
- 1 raz przepalił sie przewód pneumatyczny o tłumik (naprawa - 15min)
- 2 raz podczas jazdy w korku magnumką w pewnym momencie poodczas zmiany biegu wypchło mi pedał sprzegła i zrobiło się twarde - po zjeździe na parking - okazało się że rozpieło się łożysko na sprzęgle -( 6 godzin gdy ma się częsci )
- 3 raz slizgało się sprzęgło aż w końcu poleciały iskry przy większym podjeździe w scanii 113 i pedał zrobił się twardy auto po ściągnieciu na parking i zakupie częsci miało wymienione łożysko o i tarcze - (5 godzin)
pozdrawiam, i nie życzę takich przygód

_________________
- szybciej , szybciej...
-... i tak powoli będą Cię wynosić...
--------------------------------------------------------------------------------------------
SPRZEDAŻ SAMOCHODÓW, NACZEP : http://www.nego.otomoto.pl


Tytuł:
Post Wysłano: 30 gru 2006, 16:36

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 lis 2006, 17:57
Posty: 12
Lokalizacja: Zabrze

Czyli mam rozumic ze jak sie zarobi "Twarde Sprzeglo" to pedal ze sprzegla ciezko sie naciska tak? :D

_________________
A Ty także bądź takim młodym wilkiem,
Tylko pamiętaj, że życie jest cholernie śliskie,
Jeśli jednemu z was coś złego się stanie,
Drugi da mu wsparcie, miłość, przyjaźń i oddanie...


Tytuł:
Post Wysłano: 01 sty 2007, 13:34

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 14 lut 2006, 16:55
Posty: 1362
Samochód: Duży
Lokalizacja: WLKP

Ciężko się naciska to mało powiedziane-przeważnie wogóle nie można go wcisnąć...Mój ojciec kiedyś wracał bez sprzęgła z Włoch.Wiesz przecież że sprzęgło potrzebne jest do ruszenia-skoro go nie było to jak myślisz co robił żeby ruszyć?...Musiał całe 40t ruszyć z rozrusznika przy wbitym biegu.A do tego jazda bez połówek... :>

_________________
Fan Transportu

Nowe spodnie - 300zł,
Nowy telefon - 1500zł,
Obecność na WC - bezcenne...


Tytuł:
Post Wysłano: 01 sty 2007, 14:02

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 lis 2006, 17:57
Posty: 12
Lokalizacja: Zabrze

Czyzby wrzucal biegi na "hama" :D to mozna powiedziec ze mial skrzyne pol automat bo w pol automatach to niema sprzęgła :lol:

_________________
A Ty także bądź takim młodym wilkiem,
Tylko pamiętaj, że życie jest cholernie śliskie,
Jeśli jednemu z was coś złego się stanie,
Drugi da mu wsparcie, miłość, przyjaźń i oddanie...


Tytuł:
Post Wysłano: 01 sty 2007, 14:28

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 14 lut 2006, 16:55
Posty: 1362
Samochód: Duży
Lokalizacja: WLKP

W pewnym sensie tak... :mrgreen:

_________________
Fan Transportu

Nowe spodnie - 300zł,
Nowy telefon - 1500zł,
Obecność na WC - bezcenne...


Tytuł:
Post Wysłano: 01 sty 2007, 14:47

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 sty 2006, 14:15
Posty: 98
Lokalizacja: LUBLIN

Tak samo miał kolega w magnumce, tylko on miał do pokonania jakieś 100 km, także pikuś w porównaniu do powrotu z Włoch :mrgreen: Ja także nie życzę Wam tego na trasie ;) Pozdrawiam

_________________
....:::::ŚLĄSK WROCŁAW & MOTOR LUBLIN::::...Na zawsze razem....Motor&Chełmianka


Tytuł:
Post Wysłano: 01 sty 2007, 18:07

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 07 cze 2006, 8:14
Posty: 202

taki numer nie udał by sie np. w magnumce , gdyż nie da się jej odpalic na biegu i w skrzyni Zf - raczej nie da się zmieniac biegów bez sprzegła - bedzie zgrzytało, co innego jest w B18 tam normalnie można zmieniać biegi bez sprzegła wystarczy to zrobić w odpowiednim momencie i wchodzą elegancko- wystarczy tylko raz przy ruszaniu "machnąć" sprzegłem (jesli się je jeszcze ma :D ) a potem można już bez , podobnie jest w scanii .

_________________
- szybciej , szybciej...
-... i tak powoli będą Cię wynosić...
--------------------------------------------------------------------------------------------
SPRZEDAŻ SAMOCHODÓW, NACZEP : http://www.nego.otomoto.pl


Tytuł:
Post Wysłano: 01 sty 2007, 18:51
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 19 lis 2006, 19:53
Posty: 136
GG: 4086911
Lokalizacja: Opoczno

Ja znam tez takiego goscia co zmieniał biegi bez sprzegła. Jechał wtedy starym Dafem (Ati) i to przez miasto. Podobno fajnie to wygladało jak ruszał ze swiateł. :mrgreen: Ale skrzynia nie została uszkodzona i ten Dafik jezdzi jeszcze.


Tytuł:
Post Wysłano: 02 sty 2007, 1:08

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 lis 2006, 17:57
Posty: 12
Lokalizacja: Zabrze

Ja pamietam czasy ze jak sie jezdzilo Kamazem to jak cos sie zepsulo to mozna bylo sobie poradzic :D bo do tego szlo wszysko dopasowac nawet jak ze sprzeglem sie cos stalo to i tak dalej sie "prulo" raz na budowiemi poszlo mi sprzeglo :lol: no i nie zjechalem na baze tylko cala "szychte" zrobilem :mrgreen: i nic sie ze skrzynka nie stalo i do dzisiaj ten Kamaz jezdzi :D

_________________
A Ty także bądź takim młodym wilkiem,
Tylko pamiętaj, że życie jest cholernie śliskie,
Jeśli jednemu z was coś złego się stanie,
Drugi da mu wsparcie, miłość, przyjaźń i oddanie...


Tytuł: a
Post Wysłano: 02 sty 2007, 22:09

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 01 sty 2007, 17:01
Posty: 3

aaaaaaa

_________________
"CARPE DIEM" zamiast siedzieć cały dzień przy kompie


Ostatnio zmieniony 16 paź 2007, 21:17 przez Rybak, łącznie zmieniany 1 raz.

Tytuł:
Post Wysłano: 02 sty 2007, 22:58

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 20 wrz 2005, 20:59
Posty: 344
Lokalizacja: Tarnowskie Góry

Cytuj:
Dodatkowo wtedy w tym serwisie powiedzieli, że w Volvach, sprzęgło należy zmieniać co 600tys km, nawet jeśli nic się z nim nie dzieje. Trochę to dziwne. Nie uważacie ?
W Serwisie Renault stwierdzili że w Volvo trzeba wymieniac co 600 tyś ? chyba tu byka szczeliłeś. A przypuszczam że takie mają mniemanie z własnego doświadczenia że po 600 tyś zaczynają włąsnie pękać sprężyny na docisku i inne różne historie spowodowane zmęczeniem materiału :)

_________________
http://www.GLOBETRUCKER.org
Is it better to loose 5 minutes or 50 years ?
preferite perdere 5 minuti oppure 50 anni ?
Preferez-vous predre 5 minutes ou 50 ans ?
verlieren Sie lieber 5 Minuten oder 50 jahre ?
Wolisz stracić 5 minut czy 50 lat ?


Tytuł:
Post Wysłano: 02 sty 2007, 23:10

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 07 cze 2006, 8:14
Posty: 202

z własnego doświadczenia wiem że do wymiany sprzegła nie potrzeba koniecznie hdsu , znajomy w czechach robił to sam - podwiesił skrzynie na pasach, my natomiast wyspawaliśmy specjalną konstrukcję - taki wieszak i na pasach skrzynią się odjeżdżało a na wieszaku wisiała, najgorsze jednak to rozpiecie tej pie***** skrzyni jesli nie robiłeś tego lub nikt Ci nie powie , to możesz jej nie rozpiąć.
warto tu dodać że cały docisk w reni b18 odciąga jedna mała sprężynka , śmiac mi się chciało gdy ją zobaczyłem.

_________________
- szybciej , szybciej...
-... i tak powoli będą Cię wynosić...
--------------------------------------------------------------------------------------------
SPRZEDAŻ SAMOCHODÓW, NACZEP : http://www.nego.otomoto.pl


Tytuł:
Post Wysłano: 02 sty 2007, 23:27

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 01 sty 2007, 17:01
Posty: 3

Cytuj:
W Serwisie Renault stwierdzili że w Volvo trzeba wymieniac co 600 tyś ? chyba tu byka szczeliłeś.
Mówie, jaką ja znam wersję.

A wynajęcie hdsu to była najprostsza opcja, spawanie suwnicy w takich warunkach raczej nie wchodzi w grę :)

_________________
"CARPE DIEM" zamiast siedzieć cały dzień przy kompie


Tytuł:
Post Wysłano: 03 sty 2007, 0:05

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 14 lut 2006, 16:55
Posty: 1362
Samochód: Duży
Lokalizacja: WLKP

U nas w VOLVIE sprzęgło jest jeszcze od nowości-przebieg 1mln 100tys km-2001r.Co prawda przy ''zrzucaniu'' połówek pod górki lubi sobie szarpnąć-ale jakoś sie trzyma...Tylko VOLVO jednak ma 2 tarcze...

_________________
Fan Transportu

Nowe spodnie - 300zł,
Nowy telefon - 1500zł,
Obecność na WC - bezcenne...


Tytuł:
Post Wysłano: 04 sty 2007, 21:40

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 21 gru 2006, 22:13
Posty: 71
GG: 0
Lokalizacja: Świętokrzyskie

przeważnie sprzegło robi się twarde kiedy nie ma powietrza w układzie, co zdarza się w starszych autach szczególnie po dłuższym postoju. chociaż muszę powiedziać, że miałem okazję jeździć nowym f-haczem, gdzie po postoju zaledwie kilkugodzinnym nie dało się wbić sprzęgła, ale ten typ już podobno jest skonstruowany. lecz zaraz po zapaleniu auta dosłownie po kilku sekundach sprzęgło było miekkie


Tytuł:
Post Wysłano: 04 sty 2007, 22:16

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 13 lis 2006, 17:21
Posty: 191
Lokalizacja: Zduńska Wola/łodzkie

generalnie w każdym aucie da się chyba zmienić bieg(nie wiem jak w nowych wiem żee w IF-ce Nrdowskiej 4x4 sie da w starze 200 sie da i w roburze :D) bez sprzęgła tylko że w niektórych autach pare razy tak zrobisz i skrzynia do remontu .....

fakt że jak jesteś 100km od domu czy warsztatu to nie ma wyjścia ale wypada raczej unikać jazdy bez sprzęgła :D


Tytuł:
Post Wysłano: 18 sty 2007, 21:21

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 11 gru 2006, 22:16
Posty: 22
Samochód: Chrysler
Lokalizacja: Kielce

Cytuj:
taki numer nie udał by sie np. w magnumce , gdyż nie da się jej odpalic na biegu i w skrzyni Zf - raczej nie da się zmieniac biegów bez sprzegła - bedzie zgrzytało,
da sie odpalic na biegu :) magnum 95r wyprowadzasz dwa kable z bezpiecznikow i heyah :) w tych nowszych podpina sie hmm juz nie pamietam ale tez da sie :wink:

_________________
2 x Renault Magnum AE 420ti,Premium 400, Major R 420, Daf XF.


Tytuł:
Post Wysłano: 04 lut 2007, 13:24

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 16 sty 2006, 21:45
Posty: 35
Lokalizacja: KALISZ

walniety zawór wieloobwodowy szesta przyczyna

[ Dodano: Nie, 04.02.2007, 12:25 ]
częsta


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 20 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: