Autor
Wiadomość
Tytuł: Jelcz 842
Post Wysłano: 28 gru 2006, 18:39
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 30 maja 2006, 18:00
Posty: 503
GG: 7138832
Samochód: Jelcz-Scania
Lokalizacja: Tarnów

Jelcz 842,żadko spotykany na polskich drogach. Napęd w tym jelczu jest przenoszony 8x4, jednostką napędową jest silnik Mielec MD111E. Występuje w zabudowach wywrotki oraz w wersjach wojskowych.
Dosyć ciekawy sprzęt. Jeśli posiadacie więcej informacji na temat tego Jelcza proszę o dodnie do tego tematu.

Obrazek

(Informacje i zdjęcia zaczerpnięte z "Katalogu Ciężarówek Świata 1998")


Ostatnio zmieniony 08 lut 2008, 11:35 przez Kamil, łącznie zmieniany 2 razy.

Tytuł:
Post Wysłano: 28 gru 2006, 20:27
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 06 kwie 2006, 22:58
Posty: 527
Lokalizacja: mlp

Więc: Jest to Jelcz 842K, produkowany od 1997r, cztero osiowa wywrotka z dwoma osiami napędzanymi i dwoma skrętnymi oraz krótką kabiną. Dopuszczalna masa całkowita na drogach publicznych to 29 ton, natomiast po za drogami publicznymi 39 ton. Silnik w nim stosowany to mielecki turbodiesel o poiemności 11.1 l i mocy 320 km. Tyle znalazłem w katalogu Ciężarówki2001. To link do fotki wojskowej wersji tego pojazdu http://commons.wikimedia.org/wiki/Image:Jelcz-8xx.jpg


Tytuł:
Post Wysłano: 30 gru 2006, 18:07
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 30 maja 2006, 18:00
Posty: 503
GG: 7138832
Samochód: Jelcz-Scania
Lokalizacja: Tarnów

Znalazłem pare zdjęć jelcza

Obrazek Obrazek

(C) http://www.jelcztruck.pl

_________________
Szybszy, nie znaczy lepszy.
B,C,E


Tytuł:
Post Wysłano: 30 gru 2006, 19:41
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 06 kwie 2006, 22:58
Posty: 527
Lokalizacja: mlp

stoszek Nie sądzę aby w tym Jelczu była płaska podłoga, tutaj jest fotka wnetrza z ciągnika siodłowego Jelcz C423D.34.
Obrazek
http://www.autotransport.com.pl/arch/ar ... /JELCZ.htm
Co prawda jest on chyba nowszy, i wielkość kabiny inna to myślę że tunel w 842K będzie tych samych rozmiarów.


Tytuł:
Post Wysłano: 06 sty 2007, 15:37

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 27 gru 2006, 19:26
Posty: 15
Lokalizacja: Namysłów/k.Opola

Podobno twarda maszyna. Mieszkam ok 20km od fabryki Jelcza :)
Mam tutaj kilka fotek Jelcza 842 :mrgreen: :
ObrazekObrazek
Te Jelcze w dużej mierze wykorzystywane były w strazy pożarnej:
:U :U :U :] :] :] POzdr..o :wink:

[ Dodano: Sob, 06.01.2007, 14:42 ]
ObrazekObrazekObrazek :wink:

_________________
<<<<<<<SZUSTEK>>>>>>>


Tytuł:
Post Wysłano: 06 sty 2007, 18:00

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 13 lis 2006, 17:21
Posty: 191
Lokalizacja: Zduńska Wola/łodzkie

39ton to dopuszczalna masa całkowita sam jelcz waży pewnie z 10.....

bo ja wiem czy taki słaby .......napewno z dynamiką ruszaniem etc słabo ale jak ma dobrze dobrane przełożenia to da rade ......

nigdy w życiu nie widziałem tego jelcza w wersji cywilnej ......w ogóle gdziekolwiek jest używany jako wywrotka ???ma ktoś foty ??

może ktoś chociaż wie ile mniej więcej kosztuje


Tytuł:
Post Wysłano: 08 sty 2007, 16:17
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 28 wrz 2006, 9:45
Posty: 176
Samochód: FH 12 420
Lokalizacja: K-raków T-arnów A-meryka

Oprócz tego wojskowego jelcza na zdjęciach od kolegi SZUSTEK to żaden inny nie jest to jelcz serii 842 a są to S422 i S416 albo 417
Cytuj:
tylko jest trochę za słaby Exclamation 320 km na 39 ton ładunku w terenie Rolling Eyes
w zupełności wystarczy mu te 320 KM na teren przy odpowiedniej skrzyni.


Tytuł:
Post Wysłano: 08 sty 2007, 17:25

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 13 lis 2006, 17:21
Posty: 191
Lokalizacja: Zduńska Wola/łodzkie

no własńie to samo tłumacze koledze :D wiem że 39ton to w terenie .....

należy zauważyć że wywrotki szczególnie te cięższe typowo budowlane (6x4 6x6 8x4 8x8)z reguły jeżdza wolno to raz

dwa to jeżdzą na krótkie dystanse często w okolicach miast lub przez miasteczka więc nie wiem jak ma sie u was ale u mnie jeżdzą średnio 40-60km/h

trzyy jeżdzą dużo w cięzkim terenie po budowach żwirowniach wiięc i tak skrzynia musi mieć dużo krótkich przełożeń

z racji cen paliw i uwzględniJĄC 2 powyższe czynniki to lepiej dać słabszy silnik i bardzo duże przełożenie niż mocny silnik bo wiadomo ile spalii mocny silnik w terenie :D

popularna wywrotka budowlana kamaz ma ledwie 5 biegów(mówie o starym)i spokojnie daje rade 15 tonom ww cięzkim terenie a silnik ma ,,ledwi'' 200KM więc to jest najlepszy dowód na to że 320 KM starczy na 39 ton.......kraz 255B ma 240 KM i może ciągnąc na haku 64t i też daje rade.........i wiele innych :D


Tytuł:
Post Wysłano: 01 kwie 2007, 9:44
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 31 mar 2007, 19:56
Posty: 67
GG: 0

Obecnie Jelcz produkuje podwozia do zabudowy z napędem 6x2,6x4,6x6,8x4 i 8x6,a także ciągniki siodłowe 6x2,6x4 i 6x6...

_________________
Kolędujemy:

"Ciiiiicha nossssss..." :D


Tytuł:
Post Wysłano: 30 paź 2007, 18:07
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 30 maja 2006, 18:00
Posty: 503
GG: 7138832
Samochód: Jelcz-Scania
Lokalizacja: Tarnów

Obrazek

(Ciężarówki Świata 1998)

_________________
Szybszy, nie znaczy lepszy.
B,C,E


Tytuł:
Post Wysłano: 30 paź 2007, 20:20

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 13 lis 2006, 17:21
Posty: 191
Lokalizacja: Zduńska Wola/łodzkie

czyje mosty są w tym jelczu ?? w 300 były raby w 400 różnie a w tym ??


Tytuł:
Post Wysłano: 28 lis 2007, 18:23
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 30 maja 2006, 18:00
Posty: 503
GG: 7138832
Samochód: Jelcz-Scania
Lokalizacja: Tarnów

Z tego co wyczytałem to mosty w tym Jelczu są własnej produkcji i nic więcej na ten temat nie wspomnieli.

Dziś widziałem Jelcza 842 w wersji cywilnej na żywo i powiem wam że robi wrażenie, zabudową tego pojazdu była betonomieszarka, żałuje że nie miałem przy sobie aparatu

_________________
Szybszy, nie znaczy lepszy.
B,C,E


Post Wysłano: 10 lut 2008, 23:06
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 30 maja 2006, 18:00
Posty: 503
GG: 7138832
Samochód: Jelcz-Scania
Lokalizacja: Tarnów

Porównaj sobie sprzedaż Jelcza, Kamaza do chodzby Mana, wszystkie marki które wymieniłem wcześniej razem wzięte nie mają większej sprzedawalnośći na Polskim rynku od Mana. Star 266 nie jest produkowany już od paru ładnych lat a Jelcz 842 i 862 jest produkowany tylko dla wojska po mimo tego że na pewno świetnie by się sprawdzaly na budowach nikt ich nie kupuje.

_________________
Szybszy, nie znaczy lepszy.
B,C,E


Post Wysłano: 10 lut 2008, 23:13

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 11 sty 2008, 23:26
Posty: 281
GG: 3253512
Lokalizacja: kołobrzeg

Cytuj:
Porównaj sobie sprzedaż Jelcza, Kamaza do chodzby Mana, wszystkie marki które wymieniłem wcześniej razem wzięte nie mają większej sprzedawalnośći na Polskim rynku od Mana. Star 266 nie jest produkowany już od paru ładnych lat a Jelcz 842 i 862 jest produkowany tylko dla wojska po mimo tego że na pewno świetnie by się sprawdzaly na budowach nikt ich nie kupuje.
Nikt go nie kupuje bo wszystko idzie dla woja poza tym Jelcz to tylko jeden zakład(MAN ma ich kilka)produkuje autobusy,do tego jeszcze nadwozia specjalistyczne dla PSP


Post Wysłano: 10 lut 2008, 23:21
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 30 maja 2006, 18:00
Posty: 503
GG: 7138832
Samochód: Jelcz-Scania
Lokalizacja: Tarnów

Jelcz autobusy a Jelcz pojazdy ciężarowe to dwie różne oddzielne firmy, więc widzisz sam że Jelcz nie ma szans na podbuj rynku podobnie jak Kamaz.

Proszę moderacje o przeniesienie ostatnich postów do dzialu Jelcz 842.

Przeniesiono. /Leszek


Tytuł: Re:
Post Wysłano: 11 lut 2008, 12:52
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 26 lut 2006, 19:03
Posty: 1152
GG: 13363123
Samochód: DAF
Lokalizacja: Żywiec

Cytuj:
czyje mosty są w tym jelczu ?? w 300 były raby w 400 różnie a w tym ??
To są własne mosty Jelcza takie jak w autobusie 120M i pochodnych, oczywiście z innymi przełożeniami, Mostów Raby już dawno się w Jelczu nie stosuje, skończyły się na serii 300.

_________________
http://www.youtube.com/watch?v=JaABO0GSHvg

http://www.youtube.com/watch?v=eAfp3mZD ... ature=plcp


Tytuł: Re: Re:
Post Wysłano: 11 lut 2008, 23:47

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 11 sty 2008, 23:26
Posty: 281
GG: 3253512
Lokalizacja: kołobrzeg

Cytuj:
Cytuj:
czyje mosty są w tym jelczu ?? w 300 były raby w 400 różnie a w tym ??
To są własne mosty Jelcza takie jak w autobusie 120M i pochodnych, oczywiście z innymi przełożeniami, Mostów Raby już dawno się w Jelczu nie stosuje, skończyły się na serii 300.
Kolego w autobusie 120M to chyba mosty są Breileta?


Tytuł: Re: Jelcz 842
Post Wysłano: 12 lut 2008, 11:16
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 26 lut 2006, 19:03
Posty: 1152
GG: 13363123
Samochód: DAF
Lokalizacja: Żywiec

Tak, ten most pochodzi z Berlieta i był on używany potem w seriach 4XX i 6XX, tak mi się wydaje, nie było mostów czysto polskiej konstrukcji.

_________________
http://www.youtube.com/watch?v=JaABO0GSHvg

http://www.youtube.com/watch?v=eAfp3mZD ... ature=plcp


Tytuł: Re: Jelcz 842
Post Wysłano: 13 lut 2008, 0:30

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 11 sty 2008, 23:26
Posty: 281
GG: 3253512
Lokalizacja: kołobrzeg

Cytuj:
Tak, ten most pochodzi z Berlieta i był on używany potem w seriach 4XX i 6XX, tak mi się wydaje, nie było mostów czysto polskiej konstrukcji.
Na pewno był to najlepszy most spotykany w polskich produktach.Pojawił się w"licencyjnym"autobusie i także w ciężarówkach.Nie rozumię czemu nasi "specjaliści"sięgali wobec tego jeszcze po mosty raba????


Tytuł: Re: Jelcz 842
Post Wysłano: 13 lut 2008, 11:24
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 26 lut 2006, 19:03
Posty: 1152
GG: 13363123
Samochód: DAF
Lokalizacja: Żywiec

Chyba dlatego że w PRL brakowało dewiz na zakup zachodnich produktów i pół obozu socjalistycznego oprócz ZSRR i NRD jeździło na węgierskich mostach. Daltego też tak kulała produkcja Berlieta, a każdy polski samochód ciężarowy z tamtego okresu był składanką z innych samochodów.

_________________
http://www.youtube.com/watch?v=JaABO0GSHvg

http://www.youtube.com/watch?v=eAfp3mZD ... ature=plcp


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 16 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: