Strona 6 z 11 [ Posty: 217 ] Przejdź na stronę Poprzednia 14 5 6 7 811 Następna
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 06 kwie 2010, 19:32

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 06 kwie 2010, 19:20
Posty: 2
GG: 0

Witam
Potrzebuje porady na co zwrócić uwaga przy zakupie Atego 822 z 2005r Dokładnie tej sztuki ---->http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=T1636720 Pasuje mi bardzo ten egzemplarz ze względu na cenę, stan i konfiguracje. Auto dziś oglądałem i na moje oko wygląda naprawdę niezle. Trochę remę bierze rdza ale to na ten przebieg norma? Auto ma automatyczną skrzynie biegów zaleta?? czy uciekać od automatu?
Bardzo proszę o poradę na co szczególna uwagę??

Pozdrawiam :D


Post Wysłano: 11 kwie 2010, 20:32
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 19 kwie 2008, 14:57
Posty: 65
GG: 0
Samochód: ATEGO 1224 09r
Lokalizacja: WSCHOWA

witam osobiście uzytkuje 1224 z 2009 roku mam już 60000 przebiegu i jest ok. śmigam tylko solówką
na dzień dzisiejszy bym się na manuala nie zamienił pozdrawiam


Post Wysłano: 12 kwie 2010, 9:37

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 06 kwie 2010, 19:20
Posty: 2
GG: 0

Juz jestem posiadaczem sztuki z linka wyżej :) Kolego jak pracuje u ciebie automat? tzn jak zmienia biegi z takim wyraźnym wpięcie każdego biegu mozna by napisać nawet z szarpnięciem?
I drugie pytanie.
Czy podczas odpalania na desce rozdzielczej nad kompem, jest świecący pasek podzielony na chyba trzy czesci u mnie podczas odpalania jest żółty to prawidłowo?


Post Wysłano: 18 kwie 2010, 9:46

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 17 kwie 2010, 14:52
Posty: 4
GG: 7782376
Samochód: atego 817

Cytuj:
Koledzy mam pytanie do kogos kto jezdzi atego z silnikiem 170KM? Jakl sie sprawuje pod górki z ładunkiem? jakie spalanie?
Jeżdżę takim autem od 6ciu lat sprawuje się super mocy wystarcza w zupełności moje auto przejechało 870 000 tyś silnik niezawodny w zimę odpala bez zastrzeżeń trzeba pilnować terminów zmiany oleju i filtrów tu nie oszczędzać bo to się bardzo mści, zalecam również nie szarżować na drodze to i spalanie będzie zadowalające mankamentem jego to bardzo rozbudowana eletronika i tutaj samemu sobie nie poradzisz tylko serwis a to już poważne koszta ale ogólnie jestem bardzo zadowolony pozdrawiam


Post Wysłano: 18 kwie 2010, 10:13

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 17 kwie 2010, 14:52
Posty: 4
GG: 7782376
Samochód: atego 817

Cytuj:
Witam!!!
Mam do użytkowników kilka pytań i prośbę.
Jakim olejem są zalewane Atego 815 rocznik 2002 dodam, ze przebieg to 420 tys.
I jeszcze jedno było w tym wątku ale nie znalazłem odpowiedzi. Czy gdzieś można znaleźć instrukcję do tego magicznego systemu kontroli podzespołów??? Np. Jak sprawdzić poziom oleju czy ciśnienie oleju. Mam instrukcję ale niestety po niemiecku.
pozdrawiam
ja jeżdżę atego 817 z 1998r przejechałem nim ponad 500 000 tyś obecnie ma najechane 870 000 tyś stosuję do silnika olej półsyntetyczny 10W/40 Platinum Ultor extreme wymieniam co 20 000 tyś oczywiście także filtr oleju tutaj nie zalecam oszczędności tzn. nie przeciągać terminów jestem z tego oleju zadowolony i cena też dobra bańka 5litrowa kosztuje okoła 100zł co do poziomu oleju to po przekręceniu kluczyka koputer sprawdza cały silnik tzn.strzałka po koleji wędruje pokazując poszczególne sekcje wyświetlając OK na samym końcu jest informacja o stanie oleju i wyświetla ile trzeba dolać jak pokazuje z minusem to oleju jest za dużo co do ciśnienia oleju w silniku to po jego uruchomieniu naciskamy przycisk system wówczas strzałka pokazuje nam na olej a komputer wyświetla aktualne ciśnienie oleju pozdrawiam
Cytuj:
Witam,
Koledzy może ktoś pomoże - Mercedes Atego 1217 na wyświetlaczu pokazuje stan oleju "- 3 litry" na miarce trochę poniżej max, czujnik poziomu oleju właśnie wymieniony na nowy i nadal to samo.
na 100% jak pokazuje -3 to masz wlane za dużo 3 litry oleju pozdrawiam


Post Wysłano: 24 kwie 2010, 15:44
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 19 kwie 2008, 14:57
Posty: 65
GG: 0
Samochód: ATEGO 1224 09r
Lokalizacja: WSCHOWA

kolego kamyk podczas przekręcenia zaplonu świeci sie ten pasek żółty to normalne i po chwili gaśnie
a co do szarpnięć to u mnie jest zmiana biegu płynna bez zażutów. czasem troche szarpnie ale tylko
na pierwszym biegu przy ruszaniu. życzę bez awaryjnych kilometrów pozdrawiam


Post Wysłano: 31 maja 2010, 16:51

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 01 mar 2010, 12:06
Posty: 4
GG: 0

Koledzy, Mercedes Atego 1217 - co to za błąd ABS 4150?


Post Wysłano: 10 cze 2010, 12:40

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 01 mar 2010, 12:06
Posty: 4
GG: 0

Szukam procedury programowania z poziomu wyświetlacza pedału gazu do Atego 1217. Z góry dziękuję za pomoc.


Post Wysłano: 13 sie 2010, 17:25

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 16 lut 2010, 10:50
Posty: 2
GG: 0
Samochód: atego

Witam! Śmigam 815 (nowy model) i kurcze co jakis czas (co ok 40 tys km) mam problem z czujnikiem abs w lewym tylnym kole. Ma ktoś podobny problem?


Post Wysłano: 15 sie 2010, 19:36
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 01 mar 2010, 21:11
Posty: 6
GG: 0
Samochód: Atego 1218

W moim Atego 1218 z 2004 wymieniałem już oba czujniki z przodu, ale mam inny kłopot. Mam problem z hamulcem górskim. Nie działa jak należy. Przerywa, albo wcale nie działa. Co dziwne gdy startuje w nocy działa jak talala, a z każdym kilometrem jest gorzej, aż w końcu po 10 godzinach nie działa wcale. Proszę o jakieś wskazówki co to może być i czy da się to naprawić, bo nie powiem, się przydaje. Pozdrawiam Tomal


Post Wysłano: 29 sie 2010, 10:01
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 19 kwie 2008, 14:57
Posty: 65
GG: 0
Samochód: ATEGO 1224 09r
Lokalizacja: WSCHOWA

kolego tomal weż sobie sprawdz te czujniki co są pod pedałem chamulca i sprzęgłą
często to jest przyczyną takiego działania. prostym sposobem zamien je miejscami
na odwrót i jeśli to jest ten czujnik to górski będzie działał a światła stopu bedą szwankować .
bedziesz wtedy wiedział że to jest do wymiany ok 30-40 zł tyle płaciłem kiedyś


Post Wysłano: 07 lis 2010, 15:56
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 11 sie 2009, 17:25
Posty: 123
GG: 10467084
Samochód: Volvo FH 500
Lokalizacja: Chrzanów

Cytuj:
Masz rację, coś jest nie tak.Zasugerowałem się napisem na kabinie, ale na tabliczce znamionowej jest co innego. Wkleję link do zdjęcia samochodu i do tabliczki znamionowej,chociaż ta druga jest robiona telefonem komórkowym i nie jest najlepszej jakości

http://fidoss.wrzuta.pl/obraz/6EMSvlM3lbj/dsc02257

http://fidoss.wrzuta.pl/obraz/3BsZEWlnunT/zdjecie0015

Kolego z tego co widze po zdjeciu to jest to samochod o dmc powyzej 10 ton. W mniejszych modelach stopnica miala tylko 1 stopien. Mam pytanie do Ciebie gdzie sprawdzales dane dotyczace masy samochodu? Jesli patrzyles na dowod rejestracyjny to niestety ale ten dokument moze oszukiwac. Wiem to z doswiadczenia. U mnie w papierach jest masa 7000 kg podczas gdy samochod tak naprawde wazy 6670 kg. Co za tym idzie ladownosc jest wieksza od tej ktora jest podana w dow. rejestracyjnym.


Post Wysłano: 27 gru 2010, 21:25

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 21 gru 2007, 15:04
Posty: 24
Lokalizacja: Sedziszów Młp.

Witam w firmie szykujemy sie do zakupu Atego i myslimy jaki moze by najlepszy model tak do wozenia 3-5t na nie długich trasam do 80km do siedziby firmy. Co byscie koledzy polecili żeby nie miał dużego spalania a dawał sobie rady z tym oczywiście szukamy plandeki bez windy.
I jak to jest z tymi oznaczeniami 3 i 4 cyfrowymi jako modeli o co w tym dokładnie chodzi.
Z góry wielkie dzięki :)


Post Wysłano: 27 gru 2010, 21:47

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 17 sty 2007, 22:50
Posty: 782
Lokalizacja: Ślesin / Konin

Cytuj:
I jak to jest z tymi oznaczeniami 3 i 4 cyfrowymi jako modeli o co w tym dokładnie chodzi.
Pierwsza lub dwie pierwsze oznaczają DMC samochodu natomiast ostatnie dwie cyfry moc silnika.

Przykład:

818 - 8 ton DMC i silniki 180KM
1217 - 12 ton DMC i silnik 170KM


Post Wysłano: 01 sty 2011, 7:31
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 25 lut 2005, 18:59
Posty: 834

3-5t? Polecam Atego 1228 (280koni). Z racji takiego silnika, rama jest wzmocniona, dodatkowo skrzynia wyposażona w półbiegi. Auto nie będzie nawet tego ładunku czuło. Za "dobrych" czasów tata na nasze 1228, na krajówce kierunki południowe, ładował 7t, pstryknięcie połówką i szło się z osobówkami na Św. Anny. Spalanie również będzie zadowalające. te auta bez szalonej jazdy potrafią zejść do 18-19L/100km. Największe spalanie taty, przy że tak powiem "ekstremalnej" jeździe, z maksymalnym tonażem, 230 konnym silnikiem osiągnął 22-23L - gdzie uzyskać taki wynik załadowanym tak samo MANem jest chyba sukcesem.

Pozdrawiam.


Post Wysłano: 02 sty 2011, 13:01

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 22 mar 2006, 2:00
Posty: 198
Samochód: szybki ;)
Lokalizacja: STWua

Cytuj:
3-5t? Polecam Atego 1228 (280koni). Z racji takiego silnika, rama jest wzmocniona, dodatkowo skrzynia wyposażona w półbiegi. Auto nie będzie nawet tego ładunku czuło. Za "dobrych" czasów tata na nasze 1228, na krajówce kierunki południowe, ładował 7t, pstryknięcie połówką i szło się z osobówkami na Św. Anny. Spalanie również będzie zadowalające. te auta bez szalonej jazdy potrafią zejść do 18-19L/100km. Największe spalanie taty, przy że tak powiem "ekstremalnej" jeździe, z maksymalnym tonażem, 230 konnym silnikiem osiągnął 22-23L - gdzie uzyskać taki wynik załadowanym tak samo MANem jest chyba sukcesem.

Pozdrawiam.
Nie wiem co to macie za Atego ale z tego co wiem i widziałem to w Atego nie ma skrzyń z połówkami, są albo 6 albo 9 stopniowe skrzynie manualne. 9 stopniowa skrzynia sterowana jest hydraulicznie, 6 stopniowa mechanicznie, lub z automatycznie sterowanym sprzęgłem
Tak samo nie ma czegoś takiego, że przy mocniejszych silnikach jest mocniejsza rama, ramy są takie same dla danej klasy DMC.
Co do oznaczeń mniej więcej tak jest, że 8xx to 8T DMC, ale często może być to 7,49T zwłaszcza przy samochodach sprowadzonych z Niemiec i Państw gdzie do centrum miast stojązakazy 7,5T. To samo jest przy 9xx tam może być i 10,5T DMC to wszystko zależy od wariantu wagowego jaki wybierze się przy zamawianiu nowego pojazdu, np można zamówić samochód 15xx z wariantem wagowym 11,99T - mamy zawieszenie jak przy 15/16T a w papierach stoi 11,99T i nie trzeba winety, a ładować można 3-4T więcej :)

_________________
MB :)


Post Wysłano: 02 sty 2011, 23:48
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 25 lut 2005, 18:59
Posty: 834

Cytuj:
Nie wiem co to macie za Atego ale z tego co wiem i widziałem to w Atego nie ma skrzyń z połówkami, są albo 6 albo 9 stopniowe skrzynie manualne. 9 stopniowa skrzynia sterowana jest hydraulicznie, 6 stopniowa mechanicznie, lub z automatycznie sterowanym sprzęgłem
No to źle wiesz. Proponuję poprzeglądać oferty sprzedaży, potem komentować. Oba 2001 rok, 230ka jest bardzo rzadko spotykana ze skrzynią wyposażoną w połówki, ale zdarza się, natomiast 280 w 99,99% ma połówki. 6biegów + połówki, łącznie wspaniała 12tka.

Co do ramy nie wiem, swoją mamy wzmacnianą, kolega ojca (transport styropianów i mebli, tabor od pierwszych Ateg '98 po '10 jak i Manów) w swoich 280, ściąganych z zachodu, jedno mp1 drugie mp2 też ma wzmocnione. Nie wiem, może widzimisie poprzednich właścicieli, albo Twoje kolejne niedoinformowanie. Napisałem tak, jak ja wiem.


Post Wysłano: 03 sty 2011, 0:14

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 22 mar 2006, 2:00
Posty: 198
Samochód: szybki ;)
Lokalizacja: STWua

Cytuj:
Cytuj:
Nie wiem co to macie za Atego ale z tego co wiem i widziałem to w Atego nie ma skrzyń z połówkami, są albo 6 albo 9 stopniowe skrzynie manualne. 9 stopniowa skrzynia sterowana jest hydraulicznie, 6 stopniowa mechanicznie, lub z automatycznie sterowanym sprzęgłem
No to źle wiesz. Proponuję poprzeglądać oferty sprzedaży, potem komentować. Oba 2001 rok, 230ka jest bardzo rzadko spotykana ze skrzynią wyposażoną w połówki, ale zdarza się, natomiast 280 w 99,99% ma połówki. 6biegów + połówki, łącznie wspaniała 12tka.

Co do ramy nie wiem, swoją mamy wzmacnianą, kolega ojca (transport styropianów i mebli, tabor od pierwszych Ateg '98 po '10 jak i Manów) w swoich 280, ściąganych z zachodu, jedno mp1 drugie mp2 też ma wzmocnione. Nie wiem, może widzimisie poprzednich właścicieli, albo Twoje kolejne niedoinformowanie. Napisałem tak, jak ja wiem.
Masz racje fabryka nas klamie na szkoleniach technicznych i program do kompletowania nowych pojazdow tez ma bledy dzieki czemu wciskam kit klientom w ofertach i zamowieniach nowych pojazdow z fabryki Woerth ;)

_________________
MB :)


Post Wysłano: 03 sty 2011, 0:32
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 02 kwie 2006, 15:36
Posty: 3199
GG: 997
Samochód: 1948
Lokalizacja: CG

Łukaszu, co Ty możesz wiedzieć, Ty tylko pracujesz w salonie !

_________________
Wodociągi Kieleckie w sposób wzorcowy usuwają awarie, w sposób błyskawiczny. Jesteśmy w czołówce krajowej, a nawet światowej. Liczba awarii z roku na rok maleje.


Post Wysłano: 03 sty 2011, 0:49
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 18 lut 2010, 16:45
Posty: 26
GG: 0
Samochód: Scania R500
Lokalizacja: Wieruszów (woj.łódzkie)

Ja jeździłem 823 w tandemie 120m3 rok prod. 1998. Skrzynia 6-tka bez połówek spokojnie dawała ze styropianem po kraju rade, w austrii z meblami troche ręke męczyłem ale tragicznie nie było chociaż był troche przeładowany (kumpel pojechał tą samą trase 817 i pod górke starszy pan na rowerze z bułkami w koszyku go wyprzedził). Z awarii w ciągu jednego roku: zimą w Warszawie wystrzelił akumulator i trzeba było hamulce rozbierać żeby na zaciąg zapalił bo powietrze zeszło, oraz rozrusznik padł. Troche elektroniki jest, ale w tej firmie mieli też 815 który ciągle się psuł i troche przy nim siedziałem (jak jedno zrobiłem, kierowca 2 tyg. jeździł i co innego się sypało) i z własnych doświadczeń wiem że w stodole albo na poboczu drogi krajowej młotkiem,śrubokrętem i kombinerkami też coś się uradzi

_________________
Bez ciężarówek świat stanął by w miejscu...

Koleiny potrafią wyprowadzić z równowagi... zwłaszcza przeładowane naczepy


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 6 z 11 [ Posty: 217 ] Przejdź na stronę Poprzednia 14 5 6 7 811 Następna


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 14 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: