Strona 6 z 28 [ Posty: 547 ] Przejdź na stronę Poprzednia 14 5 6 7 828 Następna
Autor
Wiadomość
Tytuł:
Post Wysłano: 28 sie 2007, 11:26

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 11 wrz 2006, 16:50
Posty: 1136

Cytuj:
Cytuj:
po 200 000 górne półki się obrywają i trzeba robić podpórki żeby nie dostać po głowie
Że niby co? Takich głupot byś przynajmniej nie gadał.
Chyba ze tak wozisz kamienie to sie nie dziwie :]
Ale nie ma takiej opcji ze sie półki obrywaja
200 000 po naszym kraju to to samo co 600 000 po niemieckich autostradach a szczególnie jeśli jeździ się po wsi. Czyżbyśmy mieli wyjątkowo wadliwą Scanię od nowości?


Tytuł:
Post Wysłano: 28 sie 2007, 12:04
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 21 gru 2005, 16:35
Posty: 829
Samochód: Ciężarowy
Lokalizacja: Wronki

Cytuj:
Czyżbyśmy mieli wyjątkowo wadliwą Scanię od nowości?
Oj chyba właśnie tak. Nasza Scania jeździła przez 3 lata po wsiach i zbierała cielęta i zapewniam Cię, że nic się nie działo :wink:


Tytuł:
Post Wysłano: 12 wrz 2007, 22:03
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 22 paź 2006, 0:29
Posty: 212
GG: 12409274
Samochód: Audi 80 2.0E
Lokalizacja: Jasło/Podkarpackie

Obrazek

Zdjęcie jest mojego autorstwa.

_________________
Życie jest zbyt krótkie by jeździć innymi samochodami niż Scania...


Ostatnio zmieniony 04 lis 2007, 14:25 przez Łukasz Traker, łącznie zmieniany 1 raz.

Tytuł:
Post Wysłano: 28 wrz 2007, 18:52

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 28 wrz 2007, 18:21
Posty: 8

Obrazek

_________________
http://www.tir.extra.hu


Tytuł:
Post Wysłano: 28 paź 2007, 11:46
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 09 lip 2005, 20:55
Posty: 2885
GG: 1
Lokalizacja: Gdynia

Czy ktoś mógł by mi powiedzieć czy w Scaniach serio 4 rama jest czarna? I czy jest matowa czy świecąca?


Tytuł:
Post Wysłano: 28 paź 2007, 14:02
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 28 sie 2005, 9:17
Posty: 399
GG: 0

Cytuj:
Czy ktoś mógł by mi powiedzieć czy w Scaniach serio 4 rama jest czarna? I czy jest matowa czy świecąca?
W Scaniach serii 4 rama jest identyczna jak w R-kach. Szara i świecąca.
ObrazekObrazek


Tytuł:
Post Wysłano: 28 paź 2007, 17:25
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 21 gru 2005, 16:35
Posty: 829
Samochód: Ciężarowy
Lokalizacja: Wronki

Cytuj:
Szara i świecąca.
I bardzo podatna na korozję :lol:


Tytuł:
Post Wysłano: 28 paź 2007, 18:00
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 28 sie 2005, 9:17
Posty: 399
GG: 0

Cytuj:
I bardzo podatna na korozję Laughing
O tym wole już nie mówić :/ Scania powinna się wstydzić za ramę w swoich pojazdach.


Tytuł:
Post Wysłano: 28 paź 2007, 20:48
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 09 lip 2005, 20:55
Posty: 2885
GG: 1
Lokalizacja: Gdynia

Denis genialne fotki.Pytałem bo będę kleił model.Wielkie dzięki.


Tytuł:
Post Wysłano: 01 lis 2007, 22:26
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 22 lis 2006, 18:57
Posty: 1697
Samochód: Opel Insignia ST
Lokalizacja: Spręcowo, ok. Olsztyna

Scania serii 4 to wprowadzony do sprzedaży w 1996 roku następca serii 3. Zdobywczyni tytułu "International Truck of the Year" roku 1996. Dostępna w kilkunastu wariantach kabin:
- niską, dzienną CP14
- niską, sypialną CP19
- wysoką, dzienną CR14
- wysoką, sypialną CR19
- podwyższaną CR19T, czyli Topline
- kabinę dzienną z silnikiem przed kabiną CT14
- kabinę sypialną z wydzielonym motorem CT19
- podwyższoną kabinę sypialną CT19T, czyli Topline z całkowicie płaską podłogą
- kabina załogowa w dwóch wariantach długości
- kabina Longline w wersji z "nosem" i bez niego
Ciekawostką było umiejscowienie górnego łóżka w szoferkach Topline. Znajdowało się ono nad przednią szybą, co było ewenementem na skalę światową.
Ulubienicami kierowców na trasach międzynarodowych były oczywiście kabiny Topline w obydwu wersjach. Z racji ograniczeń gabarytowych w większości krajów europejskich Scanie T, popularne "Torpedy" mogły ciągać jedynie naczepy krótsze niż 13,60m. Tymi naczepami były min. wywrotki, naczepy podkontenerowe oraz cysterny.

Wszystkie pojazdy były produkowane jako ciągniki siodłowe lub solo w różnych wariantach podwozia:
- 4x2
- 6x2 i 6x2/4
- 6x4 i 6x4/4
- 6x6
- 8x4
- 8x6
- 8x8

Dodatkowo wprowadzono podział na klasy w zależności od zastosowania:
- seria L do tras międzynarodowych
- seria D do dystrybucji miejskiej i lokalnej
- seria C do budownictwa
- seria G do specjalnych zastosowań

Silniki, w jakie szwedzki producent wyposażał swoje pojazdy to motory 9, 11, 12, 14 litrowe (ten ostatni to V8 ) o mocy od 220 koni w najmniejszej jednostce po 530KM w największej. W 2000 roku zaprezentowany został widlasty, ośmicylindrowy motor o pojemności skokowej 16 litrów i mocy odpowiednio 480 i 580 koni mechanicznych. Późniejsze zmiany poskutkowały produkcją silników 12l w technologii HPI (pojazdy z tymi motorami można poznać po czerwonym wypełnieniu zera w tabliczce pokazującej moc), która zmieniał osiągi silników, które osiągały wówczas 420, 440 i 470KM. Razem z motorami z rodziny HPI zadebiutowała półautomatczna skrzynia o nazwie Opticruise, która ciagle jest udoskonalana. W ofercie były oczywiście skrzynie manualne o odpowiednio 8, 9, 12 i 16-stu biegach.


Wnętrze pojazdu posiada dużą przestrzeń życiową potrzebną podczas długich tras. Wewnątrz zmieniono wszystko z wyjątkiem deski rozdzielczej pochodzącej z ostatniej serii produkcyjnej 3 generacji. Kokpit zaprojektowany przez samego Giugiaro jest ergonomiczny i przyjazny kierowcy, jednak razi wielki wieniec kierownicy regulowany w dwóch płaszczyznach oraz montowana do 1999 roku na tunelu środkowym szuflada przeszkadzająca w swobodnym poruszaniu się po szoferce. Sporym ułatwieniem jest "łamany" drążek zmiany biegów, który "kładzie się" na tunelu. Nowe, specjalnie dla tego modelu zaprojektowane fotele są w pełni pneumatyczne z podgrzewaniem i regulacją we wszystkich kierunkach. Górne łózko jest najwięszke w swojej klasie, choć dolne jest także wygodne. Pod łózkiem znajduje się sporych rozmiarów schowek, z czego środkowa część jest wielką szuflada z wysuwanym stolikiem. Do dwóch pozostałych części skrytki dostęp jest z obydwu stron ciężarówki.
Na tylnej ścianie kabiny, nad łózkiem znajdują się ciut przymałe schowki. W opcji można było zamówić "aneks kuchenny" w skład którego wchodziła mikrofalówka, ekspres do kawy i lodówka.


Stylistyką pojazd nawiązuje do swoich poprzedników atrapą wlotu powietrza oraz kształtem reflektorów, choć zmieniono praktycznie wszystko. Kabina Topline, nazywana przez kierowców "wodogłowiem" jest wyższa od CR19 o 90cm. Wysokość ta niekorzystnie wpływa na bujanie sziferki na dziurawych drogach.

Zderzaki w tej serii były metalowe (klasy C i G, w klasie L za dopłatą) oraz plastikowe (standard w L). Zderzak z metalu od tego z plastiku można łatwo odróżnić (metalowy jest mniejszy, z dodatkową listwą pod reflektorami, której nie ma w plastiku).

Pojazdy te produkowano do 2004 roku, kiedy to Scania wprowadziła do sprzedaży serie R i P. Przez 8 lat produkcji 4-tej serii sprzedano około 300tys. egzemplarzy tego modelu, co świadczy o jakości szwedzkich produktów.

(C) eRKaZet, 1.11.2007

_________________
Solaris Urbino 18 '17


Ostatnio zmieniony 02 lis 2007, 11:25 przez eRKaZet, łącznie zmieniany 1 raz.

Tytuł:
Post Wysłano: 01 lis 2007, 23:03
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 09 lip 2005, 20:55
Posty: 2885
GG: 1
Lokalizacja: Gdynia

A Panowie ma może ktoś foty silnika V 8 z serii 4 ? albo chociaż powie jak malowany był silnik w 4


Tytuł:
Post Wysłano: 01 lis 2007, 23:30

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 07 cze 2006, 8:14
Posty: 202

Jest to praktycznie ten sam kolor co kolor ramy, czyli szary moze troszke jasniejszy.

_________________
- szybciej , szybciej...
-... i tak powoli będą Cię wynosić...
--------------------------------------------------------------------------------------------
SPRZEDAŻ SAMOCHODÓW, NACZEP : http://www.nego.otomoto.pl


Tytuł:
Post Wysłano: 02 lis 2007, 0:20

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 05 gru 2006, 12:05
Posty: 35

Chyba sie nie pomylę jak napisze że obecnie Scania 4 jest najpopularniejszą ciężarówką na naszych drogach. Wystarczy zobaczyć ile tego jeździ.


Tytuł:
Post Wysłano: 02 lis 2007, 9:09

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 08 cze 2007, 18:47
Posty: 16
Samochód: Renault
Lokalizacja: Limanowa

no w pewnym sensie kolego masz rację...-Scania serii 4 moim zdaniem to wygodny samochód dla jednego kierowcy(miałem okazję spędzić w nim cały tydzień) w podwójnej obsadzie kierowców może być trochę ciasno...

_________________
-->...:::RENAULT MAGNUM:::...<--
-------->...:::SCANIA:::...<--------
...........KING OF THE ROAD..........


Tytuł:
Post Wysłano: 02 lis 2007, 13:07
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 09 lip 2005, 20:55
Posty: 2885
GG: 1
Lokalizacja: Gdynia

Jeszcze jedno.Z tego co wiedzę na zdjęciu to zbiorniki z powietrzem ogółem wszystko co jest przymocowane do ramy jest w jej kolorze?


Tytuł:
Post Wysłano: 02 lis 2007, 15:11

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 07 cze 2006, 8:14
Posty: 202

Dokładnie tak.

_________________
- szybciej , szybciej...
-... i tak powoli będą Cię wynosić...
--------------------------------------------------------------------------------------------
SPRZEDAŻ SAMOCHODÓW, NACZEP : http://www.nego.otomoto.pl


Tytuł:
Post Wysłano: 15 lis 2007, 18:01

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 paź 2007, 16:52
Posty: 164
GG: 0

koledzy scanie 124L 420 w 2000r miały już euro 3 ????


Tytuł:
Post Wysłano: 15 lis 2007, 18:19

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 11 wrz 2006, 16:50
Posty: 1136

Nie miały.


Tytuł:
Post Wysłano: 15 lis 2007, 20:40

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 06 lut 2007, 23:19
Posty: 67
Lokalizacja: BIŁGORAJ

Cytuj:
Nie miały.
No i czego gadasz głupoty jak nie wiesz??
NIe we wszystkich państwach ale np. w Dani do połowy 2000r były produkowane z silnikiem Euro II w od połowy 2000r z silnikiem Euro 3

_________________
Zawsze i wszędzie SCANIA V8 najlepsza będzie


Tytuł:
Post Wysłano: 15 lis 2007, 21:13

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 11 wrz 2006, 16:50
Posty: 1136

W każdym razie w PL nie było a ja się tym sugerowałem.
Cytuj:
No i czego gadasz głupoty jak nie wiesz??
Już wiem :twisted:
A tylko w Danii czy w Szwecji też?


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 6 z 28 [ Posty: 547 ] Przejdź na stronę Poprzednia 14 5 6 7 828 Następna


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 12 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: