wagaciezka.com - Forum transportu drogowego
http://harnas.wagaciezka.com/

Scania serii 4
http://harnas.wagaciezka.com/viewtopic.php?t=497
Strona 6 z 28

Autor:  Jacek [ 28 sie 2007, 11:26 ]
Tytuł: 

Cytuj:
Cytuj:
po 200 000 górne półki się obrywają i trzeba robić podpórki żeby nie dostać po głowie
Że niby co? Takich głupot byś przynajmniej nie gadał.
Chyba ze tak wozisz kamienie to sie nie dziwie :]
Ale nie ma takiej opcji ze sie półki obrywaja
200 000 po naszym kraju to to samo co 600 000 po niemieckich autostradach a szczególnie jeśli jeździ się po wsi. Czyżbyśmy mieli wyjątkowo wadliwą Scanię od nowości?

Autor:  Martin [ 28 sie 2007, 12:04 ]
Tytuł: 

Cytuj:
Czyżbyśmy mieli wyjątkowo wadliwą Scanię od nowości?
Oj chyba właśnie tak. Nasza Scania jeździła przez 3 lata po wsiach i zbierała cielęta i zapewniam Cię, że nic się nie działo :wink:

Autor:  Łukasz Traker [ 12 wrz 2007, 22:03 ]
Tytuł: 

Obrazek

Zdjęcie jest mojego autorstwa.

Autor:  kezdo [ 28 wrz 2007, 18:52 ]
Tytuł: 

Obrazek

Autor:  Edler [ 28 paź 2007, 11:46 ]
Tytuł: 

Czy ktoś mógł by mi powiedzieć czy w Scaniach serio 4 rama jest czarna? I czy jest matowa czy świecąca?

Autor:  Denis [ 28 paź 2007, 14:02 ]
Tytuł: 

Cytuj:
Czy ktoś mógł by mi powiedzieć czy w Scaniach serio 4 rama jest czarna? I czy jest matowa czy świecąca?
W Scaniach serii 4 rama jest identyczna jak w R-kach. Szara i świecąca.
ObrazekObrazek

Autor:  Martin [ 28 paź 2007, 17:25 ]
Tytuł: 

Cytuj:
Szara i świecąca.
I bardzo podatna na korozję :lol:

Autor:  Denis [ 28 paź 2007, 18:00 ]
Tytuł: 

Cytuj:
I bardzo podatna na korozję Laughing
O tym wole już nie mówić :/ Scania powinna się wstydzić za ramę w swoich pojazdach.

Autor:  Edler [ 28 paź 2007, 20:48 ]
Tytuł: 

Denis genialne fotki.Pytałem bo będę kleił model.Wielkie dzięki.

Autor:  eRKaZet [ 01 lis 2007, 22:26 ]
Tytuł: 

Scania serii 4 to wprowadzony do sprzedaży w 1996 roku następca serii 3. Zdobywczyni tytułu "International Truck of the Year" roku 1996. Dostępna w kilkunastu wariantach kabin:
- niską, dzienną CP14
- niską, sypialną CP19
- wysoką, dzienną CR14
- wysoką, sypialną CR19
- podwyższaną CR19T, czyli Topline
- kabinę dzienną z silnikiem przed kabiną CT14
- kabinę sypialną z wydzielonym motorem CT19
- podwyższoną kabinę sypialną CT19T, czyli Topline z całkowicie płaską podłogą
- kabina załogowa w dwóch wariantach długości
- kabina Longline w wersji z "nosem" i bez niego
Ciekawostką było umiejscowienie górnego łóżka w szoferkach Topline. Znajdowało się ono nad przednią szybą, co było ewenementem na skalę światową.
Ulubienicami kierowców na trasach międzynarodowych były oczywiście kabiny Topline w obydwu wersjach. Z racji ograniczeń gabarytowych w większości krajów europejskich Scanie T, popularne "Torpedy" mogły ciągać jedynie naczepy krótsze niż 13,60m. Tymi naczepami były min. wywrotki, naczepy podkontenerowe oraz cysterny.

Wszystkie pojazdy były produkowane jako ciągniki siodłowe lub solo w różnych wariantach podwozia:
- 4x2
- 6x2 i 6x2/4
- 6x4 i 6x4/4
- 6x6
- 8x4
- 8x6
- 8x8

Dodatkowo wprowadzono podział na klasy w zależności od zastosowania:
- seria L do tras międzynarodowych
- seria D do dystrybucji miejskiej i lokalnej
- seria C do budownictwa
- seria G do specjalnych zastosowań

Silniki, w jakie szwedzki producent wyposażał swoje pojazdy to motory 9, 11, 12, 14 litrowe (ten ostatni to V8 ) o mocy od 220 koni w najmniejszej jednostce po 530KM w największej. W 2000 roku zaprezentowany został widlasty, ośmicylindrowy motor o pojemności skokowej 16 litrów i mocy odpowiednio 480 i 580 koni mechanicznych. Późniejsze zmiany poskutkowały produkcją silników 12l w technologii HPI (pojazdy z tymi motorami można poznać po czerwonym wypełnieniu zera w tabliczce pokazującej moc), która zmieniał osiągi silników, które osiągały wówczas 420, 440 i 470KM. Razem z motorami z rodziny HPI zadebiutowała półautomatczna skrzynia o nazwie Opticruise, która ciagle jest udoskonalana. W ofercie były oczywiście skrzynie manualne o odpowiednio 8, 9, 12 i 16-stu biegach.


Wnętrze pojazdu posiada dużą przestrzeń życiową potrzebną podczas długich tras. Wewnątrz zmieniono wszystko z wyjątkiem deski rozdzielczej pochodzącej z ostatniej serii produkcyjnej 3 generacji. Kokpit zaprojektowany przez samego Giugiaro jest ergonomiczny i przyjazny kierowcy, jednak razi wielki wieniec kierownicy regulowany w dwóch płaszczyznach oraz montowana do 1999 roku na tunelu środkowym szuflada przeszkadzająca w swobodnym poruszaniu się po szoferce. Sporym ułatwieniem jest "łamany" drążek zmiany biegów, który "kładzie się" na tunelu. Nowe, specjalnie dla tego modelu zaprojektowane fotele są w pełni pneumatyczne z podgrzewaniem i regulacją we wszystkich kierunkach. Górne łózko jest najwięszke w swojej klasie, choć dolne jest także wygodne. Pod łózkiem znajduje się sporych rozmiarów schowek, z czego środkowa część jest wielką szuflada z wysuwanym stolikiem. Do dwóch pozostałych części skrytki dostęp jest z obydwu stron ciężarówki.
Na tylnej ścianie kabiny, nad łózkiem znajdują się ciut przymałe schowki. W opcji można było zamówić "aneks kuchenny" w skład którego wchodziła mikrofalówka, ekspres do kawy i lodówka.


Stylistyką pojazd nawiązuje do swoich poprzedników atrapą wlotu powietrza oraz kształtem reflektorów, choć zmieniono praktycznie wszystko. Kabina Topline, nazywana przez kierowców "wodogłowiem" jest wyższa od CR19 o 90cm. Wysokość ta niekorzystnie wpływa na bujanie sziferki na dziurawych drogach.

Zderzaki w tej serii były metalowe (klasy C i G, w klasie L za dopłatą) oraz plastikowe (standard w L). Zderzak z metalu od tego z plastiku można łatwo odróżnić (metalowy jest mniejszy, z dodatkową listwą pod reflektorami, której nie ma w plastiku).

Pojazdy te produkowano do 2004 roku, kiedy to Scania wprowadziła do sprzedaży serie R i P. Przez 8 lat produkcji 4-tej serii sprzedano około 300tys. egzemplarzy tego modelu, co świadczy o jakości szwedzkich produktów.

(C) eRKaZet, 1.11.2007

Autor:  Edler [ 01 lis 2007, 23:03 ]
Tytuł: 

A Panowie ma może ktoś foty silnika V 8 z serii 4 ? albo chociaż powie jak malowany był silnik w 4

Autor:  ADAMO [ 01 lis 2007, 23:30 ]
Tytuł: 

Jest to praktycznie ten sam kolor co kolor ramy, czyli szary moze troszke jasniejszy.

Autor:  Falarek [ 02 lis 2007, 0:20 ]
Tytuł: 

Chyba sie nie pomylę jak napisze że obecnie Scania 4 jest najpopularniejszą ciężarówką na naszych drogach. Wystarczy zobaczyć ile tego jeździ.

Autor:  Łukasz2212 [ 02 lis 2007, 9:09 ]
Tytuł: 

no w pewnym sensie kolego masz rację...-Scania serii 4 moim zdaniem to wygodny samochód dla jednego kierowcy(miałem okazję spędzić w nim cały tydzień) w podwójnej obsadzie kierowców może być trochę ciasno...

Autor:  Edler [ 02 lis 2007, 13:07 ]
Tytuł: 

Jeszcze jedno.Z tego co wiedzę na zdjęciu to zbiorniki z powietrzem ogółem wszystko co jest przymocowane do ramy jest w jej kolorze?

Autor:  ADAMO [ 02 lis 2007, 15:11 ]
Tytuł: 

Dokładnie tak.

Autor:  mateuszz-m1 [ 15 lis 2007, 18:01 ]
Tytuł: 

koledzy scanie 124L 420 w 2000r miały już euro 3 ????

Autor:  Jacek [ 15 lis 2007, 18:19 ]
Tytuł: 

Nie miały.

Autor:  !scania V8! [ 15 lis 2007, 20:40 ]
Tytuł: 

Cytuj:
Nie miały.
No i czego gadasz głupoty jak nie wiesz??
NIe we wszystkich państwach ale np. w Dani do połowy 2000r były produkowane z silnikiem Euro II w od połowy 2000r z silnikiem Euro 3

Autor:  Jacek [ 15 lis 2007, 21:13 ]
Tytuł: 

W każdym razie w PL nie było a ja się tym sugerowałem.
Cytuj:
No i czego gadasz głupoty jak nie wiesz??
Już wiem :twisted:
A tylko w Danii czy w Szwecji też?

Strona 6 z 28 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/