wagaciezka.com - Forum transportu drogowego
http://harnas.wagaciezka.com/

Mercedes Actros MPIV
http://harnas.wagaciezka.com/viewtopic.php?t=18764
Strona 51 z 54

Autor:  Igor [ 05 kwie 2014, 14:46 ]
Tytuł:  Re: Mercedes Actros MPIV

W porównaniu do FH Euro6 (chyba takie macie) to dobry wynik?

Autor:  gabrik [ 05 kwie 2014, 15:10 ]
Tytuł:  Re: Mercedes Actros MPIV

Dajano, można to zestawić z wynikami testu Dekry:
http://www.truckauto.pl/index.php/testy ... ra-euro-5/

I jeśli możesz napisz jak to się ma do wyników nowych FH.

Autor:  DAJANO [ 08 kwie 2014, 9:51 ]
Tytuł:  Re: Mercedes Actros MPIV

FH E6 z ostatniego miesiaca na 11300km wyszlo 28,3/100km , przy czym kierowca jezdzi wylacznie w trybie automatycznym i nie uzywa opcji power.Auto ma w tej chwili przjechane 65500km.CS mega+kronka.

Autor:  gabrik [ 08 kwie 2014, 20:31 ]
Tytuł:  Re: Mercedes Actros MPIV

Czyli z pewną dozą nieśmiałości można przyjąć, że MB E6 łyka litr mniej z tym, że to jeszcze kwestia ilu konny jest ten FHacz i jak załadowany jeździł. A macie możliwość zweryfikować o ile skacze spalanie w MB przy 480 lub 510 w stosunku do 450?

Autor:  DAJANO [ 08 kwie 2014, 20:51 ]
Tytuł:  Re: Mercedes Actros MPIV

FH E6 jest 460-konne i sredni tonaz z tego okresu to 16,5tony.

Autor:  gabrik [ 12 kwie 2014, 18:00 ]
Tytuł:  Re: Mercedes Actros MPIV

Wpadł mi przed oczy test ETC 2013, w którym Szwedzi nie zgodzili się podać żadnych danych na temat full service leasing, można przypuszczać, że jak pisał jeden z forumowiczów posiadających nowe FH w swoim taborze, koszty utrzymania auta są rzeczywiście wyższe niż konkurencyjnych marek.
Mercedes Actros w tym teście jednak wypada dużo lepiej od szwedzkiego konkurenta.

Jeżeli dodatkowo prowadzenie i komfort w Actrosie nie odstaje zbyt daleko od FH (jeszcze nie prowadziłem żadnego z nich) to niemiecka myśl wydaje się być lepszym wyborem. Nadmienić warto, iż Scania wygląda, że powraca mocno do czołówki stawki po kłopotach z utrzymaniem kroku konkurencji w przypadku silników EUR 4 i 5. EUR6 (2 generacja) wypada bardzo dobrze w ekonomii.

Autor:  gabrik [ 10 lis 2014, 18:05 ]
Tytuł:  Re: Mercedes Actros MPIV

No to niebawem będę mógł przedstawić wam obiektywne informacje na temat sprawowania się w jeździe Actrosa, prawdopodobnie 510-ki,nówki sztuki, nieśmiganej.

Autor:  korni8808 [ 11 lis 2014, 16:35 ]
Tytuł:  Re: Mercedes Actros MPIV

"Nówka sztuka nie śmigana"; to co to za obiektywne informacje będą.
Poczekamy, aż z 5 razy pojedziesz na serwis bo coś tam :P

Autor:  gabrik [ 11 lis 2014, 21:44 ]
Tytuł:  Re: Mercedes Actros MPIV

Będą obiektywne bo dlaczego mają nie być? Subiektywne to co najwyżej może być info o wygodzie kabiny czy wyglądzie bo każdy ma inne preferencje.Jeśli pojadę na serwis to też dam info, choć akurat actros już jest raczej najlepiej poznany z wszystkich euro6.

Autor:  gabrik [ 22 lis 2014, 21:48 ]
Tytuł:  Re: Mercedes Actros MPIV

Pierwsza trasa,mp4 jednak testowy model,1845,ogranicznik na 85 (według GPS 84), auto ma 72000 przebiegu.
Dobrze się prowadzi
Komfort ok
Niestety na trasie z Valencii pod większe górki kuca nawet do 40/50 na godzinę, spalanie z 23 tonami z Valencii do dijon 29 L, z całej trasy na ten moment 26 L.

Autor:  mk61 [ 01 gru 2014, 19:41 ]
Tytuł:  Re: Mercedes Actros MPIV

Cytuj:
ogranicznik na 85
Jakaś indywidualna fanaberia, czy ciągle jeździsz na A economy? :D Na A i manualu powinno być 90.

Autor:  korni8808 [ 03 gru 2014, 5:21 ]
Tytuł:  Re: Mercedes Actros MPIV

Na Eco pod nogą też powinno być 89-90

/mobil

Autor:  gabrik [ 03 gru 2014, 20:58 ]
Tytuł:  Re: Mercedes Actros MPIV

Nie fanaberia, tylko życie :). Model z zablokowanymi fabrycznie ustawieniami(nie było możliwości wyłączenia). Niebawem dziewiczy egzemplarz otrzymam i wówczas zobaczymy jak w praniu Actros będzie się sprawował i jak się bestia "ułoży".

Autor:  gabrik [ 23 sty 2015, 21:33 ]
Tytuł:  Re: Mercedes Actros MPIV

20 000 stuknęło na liczniku.
Z wad:
Podczas wietrznej pogody a takowa obecnie często, jest głośno w kabinie (nie potrafię obiektywnie stwierdzić czy głośniej niż w innych autach). Silnik 460 niestety na górkach hiszpańsko/francusko/niemieckich strasznie słabnie (ładunki 24 tony).
Z zalet:
Spalanie z obecnego przebiegu 29 litrów (powroty zawsze 24 T ,wyjazdy jakieś 16-18T) ale policzę średnią wolniejszą chwilą.
Spalanie Ad Blue na niskim poziomie.

Jeśli chodzi o kabinę w sensie przestrzeni życiowej jest ok. Oczywiście zawsze coś dałoby się lepiej/inaczej.

Autor:  korni8808 [ 23 sty 2015, 21:43 ]
Tytuł:  Re: Mercedes Actros MPIV

29 to dużo jak na ten wóz.

/mobil

Autor:  gabrik [ 24 sty 2015, 17:47 ]
Tytuł:  Re: Mercedes Actros MPIV

Zobaczymy jak będzie dalej. Np. podczas ostatniej trasy w zeszłym tygodniu na terenie Francji (północ) 24 T i ta wichura spalanie było na poziomie 44 litrów.

Autor:  nika1120 [ 07 mar 2015, 15:55 ]
Tytuł:  Re: Mercedes Actros MPIV

Majstrował już ktoś przy lustrach w mp4?
Orientuje się ktoś czy ta wstawka srebrna jest przykręcana na śrubki czy tylko się ją wciska w zatrzaski?
http://www.acitoinox.com/accessori-per- ... -pz-71.jpg

Autor:  Kermiter [ 20 cze 2015, 13:16 ]
Tytuł:  Re: Mercedes Actros MPIV

Jechałem w tym tygodniu MPIV z 2011(jedna z pierwszych sztuk w polsce) przebieg ponad 500 tys km i co moge powiedziec z ciekawostek to zewnetrzna klamka kierowcy juz ledwo otwiera drzwi,spod niej wychodza bąble które niedługo przemienia sie w rdze, z plastikowy lakierowanych elementów schodzi na potęge bezbarwny lakier,plastiki na przodzie sa dosc "rozklekotane" luźne. osprzęt ramy zaczyna juz rdzewieć, kompresor dosc długo bije powietrze,układ ciagnika juz słabo szczelny. Pozatym prowadzi sie fajnie,silnik i cały układ przeniesienia napędu na plus :wink:

Autor:  sniadypl [ 20 wrz 2015, 12:38 ]
Tytuł:  Re: Mercedes Actros MPIV

MPIV ma wyjście pod zapalniczkę w kabinie 24 czy 12V ?

Autor:  korni8808 [ 20 wrz 2015, 14:00 ]
Tytuł:  Re: Mercedes Actros MPIV

Obydwa.

Strona 51 z 54 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/