wagaciezka.com - Forum transportu drogowego http://harnas.wagaciezka.com/ |
|
Mocne i słabe strony Szweda (Volvo) http://harnas.wagaciezka.com/viewtopic.php?t=1720 |
Strona 7 z 17 |
Autor: | akatora_21 [ 14 maja 2010, 19:21 ] |
Tytuł: | Re: Mocne i słabe strony Szweda (Volvo) |
Fajny masz pseudonim. Ale cieszę się ze wrescie jest ktoś kto nie opowiada bajek. Bajek to może za dużo powiedziane ale rzeczywiście jest to bardzo trudne trzeba by jechać 70km/h i mieć obroty na 1300-1350 powinno starczyć. Ale rzeczywiście Volvo jest świetne tym bardziej ze jezdziłem nim 4 lata do końca leasingu i nic nie nawaliło. Pozdrawiam |
Autor: | TomekSW [ 14 maja 2010, 20:45 ] |
Tytuł: | Re: Mocne i słabe strony Szweda (Volvo) |
Da sie zejść tylko trzeba delikatnie i spokojnie mówić do skrzyni biegów, bo Volvo to lubi |
Autor: | BodzioMan [ 14 maja 2010, 22:29 ] |
Tytuł: | Re: Mocne i słabe strony Szweda (Volvo) |
Jutro z ojcem niestety mamy jeździć termosem , ale pofatyguję się i zrobię zdjęcie normy . Nocki nie ma więc ojca norma powinna zostać , chyba że ten po kierowcy z nocki nie zerował . Akatora , no Ja tu mówię o prędkości 70 km/h , pomijając autostrady i DK , gdzie wiadomo trzeba szybciej bo korki . Ale więcej się lata po wojewódzkich gdzie można oszczędzać paliwo ile dusza pozwoli . |
Autor: | ogierek093 [ 15 maja 2010, 10:31 ] |
Tytuł: | Re: Mocne i słabe strony Szweda (Volvo) |
Cytuj: -dużo za mało schowków, tragicznie rozwiązana przestrzeń pod łóżkiem(mogli by się uczyc od Dafa), brak dostępu do schowka zewnętrznego z wnętrza kabiny, przez co zimą jest jak jest
No jak to??? Do prawego schowka (tego za pasażerem) można się dostać od wewnątrz - podnosisz materac, następnie płytę pilśniową i masz schowek na wierzchu, przynajmniej w FH do 2002 tak było, gdyż w chińczyku, z którym miałem do czynienia był pakiet biuro/wypoczynek, a do tego było lato, więc nie widziałem potrzeby zaglądać do schowka od środka. A co do lewego schowka, to tam chyba najczęściej kierowcy wożą narzędzia (tak zaobserwowałem), a jeśli trzeba użyć narzędzi to już i tak i tak trzeba wyjść na zewnątrz, wiec problemu nie widać |
Autor: | akatora_21 [ 15 maja 2010, 11:42 ] |
Tytuł: | Re: Mocne i słabe strony Szweda (Volvo) |
Czesc. Raczej teren pozwoli, ale masz racje. Nie wazne czym jedziesz i o jakiej mocy, jak sie jedzie spokojnie, kiedy czas cie nie goni to mozna zdzialac cuda. Ale zdjecia robic nie musisz, wierze ci. Pozdrawiam. |
Autor: | BodzioMan [ 15 maja 2010, 17:29 ] |
Tytuł: | Re: Mocne i słabe strony Szweda (Volvo) |
Autor: | Borek [ 15 maja 2010, 19:12 ] |
Tytuł: | Re: Mocne i słabe strony Szweda (Volvo) |
Cytuj:
Tylko, że to jest już pojazd z D12D albo wyżej. D12C ciężko zejść do 30 przy pełnym tonażu.
|
Autor: | Maderfaker [ 15 maja 2010, 20:45 ] |
Tytuł: | Re: Mocne i słabe strony Szweda (Volvo) |
Cytuj:
Zeby byc bardziej wiarygodnym pownienes zrobic zdjecie danych etapowych, najlepiej zeby bylo widac przejechany dystans i normę.Zrobic zdjecie z danymi paliwa na ktorym bedzie widniala norma 5l/100km (wyjdzie ze volvo pali jak passat tdi:))? Umiem takie zrobic, kazdy umie. Aha, cos mi sie kołata po głowie ze mowiles o normie 27l/100km, pokazales zdjecie z norma 29l/100km. Biorac pod uwage fakt ze komputer w chinczykach zaniza o jakis 1 - 1,5 l/100km to norma twojemu ojcu wychodzi ok 30 - 31/100km. A to to juz przyjacielu zaden wynik biorac pod uwage fakt ze twoj ojciec jezdzi w jedna strone pusto. Mnie na trasie Kielce - Lowicz - Kielce komp pokazal zuzycie 28l/100. Co nie zmienia faktu ze w scani pewnie by pokazal ze 26 lub 27l/100. |
Autor: | BodzioMan [ 15 maja 2010, 21:18 ] |
Tytuł: | Re: Mocne i słabe strony Szweda (Volvo) |
Ty mówisz o Volvo FH Ja o FM . Nie wiem jak Ci pali , wiem jak u nas pali , proste . Udowadniać nic nie będę , samo zdjęcie wystarczy . Sonda paliwowa też na pewno kłamie pokazując średnie z miesiąca 28.1 , ach ta technika omylna jest . |
Autor: | Maderfaker [ 16 maja 2010, 11:27 ] |
Tytuł: | Re: Mocne i słabe strony Szweda (Volvo) |
Wiesz, tu wychodzi twoja znajomosc tematu. FH i FM to praktycznie ten sam samochod, rozniacy sie tylko wielkoscia kabiny. Pozatym FM bedzie jakies 300 kg lzejszy. To wszystko. Samo zdjecie nie wystarczy, pytam jeszcze raz: chcesz takie samo z normą 5l/100km? Pozatym na zdjeciu jest 29, a wierz mi, norma 27 (o ktorej pisales wczesniej) a 29 (z obrazka) to koloslana roznica w umiejetnosciach jazdy. O jakiej sondzie paliwowej mowisz? Jakis ekstra prezent od szefa, czy myslisz ze w kazdym volvie taka jest? Bo jesli to drugie to jak zwykle jestes w bledzie. Komputer wylicza zuzycie na podstawie wielkosci dawki i ilosci wstrzykniec, zadnej sondy tam nie ma. Wiesz jak juz masz cos pisac to postraj sie pisac prawde. |
Autor: | BodzioMan [ 16 maja 2010, 14:00 ] |
Tytuł: | Re: Mocne i słabe strony Szweda (Volvo) |
No sory nie będziesz mi wmawiał ,że kłamie . Co do sondy , mówię "o prezencie od szefa " . Jeśli możesz to pokaż mi to twoje zdjęcie . |
Autor: | Maderfaker [ 16 maja 2010, 17:08 ] |
Tytuł: | Re: Mocne i słabe strony Szweda (Volvo) |
Ok. Jaka norme sobie na nim zyczysz? 21l/100? 5l/100km? Zaznaczam ze bedzie ono tak samo bezwartosciowe jak twoje. |
Autor: | Bajzel [ 16 maja 2010, 22:19 ] |
Tytuł: | Re: Mocne i słabe strony Szweda (Volvo) |
Volvem daje radę zdziałać cuda, wystarczy chcieć i potrafić, Polska - Holandia, 23 tony, 27.5/100 przy 520 koniach Z drugiej strony jak kierowcy nie idzie to rzeczywiście swoje potrafi spalić, z tych nowych silników dość duży apetyt na paliwo ma 440 konny |
Autor: | TomekSW [ 16 maja 2010, 23:17 ] |
Tytuł: | Re: Mocne i słabe strony Szweda (Volvo) |
Cytuj: Wiesz, tu wychodzi twoja znajomosc tematu.
FH i FM to praktycznie ten sam samochód, różniący sie tylko wielkością kabiny. Poza tym FM bedzie jakies 300 kg lżejszy. To wszystko. Samo zdjecie nie wystarczy, pytam jeszcze raz: chcesz takie samo z normą 5l/100km? Pozatym na zdjeciu jest 29, a wierz mi, norma 27 (o ktorej pisales wczesniej) a 29 (z obrazka) to kolosalna różnica w umiejętnościach jazdy. O jakiej sondzie paliwowej mówisz? Jakis ekstra prezent od szefa, czy myslisz ze w kazdym volvie taka jest? Bo jesli to drugie to jak zwykle jestes w błędzie. Komputer wylicza zużycie na podstawie wielkości dawki i ilosci wstrzyknięć, zadnej sondy tam nie ma. Wiesz jak juz masz cos pisac to postraj sie pisac prawde. No i kłucił się będzie jeden z drugim, na dodatek jeżdżąc Scanią, pisząc jaka powinna byc norma na Volvo. Każdy komputer przekłamuje czy volvo, renault czy scania. Jesli nawet gadał o 27, pokazał 29 a w rzeczywistosci jest nawet 30.5 to i tak mniej od tego co pisali ludzie ze pali 35-40. Owszem palą tyle u nas na wannach jeżdzac nie zawsze po drogach asfaltowych. Tak wiec panowie nie warto sie przekrzykiwać bo i ja mam racje i Bodzio Man ma racje i ty masz racje ze Tobie spali 35 na tej samej trasie co Scania spali 33, ale to zawsze Mniej i nie ma co porównywać. STARA PRAWDA: samochód spali tyle ile potrzebuje! jak bedzie potrzebował 45 to tyle weźmie. |
Autor: | akatora_21 [ 17 maja 2010, 8:13 ] |
Tytuł: | Re: Mocne i słabe strony Szweda (Volvo) |
Cześć. Widzę ze rozgorzała dyskusja na temat tego ile pali owa ciężarówka. Z mojej strony tak króciutko. Kazdy z nas podajac te informacje ma racje, ale trzeba pamietac tez ze fakt iz jeden kierowca na tej samej trasie przywiezie 28 a drugi 31, nie oznacza ze jeden z nich nie umie jeździć. Zalezy tez to od rozkładu ladunku, dlatego przy 15t gdy powierzchnia zaladowcza przyczepy nie jest w pełni wykorzystana zdarza sie ze auto moze palic jakies 1,5-2 litry mniej a teoretycznie powinno ok. 4. Pozdrawiam |
Autor: | JoHn [ 17 maja 2010, 20:47 ] |
Tytuł: | Re: Mocne i słabe strony Szweda (Volvo) |
Cytuj:
Z drugiej strony jak kierowcy nie idzie to rzeczywiście swoje potrafi spalić, z tych nowych silników dość duży apetyt na paliwo ma 440 konny
Się nie zgodzę. Na płaskim jest bardziej oszczędne od 480. Sprawdzane na 3 autach w NL
|
Autor: | adasko87 [ 18 maja 2010, 0:19 ] |
Tytuł: | Re: Mocne i słabe strony Szweda (Volvo) |
Cytuj: Cytuj:
Z drugiej strony jak kierowcy nie idzie to rzeczywiście swoje potrafi spalić, z tych nowych silników dość duży apetyt na paliwo ma 440 konny
Się nie zgodzę. Na płaskim jest bardziej oszczędne od 480. Sprawdzane na 3 autach w NL |
Autor: | Bajzel [ 18 maja 2010, 0:39 ] |
Tytuł: | Re: Mocne i słabe strony Szweda (Volvo) |
Dokładnie tak, biorąc pod uwagę zróżnicowanie terenu w Europie (Skandynawia, Włochy i płaska Niemcownia) najlepszymi silnikami jeżeli chodzi o spalanie są właśnie te 480tki chociaż powiem, że to nowe 520 też zaskoczyło mnie pod względem ekonomiczności |
Autor: | JoHn [ 18 maja 2010, 11:07 ] |
Tytuł: | Re: Mocne i słabe strony Szweda (Volvo) |
Cytuj: Cytuj: Cytuj:
Z drugiej strony jak kierowcy nie idzie to rzeczywiście swoje potrafi spalić, z tych nowych silników dość duży apetyt na paliwo ma 440 konny
Się nie zgodzę. Na płaskim jest bardziej oszczędne od 480. Sprawdzane na 3 autach w NL |
Autor: | glaca [ 18 maja 2010, 11:21 ] |
Tytuł: | Re: Mocne i słabe strony Szweda (Volvo) |
BodzioMan czy wy tam macie CB, 70km/h na drogach wojewódzkich to musicie ładne wesela za sobą prowadzic |
Strona 7 z 17 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |