Strona 7 z 7 [ Posty: 128 ] Przejdź na stronę Poprzednia 13 4 5 6 7
Autor
Wiadomość
Tytuł: Re: WORD Opole
Post Wysłano: 12 sty 2014, 22:50
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 28 lip 2008, 15:18
Posty: 542
GG: 6150050
Samochód: zielony

Cytuj:
Witam dzisiaj miałem egzamin na c-e i muszę przyznać, ze wszystkie fora jak i pseudo instruktorzy nauki jazdy, to pacany nie do końca zainteresowani przepisami jak i praktykami na egzaminie!! Może od początku, po nie udanym egzaminie Pan egzaminator w czasie wypisywania poinformował mnie o błędach, jak również o zasadach panujących na placu word. Po pierwsze (podpinanie przyczepy)-jeżeli bolec(zabezpieczenie) nie chce wejść na swoje miejsce, a przyczepa jest podłączona, należy podpiąć przewody, przesunąć kliny i wtedy bolec na sto procent wejdzie. 2 rzecz to czy auto gasimy podczas sprzęgnięcia (mnie uczono ze tak g....o prawda )gasimy go wtedy, kiedy wchodzimy miedzy pojazd, a przyczepę. 3 rzecz to kolejność podłączenia przewodów-nie obowiązuje żadna kolejność (ja na egzaminie miałem pecha za żadne skarby wtyczka nie chciała dojść do końca i to spowodowało brak świateł cofania, czas leciał i niestety nie zdążyłem). Po egzaminie auto poszło na kat c, no i ostatnia rzecz która może się zdarzyć - nie mogłem podnieść podpory (pan instruktor zapomniał mnie o tym poinformować, co należy zrobić) należy podnieść auto na poduszkach, kolejny egzamin za tydzień a nauka kosztowała 250zl pozdrawiam.
Chłopie, gdzieś Ty się uczył skoro nie wiedziałeś o takich podstawowych sprawach? Szkoła i personalia instruktora do wiadomości publicznej.

BTW:
Poduszek nie trzeba ruszać - na stanowisku obok górki faktycznie się to może przydać, ale ja dałem radę bez tego. Na stanowisku przy rondzie jest równo i nie powinno być problemów żadnych że składaniem podpory.

Teraz uwaga taka: są cztery auta egzaminacyjne C-1 Star-man i trzy MAN-y TGL 12.2x0. Zestawem C-2 nie jeździłem, ale o C-3 i C-4 mogę coś powiedzieć. Więc tak: jeden z nich to 12.240 wersja z krótką dzienną kabiną, ma bezpiecznik z "grzybkiem", który ciężko łapie, w dodatku blokada kołnierza częściej nie działa niż działa (czyli trzeba trafić idealnie). Za to generalnie jest to właściwie pojazd identyczny jak w jednej z opolskich szkół jazdy. Drugi natomiast to 12.250, z kabiną sypialną - trzeszczy, tłucze, generalnie trochę odstrasza, również nieco inną skrzynią biegów. Za to zaczep jest "normalny", łapie jak ta lala na dotyk - polecam :D

C-1 na egzaminie C+E się właściwie nie pojawia, bo jest to auto którego wyeksploatowanie i obsługa znacznie różnią się od pozostałych aut egzaminacyjnych - coś jak jeszcze niedawno Star 1142, który sporadycznie wyjeżdżał z WORD-u jeszcze w 2011 roku.

Jeśli masz jakieś pytania to wal śmiało ;)

Odgrzewane:
Cytuj:
Jakbyś chciał zobaczyć o czym konkretnie piszę, to zobacz skręt w prawo na skrzyżowaniu z Sosnkowskiego w Mikołajczyka. Instruktor powiedział mi po fakcie, że powinienem zająć dwa pasy na Sosnkowskiego i skręcać z obu niż najeżdżać na podwójną ciągłą na Mikołajczyka.
Co ciekawe, gdybym najechał na krawężnik, miałbym tylko błąd, a tak to oblałem...
Wiem, że odgrzewam kotleta, ale na tym skrzyżowaniu naprawdę można się zmieścić bez najeżdżania na podwójną ciągłą - jest to dość karkołomne, ale wykonalne przy odpowiednio mocnym podciągnięciu do przodu. Wiem, bo przejeżdżałem tam na jazdach 18-metrówką, a w WORDzie są zestawy 16,5m. W ogóle warto ten manewr w tym miejscu przećwiczyć na jazdach, ponieważ jest to niemal obowiązkowe miejsce do zaliczenia w którym egzaminatorzy sprawdzają wyczucie wymiarów zestawu.

_________________
A/B/BE/C/CE/D/DE :twisted:
Star 244/Atego 1223/F2000 32.403/FH13 440/TGA 18.480/TGS 18.440/Axor 1840/Stralis 450
Solbusy/SOR-y/Setry
Oświetlenie i nagłośnienie ostrzegawcze - montaż, naprawa, modyfikacje


Tytuł: Re: WORD Opole
Post Wysłano: 02 lut 2014, 10:04

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 03 sty 2014, 14:37
Posty: 2

Witam egzamin zdany teraz tylko kurs kwalifikacji wstepnej przyspieszonej i tu moje pytanie jaka szkole w opolu mam wybrac (PZM odpada) prosze o podpowiedz dzieki


Tytuł: Re: WORD Opole
Post Wysłano: 07 lut 2017, 23:23

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 07 lut 2017, 23:17
Posty: 1

Witam chciałem zapytac czy ktos nie zdawał moze nie dawno prawo jazdy kat c w opolu. Chodzi mi konkretnie o punkt odniesienia podczas pasa ruchu. Czy jest jakies pole widoczne w lusterku czy cos takiego ??
Moze jakies rady przed egzaminem na co uwazac w opolu ? I jeszcze pytanie wyjezdzajac w prawo z wordu trzeba wyjechac na drugi pas ?


Tytuł: Re: WORD Opole
Post Wysłano: 08 lut 2017, 1:38
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 28 lip 2008, 15:18
Posty: 542
GG: 6150050
Samochód: zielony

Cytuj:
Witam chciałem zapytac czy ktos nie zdawał moze nie dawno prawo jazdy kat c w opolu. Chodzi mi konkretnie o punkt odniesienia podczas pasa ruchu. Czy jest jakies pole widoczne w lusterku czy cos takiego ??
Moze jakies rady przed egzaminem na co uwazac w opolu ? I jeszcze pytanie wyjezdzajac w prawo z wordu trzeba wyjechac na drugi pas ?
W przypadku obu łuków masz punkty odniesienia - ten który jest dalej od wjazdu na plac to ma garaże po lewej, możesz sobie wybrać jako punkt orientacyjny okna, albo wjazd do garażu. W przypadku łuku dalszego, używanego przeważnie do C+E, punktem orientacyjnym są okna/wejście do budynku po prawej stronie. Co dokładnie - nie wiem, każdy na początku łuku zanim ruszy sam musi ogarnąć co widzi i w którym miejscu z pozycji wyjściowej.

Odnośnie wyjazdu nie pamiętam, wydaje mi się że nie trzeba.

Z innych uwag to tylko pamiętaj że ludzie wyjeżdżający z uliczki naprzeciw wyjazdu z WORD-u mają pierwszeństwo. Generalnie jak plac zaliczysz to bardzo trudno w Opolu nie zdać na mieście... chociaż w listopadzie widziałem jak facet leciał na lewoskręt i za blisko autobusu MZK stojącego na prawym pasie podjechał na egzaminie C+E i stuknęli się lusterkami. Oczywiście negatyw z powodu kolizji.

_________________
A/B/BE/C/CE/D/DE :twisted:
Star 244/Atego 1223/F2000 32.403/FH13 440/TGA 18.480/TGS 18.440/Axor 1840/Stralis 450
Solbusy/SOR-y/Setry
Oświetlenie i nagłośnienie ostrzegawcze - montaż, naprawa, modyfikacje


Tytuł: Re: WORD Opole
Post Wysłano: 08 lut 2017, 20:26

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 13 kwie 2011, 18:39
Posty: 360
GG: 1
Samochód: Coś tam zawsze jest
Lokalizacja: Konin, Wielkopolska i reszta świata

Wypucować, odpowiednio ustawić lustra i jazda a nie jakieś punkty odniesienia.Kiedyś w życiu zabraknie garaży i okien i co...uklęknąć i płakać, jak przyjdzie cofnąć ? Do jazdy głowa jest potrzebna a nie pachołki i inne chorągiewki :roll: .

_________________
Ganiam hulajnogą,bo lubię świat bez pedałów.


Tytuł: Re: WORD Opole
Post Wysłano: 08 lut 2017, 20:34
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 28 lip 2008, 15:18
Posty: 542
GG: 6150050
Samochód: zielony

Cytuj:
Wypucować, odpowiednio ustawić lustra i jazda a nie jakieś punkty odniesienia.Kiedyś w życiu zabraknie garaży i okien i co...uklęknąć i płakać, jak przyjdzie cofnąć ? Do jazdy głowa jest potrzebna a nie pachołki i inne chorągiewki :roll: .
Niby tak, ale w realu przewżnie jeździsz jednym autem/zestawem, czyli masz jego lepsze wyczucie, a po drugie to możesz zawsze wyjść i zobaczyć ile brakuje... stara zasada - lepiej 10 razy wyjść i popatrzeć niż raz przyp***dolić...

_________________
A/B/BE/C/CE/D/DE :twisted:
Star 244/Atego 1223/F2000 32.403/FH13 440/TGA 18.480/TGS 18.440/Axor 1840/Stralis 450
Solbusy/SOR-y/Setry
Oświetlenie i nagłośnienie ostrzegawcze - montaż, naprawa, modyfikacje


Tytuł: Re: WORD Opole
Post Wysłano: 08 lut 2017, 20:44

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 13 kwie 2011, 18:39
Posty: 360
GG: 1
Samochód: Coś tam zawsze jest
Lokalizacja: Konin, Wielkopolska i reszta świata

W życiu to przeważnie jeździsz tym, na co Cię wsadzą.Jeśli masz swoje, to czuj się jak proboszcz na swojej parafii.A stara zasada:lustereczko powiedz przecie...

_________________
Ganiam hulajnogą,bo lubię świat bez pedałów.


Post Wysłano: 11 kwie 2017, 1:58

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 28 sty 2017, 17:05
Posty: 4

Cytuj:
Witam chciałem zapytac czy ktos nie zdawał moze nie dawno prawo jazdy kat c w opolu. Chodzi mi konkretnie o punkt odniesienia podczas pasa ruchu. Czy jest jakies pole widoczne w lusterku czy cos takiego ??
Moze jakies rady przed egzaminem na co uwazac w opolu ? I jeszcze pytanie wyjezdzajac w prawo z wordu trzeba wyjechac na drugi pas ?
Ja zdawałem C 01.02.2017 i Ce 17.03.2017.

Na C jak będziesz ma łuku to patrząc w lewo masz takie krzaczki. Drugi krzak bodajże musisz mieć na równi z lewym barkiem i wtedy idealnie dupa stoisz w Strefie 1 metra. Tylko pilnuj się bo jak trafisz na gnoja to będzie patrzył na Ciebie czy obserwujesz lusterko czy patrzysz na krzak.

Na Ce jak popatrzysz w lewo bardziej w stronę górki masz 2 studzienki. Je z kolei musisz minąć i będzie ok. Z resztą wsiadziesz do ciężarówki to oblukaj co możesz obrać za punkt odniesienia.

Na egzaminie uważaj na wszystko a zwłaszcza na innych kierowców. Opole nie jest trudnym miastem ale jak trafisz tak jak ja i będzie Cię ciągnął przez strefy 30 i te wąskie drogi koło Solarisa to się pilnuj. Zwracaj uwagę szczególną na drzewa bo często słyszałem o przerwanym egzaminie z powodu dotknięcia gałązek a drzewa w Opolu to chyba ktoś z Wordu sadzil bo są bardzo blisko jezdni.

Wyjeżdżajac w prawo lekko zadasz na lewy ale dosłownie tylko delikatnie.

Powodzenia

Wysłane z mojego D2303 przy użyciu Tapatalka


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 7 z 7 [ Posty: 128 ] Przejdź na stronę Poprzednia 13 4 5 6 7


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: