wagaciezka.com - Forum transportu drogowego http://harnas.wagaciezka.com/ |
|
Flota MMJ Transport http://harnas.wagaciezka.com/viewtopic.php?t=34689 |
Strona 65 z 85 |
Autor: | Bajzel [ 03 paź 2019, 11:34 ] |
Tytuł: | Re: Scania R450, DAF XF Euro 6, DAF 105 460 ATE, Volvo FH 440 E5 |
Cytuj:
Twoje gruszki to inna liga.
Liga inna, ale różnica w spalaniu, teoretycznie tego samego silnika, znaczna.
|
Autor: | Mihu [ 04 paź 2019, 20:16 ] |
Tytuł: | Re: Scania R450, DAF XF Euro 6, DAF 105 460 ATE, Volvo FH 440 E5 |
Bajzel, inna liga, ale różnica spalania w wysokości ok. 10% przekłada się i na moje obserwacje. Pierwszy tydzień jazdy za mną, dwa strzały z dolnego śląska w okolica Karlsruhe, eksporty odpowiednio 22 i 19.5t, importy 11 i 13t i z obu kółek spalanie w granicach 24,6l/100km. Pierwszy wyjazd pod mocny wiatr i deszcz. Ogólnie na te dwa strzały wlałem 50l mniej niż zazwyczaj w Streamline. Adblue identycznie. Ciekaw jestem jak będzie się kształtowało spalanie przy spokojniejszej pogodzie. Cytuj:
Ja się dziwię, że jak tak 106 Ci dobrze służy i nie było z nią problemów to czemu nie poszedłeś dalej w strone dafa?
Na moją 106 faktycznie, odpukać, narzekać nie mogę, a czemu nie DAF? Bo do Scanii mam cholerny sentyment po 114, a i na obecnej robocie lepiej wychodzi w paliwie.
|
Autor: | Bajzel [ 05 paź 2019, 22:35 ] |
Tytuł: | Re: Scania R450, DAF XF Euro 6, DAF 105 460 ATE, Volvo FH 440 E5 |
Cytuj:
Bajzel, inna liga, ale różnica spalania w wysokości ok. 10% przekłada się i na moje obserwacje.
O tym właśnie mówię.A jak w ciągniku ze zwrotnością? Straciła coś w stosunku do poprzedniego modelu? Bo mi na tych czterech osiach się promień skrętu ZWIĘKSZYŁ o jakiś metr, jak nie lepiej |
Autor: | łukasz [ 08 paź 2019, 21:55 ] |
Tytuł: | Re: Scania R450, DAF XF Euro 6, DAF 105 460 ATE, Volvo FH 440 E5 |
https://www.otomoto.pl/oferta/scania-r4 ... rtbhouse-m Bliźniaczka? |
Autor: | Mihu [ 09 paź 2019, 1:32 ] |
Tytuł: | Re: Scania R450, DAF XF Euro 6, DAF 105 460 ATE, Volvo FH 440 E5 |
Łukasz, to moja, handlowcy zapytali czy mogą wrzucić ogłoszenie z moim autem żeby trochę rozkręcić zainteresowanie ze względu specyfikację auta. Od lipca była zarezerwowana przez mnie. Daniel, co do zwrotności to nie zauważyłem znaczących różnic w stosunku do Streamline. |
Autor: | JoHn [ 09 paź 2019, 12:41 ] |
Tytuł: | Re: Scania R450, DAF XF Euro 6, DAF 105 460 ATE, Volvo FH 440 E5 |
Jeżeli zapłaciłeś tyle za tą Scanie to cena kosmos. |
Autor: | Mihu [ 09 paź 2019, 13:16 ] |
Tytuł: | Re: Scania R450, DAF XF Euro 6, DAF 105 460 ATE, Volvo FH 440 E5 |
Nie, nie, cena była inna |
Autor: | Evil [ 06 lis 2019, 12:32 ] |
Tytuł: | Re: Scania R450, DAF XF Euro 6, DAF 105 460 ATE, Volvo FH 440 E5 |
Całkiem zacny i charakterystyczny zestaw na drodze |
Autor: | davo76 [ 24 lis 2019, 15:12 ] |
Tytuł: | Re: Scania R450, DAF XF Euro 6, DAF 105 460 ATE, Volvo FH 440 E5 |
W NextGen jest inny silnik niż w Streamline? Trzy litry to ponad 10% różnicy, jeśli jest to dokładnie sprawdzone to jestem pod wrażeniem takiej oszczędności. Reszta napędu przełożenie są te same czy inne? Skąd taka oszczędność może wynikać, na samej aerodynamice taka różnica by pewno nie wyszła.... |
Autor: | Mihu [ 24 lis 2019, 15:31 ] |
Tytuł: | Re: Scania R450, DAF XF Euro 6, DAF 105 460 ATE, Volvo FH 440 E5 |
Sprawdzone jest bardzo dokładnie, bo NG jeździ na tej samej pracy, na której dotychczas jeździł Streamline. Tankujemy co drugie kółko. Różnica na 2 kółkach to ok. 100l. Z tego co wiem silnik jest ten sam, ale został nieco przeprojektowany. Inny jest tylny most z szybszym przełożeniem oraz retarder, który rozłącza się całkowicie. Sama skrzynia biegów też przeszła delikatne modyfikacje. |
Autor: | Bauer [ 24 lis 2019, 15:54 ] |
Tytuł: | Re: Scania R450, DAF XF Euro 6, DAF 105 460 ATE, Volvo FH 440 E5 |
Różnica w spalaniu może też wynikać z rodzaju osi w naczepie. Osie SAFa lżej się toczą od BPW. Sprawdzone na Wieltonie w 2 naczepach. |
Autor: | Mihu [ 24 lis 2019, 16:22 ] |
Tytuł: | Re: Scania R450 NG, Scania R450, DAF XF Euro 6, DAF 105 460 ATE, Volvo FH 440 E5 |
Ciągają takie same naczepy. W większości na osiach Schmitz- praca z przepinkami. Odnośnie BPW vs SAF to mam zgoła odmienne odczucia i zdecydowanie przy kolejnych zakupach naczep chciałbym żeby były na osiach BPW |
Autor: | Użytkownik usunięty [ 24 lis 2019, 16:45 ] |
Tytuł: | Re: Scania R450 NG, Scania R450, DAF XF Euro 6, DAF 105 460 ATE, Volvo FH 440 E5 |
a dlaczego zmieniłeś koło w 106 z szerokiego na wąski? on fabrycznie chyba wyszedł na szerokim? |
Autor: | Mihu [ 24 lis 2019, 19:54 ] |
Tytuł: | Re: Scania R450 NG, Scania R450, DAF XF Euro 6, DAF 105 460 ATE, Volvo FH 440 E5 |
Szeroka opona w moim low decku to mało uniwersalny rozmiar 355/50 - tak na dobrą sprawę, na zestaw trzeba by było mieć 3 koła zapasowe. Dodatkowo irytowała mnie eksploatacja tych opon - wiecznie wytarte boki, gdy na środku jeszcze mnóstwo bieżnika. Kolejna sprawa to koszta - postanowiłem zacząć wprowadzać standaryzację ogumienia w firmowych autach. To znacznie upraszcza gospodarowanie ogumieniem. |
Autor: | Kermiter [ 24 lis 2019, 20:23 ] |
Tytuł: | Re: Scania R450 NG, Scania R450, DAF XF Euro 6, DAF 105 460 ATE, Volvo FH 440 E5 |
a jak wrażenia z Fliegla?? |
Autor: | Edler [ 24 lis 2019, 20:24 ] |
Tytuł: | Re: Scania R450 NG, Scania R450, DAF XF Euro 6, DAF 105 460 ATE, Volvo FH 440 E5 |
Ja dla standaryzacji mówię głośne. OLE! |
Autor: | Rossi [ 24 lis 2019, 20:33 ] |
Tytuł: | Re: Scania R450 NG, Scania R450, DAF XF Euro 6, DAF 105 460 ATE, Volvo FH 440 E5 |
Jak Karol czyta to niech sie wypowie tak z pozycji kierowcy, jak widzi przesiadkę na Kanie z Jelcza, gdzie z tego co pamiętam większość kariery kierowcy zrobił na stopiatym. |
Autor: | dies_nefastus [ 24 lis 2019, 20:55 ] |
Tytuł: | Re: Scania R450 NG, Scania R450, DAF XF Euro 6, DAF 105 460 ATE, Volvo FH 440 E5 |
Cytuj:
Jak Karol czyta to niech sie wypowie tak z pozycji kierowcy, jak widzi przesiadkę na Kanie z Jelcza
Cóż. Scania nowocześniejsza. Te systemy sprawiają, że tu bardziej wydaje się rozkazy z mostku niż kieruje osobiście Pozycja za kierownicą lepsza. Większe pole manewru kierą. I tyle plusów widzę. Ogrzewanie postojowe może i wydajne, ale wieje ciepłym zza fotela pasażera. Łóżko aby miało jakieś rozsądne wymiary do spania wymaga przesunięcia foteli do przodu i rozsunięcia. Lodówka mniej wygodna. Przestrzeń pod łóżkiem nie istnieje na rzecz większych schowków bocznych (wolałem rozwiązanie dafowskie). Góra... Schowki nad szybą mniejsze, na rzecz tych wnęk pod nimi. Nie wiem za bardzo co tam umieścić, bo na wybojach rzeczy lecą na łeb. Do mieszkania i życia DAF moim zdaniem lepszy. Do jazdy w sumie też No ale parę lat przewagi technologicznej sprawiły, że kania jest łatwiejsza w obsłudze. Takie nowe SSC po lifcie w dobrym wyposażeniu byłoby dla mnie fajniejsze |
Autor: | Kermiter [ 24 lis 2019, 21:16 ] |
Tytuł: | Re: Scania R450 NG, Scania R450, DAF XF Euro 6, DAF 105 460 ATE, Volvo FH 440 E5 |
Cytuj:
Ogrzewanie postojowe może i wydajne, ale wieje ciepłym zza fotela pasażera.
W mojej Scanii która przyszła z Vosa przerobili ten wylot na lewą stronę fotela pasazera i było gitara, w środku schowka tylko inaczej rura poprowadzona i nowa dziura otwornicą
|
Strona 65 z 85 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |