wagaciezka.com - Forum transportu drogowego http://harnas.wagaciezka.com/ |
|
Volvo FH (4 generacja) http://harnas.wagaciezka.com/viewtopic.php?t=36885 |
Strona 67 z 71 |
Autor: | Kierownik [ 28 paź 2018, 11:38 ] |
Tytuł: | Re: Volvo FH (4 generacja) |
Dobierz sobie takie przełożenie, żeby przy twojej ulubionej prędkości podróżnej było 1100obr. W tych obrotach silnik pracuje, równo, bez wibracji, ma max moment, i zdrowe ciśnienie oleju, i oszczędza paliwo. I pogódź, się z tym, że ostatni bieg jest do cykania po płaskim, lub górkach które na upartego zrobił byś z rozpędu. Jeśli coś się dzieje, to automat będzie zdejmował, i tyle. |
Autor: | Użytkownik usunięty [ 28 paź 2018, 12:18 ] |
Tytuł: | Re: Volvo FH (4 generacja) |
My mamy 2.64, handlowca namówił szefa na zasadzie - jak rzeczywiście ciągasz ciężko to nie baw się w szybkie mosty jak 2.50 bo efekt jest odwrotny do zamierzonego, no i miał racje. Ja tym nie jeżdżę, w nosie też mam czy to pierwsze pod górkę czy ostatnie wchodzi, ważne, żeby mało paliło i w miarę się toczyło. Mocy to ma od cholery (może nie jest to liga Scanii V8, ale nie kosztuje też tyle), a pali nam koło 27 litrów a nie razy waży 44 tony. Po płaskim też bez tragedii, o dziwo mniej od Dafów, które mają przełożenie 2.51 i niższe obroty. W porównaniu do Dafów ma też dużo wyższą średnią prędkość, no i nie zdarza się, żeby spalił po 40/100 co w Jelczu nie jest trudne. Generalnie perpetum mobile - mniej pali, lepiej jedzie. W piątek pytałem i w serwisie Dafa zmiana przełożenia w używce to 25 koła, więc przemysł to dobrze |
Autor: | MAN [ 28 paź 2018, 12:33 ] |
Tytuł: | Re: Volvo FH (4 generacja) |
Nie wiem skąd ta cena w Dafie i to w używce Do Mana bez problemu dostaniesz drógą kompletną główkę mostu nawet za mniej niż 2 tyś złoty, bo to się wala po szrotach i nikt tego nie kupuje bo się nie psuje. Chyba że jak u mnie, u poprzedniego właściciela ktoś zajechał blokadę mostu i przez to włącza się blokada mostu z przypadku gdy zęby się dobrze zazębią. Do naprawy blokady i tak muszę wyciągnąć główkę mostu to i przy okazji bym zmienił obecne przełożenie mostu które było przewidziane na 60 ton DMC a nie małe spalanie. Pod góry to jedzie nawet bez redukcji biegu, tylko na płaskim też swoje spali |
Autor: | Użytkownik usunięty [ 28 paź 2018, 12:45 ] |
Tytuł: | Re: Volvo FH (4 generacja) |
Nie zrozumieliśmy się. Zmiana w używanym aucie to 25 tysięcy, przy zamawianiu nowego nie ma różnicy w cenie. Skąd tyle? W zależności z jakich przełożeń na jakie przechodzisz może wyjść, że do wymiany jest nawet obudowa mostu. Taki mieli przypadek akurat "na świeczniku" i krzyknęli taką ceną, żeby uzmysłowić, że to bez sensu. Używany most 2500 netto, więc damy radę |
Autor: | ved [ 28 paź 2018, 14:58 ] |
Tytuł: | Re: Volvo FH (4 generacja) |
Może rzeczywiście te 2.64 będzie takim kompromisem. |
Autor: | kabanWPR [ 24 maja 2019, 14:55 ] |
Tytuł: | Re: RE: Re: Volvo FH (4 generacja) |
Cytuj: Cytuj: A ja dziś widziałem nowe Volvo z wbudowanymi w owiewkę dachową panelami słonecznymi. Więc może i to jest jakieś rozwiązanie.
Również widziałem takie volvo.
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Szukam więcej info na ten temat. Ktoś coś wie? |
Autor: | korni8808 [ 24 maja 2019, 15:23 ] |
Tytuł: | Re: Volvo FH (4 generacja) |
Handlowiec w Volvo na pewno wie Od poniedziałku bierzemy FHacza stepD na testy. Wysłane z mojego LG-H815 przy użyciu Tapatalka |
Autor: | DAJANO [ 26 maja 2019, 16:46 ] |
Tytuł: | Re: Volvo FH (4 generacja) |
Korni , napisz koniecznie jak wyszedł test ,bo my przez spalanie odeszliśmy od Volva. Ostatnio wjechały Scanie i jesteśmy mega zadowoleni. |
Autor: | Użytkownik usunięty [ 26 maja 2019, 17:13 ] |
Tytuł: | Re: Volvo FH (4 generacja) |
Przy tej samej robocie dwa indentyczne egzemplarze, jeden "stary" (zeszłoroczny) drugi już step D. Litr/100km korzyści dla stepD. |
Autor: | Edler [ 26 maja 2019, 18:08 ] |
Tytuł: | Re: Volvo FH (4 generacja) |
Z ostatnich 11 tys km udało mi się wykręcić średnia 27L/100 km. Tylko dzięki temu ze połowa ładunków była poniżej 10ton. Ogólnie auto z 390tys km ma 28.8L. Niby źle nie jest ale Daf pali mniej o 1,5litra. Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk |
Autor: | DAJANO [ 27 maja 2019, 7:07 ] |
Tytuł: | Re: Volvo FH (4 generacja) |
Jeździcie na tych wszystkich ECO dodatkach? |
Autor: | kabanWPR [ 27 maja 2019, 7:43 ] |
Tytuł: | Re: Volvo FH (4 generacja) |
Miał ktoś dłuższą styczność z Dual Clutch? Jak awaryjność? |
Autor: | Edler [ 27 maja 2019, 10:37 ] |
Tytuł: | Re: Volvo FH (4 generacja) |
U mnie system I-See raz działa raz nie. Nie wiem od czego to zależy. Raczej staram sie samemu wyrzucać na luz w odpowiednim momencie i przytrzymywać skrzynie w Manualu tak aby skorzystać z momentu nawet do 950RPM. Auto wtedy jeszcze dość fajnie idzie, a I- Shift jakkolwiek szybko działa tak czasem nie potrzebnie szybko redukuje bieg i nie potrzebnie długo ciągnie na wysokich obrotach. Nie wiem czy w tych StepD zostało zmienione oprogramowanie ale mnie tam czasem ta skrzynia wkurza Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk |
Autor: | f12 [ 27 maja 2019, 12:25 ] |
Tytuł: | Re: Volvo FH (4 generacja) |
W moim Fh I-see też raz działa, raz nie działa. Ogólnie system jest bardzo niedopracowany i nieprecyzyjny. Lubi sobie zredukować bieg w momencie kiedy dojeżdża się już praktycznie na sam koniec wzniesienia. Mercedesowski PPC jest lepszy. |
Autor: | korni8808 [ 27 maja 2019, 14:23 ] |
Tytuł: | Re: Volvo FH (4 generacja) |
Ponoć poprawili to o czym piszesz. Wysłane z mojego LG-H815 przy użyciu Tapatalka |
Autor: | Edler [ 27 maja 2019, 21:10 ] |
Tytuł: | Re: Volvo FH (4 generacja) |
W poliftowym Dafie tempomat z topografia dziala zdecydowanie lepiej. Lepiej w kwesti spalania. Zdecydowanie nie lepiej jesli chodzi o nerwy bo jadac na pusto pod gore zwalnia sobie do 80kmh. Potrafi to mocno zirytowac nie tylko kierowce ale i tego za mna. Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk |
Autor: | ciucma102 [ 28 maja 2019, 6:36 ] |
Tytuł: | Re: Volvo FH (4 generacja) |
To sobie ustaw zwalniacz na mniejsza wartosc przeciez w dafie mozba to regulowac o wartosc 1km czego w volvie bardzo brakuje. Mnie akurat stepD po pierwszym dniu wyszedl na danej trasie mniej niz daf, i-see nie dzialalo praktycznie wcale ale to za mala probka by moc oceniac. Jesli to dalej bedzie tak wygladac to chce jak najszybciej zapomniec o 9latach w dafie Wysłane z mojego LM-G710 przy użyciu Tapatalka |
Autor: | TwoStepsFromHell [ 28 maja 2019, 7:29 ] |
Tytuł: | Re: Volvo FH (4 generacja) |
Jakieś rozwinięcie myśli o zapomnieniu o dafie? Wysłane z mojego Mi MIX 2S przy użyciu Tapatalka |
Autor: | LKV Tomek [ 28 maja 2019, 10:05 ] |
Tytuł: | Re: Volvo FH (4 generacja) |
A tak nie chciałeś Volva |
Autor: | ciucma102 [ 28 maja 2019, 13:05 ] |
Tytuł: | Re: Volvo FH (4 generacja) |
Cytuj: Jakieś rozwinięcie myśli o zapomnieniu o dafie? Strasznie toporny do prowadzenia. Ciezko chodzi kierownica, nie wygodna pozycja za kierownica po 3h jazdy nie wiedzialem jak siedziec tak plecy bolały w volvie o wiele wygodniej sie siedzi mimo ze fotel standard a w dafie mialem premium.Wysłane z mojego Mi MIX 2S przy użyciu Tapatalka Jest kilka rzeczy ktore z Dafa bym przeniósł do Volva np materac od łóżka czy jakos wykonczenia wnetrza ale mimo sceptycznego podejsca przekonalo mnie to auto do siebie Wysłane z mojego LM-G710 przy użyciu Tapatalka |
Strona 67 z 71 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |