wagaciezka.com - Forum transportu drogowego http://harnas.wagaciezka.com/ |
|
Czas pracy kierowców http://harnas.wagaciezka.com/viewtopic.php?t=3022 |
Strona 8 z 162 |
Autor: | Bury [ 18 sty 2007, 19:31 ] |
Tytuł: | |
Cytuj: Cytuj: Gdy przegniemy np. z powodu korka trochę czas jazdy to mozemy na odwrocie tarczki opisac powod dlaczego przekroczylismy czas jazdy - prawda?
Tak możemy ale pomyśl sobie , że zatrzymuje cię BAG i on nie rozumie polskiego i dla niego to nie jest żaden dowód że przez korek przeciągnełeś czas pracy. |
Autor: | slimmm_ns [ 18 sty 2007, 21:58 ] |
Tytuł: | |
odpowiedz dla Rkolo słyszałem ze nie trzeba rejstrowac czasu Odpoczynku tego dlugiego wiec jesli zjezdzasz na zaladunek gdize wiesz ze bedizesz czkekal a nawet jesl ibedizesz podjezdzal to nie narobisz kilometrow....a tka to jak masz tarczke to ci przerwie pauze .... takrze jak juz zrobisz te 9h jazdy i masz pauze to ja wyciagnac i swieto jak bedzie ta roznica 0,5 km to sie nic nie stanie.....gorzej jak masz tachograf cyfrowy.... Co do kolegi Szyber to wydaje mi sie ze tka przerwy sa zachowane a dzieny limit jazdy 9 h tez jak bylem ostatno na kursie to rzecza swieta jest czas jazdu 4,5h jesli nap przedluzaz do 10 h jazde musisz zrobic 2 przerwe oczywiscie nie bierzcie moich odp. za pewniak |
Autor: | rkolo [ 19 sty 2007, 12:14 ] |
Tytuł: | |
Cytuj:
czy mozna tak jezdzic: 3h jazdy + 45 min przerwy + 4h jazdy + 45 min przerwy + 3h jazdy a nastepnie dzienny odpoczynek
Moim zdaniem można ale tylko 2 razy w tygodniu Tu masz 10godzin jazdy ale możesz przedłużyć jazde o 1godz (do 10godz.) ale tylko 2 razy na tydzien Najważniejsze jest to żeby na każde 4,5godz. jazdy przypadało minimum 45min. przerwy Jak bedziesz sie trzymał tej reguły to bedzie wszycho OK Cytuj: .... takrze jak juz zrobisz te 9h jazdy i masz pauze to ja wyciagnac i swieto jak bedzie ta roznica 0,5 km to sie nic nie stanie.....gorzej jak masz tachograf cyfrowy....
W sumie to właśnie tak czasami postepuje ale co w przypadku opisywanej wcześniej granicy? - Przecież nie bede podjeżdzał 5km na wyciągniętym tacho! - chyba ze tak właśnie sie robi? (w co watpie)...mam tacho analogowe - całe szczęście |
Autor: | kamyk [ 21 sty 2007, 17:05 ] |
Tytuł: | |
za czas jazdy odpowiada tylko kierowca!! a od 4 kwietnia macie zmiany!!! |
Autor: | tir5 [ 21 sty 2007, 22:07 ] |
Tytuł: | |
to zamiesc tutaj te zmiany ktore maja wejsc w zycie od 11.04.2007 i kazdy bedzie mogł sie z tym zapoznac. Duzo jest tych zmian? |
Autor: | kamyk [ 21 sty 2007, 23:56 ] |
Tytuł: | |
to zrobie jutro niewiele ale sa nara bo to mam skanowane musiał bym przepisac chyba ze na maila narka |
Autor: | scaniairizar [ 26 sty 2007, 16:48 ] |
Tytuł: | |
Dzis usłyszałem, że zmieniły się jakoś przepisy dotyczące czasu pracy. Coś w stylu, ze po 8 godzinach kierowca musi wysiąść z auta, ale nie jestem pewien. szukam na ten temat informacji po różnych serwisach internetowych ale nic nie ma. Czy ktoś sieę z czymś takim spotkał ?! |
Autor: | boryna [ 29 sty 2007, 3:59 ] |
Tytuł: | |
Witam wszystkich, to moj pierwszy post ale od razu mam pewna uwage: chodzi o to, ze nalezy rozroznic dwa podstawowe pojecia czyli czas kierowania i czas pracy, ktore niekoniecznie sie pokrywaja. Czas kierowania zalicza sie do czasu pracy. Czyli jesli chodzi o te slynne korki lub kolejki przed granica to przewaznie jest tak, ze wiecej stoimy niz jedziemy a tachograf rejestruje stanie w korku jako inna prace (przerwe lub czas oczekiwania w zaleznosci od nastawu tacho) a nie jako jazde (czyli kierowanie). Jazda jest liczona jak pojazd sie porusza, wiec jesli nie stoimy (jedziemy) w korku wiecej niz dopuszczalny czas pracy to wszystko jest OK. Oczywiscie trzeba uwazac zeby nie przekroczyc 4.5h jazdy (a 6h pracy) bez 45minut przerwy. Czyli na przykladzie: Stoimy i jedziemy w korku na zmiane 3 godziny, z czego faktycznie stoimy 2 godziny i jedziemy 1 godzine to tacho liczy nam godzine jazdy i w zaleznosci od nastawu 2h innej pracy, przerwy lub czasu oczekiwania. Wiec po takim korku nadal mozemy jechac 3.5h i potem zrobic 45min przerwy. No chyba ze stanie w korku mielismy zaznaczone jako inna praca wiec wyszlo nam w sumie 3h pracy czyli mozemy jechac (lub pracowac) po takim korku max 3h i musimy zrobic 45min przerwy. Jesli stanie w korku mamy liczone jako przerwa to jesli stoimy w miejscu conajmniej 15 min to mozemy to zaliczyc do oficjalnej przerwy. Wiec w naszym przypadku z 3h w korku mamy 1h jazdy, 15min przerwy i 1:45h przerw, ale ze kazda byla krotsza niz 15min to nie mozemy ich oficjalnie uznac za przerwe. Czyli dalej mozemy jechac (kierowac) przez 3.5h a potem wystarczy 0.5h przerwy i mozemy znowu kierowac przez nastepne 4.5h. Jesli sie myle, niech mnie ktos poprawi |
Autor: | piotr bedzin [ 29 sty 2007, 11:40 ] |
Tytuł: | |
Panowie a jak sie to odnosi do podwojnej obsady boro dopiero jest mordega |
Autor: | użytkownik usunięty [ 29 sty 2007, 16:37 ] |
Tytuł: | |
Cytuj: Panowie a jak sie to odnosi do podwojnej obsady
A co ma się odnosić? Jak coś to opisz a wszystko dokładnie i w miarę jasno Ci wytłumaczę
boro dopiero jest mordega |
Autor: | tir5 [ 29 sty 2007, 23:34 ] |
Tytuł: | |
Cytuj: to zrobie jutro niewiele ale sa nara bo to mam skanowane musiał bym przepisac chyba ze na maila narka
no i co poskanowales to? Moze ktos kto posiada te materialy wrzucic to tutaj, ewentualnie podac linka, gdzie moge sie zapoznac z tymi zmianami w czasie pracy?
|
Autor: | yanumis [ 30 sty 2007, 0:12 ] |
Tytuł: | |
Z tego co ja sie orietuje, to od kwietnia tego roku nie bedzie mozliwosci juz skracania przerwy dobowej do 9 h, tylko bezwarunkowo trzeba bedzie odstac 11h, chyba ze pojazd uczestniczy w transporcie laczonym. Tak tlumaczyl mi to inspektor ITD, ale bylo to w przeddzien wejscia przepisow w maju ubieglego roku, wiec moze niezbyt dobrze pamietam i moge sie mylic. |
Autor: | użytkownik usunięty [ 30 sty 2007, 0:20 ] |
Tytuł: | |
Nie od kwietnia, a od maja. Ponadto zostaje zniesiony odpoczynek tygodniowy skrócony 36h i zostaje tylko 45h pełny i skrócony do minimum 24. To są niektóre niuanse które zapamiętałem, czytając przepisy które mam w samochodzie. Jak nie zapomnę to następnym razem opiszę, a jeśli nie to już teraz odsyłam do lektury p. Palucha: Czas pracy. Vademecum kierowcy i pracodawcy. Zawiera wszelkie zmiany dotyczące czasu pracy pojedyńczej jak i podwójnej obsady (de facto od 1 maja b.r. zostaje wydłużony dobowy odpoczynek z 8 do 9h dla podwójnej obsady). |
Autor: | yanumis [ 30 sty 2007, 21:51 ] |
Tytuł: | |
Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego nr 561/2006 z 15.03.06r., dotyczace miedzy innymi czasu pracy i czasu odpoczynku kierowcy, wchodzi w zycie w dniu 11 kwietnia 2007 [ Dodano: Wto, 30.01.2007, 20:59 ] http://europa.eu.int/eur-lex/lex/JOHtml ... OM:PL:HTML Tu znajdziecie pelna tresc tego rozporzadzenia. [ Dodano: Wto, 30.01.2007, 21:02 ] Data wejscia w zycie tych przepisow http://www.gitd.gov.pl/wydarzenia.php?idw=27 |
Autor: | tir5 [ 15 lut 2007, 14:13 ] |
Tytuł: | |
Taka ściągawka może się przydać. |
Autor: | zosiek [ 15 lut 2007, 14:35 ] |
Tytuł: | |
tir5-Pamietaj !!W aucie za tarczki odpowiadasz TY a nie pracodowca-szef moze sobie zadzic za biurkiem w papierkowych sprawach a od tarczek to Ty jestes odpowiedzialny.W razie kontroli nikt Ci nie uwierzy,jak powiesz,ze szef Ci kazał jechac-wysmieja Cie.W razie jakiegos wypadku (jak szef bedzie kazał Ci przegiac tarcze)to ty pojdziesz siedziec a szefostwo wypnie sie do Ciebie d.....i powiedza,ze oni Ci nie kazali.TARCZKI IDA ZA KIEROWCA A NIE ZA AUTEM-takze jak bedziesz zmieniał tez auta to orginał tarczek bierz ze soba a ksero niech zostanie w poprzednim aucie.Zawsze bedzie to udokumętowane.Ty jestes czysty. [ Dodano: Czw, 15.02.2007, 13:42 ] ups-sorry TIR5-to nie tu miałem napisac |
Autor: | tir5 [ 15 lut 2007, 17:39 ] |
Tytuł: | |
hehe ja to wiem zosiek, ale dobrze ze o tym napisales, niech wezma sobie do serca to także inni, ktorzychcą jezdzić, albo juz jeżdzą. |
Autor: | merfi [ 19 lut 2007, 1:12 ] |
Tytuł: | |
Mam do Was pytanie. Chce się zatrudnić w firmie zajmującej się rozładunkiem wagonów (kruszywa itp.). Posiadają auta 4 osiowe MAN-y bez kabin sypialnych. Auta pewnie co dzień nie zjeżdzają na baze tylko dowożą kierowców lub coś w tym stylu. Jak wygląda czas pracy? Czy ktoś z Was pracował w podobny sposób i może opisać bede wdzięczny. Pozdrawiam |
Autor: | autosanik [ 19 lut 2007, 20:18 ] |
Tytuł: | |
Chyba normalnie: Dowożą Cię siadasz za ster mana rozpisujesz tacho i śmigasz zgodnie z obowiązującymi przepisami. Lub odrazu na bazie rozpisujesz tarczke. Jeśli się mylę niech ktoś poprawi moją wypowiedź |
Autor: | rkolo [ 21 lut 2007, 16:27 ] |
Tytuł: | |
Panowie ponawiam pytanie!!! Czy podczas "krecenia" długiej pauzy mozna np. przestawić auto o np. 10m -co za tym idzie przerwanie (ruszenie) tarczki! -Nie jest to jazda ani praca poprostu zwyczajne przestawienie auta o pare metrów ale na tarczce bedzie widać ze auto sie ruszyło!! -Czy taka tarczke moze zakwestionowac ITD albo BAG? Prosze o odp. Pozdrawiam |
Strona 8 z 162 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |