wagaciezka.com - Forum transportu drogowego
http://harnas.wagaciezka.com/

Czas pracy kierowców
http://harnas.wagaciezka.com/viewtopic.php?t=3022
Strona 8 z 162

Autor:  Bury [ 18 sty 2007, 19:31 ]
Tytuł: 

Cytuj:
Cytuj:
Gdy przegniemy np. z powodu korka trochę czas jazdy to mozemy na odwrocie tarczki opisac powod dlaczego przekroczylismy czas jazdy - prawda?
Tak możemy ale pomyśl sobie , że zatrzymuje cię BAG i on nie rozumie polskiego i dla niego to nie jest żaden dowód że przez korek przeciągnełeś czas pracy.
Kupujesz książke pt "Vademecum kiedrowcy" czy jakoś tak,koszt 30zł i tam jest w kilku jężykach napisane jak opisać tarczkę :wink:

Autor:  slimmm_ns [ 18 sty 2007, 21:58 ]
Tytuł: 

odpowiedz dla Rkolo słyszałem ze nie trzeba rejstrowac czasu Odpoczynku tego dlugiego wiec jesli zjezdzasz na zaladunek gdize wiesz ze bedizesz czkekal a nawet jesl ibedizesz podjezdzal to nie narobisz kilometrow....a tka to jak masz tarczke to ci przerwie pauze .... takrze jak juz zrobisz te 9h jazdy i masz pauze to ja wyciagnac i swieto jak bedzie ta roznica 0,5 km to sie nic nie stanie.....gorzej jak masz tachograf cyfrowy....

Co do kolegi Szyber to wydaje mi sie ze tka przerwy sa zachowane a dzieny limit jazdy 9 h tez jak bylem ostatno na kursie to rzecza swieta jest czas jazdu 4,5h jesli nap przedluzaz do 10 h jazde musisz zrobic 2 przerwe
oczywiscie nie bierzcie moich odp. za pewniak :P

Autor:  rkolo [ 19 sty 2007, 12:14 ]
Tytuł: 

Cytuj:
czy mozna tak jezdzic: 3h jazdy + 45 min przerwy + 4h jazdy + 45 min przerwy + 3h jazdy a nastepnie dzienny odpoczynek
Moim zdaniem można ale tylko 2 razy w tygodniu
Tu masz 10godzin jazdy ale możesz przedłużyć jazde o 1godz (do 10godz.) ale tylko 2 razy na tydzien
Najważniejsze jest to żeby na każde 4,5godz. jazdy przypadało minimum 45min. przerwy
Jak bedziesz sie trzymał tej reguły to bedzie wszycho OK
Cytuj:
.... takrze jak juz zrobisz te 9h jazdy i masz pauze to ja wyciagnac i swieto jak bedzie ta roznica 0,5 km to sie nic nie stanie.....gorzej jak masz tachograf cyfrowy....
W sumie to właśnie tak czasami postepuje ale co w przypadku opisywanej wcześniej granicy? - Przecież nie bede podjeżdzał 5km na wyciągniętym tacho! - chyba ze tak właśnie sie robi? ;) (w co watpie)
...mam tacho analogowe - całe szczęście ;)

Autor:  kamyk [ 21 sty 2007, 17:05 ]
Tytuł: 

za czas jazdy odpowiada tylko kierowca!! a od 4 kwietnia macie zmiany!!!

Autor:  tir5 [ 21 sty 2007, 22:07 ]
Tytuł: 

to zamiesc tutaj te zmiany ktore maja wejsc w zycie od 11.04.2007 i kazdy bedzie mogł sie z tym zapoznac. Duzo jest tych zmian?

Autor:  kamyk [ 21 sty 2007, 23:56 ]
Tytuł: 

to zrobie jutro niewiele ale sa nara bo to mam skanowane musiał bym przepisac chyba ze na maila narka

Autor:  scaniairizar [ 26 sty 2007, 16:48 ]
Tytuł: 

Dzis usłyszałem, że zmieniły się jakoś przepisy dotyczące czasu pracy. Coś w stylu, ze po 8 godzinach kierowca musi wysiąść z auta, ale nie jestem pewien. szukam na ten temat informacji po różnych serwisach internetowych ale nic nie ma. Czy ktoś sieę z czymś takim spotkał ?!

Autor:  boryna [ 29 sty 2007, 3:59 ]
Tytuł: 

Witam wszystkich, to moj pierwszy post ale od razu mam pewna uwage:
chodzi o to, ze nalezy rozroznic dwa podstawowe pojecia czyli czas kierowania i czas pracy, ktore niekoniecznie sie pokrywaja. Czas kierowania zalicza sie do czasu pracy. Czyli jesli chodzi o te slynne korki lub kolejki przed granica to przewaznie jest tak, ze wiecej stoimy niz jedziemy a tachograf rejestruje stanie w korku jako inna prace (przerwe lub czas oczekiwania w zaleznosci od nastawu tacho) a nie jako jazde (czyli kierowanie). Jazda jest liczona jak pojazd sie porusza, wiec jesli nie stoimy (jedziemy) w korku wiecej niz dopuszczalny czas pracy to wszystko jest OK. Oczywiscie trzeba uwazac zeby nie przekroczyc 4.5h jazdy (a 6h pracy) bez 45minut przerwy. Czyli na przykladzie:
Stoimy i jedziemy w korku na zmiane 3 godziny, z czego faktycznie stoimy 2 godziny i jedziemy 1 godzine to tacho liczy nam godzine jazdy i w zaleznosci od nastawu 2h innej pracy, przerwy lub czasu oczekiwania. Wiec po takim korku nadal mozemy jechac 3.5h i potem zrobic 45min przerwy. No chyba ze stanie w korku mielismy zaznaczone jako inna praca wiec wyszlo nam w sumie 3h pracy czyli mozemy jechac (lub pracowac) po takim korku max 3h i musimy zrobic 45min przerwy.

Jesli stanie w korku mamy liczone jako przerwa to jesli stoimy w miejscu conajmniej 15 min to mozemy to zaliczyc do oficjalnej przerwy. Wiec w naszym przypadku z 3h w korku mamy 1h jazdy, 15min przerwy i 1:45h przerw, ale ze kazda byla krotsza niz 15min to nie mozemy ich oficjalnie uznac za przerwe. Czyli dalej mozemy jechac (kierowac) przez 3.5h a potem wystarczy 0.5h przerwy i mozemy znowu kierowac przez nastepne 4.5h.

Jesli sie myle, niech mnie ktos poprawi :)

Autor:  piotr bedzin [ 29 sty 2007, 11:40 ]
Tytuł: 

Panowie a jak sie to odnosi do podwojnej obsady
boro dopiero jest mordega

Autor:  użytkownik usunięty [ 29 sty 2007, 16:37 ]
Tytuł: 

Cytuj:
Panowie a jak sie to odnosi do podwojnej obsady
boro dopiero jest mordega
A co ma się odnosić? Jak coś to opisz a wszystko dokładnie i w miarę jasno Ci wytłumaczę

Autor:  tir5 [ 29 sty 2007, 23:34 ]
Tytuł: 

Cytuj:
to zrobie jutro niewiele ale sa nara bo to mam skanowane musiał bym przepisac chyba ze na maila narka
no i co poskanowales to? Moze ktos kto posiada te materialy wrzucic to tutaj, ewentualnie podac linka, gdzie moge sie zapoznac z tymi zmianami w czasie pracy?

Autor:  yanumis [ 30 sty 2007, 0:12 ]
Tytuł: 

Z tego co ja sie orietuje, to od kwietnia tego roku nie bedzie mozliwosci juz skracania przerwy dobowej do 9 h, tylko bezwarunkowo trzeba bedzie odstac 11h, chyba ze pojazd uczestniczy w transporcie laczonym.
Tak tlumaczyl mi to inspektor ITD, ale bylo to w przeddzien wejscia przepisow w maju ubieglego roku, wiec moze niezbyt dobrze pamietam i moge sie mylic.

Autor:  użytkownik usunięty [ 30 sty 2007, 0:20 ]
Tytuł: 

Nie od kwietnia, a od maja. Ponadto zostaje zniesiony odpoczynek tygodniowy skrócony 36h i zostaje tylko 45h pełny i skrócony do minimum 24.
To są niektóre niuanse które zapamiętałem, czytając przepisy które mam w samochodzie. Jak nie zapomnę to następnym razem opiszę, a jeśli nie to już teraz odsyłam do lektury p. Palucha: Czas pracy. Vademecum kierowcy i pracodawcy. Zawiera wszelkie zmiany dotyczące czasu pracy pojedyńczej jak i podwójnej obsady (de facto od 1 maja b.r. zostaje wydłużony dobowy odpoczynek z 8 do 9h dla podwójnej obsady).

Autor:  yanumis [ 30 sty 2007, 21:51 ]
Tytuł: 

Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego nr 561/2006 z 15.03.06r., dotyczace miedzy innymi czasu pracy i czasu odpoczynku kierowcy, wchodzi w zycie w dniu 11 kwietnia 2007

[ Dodano: Wto, 30.01.2007, 20:59 ]
http://europa.eu.int/eur-lex/lex/JOHtml ... OM:PL:HTML
Tu znajdziecie pelna tresc tego rozporzadzenia.

[ Dodano: Wto, 30.01.2007, 21:02 ]
Data wejscia w zycie tych przepisow
http://www.gitd.gov.pl/wydarzenia.php?idw=27

Autor:  tir5 [ 15 lut 2007, 14:13 ]
Tytuł: 

Taka ściągawka może się przydać.
Obrazek

Autor:  zosiek [ 15 lut 2007, 14:35 ]
Tytuł: 

tir5-Pamietaj !!W aucie za tarczki odpowiadasz TY a nie pracodowca-szef moze sobie zadzic za biurkiem w papierkowych sprawach a od tarczek to Ty jestes odpowiedzialny.W razie kontroli nikt Ci nie uwierzy,jak powiesz,ze szef Ci kazał jechac-wysmieja Cie.W razie jakiegos wypadku (jak szef bedzie kazał Ci przegiac tarcze)to ty pojdziesz siedziec a szefostwo wypnie sie do Ciebie d.....i powiedza,ze oni Ci nie kazali.TARCZKI IDA ZA KIEROWCA A NIE ZA AUTEM-takze jak bedziesz zmieniał tez auta to orginał tarczek bierz ze soba a ksero niech zostanie w poprzednim aucie.Zawsze bedzie to udokumętowane.Ty jestes czysty.

[ Dodano: Czw, 15.02.2007, 13:42 ]
ups-sorry TIR5-to nie tu miałem napisac :(

Autor:  tir5 [ 15 lut 2007, 17:39 ]
Tytuł: 

hehe ja to wiem zosiek, ale dobrze ze o tym napisales, niech wezma sobie do serca to także inni, ktorzychcą jezdzić, albo juz jeżdzą.

Autor:  merfi [ 19 lut 2007, 1:12 ]
Tytuł: 

Mam do Was pytanie. Chce się zatrudnić w firmie zajmującej się rozładunkiem wagonów (kruszywa itp.). Posiadają auta 4 osiowe MAN-y bez kabin sypialnych. Auta pewnie co dzień nie zjeżdzają na baze tylko dowożą kierowców lub coś w tym stylu. Jak wygląda czas pracy? Czy ktoś z Was pracował w podobny sposób i może opisać bede wdzięczny. Pozdrawiam

Autor:  autosanik [ 19 lut 2007, 20:18 ]
Tytuł: 

Chyba normalnie:

Dowożą Cię siadasz za ster mana rozpisujesz tacho i śmigasz zgodnie z obowiązującymi przepisami. Lub odrazu na bazie rozpisujesz tarczke.

Jeśli się mylę niech ktoś poprawi moją wypowiedź

Autor:  rkolo [ 21 lut 2007, 16:27 ]
Tytuł: 

Panowie ponawiam pytanie!!!

Czy podczas "krecenia" długiej pauzy mozna np. przestawić auto o np. 10m -co za tym idzie przerwanie (ruszenie) tarczki!
-Nie jest to jazda ani praca poprostu zwyczajne przestawienie auta o pare metrów ale na tarczce bedzie widać ze auto sie ruszyło!!

-Czy taka tarczke moze zakwestionowac ITD albo BAG?

Prosze o odp.

Pozdrawiam

Strona 8 z 162 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/