Cytuj:
(...)
Zaczynamy pracę o 8 rano, ale o 7 wyjeżdżamy swoim autem do pracy (prowadzisz) więc tę godzinę powinno się na tarczce wyrysować jako inną pracę i ten czas już zaliczyć do ogólnego czasu pracy (w to jednak nikt się nie bawi, ale tak powinno być). (...) O godz. 17 kończymy pracę. Powrót do domu zajmuje nam godzinę własnym autem i również prowadzimy. W tym przypadku ta godzina też powinna być wyrysowana jako inna praca i wliczona do czasu pracy. Jak wyżej napisałem nikt się w to nie bawi. (cut)
Dojazd do bazy firmy nie zalicza się do pracy. (art. 9 pkt. 2 i 3 rozp. 561/2006/WE), więcej info
tutaj.
Cytuj:
Witam,
Mam pytanie o to jak na cyfrowym tacho siemensa wpisać pauzę przerwaną wjazdem i zjazdem na prom?
Kiedy co wpisać? Jak stanę w oczekiwaniu na prom i zacznę odpoczynek dzienny to "wpisz kierowca 1 - kraj zakończenia" i "wpisz pojazd - prom"? W jakiej kolejności i co potem po wjezdzie na prom i zjezdzie z promu na parking przy porcie w celu kontynuowania pauzy?
Włączasz pauzę. Wpisujesz kraj zakończenia. Wpisujesz start pauzy promowej (Menu -> Wpisz -> Pojazd -> Prom/kolej). Przed wjazdem na prom zapisujesz ile pauzy odstałeś, po wjeździe znów włączasz pauzę i wpis pauzy promowej. Przed zjazdem z promu zapisujesz ile trwała druga część pauzy (dodane wartości pokażą, ile będziesz musiał dodatkowo dokręcić pauzy w porcie). Po zjeździe z promu znów włączasz pauzę i wpis pauzy promowej. Zaznaczanie pauzy promowej nie jest obowiązkowe, gdy nie zamierza się z niej korzystać, wystarczy zwykłe przestawienie selektora na "krzesełko".
UWAGA: pauzę promową można przerwać
tylko DWA razy, przy czym
łączna długość OBU przerwań nie może trwać dłużej niż godzinę.
UWAGA: pauza promowa może trwać
minimum 11 godzin BEZ CZASU POŚWIĘCONEGO NA WJAZD NA PROM I ZJAZD Z PROMU.
UWAGA: nie wolno łączyć pauzy promowej z tygodniową.