Strona 9 z 15 [ Posty: 288 ] Przejdź na stronę Poprzednia 17 8 9 10 1115 Następna
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 01 maja 2014, 16:30
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 10 gru 2011, 15:14
Posty: 606
Samochód: TGL 12.250 tandem

Dzięki za odpowiedź na temat wyjmowania kart, chodziło mi głównie jak to prawnie wygląda ;)

Co tydzień jeżdżę do UK :)
Wjeżdżasz na prom, zanim pójdziesz do góry na pokład to w tacho wklepujesz prom/kolej :) Po powrocie nic nie musisz robić, jak ruszysz to prom sam się wyłączy.
Na lini Calais-Dover i odwrotnie pauzy przerywanej zrobić nie możesz, na promie nie ma kajuty dla kierowcy.
P.S.
bierz duży bilet ze sobą na prom, wtedy masz jedzenie za free. I uważaj na ciapatych, bo włażą na samochód na potęgę i bez krępacji żadnej.


Post Wysłano: 01 maja 2014, 16:45

Cytuj:
Karta nie była używana jeszcze.
Zatem po złożeniu karty robisz wpis manualny i to powinno wystarczyć aczkolwiek mieliśmy kontrolę z kolegą jadąc we dwóch miał trzy dni używaną kartę, zrobił wpis przy pierwszym złożeniu karty, a inspektor powiedział, że i tak powinien mieć urlopówkę. On wpis uznał, ale inny mógł zakwestionować.


Post Wysłano: 01 maja 2014, 18:13

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 30 kwie 2014, 20:51
Posty: 1884

Cytuj:
I uważaj na ciapatych, bo włażą na samochód na potęgę i bez krępacji żadnej.
Słyszałem właśnie o tym. Kolega mi coś mówił, że przed wjazdem na prom można podjechać na skan auta, żeby sprawdzili czy nikt na wilczy bilet nie jedzie.

Dziękuje Panowie za pomoc i wszystkie informacje. Idę zagłębić się w obsługę tacho i pewnie znowu w razie niejasności będę pytał.

Jeszcze jedno. Jak np. po 3h jazdy wyjeżdżam na prom i na tacho zaznaczę prom/kolej to mogę to traktować jako przerwę i czas jazdy mi się kasuje czy nie?


Tytuł: Re:
Post Wysłano: 02 lip 2014, 11:40

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 01 maja 2012, 14:05
Posty: 263
GG: 0
Samochód: Mazda 626

Cytuj:
Może nie tyle co bez sensu a po prostu nazwijmy rzecz po imieniu: czysta głupota. Zarówno tego, który "podkłada" taką kartę jak i tego, który daje do ręki kierowcy swoją kartę.
Ile taka przyjemność kosztuje ? Ostatnio miałem taki przypadek, że drugi kierowca chciał pojechać na mojej karcie, nie dałem mu, po ostrej wymianie słów, wróciłem pociągiem do domu. Nie chciałem mieć żadnych kłopotów przez tego kierowcy.


Tytuł: Re: Re:
Post Wysłano: 02 lip 2014, 14:19

Cytuj:
Ile taka przyjemność kosztuje ? Ostatnio miałem taki przypadek, że drugi kierowca chciał pojechać na mojej karcie, nie dałem mu, po ostrej wymianie słów, wróciłem pociągiem do domu. Nie chciałem mieć żadnych kłopotów przez tego kierowcy.
pkt 13.13: "Używanie tej samej wykresówki lub karty kierowcy przez kilku kierowców - 2 000,00 zł"

Źródło: Taryfikator wykroczeń, strona 9, pkt. 13.13


Tytuł: Re: Re:
Post Wysłano: 04 lip 2014, 13:14
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 04 lip 2014, 13:11
Posty: 21
Lokalizacja: Struga 78/601, Szczecin

Cytuj:
Cytuj:
Może nie tyle co bez sensu a po prostu nazwijmy rzecz po imieniu: czysta głupota. Zarówno tego, który "podkłada" taką kartę jak i tego, który daje do ręki kierowcy swoją kartę.
Ile taka przyjemność kosztuje ? Ostatnio miałem taki przypadek, że drugi kierowca chciał pojechać na mojej karcie, nie dałem mu, po ostrej wymianie słów, wróciłem pociągiem do domu. Nie chciałem mieć żadnych kłopotów przez tego kierowcy.
Dodatkowo twoja karta zostanie zabezpieczona i wysłana do PWPW w celu zniszczenia, czyli nie masz karty kierowcy przez pewien czas, do czasu wyrobienia nowej.


Post Wysłano: 31 lip 2014, 21:34

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 01 maja 2012, 14:05
Posty: 263
GG: 0
Samochód: Mazda 626

Cytuj:
Cytuj:
(...)Będę jechał z Francji do Anglii. Tam może mi zejść 2 dni i znowu powrót.(...)
Optymista :mrgreen:
Cytuj:
(...)Jeśli ustawię na tacho kraj rozpoczęcia pracy na Francję, to kraj zakończenia mam ustawić na Anglię na koniec dnia czy dopiero jak skończę tygodniowy czas pracy, to wtedy ustawić dopiero kraj zakończenia pracy?(...)
Kraj rozpoczęcia/zakończenia wpisujesz ZAWSZE przed rozpoczęciem nowej doby pracy, tak samo kraj zakończenia dajesz ZAWSZE na koniec dnia pracy. Wpisujesz po prostu kraj, w którym rozpoczynasz, kończysz dzień pracy. No jeszcze w UK oprócz wpisania kraju rozpoczęcia/zakończenia musisz wpisać region (Szkocja, Walia, itd.). To samo dotyczy Hiszpanii.
Cytuj:
(...)
Drugie pytani mam odnośnie wjazdu na promu. Czy będąc na promie tacho mam ustawić na przerwę, dostępność do pracy czy jak?(...)
Jeżdżąc na międzynarodówce i przeprawiając się promem przez Kanał LaManche zawsze ustawiałem selektor na odpoczynek.
Jeżeli chodzi o wpisanie rozpoczęcia/zakończenia pracy w regionie Szkocja, Hiszpania to skąd mogę wsiąść nazwy rejonów ?
W przyszłym tygodniu mam pojechać w trasę samochodem Volvo, jak można w tachografie ustawić czas rzeczywisty ? Boję się gdy Tachograf będzie ustawiony na czas UTC to mogę pomylić się. Pomiędzy Francją a Anglią jest zmiana czasu. Czy z tego powodu trzeba zmienić czas w Tachografie ? Np. Jeżeli będzie jeździł na czasie rzeczywistym to będzie musiał przedstawić na czas UTC gdy będę w Anglii ?


Post Wysłano: 31 lip 2014, 23:19

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 30 kwie 2014, 20:51
Posty: 1884

Ja jak daje kraj zakończenia, to wciskam uk i nic więcej tacho nie chce.
Na promie włączam opcje prom/kolej.
Czasu Utc nie zmienisz, ale możesz sobie ustawić czas lokalny jeśli Ci to pomoże. Ja tego nie robię, bo nie ma takiej potrzeby. Różnica między czasem francuskim, a uk to jedna godzina, wiec łatwo można dodać lub odjąć.


Post Wysłano: 01 sie 2014, 1:48

Mam pytanie odnośnie wpisu manualnego. Sytuacja teoretyczna dla zobrazowania o co mi chodzi:

Mianowicie, kończąc pracę wyjmuje się kartę z tachografu na selektorze ustawionym na łóżeczko. Następnie po odpoczynku dobowym wkładam kartę do tachografu również na selektorze ustawionym na łóżeczko, aby wpisać odpoczynek dobowy.

Teraz sytuacja wygląda następująco:

Kończę pracę o 12:10, ale karta z tachografu została wyjęta o 12:00 na łóżeczku. Ja przez 10 min zajmuję się papierkową robotą. Następnie zaczynam pracę o 23:45, ale kartę do tachografu wkładam o 23:50. Wkładam ją na łóżeczku, ale od 12:00 do 12:10 robię wpis manualny na młoteczkach, ponieważ wykonywałem w tym czasie inną pracę. Następnie od 12:10 do 23:45 wpisuję łóżeczko, ponieważ wtedy miałem odpoczynek dobowy. Następnie od godziny 23:45 wpisuję inną pracę, ale tak jak wspomniałem kartę loguję na łóżeczkach, zatem zanim zostanie wczytana w tacho przez chwilę po zalogowaniu się tacho rejestruje przerwę i muszę zmienić selektor na łóżeczka, aby kontynuować inną pracę.

Teraz pytanie czy mogę włożyć kartę na selektorze ustawionym na młotki, wpisać inną pracę 12:00 - 12:10, odpoczynek 12:10 do 23:45 i inną pracę 23:45 do 23:50 i to będzie dobrze?

Chodzi o to czy włożenie karty na młotkach nie spowoduje, że odpoczynek dobowy nie zostanie wpisany jako inna praca.


Post Wysłano: 01 sie 2014, 10:06

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 08 cze 2009, 19:33
Posty: 1085
GG: 2300025
Samochód: 106.530 SC
Lokalizacja: ZSW, ZGL, ZS

Pytanie tylko, po co być aż tak dokładnym.
Cytuj:
Chodzi o to czy włożenie karty na młotkach nie spowoduje, że odpoczynek dobowy nie zostanie wpisany jako inna praca.
Nie. Tachograf po włożeniu karty i tak zapyta o wpis, a wpisując manualnie tachograf zapisze na karcie to, co mu każesz, czyli przerwy, dyżury, czy pracę.
Cytuj:
Teraz pytanie czy mogę włożyć kartę na selektorze ustawionym na młotki,
Możesz. Poza tym, nawet, jeśli po wpisach manualnych będziesz miał łóżko, to zmieniając czynność przed upływem 1 minuty, raczej i tak zapisze Ci pracę.

Ja mam jeszcze pytanie do mądrzejszych. Jak się posługiwać funkcją prom/kolej?
Przyjeżdżam na terminal, klikam pauzę, wjeżdżam na prom i po zatrzymaniu na promie prom/kolej?
Czy może wjeżdżam na terminal, klikam prom/kolej i pauzę i po wjeździe tylko pauza?
Co, jeśli po zjeździe z promu muszę jeszcze dokręcić pauzę? Jak to wyklikać?


Post Wysłano: 01 sie 2014, 10:29

Cytuj:
Pytanie tylko, po co być aż tak dokładnym.
Powiedzmy, że mam taki kaprys i lubię jak wszystko jest jak należy. Podczas zmiany kierowców np. ja jeszcze pracuję zajmując się bagażami czy przyjmowaniem pasażerów, ale moja karta już jest wyjęta z tacho, bo następny kierowca się loguje, także pilnuję, aby ten okres potem wpisać jako inna praca. Jak Ci ITD zobaczy, że ogarniasz tacho i masz wszystko ok, to kontrola powinna być szybka i bezproblemowa (własne doświadczenie).


Post Wysłano: 01 sie 2014, 12:36

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 30 kwie 2014, 20:51
Posty: 1884

Mk61 ja zawsze ustawiam prom/kolej jak jestem na promie. Na terminalu jak mam dłuższą chwilę do promu, to wbijam przerwę.


Post Wysłano: 01 sie 2014, 13:57

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 28 paź 2012, 14:36
Posty: 493

Cytuj:
Cytuj:
Pytanie tylko, po co być aż tak dokładnym.
Powiedzmy, że mam taki kaprys i lubię jak wszystko jest jak należy. Podczas zmiany kierowców np. ja jeszcze pracuję zajmując się bagażami czy przyjmowaniem pasażerów, ale moja karta już jest wyjęta z tacho, bo następny kierowca się loguje, także pilnuję, aby ten okres potem wpisać jako inna praca. Jak Ci ITD zobaczy, że ogarniasz tacho i masz wszystko ok, to kontrola powinna być szybka i bezproblemowa (własne doświadczenie).
Więcej kombinacji niz to warte,jak tak bardzo chcesz mieć zapisana inna prace(tylko po co?) to wyjmij kartę dopiero po ładunku bagażów i obsługi podróżnych,wtedy sama pauze wklepiesz, prosciej i szybciej,

_________________
B - 21.05.2010 C - 29.04.2013
E - 03.07.2013 KW- 10.05.2013
Nie mylili się tylko Ci, którzy nigdy nie żyli.


Post Wysłano: 01 sie 2014, 14:07

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 30 kwie 2014, 20:51
Posty: 1884

Zapomniałem dzisiaj rano wbić kraj rozpoczęcia. Zrobiłem wpis po 20 min jazdy. Czy w razie kontroli mogę mieć z tego tytułu problem?


Post Wysłano: 01 sie 2014, 22:18

Cytuj:
Więcej kombinacji niz to warte,jak tak bardzo chcesz mieć zapisana inna prace(tylko po co?) to wyjmij kartę dopiero po ładunku bagażów i obsługi podróżnych,wtedy sama pauze wklepiesz, prosciej i szybciej,
To oczywiste, że tak by było najwygodniej, ale chodzi o względy organizacyjne: ja po skończeniu jazdy ogarniam bagaże i pasażerów, a kierowca który kontynuuje jazdę, spokojnie się szykuje. Co to tego po co chcę mieć wpisaną inną pracę, to jest kilka argumentów za, ale to już nie istotne aż tak bardzo.


Post Wysłano: 01 wrz 2014, 18:26
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 02 kwie 2014, 8:52
Posty: 29
Samochód: Actros

Panowie mam kilka pytan. Praktycznie codziennie jezdze innym autem. Pauzy dobowe robie na wyciagnietej karcie.
Czy wpis manualny trzeba wklepywac kazdorazowo (nawet jak mam wypisana weekendowke)? Bo obecnie robie tak, ze mam wpis + weekendowke.

I o co chodzi z komunikatem KONIEC ZMIANY? Zawsze daje NIE, ale mam pewnosci czy tak ma byc?

Kolejna sytuacja to gdy w trasie jestem kilka dni i spie w aucie. Wtedy nie wyciagam karty na pauze dobowa, tylko robie ja majac wcisniete lozko. Czy to wystarczy? Czy trzeba jeszcze robic dodatkowa operacje - WPISZ -> KIEROWCA 1->KRAJ ROZPOCZECIA?

Prosze o pomoc, bo nie mam rozeznania w tych kwestiach.


Post Wysłano: 01 wrz 2014, 19:13
Awatar użytkownika

Moderator

Offline

Offline

Moderator

Awatar użytkownika


Rejestracja: 12 lut 2007, 16:06
Posty: 2140
GG: 6845711
Samochód: prawo fotelowiec
Lokalizacja: Gryfino

Wpis o rozpoczęciu i zakończeniu trzeba robić za każdym razem.

_________________
www.flickr.com/marekjastrzebski


Post Wysłano: 01 wrz 2014, 21:16

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 30 kwie 2014, 20:51
Posty: 1884

Ja robię tylko jak wiem, że zaczynam w jednym kraju, a kończę w drugim. Jak latam po jednym, to nigdy nie wpisywałem.


Post Wysłano: 01 wrz 2014, 21:54

Cytuj:
Ja robię tylko jak wiem, że zaczynam w jednym kraju, a kończę w drugim. Jak latam po jednym, to nigdy nie wpisywałem.
Jak zapłacisz to się nauczysz, że niezależnie od tego, czy jeździsz wokół komina, czy kursujesz pomiędzy Bajkonurem a Międzynarodową Stacją Kosmiczną "Mir", wpisanie kraju rozpoczęcia i zakończenia jest obligatoryjne. Życzę wyrozumiałego inspektora przy kontroli...


Post Wysłano: 01 wrz 2014, 21:55
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 22 sty 2012, 14:36
Posty: 402
Samochód: 105
Lokalizacja: RKL

Cytuj:
Panowie mam kilka pytan. Praktycznie codziennie jezdze innym autem. Pauzy dobowe robie na wyciagnietej karcie.
Czy wpis manualny trzeba wklepywac kazdorazowo (nawet jak mam wypisana weekendowke)? Bo obecnie robie tak, ze mam wpis + weekendowke.

I o co chodzi z komunikatem KONIEC ZMIANY? Zawsze daje NIE, ale mam pewnosci czy tak ma byc?

Kolejna sytuacja to gdy w trasie jestem kilka dni i spie w aucie. Wtedy nie wyciagam karty na pauze dobowa, tylko robie ja majac wcisniete lozko. Czy to wystarczy? Czy trzeba jeszcze robic dodatkowa operacje - WPISZ -> KIEROWCA 1->KRAJ ROZPOCZECIA?

Prosze o pomoc, bo nie mam rozeznania w tych kwestiach.
Jak masz "weekendowkę" to nie robisz wpisu manualnego.


KONIEC ZMIANY... Dajesz nie i dobrze robisz, potem uzupełniasz aktywności.


Trzeba robić wpisy o rozpoczęciu i zakończeniu.


Cytuj:
Ja robię tylko jak wiem, że zaczynam w jednym kraju, a kończę w drugim. Jak latam po jednym, to nigdy nie wpisywałem.
To źle...
Cytuj:
Wpis o rozpoczęciu i zakończeniu trzeba robić za każdym razem.
A jeśli chce sobie pójść na spacer na godzinkę i biorę kartę ze sobą i pyta mnie o kraj rozp/zakończenia to też muszę?
No chyba że mówisz za każdym razem przy rozpoczęciu/zakończeniu odpoczynku to ok.

_________________
Wolę być znanym pijakiem niż anonimowym alkoholikiem, więc zanim się najeb**emy, proponuję się napić.
Chcesz zarobić kasę na fejszczbuku? Wejdź w opcje, usuń konto i weź się k**** za robotę...
Nie zażywam viagry, a każdy mi mówi że z dnia na dzień, coraz to większy ch*j jestem dla wszystkich.


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 9 z 15 [ Posty: 288 ] Przejdź na stronę Poprzednia 17 8 9 10 1115 Następna


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 70 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: