Tolerancji jest... 15 minut Od 16 minut są już przewidziane kary.
To nie tak. Kwadrans toleracji tyczy się okresu prowadzenia dziennego, okresu prowadzenia bez przerwy oraz dziennego odpoczynku. Dla dwutygodniowego czasu prowadzenia tolerancja wynosi jedną godzinę. W przypadku tygodniowego czasu prowadzenia kara może być nałożona po wydłużeniu go o 30 minut lub więcej.
_________________ A ja, jeżely pan pozwoly, z przyjemnością!!!
Panowie mam jeszcze takie pytanko. Powiedzmy że jechałem dzisiaj 4,5 h zrobiłem 45 min przerwy, pojechałem kolejne 4,5 h jazdy i robie 11 godzin przerwy. Załóżmy że koniec przerwy wychodzi mi o godzinie 4 rano. A wiec odpalam i jadę, w 2 godziny dojeżdzam do miejsce rozładunku. Muszę czekać do 8 rano bo o tej zaczyna pracować firma a więc na tacho wciskam pauzę i kolejne 2 godziny sobie siedzę. Jak będzie teraz wyglądała sytuacja co do jazdy. Jechałem 2 godziny, zrobiłem 2 godziny przerwy. Teraz zostaje mi tylko 2,5 jazdy? i robie 45 min przerwy czy mogę pojechać w takiej sytuacji 7 h?
Rejestracja:28 wrz 2010, 11:55 Posty: 3293
Lokalizacja: eu
Cytuj:
Teraz zostaje mi tylko 2,5 jazdy? i robie 45 min przerwy czy mogę pojechać w takiej sytuacji 7 h?
Masz w ogóle prawo jazdy i KW?
Skoro stałeś 2h, to zaliczyłeś pauzę 45min i możesz znów prowadzić maksymalnie 4,5h (potem znów pauza 45min). 2h+4,5h = 6,5h jazdy. A wiec po 45min możesz jeszcze jechać przez 2,5h (z przedłużeniem 3,5h).
Tolerancji jest... 15 minut Od 16 minut są już przewidziane kary.
To nie tak. Kwadrans toleracji tyczy się okresu prowadzenia dziennego, okresu prowadzenia bez przerwy oraz dziennego odpoczynku. Dla dwutygodniowego czasu prowadzenia tolerancja wynosi jedną godzinę. W przypadku tygodniowego czasu prowadzenia kara może być nałożona po wydłużeniu go o 30 minut lub więcej.
Panowie mam jeszcze takie pytanko. Powiedzmy że jechałem dzisiaj 4,5 h zrobiłem 45 min przerwy, pojechałem kolejne 4,5 h jazdy i robie 11 godzin przerwy. Załóżmy że koniec przerwy wychodzi mi o godzinie 4 rano. A wiec odpalam i jadę, w 2 godziny dojeżdzam do miejsce rozładunku...
A nie jest przypadkiem tak że w okresie (24godziny) prowadzić można 9/10godzin? Czyli kolego jeśli zaczynasz o 6rano dajesz 4,5godz 45min przerwy 4,5godz jazdy to możesz ruszyć dopiero po 14godz i 15min pauzy, 6 następnego dnia?
Rejestracja:28 wrz 2010, 11:55 Posty: 3293
Lokalizacja: eu
Cytuj:
A nie jest przypadkiem tak że w okresie (24godziny) prowadzić można 9/10godzin? Czyli kolego jeśli zaczynasz o 6rano dajesz 4,5godz 45min przerwy 4,5godz jazdy to możesz ruszyć dopiero po 14godz i 15min pauzy, 6 następnego dnia?
Panowie mam jeszcze takie pytanko. Powiedzmy że jechałem dzisiaj 4,5 h zrobiłem 45 min przerwy, pojechałem kolejne 4,5 h jazdy i robie 11 godzin przerwy. Załóżmy że koniec przerwy wychodzi mi o godzinie 4 rano. A wiec odpalam i jadę, w 2 godziny dojeżdzam do miejsce rozładunku...
A nie jest przypadkiem tak że w okresie (24godziny) prowadzić można 9/10godzin? Czyli kolego jeśli zaczynasz o 6rano dajesz 4,5godz 45min przerwy 4,5godz jazdy to możesz ruszyć dopiero po 14godz i 15min pauzy, 6 następnego dnia?
Nie nie to co napisał dies_nefastus jest prawidłowe moja wina bo podszedłem do tego nie na logike a pamięć z tego co uczyli(4,5-45min-4,5). Mój błąd był i tyle. Wszystko co do mojego pytania zostało wyjaśnione i dziękuję
A nie jest przypadkiem tak że w okresie (24godziny) prowadzić można 9/10godzin? Czyli kolego jeśli zaczynasz o 6rano dajesz 4,5godz 45min przerwy 4,5godz jazdy to możesz ruszyć dopiero po 14godz i 15min pauzy, 6 następnego dnia?
Rejestracja:28 wrz 2010, 11:55 Posty: 3293
Lokalizacja: eu
Cytuj:
znaczy się o co Ci kolego dokładnie chodzi?
Bo zburzyłeś mi mój świat...
Człowiek się uczy cale życie... Ja pauzowałem po 9/11h a tu widzisz trzeba po 14h stać...
Proszę teraz pokaż mi w przepisach, że trzeba takie pauzy robić, o jakich piszesz.
@dies przepraszam za wprowadzenie w błąd ;( ale na kwalifikacji uczyli że mogę ruszać dopiero po zakończeniu całej doby, ale właśnie skończyłem czytać rozporządzenie 561, i wychodzi że skoro zaczynam o 6 jadę 4,5godz 45przerwy 4,5jazdy 11przerwy to mogę ruszyć znów o 2.46
No i sie sprawdzają słowa jednego z userów, że po tym KW ludzie są głupsi niż przed...;/
Pomyśl logicznie kolego albo oprócz słuchania na wykładach poczytaj książkę.
W załodze jednoosobowej dla kierowcy doba trwa 24 godziny z tym, że jakby jechał 9/10 godzin w tym 45minut przerwy po 4.5godzinach jazdy i później pauzował powiedzmy pełne 11 to i tak wychodzi 20:45/21:45 godzin w dniu ale sie mieścisz w dobie(24godziny) tylko tu masz samą jazde i odpoczynki. Inaczej troszke to wygląda jak masz jeszcze "prace" wtedy musisz tak kombinować zeby sie zmieścić w 24 godzinach. Czasem jest tak, że musisz czas jazdy skrócić bo pracy było więcej.
Jakbyś zaczął prace kierowcy to myśle, że powinieneś sobie notować ile trwała praca czyli za i wyładunek, jazda czy przerwy. Na początek dobry sposób na to zeby sie nauczyc.
A dla innych użytkowników to prosze o więcej wyrozumiałości bo nie każdy jest wszech wiedzący, a jeżeli ktoś pyta bo sie chce nauczyc to mozna mu pomóc od tego to forum jest.
Rejestracja:14 mar 2012, 2:19 Posty: 4
GG: 6270969
Samochód: MAN 8.180
Witam wszystkich.
Mam pewien dylemat, proszę was o pomoc.
Mam w firmie 2 auta ciężarowe, używam ich do celów związanych z działalnością gospodarczą tj. na własny użytek, nie do celów zarobkowych w transporcie drogowym.
Czy w związku z tym muszę sam sobie wystawiać zaświadczenia dokumentujące czas inny niż praca za kółkiem??
Normalnie w transporcie jeżeli kierowca np. nie jeździł załóżmy 1 dzień trzeba wystawić zaświadczenie i opisać ten fakt na stosownym druku z podaniem powodu.
Takie coś obowiązuje mnie gdy jeżdżę sam własnym samochodem i na własny użytek??
I czy dotyczy mnie także czas PRACY poza czasem jazdy??
Rejestracja:10 gru 2011, 15:14 Posty: 606
Samochód: TGL 12.250 tandem
Hejka
Pytanie mam na prośbę znajomego kierowcy, który obecnie nie ma dostępu do internetu. Pauzował za granicą 11h. Po tym czasie wstał, zmienił na nową tarczkę i tzw. "ogarniał się do jazdy" Po 30min. ruszył i ze zdziwieniem ujrzał, że świeci się czerwona kontrolka od tacho. Co się okazało przez ten czas rysiki nic nie wyrysowały i teraz pytanie co z tym fantem zrobić. Km itd. się zgadzają, po prostu brakuje 30min. z życiorysu tarczki Opisuje się to jakoś czy liczyć na szczęście musi ?
Rejestracja:09 maja 2010, 9:23 Posty: 10
GG: 9900795
Samochód: brak
Witam
mam pytanie jeśli w zeszłym tygodniku miałem odpoczynek tygodniowy 36godz. i w środę miałem odpoczynek dzienny 22godz. to czy mogę zaliczyć odpoczynek tygodniowy jako 45godz. a w tym tygodniu znów mogę mieć odpoczynek skrócony.
Użytkownicy przeglądający to forum: Ahrefs [Bot] i 1 gość
Nie możesz tworzyć nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów
Witaj. Na tej stronie używamy ciasteczek. Strona korzysta z plików
cookies w celu realizacji usług i zgodnie z §3
Polityki
prywatności. Zamknięcie tego komunikatu oznacza zgodę na
ich zapisywanie na Twoim komputerze. Możesz określić warunki
przechowywania lub dostępu do nich w Twojej przeglądarce.
Wyrażam zgodę