wagaciezka.com - Forum transportu drogowego
http://harnas.wagaciezka.com/

SCANIA R-Facelift
http://harnas.wagaciezka.com/viewtopic.php?t=21880
Strona 10 z 14

Autor:  użytkownik usunięty [ 11 gru 2010, 21:40 ]
Tytuł:  Re: SCANIA R-Facelift

Obrazek

Z firmy danger/czajkowska
oczekująca na załadunek w Sanitec Koło
sorry za jakość

Autor:  Mati_124L_Fahrer [ 15 gru 2010, 21:44 ]
Tytuł:  Re: Scania serii R

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Zdjecia byly robione w tamtym roku we wrzesniu podczas Trasy nowej R po Niemczech, Aktualnie jest tez zaplanowana Trasa nowej Serii w tym rowniez nowej R730.

Autor:  W123 [ 16 sty 2011, 18:47 ]
Tytuł:  Re: SCANIA R-Facelift

R500:
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Autor:  korni8808 [ 23 sty 2011, 17:32 ]
Tytuł:  Re: SCANIA R-Facelift

Facelift tuning:

Obrazek

Uploaded with ImageShack.us

Autor:  Antalek [ 28 sty 2011, 21:00 ]
Tytuł:  Re: SCANIA R-Facelift

Mnie też udało się upolować nową Scanie :D

Obrazek

Autor:  Marecki [ 23 mar 2011, 19:54 ]
Tytuł:  Re: SCANIA R-Facelift

Obrazek

Samoróbka z tym łóżkiem nad szybą ? Dużo miejsca tam nie ma, ale ciekawe rozwiązanie.

Autor:  korni8808 [ 23 mar 2011, 20:02 ]
Tytuł:  Re: SCANIA R-Facelift

Chyba Ci się tematy pomyliły, bo to wnętrze Scanii 4.

Autor:  Marecki [ 23 mar 2011, 20:05 ]
Tytuł:  Re: SCANIA R-Facelift

Wnętrze pochodzi z tej Scanii:

Obrazek

Autor:  korni8808 [ 23 mar 2011, 20:08 ]
Tytuł:  Re: SCANIA R-Facelift

...więc półki i łóżko są z 4ki

Autor:  Długi [ 24 mar 2011, 2:52 ]
Tytuł:  Re: SCANIA R-Facelift

A może są z R-ki ? Znając ich talent i zamiłowanie to sobie to sami przerobili.

Autor:  Użytkownik usunięty [ 24 mar 2011, 7:52 ]
Tytuł:  Re: SCANIA R-Facelift

Wnętrze było przerabiane w firmie JJ Truck Styling http://www.jjtruck.nl/ Przy odrobionie chęci, funduszy wszsystko jest do zrobienia, przecież wystarczy zerżnąć rozwiązanie zawiasu łóżka przedniego, szafeczki można też zrobić na zamówienie.

Autor:  mateo2526 [ 26 mar 2011, 23:16 ]
Tytuł:  Re: SCANIA R-Facelift

nevesu racja dla chcącego nie ma nic trudnego :wink: ja zaś kiedyś na zdjęciach widziałem, że w 4 łóżko było przeniesione na tylnią ścianę a nad przednią szybą były szafki :)

Autor:  W123 [ 23 kwie 2011, 12:24 ]
Tytuł:  Re: SCANIA R-Facelift

Obrazek

Autor:  Użytkownik usunięty [ 22 maja 2011, 21:36 ]
Tytuł:  Re: SCANIA R-Facelift

Taka ciekawostka, spalanie R730, w pełni załadowanej na trasie Gliwice - Magdeburg
Obrazek
(c) Christian Gull

Autor:  raq [ 28 maja 2011, 15:28 ]
Tytuł:  Re: SCANIA R-Facelift

W pełni załadowanej styropianem czy np kruszywem? :D

Autor:  Użytkownik usunięty [ 28 maja 2011, 15:29 ]
Tytuł:  Re: SCANIA R-Facelift

40 ton wagi całkowitej :D

Autor:  Misiek105 [ 28 maja 2011, 18:22 ]
Tytuł:  Re: SCANIA R-Facelift

Scanie słyną z tego, że mało palą, więc nic dziwnego, że takie spalanie wyszło, po za tym motor 730KM dużo daje, nie musisz go gnieść tak jak 400KM pod górę :wink:

Autor:  Użytkownik usunięty [ 28 maja 2011, 18:51 ]
Tytuł:  Re: SCANIA R-Facelift

Zastosowanie tak potężnego motoru pozwala na uzyskanie bardzo wysokiego momentu obrotowego już przy bardzo niskich obrotach (zauważcie, że ma on jakieś 1100obr/min) nie chce mi się szukać wykresu momentu obrotowego od obrotów, ale znając życie, jest on w tym miejscu tak samo wysoki (a może i wyższy) od przeciętnego silnika 420 konnego przy 1400-1500, nie ma więc potrzeby jazdy przy obrotach rzędu 1400-1500, do tego zredukowana ilość zmian biegów pozwoliła osiągnąć taki wynik. Wydaje mi się to przyszłością silników w pojazdach ciężkich. Siłą rzeczy, będziemy mieli do czynienia z coraz silniejszymi motorami, czasy w których większa moc oznaczała większe spalanie CHYBA już odeszły. Dużo zależy też w sumie od kierowcy, bo osoba jeżdżąca bardzo niedbale, może osiągnąć ogromne spalanie. Z drugiej jednak strony, 730 nie jest dostępna z manualną skrzynią, co w pewnym stopniu zmniejsza możliwość "namieszania" przez kierowcę.

Zobaczycie, za 10-15 lat ludzie będą się dziwić jak można było używać silnika 380-400 konnego w ciężkim transporcie (40 ton DMC).

Swoją drogą, dokonałem prostych obliczeń, przyjąłem, że "przeciętny" silnik spaliłby 30.5l/100km, a nasza 730 25.4l/100km. Przy przebiegu 1.000.000 km różnica w paliwie (przy cenie 5zł/l ON) wynosi 250.000 zł :D Nie orientuję się szczerze, jak duża jest różnica w cenie (sądzę, że bardzo bliska tej kwoty, a może nawet większa :lol: ), ale jeżeli w przyszłości standardem będą większe moce i w związku z tym, cena takich samochodów spadnie, to rachunek ekonomiczny będzie lepszy przy samochodzie o większej mocy. Pod warunkiem oczywiście, że w czasie eksploatacji nie natrafimy na dodatkowe problemy, wynikające z takiej konstrukcji.

Autor:  Mihu [ 28 maja 2011, 19:35 ]
Tytuł:  Re: SCANIA R-Facelift

Cytuj:
Zastosowanie tak potężnego motoru pozwala na uzyskanie bardzo wysokiego momentu obrotowego już przy bardzo niskich obrotach (zauważcie, że ma on jakieś 1100obr/min) nie chce mi się szukać wykresu momentu obrotowego od obrotów, ale znając życie, jest on w tym miejscu tak samo wysoki (a może i wyższy) od przeciętnego silnika 420 konnego przy 1400-1500, nie ma więc potrzeby jazdy przy obrotach rzędu 1400-1500, do tego zredukowana ilość zmian biegów pozwoliła osiągnąć taki wynik. Wydaje mi się to przyszłością silników w pojazdach ciężkich. Siłą rzeczy, będziemy mieli do czynienia z coraz silniejszymi motorami, czasy w których większa moc oznaczała większe spalanie CHYBA już odeszły. Dużo zależy też w sumie od kierowcy, bo osoba jeżdżąca bardzo niedbale, może osiągnąć ogromne spalanie. Z drugiej jednak strony, 730 nie jest dostępna z manualną skrzynią, co w pewnym stopniu zmniejsza możliwość "namieszania" przez kierowcę.
Bardzo ciekawe stwierdzenie dotyczące zasad występowania i samej idei momentu obrotowego... :roll: Duży silnik (np. 16 litrowy) o wysokiej mocy nominalnej (np. 730KM) ma automatycznie wyższy moment obrotowy (np. 3500Nm), ale osiągany przy tych samych obrotach co jednostki mniejsze (np. 13 litrowe - 440KM - 2300Nm). Normą dziś jest występowanie maksymalnych wartości momentu obrotowego w przedziale od ok. 1000 do 1400 obr/min bez względu na pojemność skokową jednostki. Wartością osiąganą przy wyższych obrotach jest moc maksymalna, a tych dwóch pojęć mylić nie można, choć często tak się dzieje...
Cytuj:
Swoją drogą, dokonałem prostych obliczeń, przyjąłem, że "przeciętny" silnik spaliłby 30.5l/100km, a nasza 730 25.4l/100km. Przy przebiegu 1.000.000 km różnica w paliwie (przy cenie 5zł/l ON) wynosi 250.000 zł :D Nie orientuję się szczerze, jak duża jest różnica w cenie (sądzę, że bardzo bliska tej kwoty, a może nawet większa :lol: ), ale jeżeli w przyszłości standardem będą większe moce i w związku z tym, cena takich samochodów spadnie, to rachunek ekonomiczny będzie lepszy przy samochodzie o większej mocy. Pod warunkiem oczywiście, że w czasie eksploatacji nie natrafimy na dodatkowe problemy, wynikające z takiej konstrukcji.
A ja myślę, że różnica w spalaniu będzie widoczna jedynie przy ciąganiu ciężkich ładunków na górzystych trasach, bo właśnie tam moc i moment obrotowy dużego silnika przyniosą realne korzyści skracając czas przejazdu... Na trasach mniej wymagających - płaskich, silnik taki będzie zbędny i nie będzie różnicy w spalaniu w stosunku do, np. 400 konnej jednostki, choć, co jest coraz ważniejsze w świecie dzisiejszego, mocno obsadzonego przez przewoźników, świata transportu, na pewno podniesie prestiż posiadacza takowego, mocnego pojazdu.

Autor:  Misiek105 [ 28 maja 2011, 22:22 ]
Tytuł:  Re: SCANIA R-Facelift

Cytuj:
Na trasach mniej wymagających - płaskich, silnik taki będzie zbędny i nie będzie różnicy w spalaniu w stosunku do, np. 400 konnej jednostki
Wcale się z Tobą nie zgadzam. Z doświadczenia wiem, że mając mocniejszy motor nie ważne czy to na płaskim czy na górzystym terenie, spalanie mocniejszego będzie mniejsze niż słabszego.
Wracając raz z Austrii na pusto z kolegą (jego MAN 440KM), ja jechałem (MAN'em 540). Na tej samej trasie i odcinku, mój spalił 21,3l/100km, a jego 28,1l/100km dodam jeszcze, że mój zestaw na pusto ważył 22 tony, a jego 16.
Nie ma reguły czy takowy motor (mowa o Scanii R730), będzie jeździł tylko po górach czy po płaskim terenie to i tak jego spalanie będzie mniejsze niż takiego 400 - 480KM.
W obecnych czasach jeśli motor mocniejszy, spalanie spada. Może kiedyś tak było, że im mocniejszy tym spalanie wzrastało, ale to sporo lat wstecz (są jeszcze ludzie, którzy tak myślą, niestety...) :wink:
Idąc takim tokiem rozumowania, to po co kupować pod gabaryty ciągniki o mocy 500, 600 czy 730? Jeśli można kupić 400 (tańszy), przecież też pociągnie i pojedzie, tylko trzeba wziąć pod uwagę, że słabszy spali więcej, wolniej podjedzie pod wzniesienia i szybciej nadejdzie jego kres.

Strona 10 z 14 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/