wagaciezka.com - Forum transportu drogowego http://harnas.wagaciezka.com/ |
|
SCANIA R-Facelift http://harnas.wagaciezka.com/viewtopic.php?t=21880 |
Strona 10 z 14 |
Autor: | użytkownik usunięty [ 11 gru 2010, 21:40 ] |
Tytuł: | Re: SCANIA R-Facelift |
Z firmy danger/czajkowska oczekująca na załadunek w Sanitec Koło sorry za jakość |
Autor: | W123 [ 16 sty 2011, 18:47 ] |
Tytuł: | Re: SCANIA R-Facelift |
R500: |
Autor: | korni8808 [ 23 sty 2011, 17:32 ] |
Tytuł: | Re: SCANIA R-Facelift |
Facelift tuning: Uploaded with ImageShack.us |
Autor: | Antalek [ 28 sty 2011, 21:00 ] |
Tytuł: | Re: SCANIA R-Facelift |
Mnie też udało się upolować nową Scanie |
Autor: | Marecki [ 23 mar 2011, 19:54 ] |
Tytuł: | Re: SCANIA R-Facelift |
Samoróbka z tym łóżkiem nad szybą ? Dużo miejsca tam nie ma, ale ciekawe rozwiązanie. |
Autor: | korni8808 [ 23 mar 2011, 20:02 ] |
Tytuł: | Re: SCANIA R-Facelift |
Chyba Ci się tematy pomyliły, bo to wnętrze Scanii 4. |
Autor: | Marecki [ 23 mar 2011, 20:05 ] |
Tytuł: | Re: SCANIA R-Facelift |
Wnętrze pochodzi z tej Scanii: |
Autor: | korni8808 [ 23 mar 2011, 20:08 ] |
Tytuł: | Re: SCANIA R-Facelift |
...więc półki i łóżko są z 4ki |
Autor: | Długi [ 24 mar 2011, 2:52 ] |
Tytuł: | Re: SCANIA R-Facelift |
A może są z R-ki ? Znając ich talent i zamiłowanie to sobie to sami przerobili. |
Autor: | Użytkownik usunięty [ 24 mar 2011, 7:52 ] |
Tytuł: | Re: SCANIA R-Facelift |
Wnętrze było przerabiane w firmie JJ Truck Styling http://www.jjtruck.nl/ Przy odrobionie chęci, funduszy wszsystko jest do zrobienia, przecież wystarczy zerżnąć rozwiązanie zawiasu łóżka przedniego, szafeczki można też zrobić na zamówienie. |
Autor: | mateo2526 [ 26 mar 2011, 23:16 ] |
Tytuł: | Re: SCANIA R-Facelift |
nevesu racja dla chcącego nie ma nic trudnego ja zaś kiedyś na zdjęciach widziałem, że w 4 łóżko było przeniesione na tylnią ścianę a nad przednią szybą były szafki |
Autor: | W123 [ 23 kwie 2011, 12:24 ] |
Tytuł: | Re: SCANIA R-Facelift |
Autor: | Użytkownik usunięty [ 22 maja 2011, 21:36 ] |
Tytuł: | Re: SCANIA R-Facelift |
Taka ciekawostka, spalanie R730, w pełni załadowanej na trasie Gliwice - Magdeburg (c) Christian Gull |
Autor: | raq [ 28 maja 2011, 15:28 ] |
Tytuł: | Re: SCANIA R-Facelift |
W pełni załadowanej styropianem czy np kruszywem? |
Autor: | Użytkownik usunięty [ 28 maja 2011, 15:29 ] |
Tytuł: | Re: SCANIA R-Facelift |
40 ton wagi całkowitej |
Autor: | Misiek105 [ 28 maja 2011, 18:22 ] |
Tytuł: | Re: SCANIA R-Facelift |
Scanie słyną z tego, że mało palą, więc nic dziwnego, że takie spalanie wyszło, po za tym motor 730KM dużo daje, nie musisz go gnieść tak jak 400KM pod górę |
Autor: | Użytkownik usunięty [ 28 maja 2011, 18:51 ] |
Tytuł: | Re: SCANIA R-Facelift |
Zastosowanie tak potężnego motoru pozwala na uzyskanie bardzo wysokiego momentu obrotowego już przy bardzo niskich obrotach (zauważcie, że ma on jakieś 1100obr/min) nie chce mi się szukać wykresu momentu obrotowego od obrotów, ale znając życie, jest on w tym miejscu tak samo wysoki (a może i wyższy) od przeciętnego silnika 420 konnego przy 1400-1500, nie ma więc potrzeby jazdy przy obrotach rzędu 1400-1500, do tego zredukowana ilość zmian biegów pozwoliła osiągnąć taki wynik. Wydaje mi się to przyszłością silników w pojazdach ciężkich. Siłą rzeczy, będziemy mieli do czynienia z coraz silniejszymi motorami, czasy w których większa moc oznaczała większe spalanie CHYBA już odeszły. Dużo zależy też w sumie od kierowcy, bo osoba jeżdżąca bardzo niedbale, może osiągnąć ogromne spalanie. Z drugiej jednak strony, 730 nie jest dostępna z manualną skrzynią, co w pewnym stopniu zmniejsza możliwość "namieszania" przez kierowcę. Zobaczycie, za 10-15 lat ludzie będą się dziwić jak można było używać silnika 380-400 konnego w ciężkim transporcie (40 ton DMC). Swoją drogą, dokonałem prostych obliczeń, przyjąłem, że "przeciętny" silnik spaliłby 30.5l/100km, a nasza 730 25.4l/100km. Przy przebiegu 1.000.000 km różnica w paliwie (przy cenie 5zł/l ON) wynosi 250.000 zł Nie orientuję się szczerze, jak duża jest różnica w cenie (sądzę, że bardzo bliska tej kwoty, a może nawet większa ), ale jeżeli w przyszłości standardem będą większe moce i w związku z tym, cena takich samochodów spadnie, to rachunek ekonomiczny będzie lepszy przy samochodzie o większej mocy. Pod warunkiem oczywiście, że w czasie eksploatacji nie natrafimy na dodatkowe problemy, wynikające z takiej konstrukcji. |
Autor: | Mihu [ 28 maja 2011, 19:35 ] |
Tytuł: | Re: SCANIA R-Facelift |
Cytuj: Zastosowanie tak potężnego motoru pozwala na uzyskanie bardzo wysokiego momentu obrotowego już przy bardzo niskich obrotach (zauważcie, że ma on jakieś 1100obr/min) nie chce mi się szukać wykresu momentu obrotowego od obrotów, ale znając życie, jest on w tym miejscu tak samo wysoki (a może i wyższy) od przeciętnego silnika 420 konnego przy 1400-1500, nie ma więc potrzeby jazdy przy obrotach rzędu 1400-1500, do tego zredukowana ilość zmian biegów pozwoliła osiągnąć taki wynik. Wydaje mi się to przyszłością silników w pojazdach ciężkich. Siłą rzeczy, będziemy mieli do czynienia z coraz silniejszymi motorami, czasy w których większa moc oznaczała większe spalanie CHYBA już odeszły. Dużo zależy też w sumie od kierowcy, bo osoba jeżdżąca bardzo niedbale, może osiągnąć ogromne spalanie. Z drugiej jednak strony, 730 nie jest dostępna z manualną skrzynią, co w pewnym stopniu zmniejsza możliwość "namieszania" przez kierowcę.
Bardzo ciekawe stwierdzenie dotyczące zasad występowania i samej idei momentu obrotowego... Duży silnik (np. 16 litrowy) o wysokiej mocy nominalnej (np. 730KM) ma automatycznie wyższy moment obrotowy (np. 3500Nm), ale osiągany przy tych samych obrotach co jednostki mniejsze (np. 13 litrowe - 440KM - 2300Nm). Normą dziś jest występowanie maksymalnych wartości momentu obrotowego w przedziale od ok. 1000 do 1400 obr/min bez względu na pojemność skokową jednostki. Wartością osiąganą przy wyższych obrotach jest moc maksymalna, a tych dwóch pojęć mylić nie można, choć często tak się dzieje...Cytuj: Swoją drogą, dokonałem prostych obliczeń, przyjąłem, że "przeciętny" silnik spaliłby 30.5l/100km, a nasza 730 25.4l/100km. Przy przebiegu 1.000.000 km różnica w paliwie (przy cenie 5zł/l ON) wynosi 250.000 zł Nie orientuję się szczerze, jak duża jest różnica w cenie (sądzę, że bardzo bliska tej kwoty, a może nawet większa ), ale jeżeli w przyszłości standardem będą większe moce i w związku z tym, cena takich samochodów spadnie, to rachunek ekonomiczny będzie lepszy przy samochodzie o większej mocy. Pod warunkiem oczywiście, że w czasie eksploatacji nie natrafimy na dodatkowe problemy, wynikające z takiej konstrukcji.
A ja myślę, że różnica w spalaniu będzie widoczna jedynie przy ciąganiu ciężkich ładunków na górzystych trasach, bo właśnie tam moc i moment obrotowy dużego silnika przyniosą realne korzyści skracając czas przejazdu... Na trasach mniej wymagających - płaskich, silnik taki będzie zbędny i nie będzie różnicy w spalaniu w stosunku do, np. 400 konnej jednostki, choć, co jest coraz ważniejsze w świecie dzisiejszego, mocno obsadzonego przez przewoźników, świata transportu, na pewno podniesie prestiż posiadacza takowego, mocnego pojazdu.
|
Autor: | Misiek105 [ 28 maja 2011, 22:22 ] |
Tytuł: | Re: SCANIA R-Facelift |
Cytuj: Na trasach mniej wymagających - płaskich, silnik taki będzie zbędny i nie będzie różnicy w spalaniu w stosunku do, np. 400 konnej jednostki
Wcale się z Tobą nie zgadzam. Z doświadczenia wiem, że mając mocniejszy motor nie ważne czy to na płaskim czy na górzystym terenie, spalanie mocniejszego będzie mniejsze niż słabszego.Wracając raz z Austrii na pusto z kolegą (jego MAN 440KM), ja jechałem (MAN'em 540). Na tej samej trasie i odcinku, mój spalił 21,3l/100km, a jego 28,1l/100km dodam jeszcze, że mój zestaw na pusto ważył 22 tony, a jego 16. Nie ma reguły czy takowy motor (mowa o Scanii R730), będzie jeździł tylko po górach czy po płaskim terenie to i tak jego spalanie będzie mniejsze niż takiego 400 - 480KM. W obecnych czasach jeśli motor mocniejszy, spalanie spada. Może kiedyś tak było, że im mocniejszy tym spalanie wzrastało, ale to sporo lat wstecz (są jeszcze ludzie, którzy tak myślą, niestety...) Idąc takim tokiem rozumowania, to po co kupować pod gabaryty ciągniki o mocy 500, 600 czy 730? Jeśli można kupić 400 (tańszy), przecież też pociągnie i pojedzie, tylko trzeba wziąć pod uwagę, że słabszy spali więcej, wolniej podjedzie pod wzniesienia i szybciej nadejdzie jego kres. |
Strona 10 z 14 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |