Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 13 sie 2009, 22:24
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 16 lut 2006, 16:37
Posty: 2124
GG: 4819725
Samochód: MAN
Lokalizacja: Baćkowice

Szczeliny nie wiem jakie są a czy da sie je zobaczyć bez odkręcania koła :wink:
A zakres napięcia na mierniku to 200 V~ :wink:

_________________
MAN


Post Wysłano: 13 sie 2009, 22:50
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 22 cze 2007, 12:36
Posty: 917
GG: 0
Lokalizacja: kurpie

podosuwaj czujniki


Post Wysłano: 13 sie 2009, 22:52
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 16 lut 2006, 16:37
Posty: 2124
GG: 4819725
Samochód: MAN
Lokalizacja: Baćkowice

Do samego koła zębatego, czy z jakąś przerwą :?: :wink:

_________________
MAN


Post Wysłano: 13 sie 2009, 23:23
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 22 cze 2007, 12:36
Posty: 917
GG: 0
Lokalizacja: kurpie

jak najbliżej tak żeby nie dotykał


Post Wysłano: 14 sie 2009, 12:33
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 16 lut 2006, 16:37
Posty: 2124
GG: 4819725
Samochód: MAN
Lokalizacja: Baćkowice

Dobra więc tak przeczyściłem te koło zębate bo ono wyglądało jak tarcza hamulcowa czujnik dosunięty do samej zębatki nie obciera już naprawdę bliżej się nie da i pokazuje się prąd przy wolniutkim kręceniu kołem 0.5V przy szybszym 2.0V czy już jest dobrze :?:
Dodam tylko że wszystkie koła zębate muszę przeczyścić bo są wszędzie tak samo brudne :wink:

_________________
MAN


Post Wysłano: 14 sie 2009, 19:15
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Czyszczenie zębatek może pomóc :wink:
czujnik dobrze pokazuje jeśli wytwarza napięcie tym wyższe tym obroty wyższe

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Post Wysłano: 14 sie 2009, 22:44
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 16 lut 2006, 16:37
Posty: 2124
GG: 4819725
Samochód: MAN
Lokalizacja: Baćkowice

Czujniki wyczyszczone wcześniej były całe w smarze ale dalej nic napięcie troszkę się podniosło ale oscyluje w granicach 0,5 do 1,0 V pzy bardzo szybkim kręceniu a na czujniku który jest nowy 2,0 V kontrolka dalej się świeci nawet przy 35km/h
Dodam tylko, że modulatory sa sprawne z wszystkie psykają
Czujniki również są dobre rezystancja na wszyskich jednakowa 1200 omów
Co może być jeszcze nie tak :?: :wink:

_________________
MAN


Post Wysłano: 15 sie 2009, 0:42
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 22 cze 2007, 12:36
Posty: 917
GG: 0
Lokalizacja: kurpie

sprawdz wszystkie elementy przy sterowniku może masz któreś przewody uwalone , rezystancja modulatorów to 15 ohmów


Post Wysłano: 15 sie 2009, 10:31
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 16 lut 2006, 16:37
Posty: 2124
GG: 4819725
Samochód: MAN
Lokalizacja: Baćkowice

Dominik kiedyś wspominałeś o teście dynamicznym, że czujniki muszą wykonać test dynamiczny i po nim dopiero zgaśnie kontrolka ABS ten test to wytworzenie się napięcia :?: Jeżeli tak to przy jakim test kończy się powodzeniem :wink:
Wczoraj pojeździłem troche z przyczepą i powiem tak koła przedniej osi po zahamowaniu nie blokują się a tylna oś blokuje się czy może być tak, że ABS działa jednej osi a na drugiej nie :?:
Ok w poniedziałek posprawdzam modulatory ale do nich idą 3 kable który sprawdzić :?: :wink:
Wiem tylko , że po przekręceniu kluczyka każdy modulator robi "psyk" :wink:

_________________
MAN


Post Wysłano: 15 sie 2009, 17:17
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 22 cze 2007, 12:36
Posty: 917
GG: 0
Lokalizacja: kurpie

do modulatora dochodzą 3 przewody ponieważ w modulatorze znajdują się dwie cewki które jeden koniec mają połączony wspólnie . Mierząc od wspólnego końca obydwie cewki powinny mieć około 15 ohmów. Test dynamiczny trwa zależnie od ustawień w sterowniku ale zazwyczaj wystarczy przekroczyć prędkość 7 km/h i przejechać kilka metrów .


Post Wysłano: 15 sie 2009, 17:21
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 22 cze 2007, 12:36
Posty: 917
GG: 0
Lokalizacja: kurpie

Jeżeli abs działa na jednej osi to powinno być słychać podczas hamowania cykliczne psykanie i puszczanie hamulców w momencie zblokowania kół .


Post Wysłano: 16 sie 2009, 23:40
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 16 lut 2006, 16:37
Posty: 2124
GG: 4819725
Samochód: MAN
Lokalizacja: Baćkowice

W przyczepie jak kręce kołem 7km/h 3 czujniki pokazują ledwo 0,2 V a na jednym kole gdzie jest nowy czujnik 0,5V czy to może być powodem, że kontrolka się swieci :?: :wink:
Jutro jeszcze powykręcam czujniki i wyczyszcze je dorobiłem sobie taka blaszkę o grubości 1 mm która będę podkładał między czujnik a zębatkę wtedy odstęp będzie taki sam na każdym kole i może coś to da :wink:

_________________
MAN


Post Wysłano: 17 sie 2009, 8:56
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 22 cze 2007, 12:36
Posty: 917
GG: 0
Lokalizacja: kurpie

1mm to za dużo jeśli czujniki lekko się przesuwają to dosuń je do końca . Sprawdz wszystkie elementy na wtyczce sterownika być może masz uszkodzony któryś z przewodów . żeby lampka zgasła musisz się przejechać kręcenie kołami nie wystarczy


Post Wysłano: 17 sie 2009, 10:17
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 16 lut 2006, 16:37
Posty: 2124
GG: 4819725
Samochód: MAN
Lokalizacja: Baćkowice

a jak jeden czujnik pokazuje inne wartości to kontrolka też będzie swiecić :?: :wink:

_________________
MAN


Post Wysłano: 17 sie 2009, 20:24
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 16 lut 2006, 16:37
Posty: 2124
GG: 4819725
Samochód: MAN
Lokalizacja: Baćkowice

Witam więc tak Sprawdzałem czy jest połączenie między czujnikami a sterownikiem i wyszło, że jeden kabel od przedniego koła jest gdzieś urwany między puszką rozdzielającą a kostką sterownika więc puściłem nowy kabel od puszki do kostki sterownika teraz z każdego czujnika jest połączenie z kostką sterownika :wink:
Sprawdzałem też modulatory i wyszła mi taka rezystancja jak na zdjęciu i na każdym modulatorze jest taka sama :wink:
Obrazek
Mimo tego kontrolka ABS nadal świeci :/
Czujniki dosunięte do zębatek :wink:
Kolego Dominik co może być jeszcze nie tak bo już sam nie mam pomysłów :?: :wink:

_________________
MAN


Post Wysłano: 17 sie 2009, 22:48
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 22 cze 2007, 12:36
Posty: 917
GG: 0
Lokalizacja: kurpie

rysunek 1 i 4 chyba coś żle zmierzyłeś bo to to samo czy modulatory też mierzyłeś przy sterowniku ?


Post Wysłano: 17 sie 2009, 23:16
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 16 lut 2006, 16:37
Posty: 2124
GG: 4819725
Samochód: MAN
Lokalizacja: Baćkowice

Rysunek 1 i 4 to co innego bo na 1 to jest jeden dolny pin i jeden górny a czwarty obrazek to te dwa piny na dole sa ze sobą połaczone :wink:
Czy jest połączenie modulatora i sterownika tego nie zdążyłem sprawdzić, ale to zrobię. Kolego Dominik jeżeli jeden czujnik zawyża i pokazuje mi troche większe napięcie prądu stałego gdy nim kręce to kontrolka też może się swiecić :?: :wink:
Aha i jeszcze jedno na tym schemacie który mi dałeś nie widzę jednego kabelka jest to kabelek koloru czerwono czarnego biegnie on od świateł stopu do sterownika :wink:

_________________
MAN


Post Wysłano: 18 sie 2009, 0:18
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 22 cze 2007, 12:36
Posty: 917
GG: 0
Lokalizacja: kurpie

ten kabelek od stopu służy do zasilania jeżeli nie ma podpiętego przewodu abs, napięcie na czujniku nie jest bardzo ważne ważniejsza jest częstotliwość która odwzorowuje prędkość


Post Wysłano: 18 sie 2009, 20:34
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 16 lut 2006, 16:37
Posty: 2124
GG: 4819725
Samochód: MAN
Lokalizacja: Baćkowice

Witam kolego Dominik nareszcie przełom kontrolka ABS zgasła nie było przejścia między dwoma modulatorami i nie zawsze jest przejście między lewym czujnikiem ABS ale to już jutro poprawie. Gdy zgasła kontrolka i zatrzymałem się po okołu 5 minutach lewy modulator od lewego koła puścił powietrze i kontrolka ABS się zapaliła czy powodem tego jest to że nie zawsze jest przejście z lewego czujnika ABS :?: :wink:

_________________
MAN


Post Wysłano: 18 sie 2009, 21:25
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 22 cze 2007, 12:36
Posty: 917
GG: 0
Lokalizacja: kurpie

musisz poprawić wszystkie przewody bo obojętnie który nie będzie łączył to kontrolka się zaświeci .


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: