Autor
Wiadomość
Tytuł:
Post Wysłano: 23 gru 2006, 10:38
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 30 sty 2006, 20:48
Posty: 48
GG: 0
Samochód: Serwisowy
Lokalizacja: Karlino

Cytuj:
PS. Z tego schematu Oporniczka za przeproszeniam .... nic nie widac. Chetnie bym zobaczyl jak jest korygowana sila hamowania na przedniej osi w zaleznosci od obciazenia.
Witam. Po to wstawiłem kawałek obrazka aby rozjaśnić umysł. Strzałką zaznaczone jest miejsce montażu w/w zaworu hamulcowego. Znając jego budowę i oczywiście prawa fizyki można prześledzić drogę przepływu powietrza do przyłącza nr 4. Dla mniej wtajemniczonych przykładowy zawór hamulcowy posiada przyłącza: 11- zasilanie I obwodu hamulcowego, 12- zasilanie II obwodu hamulcowego, 21 - wyjście I obwodu czyli tył, 22 - wyjście II obwodu czyli przód, 4 - zasilenie z obwodu ham. kół tylnych za reg.siły hamowania, 3 - odpowietrzenie.
Moja wina, że wstawiłem plik marnej jakości- jutro go poprawię aby był bardziej czytelny. Ja nie twierdzę, że takie połaczenia muszą występować we wszystkich pojazdach-przykład z życia Mercedes 2626. Inne rozwiązania zawierają np. zawory dopasowujące dla przedniej osi itp.


Tytuł:
Post Wysłano: 16 sty 2007, 22:00

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 19 mar 2006, 12:47
Posty: 32
Lokalizacja: Katowice

Witam wszystkich. Przewija się tutaj kwestia regulacji hamulców zestawu ,obojętnne czy konia i naczepy czy auta i przyczepy. W układzie hamulca bez elektroniki EBS korygowana jest siła hamowania wszystkich osi z wyjątkiem pierwszej. Każdy samochód i każda naczepa czy przyczepa posiada tabelę ciśnienia w siłownikach hamulcowych w zależności od ciśnienia w poduszkach.Ta tabliczka w aucie jest często pod atrapą lub pokrywą bezpieczników a w przyczepie na ramie. W niemczech ustawienie korektora siły hamowania jest sprawdzane przez diagnostę przy każdym przeglądzie. W układach EBS czujniki abs w kołach informują komputer o prędkości poszczególnych kół w całym cyklu hamowania ( a nie tylko o zablokowaniu jak w przypadku klasycznego abs) a komputer porównuje tą prędkość z zadanym przez pedał hamulca opóżnieniem i odpowiednio dobiera ciśnienie w siłownikach hamulcowych.


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 15 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: