wagaciezka.com - Forum transportu drogowego
http://harnas.wagaciezka.com/

[Renault, Premium] Oznaczenia kontrolek, instrukcja obsługi
http://harnas.wagaciezka.com/viewtopic.php?t=12294
Strona 2 z 2

Autor:  weni [ 02 lut 2008, 16:21 ]
Tytuł:  Re: Renault Premium

ciekawy jestem ile Ci spali ta Premiumka 385 i po jakich trasach będzie jeździć?

Autor:  tirek [ 02 lut 2008, 20:09 ]
Tytuł:  Re: Renault Premium

trasy: małopolska i województwa ościenne (fajna robota bo codziennie w domu) , spalania to jeszcze nie mierzyłem :D

Autor:  awo22 [ 29 lip 2009, 22:33 ]
Tytuł:  Re: [Renault, Premium] Oznaczenia kontrolek, instrukcja obsługi

witam, widze, ze niektórzy walczyli już z elektroniką w premiumce...w mojej 97 rok 385 od jakiegos czasu zaświeca sie także "amplituda" z tym, ze:
-jest koloru czerwonego - nie żóltego jak na schemacie powyższym,
-no i jest ona w pozycji na wyśw. B1 - a nie B6 !
-a zaświeca się przeważnie podczas jazdy z ładunkiem (jak daje w gaz). po zgaszeniu motoru i spokojnej jeżdzie na pusto problem nie występuje...
Premiumka smiga z wywrotką "w koło komina". A jeszcze jedno... czy włączonej klimie czujecie spadek mocy? u mnie jest coś takiego.... czekam na jakies sugestie... :) pozdrowienia

Autor:  tiger918 [ 30 lip 2009, 12:38 ]
Tytuł:  Re: [Renault, Premium] Oznaczenia kontrolek, instrukcja obsługi

jeżeli chodzi o kontrolke to czy pomarańczowa czy czerwona to oznacza to samo.jeżeli chodzi o twój przypadek to stawiam ze masz niepełne wyprzedzenie konta wtrysku które jest sterowane ciśnieniem oleju.aby to zdiagnozować trzeba podłączyć kompa i zrobić test itc.wstepnie powinieneś po przekręceniu na zapłon słyszeć cykanie przez okolo 10 s. to słychać elektrozawór który steruje tym wyprzedzeniem..jeżeli go słychać to jest oki.a dawno kolego wymieniałeś olej w silniku? może być również tak ze olej stracił już właściwosci i wyprzedzenie nie jest pełne...

Autor:  awo22 [ 01 sie 2009, 15:46 ]
Tytuł:  Re: [Renault, Premium] Oznaczenia kontrolek, instrukcja obsługi

...a więc jest tak:
na cykanie zaworka nie zwrocilem uwagi ale zrobie to,(a gdzie się znajduje ten zawór jakby nie cykał?)
jezeli chodzi o olej pilnuje przebiegów jeżdze na STATOIL - przebiegi ok. 25 tys. km. no i jest tak, ze po zaswieceniu kontr. zgasze silnik i za chwile go uruchomie (jade dalej) gasnie i niekoniecznie musi sie znowu zapalic...
i jeszcze jedna sprawa : fisiuje mi czujnik ciśn oleju przy zimnym silniku pokazuje 0,0 po rozgrzaniu ciśn jest już ok. na wolnych ok. 2 atm, na obrotach 5-6 atm. czy to może być powiązane? a tak wogole to można na tej kontrolce jechać? bo na wyświetlaczu zaświeca się STOP ,żeby nic nie popiep....?

Autor:  tiger918 [ 03 sie 2009, 18:40 ]
Tytuł:  Re: [Renault, Premium] Oznaczenia kontrolek, instrukcja obsługi

zaworek jest pod pompą wysokiego ciśnienia ...taki czarny okrągły przykręcany dwoma śrubami 6mm na imbusy...możnaby go odkręcić i przeczyścić siteczko na jego końcu ale jeżeli oleju pilnujesz to raczej bez sensu.jeżeli z tym ciśnieniem oleju w rzeczywistości jest oki tak jak piszesz a szwankuje tylko czujnik to nie jest powiązane...możesz na tym jeździć bo nic więcej się nie popsuje tyle ze kontrolka będzie się coraz częściej zapalała i wyprzedzenie będzie coraz gorsze co ma wpływ na moc i spalanie.jak wszystko wychodzi ze jest ok to ja bym zaryzykował zalanie go gęstszym olejem( tyle żeby był gęstszy w temperaturze pracy) albo rozglądnięcie sie za kolem itc. ale zanim to pasowałoby podłaczyć komputer i zrobić test wyprzedzenia aby potwierdzić przypuszczenia i sprawdzić czy może jednak coś z elektryką nie szwankuje bo jest jeszcze kilka czujników...aha i koniecznie po podłączenu kompa radze sparametryzować sterownik itc bo to czasem pomaga a zeby to zrobić trzeba znać numer silnika MIDR..... który jest na tabliczce przy silniku pozdro

Strona 2 z 2 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/