wagaciezka.com - Forum transportu drogowego http://harnas.wagaciezka.com/ |
|
Volvo F88 http://harnas.wagaciezka.com/viewtopic.php?t=145 |
Strona 2 z 4 |
Autor: | NobelEXC [ 02 maja 2005, 14:28 ] |
Tytuł: | volvo |
Adam pracuje w szkole serwisowej volvo, to chyab wiesz gdzie.. musiałbys sie z nim zgadac.... Pozdr. Nobel |
Autor: | lukaszml [ 02 wrz 2005, 11:15 ] |
Tytuł: | |
A tak wogóle to to Volvo jest opisane w Trailerze numer na styczeń i luty 2005. Pisze tu że ten cały Pan Adam Nowak nabył to Volvo w 2002 roku, a w 2001 zdjęli je z przed bazy Pekaesu na plac z używanymi ciężarówkami.. W sumie to ładnie to wygląda tak jak jest pomalowane teraz.. |
Autor: | Alexxxxx [ 24 paź 2005, 21:37 ] |
Tytuł: | |
(c) - Alexxxxx - Alex Miedema - BuzzyBee |
Autor: | ciezarowka [ 03 gru 2005, 19:17 ] |
Tytuł: | |
Cześć. Firma TRANSPORT BLACHOWNIA z Kędzierzyna-Koźla aktualnie "BL-TRANS" miała VOLVA już w 1976 roku. Wozili Etylen ciekły, wożą go nadal. Ale firma już nie ma takich zleceń jak było za komuny, firma ledwo ciągnie. Najnowszy samochódy to 2 RENAULT MAJOR R-385 z 1994 roku. Ale transport Etyleny to specyficzny transport ADR 223/1038 wymagający specjalnych cystern. Te Volva to były f-89. Auta f-88 czy f-89 to były przywiezione do kraju po roku 1989 nie wliczajac pojazdów odkupionych od firmy "PEKAES". I po za tymi firmami w polsce tylko miała volva firma "OCEAN-TRANS" . |
Autor: | petrzask [ 30 gru 2005, 18:00 ] |
Tytuł: | |
Hmm, Volvo f 88/89 to moja ulubiona ciężarówka, można powiedzieć kultowa. Jak byłem mały to widywałem je w malowaniu Pekaes(najładniejsze), Transocean" i Polskich Linii Oceanicznych" Jeszcze pod koniec lat 90-ych widywałem je w trasach, ale już były bardzo zaniedbane i woziły jakieś mało ciekawe ładunki jak węgiel. Ostatnio niestety od dłuższego czasu nie widziałem ich na chodzie, a muszę wam powiedzieć że sporo jeżdzę po kraju ( oczywiście jak na niezawodowca). Szkoda że PEKAES nie dba o swoją historię i tradycję i odsprzedał to F 88 co stało w Błoniach i pozwolił na to żeby zmieniono jego malowanie. Wstyd! |
Autor: | Mihu [ 30 gru 2005, 18:46 ] |
Tytuł: | |
Ja też bardzo ubolewan nad tym faktem, małe sprostowanie to był model F89 |
Autor: | petrzask [ 30 gru 2005, 20:00 ] |
Tytuł: | |
Te Volvo które widywałem przejeżdżając przez Błonie miało małą atrapę więc należało do typu F88. Nie wykluczone jednak że mi się to tylko wydawało, lub zupełnie pomyliło. Ty jesteś w tych kwestaiach lepiej poinformowany, więc polegam na Tobie Jest gdzieś jego zdjęcie? |
Autor: | Mihu [ 30 gru 2005, 20:54 ] |
Tytuł: | |
Były fotki, nawet w tym temacie, ale wygasły... A co do samego auta, to zwracam honor Był to faktycznie F88, mój błąd |
Autor: | Mihu [ 01 sty 2006, 16:49 ] |
Tytuł: | |
Zdjęcia naprawdę świetne! Szczególnie ciekawe są zdjęcia wnętrza, dzisiaj uznalibyśmy je za nieergonomiczne, no ale takim pojazdom się to wybacza A podobnie rozwiązane dźwignie stosowano w amerykańskich ciężarówkach, było to jak na ten okres absolutnie standardowe Mi bardzo podoba się stylistyka zegarów z chromowanymi obwódkami, szkoda, że Volvo nie chce nawiązać do tego w nowych modelach... Zabrakło tylko jednego - źródła |
Autor: | R620 [ 01 sty 2006, 16:54 ] |
Tytuł: | |
MIhu zrdło zapodałem juz sam se uswiadomiłem ze nie napisałem a wejdz na ta strone tam jest cos dla ciebie : F89 ...dla mnie to sa ciekawe trucki i lubie popatrzec na dawna technike ale dla ciebie jest to cos wiecej bo twoj tata tym smigał...zeby moj tym jezdził bym mial do tego wiekszy sentyment pozdro |
Autor: | Mihu [ 01 sty 2006, 16:58 ] |
Tytuł: | |
JA też kocham stare ciężarówki, zwłaszcza z lat 70tych. A taj jak mówisz, F 89 to dla mnie coś więcej niż piękny klasyk |
Autor: | ciezarowka [ 01 sty 2006, 22:18 ] |
Tytuł: | |
Kolego PETRZASK w tamtych latach naszego dzieciństwa to prawdopodobnie tylko 3 firmy w Polsce miały te VOLVA F89, ,,PEKAES" , ,, BLACHOWNIA TRANSPORT" i ,,TRANSOCEAN" Niewieście co się stało z ta ostatnia firma, jest jeszcze na rynku. |
Autor: | petrzask [ 02 sty 2006, 13:43 ] |
Tytuł: | |
Dla mnie z dziciństwa kojarzą się volva f89 w malowaniu PLO czyli Polskich linii oceanicznych. Ich baza była kiedyś tam gdzie teraz jest Hypernowa przy głównej ulicy w Gdyni, a jeździły z naczepami kontenerowymi. Transocean dla mnie bardziej utkwił w pamięci jako firma ekspoloatująca zestaw skoda 706 + naczpa chłodnia Orlican n 12 ch do przeworzu głównie ryb. Mozliwe jednak że pokiełbasiłem to ( to juz 30 lat minęło). Zadam to pytanie chłopakom z Trójmiastom, oni będą najlepiej wiedzieć [ Dodano: Pon, 02.01.2006, 12:51 ] Odpowiedz z 3-miasta przyszła ekspresowo miałem rację PLO (Gdynia) i Transocean-obsługujący głównie rybołustwo (Szczecin) to dwie różne firmy, i obydwie miały Volva F89. Tak więc za komuny były 4 podmioty używające tych pieknych pojazdów. |
Autor: | ciezarowka [ 02 sty 2006, 14:03 ] |
Tytuł: | |
No to juz dowiedziałem sie o 4 ale miała ta ,,PLO" nowe pojazdy czy odkupione od ,,PEKAES-u". |
Autor: | petrzask [ 02 sty 2006, 14:42 ] |
Tytuł: | |
PLO- to był jeden z komunistycznych gigantów- nasz największy chyba armator jeśli chodzi o żeglugę. Myślę że tak duża i bogata firma kupiła samochody fabrycznie nowe, zwłaszcza że było to już w latach 70-ych [ Dodano: Pon, 02.01.2006, 13:47 ] Coś mi się przypomniało, mam teraz przed sobą Młody technik nr 11/1980 a w środku zdjęcie volva f 12 z naczepą kontenerową. Jęsli w 1980 mieli już nowe-produkowane od 2-3 lat f12 to wczęśniejsze f 89 musiały również byc nowymi autami. To była bogata firma [ Dodano: Pon, 02.01.2006, 14:07 ] A tu przykład żywotności Volva f88 i dzielności polskich mechaników i kierowców- to co na zachodzie byłoby raczej odrestaurowanym eksponatem na zloty, w Polsce dzielnie służy dla dobra kapitalizmu. Auto stoi w jednym z podkrakowskich autokomisów, koniec 2005r |
Autor: | Pazdz [ 21 lut 2006, 13:00 ] |
Tytuł: | |
Nom tylko, że ostatnia fotka to model F89 A co do pierwszej to nie jestem pewien, ale wydaje mi się, że też. Mogę się mylić. |
Autor: | petrzask [ 21 lut 2006, 18:15 ] |
Tytuł: | |
Źródło: newspress.co.uk mojeauto.pl Volvo F88 zostało uznane przez czytelników magazynu "Commercial Motor" za najlepszą ciężarówkę w całej historii pojazdów komercyjnych w Wielkiej Brytanii. Model F88 zwyciężył z tym konkursie z ogromną przewagą nad pozostałymi ciężarówkami zdobywając jednocześnie ponad 25% wszystkich głosów. Szwedzki samochód zadebiutował w Anglii w roku 1968 i był również pierwszym pojazdem przystosowanym do ruchu lewostronnego. Między innymi dlatego też był najczęściej kupowaną ciężarówką w przeciągu całej 100-letniej historii brytyjskiej motoryzacji. Największe sukcesy Volvo F88 świętowało w latach 60- i 70-tych ubiegłego wieku. F88 napędzany jest 9,6 l. silnikiem o stosunkowo małej mocy do czasów teraźniejszych - 260 KM. Jednak w tamtych latach był to wynik godny pozazdroszczenia. Dzięki zsynchronizowanej skrzyni biegów ciężarówka Volvo była mocniejsza od konkurentów aż o 60 KM! Jej niezawodność oraz wysoki poziom bezpieczeństwa sprawia, że od przeszło 30 lat jest ciągle spotykana w codziennym użytku. Jeden z najbardziej znanych dziennikarzy opisujących segment pojazdów użytkowych – Patrick Dyer, stwierdził, że Volvo F88 jest prawdziwą legendą, która wchodząc na brytyjski rynek zrobiła na przedsiębiorcach duże wrażenie dzięki swojej ergonomiczności, wysokim standardom, komfortem jazdy, bezpieczeństwem i zastosowaniem w różnych warunkach. [ Dodano: Wto, 21.02.2006, 20:03 ] zobaczcie tutaj : http://www.hartmann.22.pl/uzywane/010330.html |
Autor: | Bigos [ 24 lut 2006, 13:18 ] |
Tytuł: | |
Ja słyszałem ze mój dziadek jezdził taki do iraku i kuwejtu jak pracował w PEKAESACH |
Strona 2 z 4 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |