wagaciezka.com - Forum transportu drogowego
http://harnas.wagaciezka.com/

kat. C+E a kat T
http://harnas.wagaciezka.com/viewtopic.php?t=17811
Strona 2 z 2

Autor:  Cyryl [ 03 gru 2008, 6:23 ]
Tytuł:  Re: kat. C+E a kat T

rzeczywiście E do D był dlatego, że wymagane było takie prawo jazdy na autobusy przegubowe, oraz przyczepy pasażerskie, których dzisiaj już nie ma (E do D można było robić dopiero po 1 roku pracy na autobusach).
jednak współczesne autobusy są wysokie i bagaże zwykle mieszczą się lukach, a lekkie przyczepki są przeważnie na sprzęt specjalistyczny (np. narty), chociaż częściej stosuje się taki bagażnik na tylną ścianę. cięższych raczej się nie używa.

w Polsce nie ma ośrodka, który ma sprzęt i przyjął by na kurs E do D. nie ma również ośrodka WORD-a, gdzie można byłoby zrobić egzamin, dlatego E do D jest czymś w rodzaju zanikającego szczątkowego ogona.

Autor:  h2o2 [ 06 gru 2008, 1:53 ]
Tytuł:  Re: kat. C+E a kat T

Cytuj:
nie ma również ośrodka WORD-a, gdzie można byłoby zrobić egzamin
Hehe... i tutaj się kolego mylisz :wink:

WORD Częstochowa:
Obrazek


Pozdro.

Autor:  cezar012 [ 06 gru 2008, 1:56 ]
Tytuł:  Re: kat. C+E a kat T

hehehh no to niezle... ja tez bylem swiecie przekonany ze nikt nie robi D+E. a tu taka niespodzianka. ciekawe ile kosztuje i czy jak sie pozniej zrobi C to wbija C+E... hehehe a to niespodzianka...

Autor:  h2o2 [ 06 gru 2008, 2:26 ]
Tytuł:  Re: kat. C+E a kat T

Cytuj:
hehehh no to niezle... ja tez bylem swiecie przekonany ze nikt nie robi D+E. a tu taka niespodzianka. ciekawe ile kosztuje i czy jak sie pozniej zrobi C to wbija C+E... hehehe a to niespodzianka...
Co do cen:
http://www.word.czest.pl/tabelki/oplaty_egz.html

A co do wbicia C+E to myślę, że działa to w obie strony... :wink:


Pozdro.

Autor:  cezar012 [ 06 gru 2008, 4:29 ]
Tytuł:  Re: kat. C+E a kat T

cena w takim razie jest taka sama. ciekawe jak ceny ksztaltuja sie w osrodku szkoleniowym bo jesli jest egzamin to ktos musi kursanta wyszkolic. a swoja droga ciekawe jak sie jezdzi poczciwym H9-21 z przyczepa... na pusto to nic takiego. ale jak sobie pomysle zeby byl komplet ludzi i jeszcze luki bagazowe i jeszcze przyczepka tak z 1,5t to przeciez ten silnik nie rozpedzilby takiego zestawu do predkosci wiekszej niz 60-70km/h na rownym terenie nie mowiac o jezdzie pod gore i pod wiatr co sie czasami zdarza. no ale jak ktos robi "jedynkę" przed zrobieniem lub zamiast zrobienia "dwójki" to taka przyczepka to jedyny sposob zeby jezdzic przegubowym, bo ostatnio w Lublinie panowie z ITD "przetrzepali" kierowcow MPK Lublin ktorzy jezdzili przegubowym z sama D kategoria...

Autor:  Cyryl [ 06 gru 2008, 7:25 ]
Tytuł:  Re: kat. C+E a kat T

rzeczywiście pełne zaskoczenie.
przyczepka musi mięc w/g ustawy ponad 1,25t DMC.

Autor:  Kajos [ 08 gru 2008, 16:53 ]
Tytuł:  Re: kat. C+E a kat T

Cytuj:
cena w takim razie jest taka sama. ciekawe jak ceny ksztaltuja sie w osrodku szkoleniowym bo jesli jest egzamin to ktos musi kursanta wyszkolic. a swoja droga ciekawe jak sie jezdzi poczciwym H9-21 z przyczepa... na pusto to nic takiego. ale jak sobie pomysle zeby byl komplet ludzi i jeszcze luki bagazowe i jeszcze przyczepka tak z 1,5t to przeciez ten silnik nie rozpedzilby takiego zestawu do predkosci wiekszej niz 60-70km/h na rownym terenie nie mowiac o jezdzie pod gore i pod wiatr co sie czasami zdarza. no ale jak ktos robi "jedynkę" przed zrobieniem lub zamiast zrobienia "dwójki" to taka przyczepka to jedyny sposob zeby jezdzic przegubowym, bo ostatnio w Lublinie panowie z ITD "przetrzepali" kierowcow MPK Lublin ktorzy jezdzili przegubowym z sama D kategoria...
To ciekawe jak wyszlo to przetrzepanie :lol:
Zeby pojazd mogl byc uznany za czlonowy lub z przyczepa to musi byc odlaczany od pojazdu.Wtedy na takie pojazdy trzeba miec E

A autobus przegubowy nie idzie rozlaczyc wiec tam tylko potrzebne jest D


Tak mi tlumaczyl istruktor w kwietniu jak robilem D :P Chyba ze przepisy sie zmienily od tej pory?

Autor:  Ketchup87 [ 19 sty 2009, 2:12 ]
Tytuł:  Re: kat. C+E a kat T

Ja słyszałem, że na autobusy przegubowe (ot, choćby poczciwy Ikarus), które mają silnik w pierwszym członie i napęd na środkową oś potrzebne jest DE. A na nowe autobusy w stylu Mana, Solarisa itd, które mają silnik w drugim członie i napęd na ostatnią oś samo D. Opierało się to na zasadzie mniej - więcej, że Ikarus ciągnie za sobą ten drugi człon a Man z racji tego, że układ napędowy jest z tyłu jest zwartą konstrukcją nadającą się na samo D.

Ktoś może potwierdzić / zanegować?

Autor:  Bajzel [ 19 sty 2009, 10:54 ]
Tytuł:  Re: kat. C+E a kat T

Podczas kontroli ITD w Szczecinie nikt nie przyczepił się do kierowców jeżdżących przegubami z napędem na środkową oś i silnikiem pod podłogą członu A bez kategorii DE.

Autor:  kraz [ 19 sty 2009, 11:49 ]
Tytuł:  Re: kat. C+E a kat T

Totalna głupota, jak można wymagać D+E na przegubowca? Owszem w niektórych firmach wymagają osobnego wewnętrznego przeszkolenia na "przeguba" ale nie oddzielnej kategorii !!!
Cytuj:
Ja słyszałem, że na autobusy przegubowe (ot, choćby poczciwy Ikarus), które mają silnik w pierwszym członie i napęd na środkową oś potrzebne jest DE. A na nowe autobusy w stylu Mana, Solarisa itd, które mają silnik w drugim członie i napęd na ostatnią oś samo D. Opierało się to na zasadzie mniej - więcej, że Ikarus ciągnie za sobą ten drugi człon a Man z racji tego, że układ napędowy jest z tyłu jest zwartą konstrukcją nadającą się na samo D.

Ktoś może potwierdzić / zanegować?
To też bzdura. Przecież nawet doczepa Ikarusa 280 nie jest przyczepą, nie można poruszać się samą sekcją A. To jest integralny pojazd, rozłączalny tylko w warunkach warsztatowych, a żadna sekcja nie może funkcjonowć jako pojazd bo bez drugiej nie spełnia żadnych warunków drogowych.

Autor:  luksmaster12 [ 05 lut 2009, 17:43 ]
Tytuł:  Re: kat. C+E a kat T

Teraz mi instruktor mówił żę jak robisz D to E do D wbijają od razu. Bo może wystarczy już tej biurokracji nie dość że prawo jazdy na autobuś kosztuje tyle ile kosztuje to pomyślcie jakby tzreba było na E do D wydać następne pieniądze i dodatkowo na egzamin i badnia przecież to nie ma sensu tak samo jak robienie kategorii C1 lub C1+E.

Autor:  wiesiek255 [ 05 lut 2009, 19:09 ]
Tytuł:  Re: kat. C+E a kat T

Cytuj:
Teraz mi instruktor mówił żę jak robisz D to E do D wbijają od razu.
pod warunkiem, że masz już C+E

Autor:  marcinABCEuk [ 08 lut 2009, 15:25 ]
Tytuł:  Re: kat. C+E a kat T

Temat już o tym był,ale nie czaje pewnej zależności.Jak zdajesz C+E to wbijają B+E,jak masz C+E i zdajesz D to wbijają D+E.Ale jak zdajesz C+E to dlaczeego nie wbijają T choc w świetle prawa możesz prowadzić pojazdy przypisane tej kategorii???Od czego to zależy???Czy jest to gdzieś prawnie opisane???

Autor:  Iceferno [ 06 mar 2009, 12:43 ]
Tytuł:  Re: kat. C+E a kat T

http://img118.imageshack.us/my.php?imag ... 3195ta.jpg


http://images.google.pl/imgres?imgurl=h ... N%26um%3D1


Wychodzi na to, ze jednak jest coś takiego jak D+E........... :D

Autor:  Lubek [ 06 mar 2009, 22:56 ]
Tytuł:  Re: kat. C+E a kat T

Ja mam wszystkie kategorie to nie wiem na 100% ale na pewno możesz jeżdzić ciągnikiem rolniczym z 1 przyczepą co do 2 to taki pewien bym nie był. Na pewno to wbite w pj nie będzie bo ja na 1 stronie tego nie mam wbitego tylko na odwrocie. Tym się nie przejmuj w pj masz wszystko ok. Pozdrawiam

Autor:  billy [ 16 kwie 2009, 13:26 ]
Tytuł:  Re: kat. C+E a kat T

ale jak jest z tą kat. T np. za granicą, pomykam sobie np. w Niemczech ciągnikiem z przyczepą, zakładając że mam kat. C+E, i zatrzymuje mnie tamtejsza policja, patrzą w moje prawko jazdy a tam niema wbitej kat. T, i co wtedy?? Czyby w całej unii obowiązywały takie same przepisy jak w PL, czyli posiadając kat. C, C+E mogę pomykać ciągnikami z przyczepą??

Autor:  *KroQ* [ 18 kwie 2009, 16:39 ]
Tytuł:  Re: kat. C+E a kat T

1) Według obowiązującego kodeksu drogowego - w przyczepie NIE MOŻNA przewozic pasażerów, więc .... to chyba mówi wszystko - każdy autobus przegubowy może prowadzic kierowca z kategorią D.

2) Posiadając kategorie C, D - w momencie zdania egzaminu z kategorii C+E dostaniemy również kategorię D+E "z urzędu".

Takie jest prawo na dzień dzisiejszy.
:]

Autor:  Endomorph [ 18 kwie 2009, 20:18 ]
Tytuł:  Re: kat. C+E a kat T

Jeśli chodzi o możliwość jazdy ciągnikiem rolniczym z przyczepą (przyczepami), posiadając kategorię B+E, C+E lub D+E, to wszystko wyjaśnia art. 88, ust. 3, punkt 4. Mówi on, że:

"Prawo jazdy kategorii B+E, C+E, C1+E, D+E, D1+E uprawnia do kierowania ciągnikiem rolniczym z przyczepą (przyczepami)".

Wszystko można znaleźć w łatwo osiągalnym kodeksie drogowym.

Strona 2 z 2 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/