wagaciezka.com - Forum transportu drogowego http://harnas.wagaciezka.com/ |
|
kat. C+E a kat T http://harnas.wagaciezka.com/viewtopic.php?t=17811 |
Strona 2 z 2 |
Autor: | Cyryl [ 03 gru 2008, 6:23 ] |
Tytuł: | Re: kat. C+E a kat T |
rzeczywiście E do D był dlatego, że wymagane było takie prawo jazdy na autobusy przegubowe, oraz przyczepy pasażerskie, których dzisiaj już nie ma (E do D można było robić dopiero po 1 roku pracy na autobusach). jednak współczesne autobusy są wysokie i bagaże zwykle mieszczą się lukach, a lekkie przyczepki są przeważnie na sprzęt specjalistyczny (np. narty), chociaż częściej stosuje się taki bagażnik na tylną ścianę. cięższych raczej się nie używa. w Polsce nie ma ośrodka, który ma sprzęt i przyjął by na kurs E do D. nie ma również ośrodka WORD-a, gdzie można byłoby zrobić egzamin, dlatego E do D jest czymś w rodzaju zanikającego szczątkowego ogona. |
Autor: | h2o2 [ 06 gru 2008, 1:53 ] |
Tytuł: | Re: kat. C+E a kat T |
Cytuj: nie ma również ośrodka WORD-a, gdzie można byłoby zrobić egzamin
Hehe... i tutaj się kolego mylisz WORD Częstochowa: Pozdro. |
Autor: | cezar012 [ 06 gru 2008, 1:56 ] |
Tytuł: | Re: kat. C+E a kat T |
hehehh no to niezle... ja tez bylem swiecie przekonany ze nikt nie robi D+E. a tu taka niespodzianka. ciekawe ile kosztuje i czy jak sie pozniej zrobi C to wbija C+E... hehehe a to niespodzianka... |
Autor: | h2o2 [ 06 gru 2008, 2:26 ] |
Tytuł: | Re: kat. C+E a kat T |
Cytuj: hehehh no to niezle... ja tez bylem swiecie przekonany ze nikt nie robi D+E. a tu taka niespodzianka. ciekawe ile kosztuje i czy jak sie pozniej zrobi C to wbija C+E... hehehe a to niespodzianka...
Co do cen:http://www.word.czest.pl/tabelki/oplaty_egz.html A co do wbicia C+E to myślę, że działa to w obie strony... Pozdro. |
Autor: | cezar012 [ 06 gru 2008, 4:29 ] |
Tytuł: | Re: kat. C+E a kat T |
cena w takim razie jest taka sama. ciekawe jak ceny ksztaltuja sie w osrodku szkoleniowym bo jesli jest egzamin to ktos musi kursanta wyszkolic. a swoja droga ciekawe jak sie jezdzi poczciwym H9-21 z przyczepa... na pusto to nic takiego. ale jak sobie pomysle zeby byl komplet ludzi i jeszcze luki bagazowe i jeszcze przyczepka tak z 1,5t to przeciez ten silnik nie rozpedzilby takiego zestawu do predkosci wiekszej niz 60-70km/h na rownym terenie nie mowiac o jezdzie pod gore i pod wiatr co sie czasami zdarza. no ale jak ktos robi "jedynkę" przed zrobieniem lub zamiast zrobienia "dwójki" to taka przyczepka to jedyny sposob zeby jezdzic przegubowym, bo ostatnio w Lublinie panowie z ITD "przetrzepali" kierowcow MPK Lublin ktorzy jezdzili przegubowym z sama D kategoria... |
Autor: | Cyryl [ 06 gru 2008, 7:25 ] |
Tytuł: | Re: kat. C+E a kat T |
rzeczywiście pełne zaskoczenie. przyczepka musi mięc w/g ustawy ponad 1,25t DMC. |
Autor: | Kajos [ 08 gru 2008, 16:53 ] |
Tytuł: | Re: kat. C+E a kat T |
Cytuj: cena w takim razie jest taka sama. ciekawe jak ceny ksztaltuja sie w osrodku szkoleniowym bo jesli jest egzamin to ktos musi kursanta wyszkolic. a swoja droga ciekawe jak sie jezdzi poczciwym H9-21 z przyczepa... na pusto to nic takiego. ale jak sobie pomysle zeby byl komplet ludzi i jeszcze luki bagazowe i jeszcze przyczepka tak z 1,5t to przeciez ten silnik nie rozpedzilby takiego zestawu do predkosci wiekszej niz 60-70km/h na rownym terenie nie mowiac o jezdzie pod gore i pod wiatr co sie czasami zdarza. no ale jak ktos robi "jedynkę" przed zrobieniem lub zamiast zrobienia "dwójki" to taka przyczepka to jedyny sposob zeby jezdzic przegubowym, bo ostatnio w Lublinie panowie z ITD "przetrzepali" kierowcow MPK Lublin ktorzy jezdzili przegubowym z sama D kategoria...
To ciekawe jak wyszlo to przetrzepanie Zeby pojazd mogl byc uznany za czlonowy lub z przyczepa to musi byc odlaczany od pojazdu.Wtedy na takie pojazdy trzeba miec E A autobus przegubowy nie idzie rozlaczyc wiec tam tylko potrzebne jest D Tak mi tlumaczyl istruktor w kwietniu jak robilem D Chyba ze przepisy sie zmienily od tej pory? |
Autor: | Ketchup87 [ 19 sty 2009, 2:12 ] |
Tytuł: | Re: kat. C+E a kat T |
Ja słyszałem, że na autobusy przegubowe (ot, choćby poczciwy Ikarus), które mają silnik w pierwszym członie i napęd na środkową oś potrzebne jest DE. A na nowe autobusy w stylu Mana, Solarisa itd, które mają silnik w drugim członie i napęd na ostatnią oś samo D. Opierało się to na zasadzie mniej - więcej, że Ikarus ciągnie za sobą ten drugi człon a Man z racji tego, że układ napędowy jest z tyłu jest zwartą konstrukcją nadającą się na samo D. Ktoś może potwierdzić / zanegować? |
Autor: | Bajzel [ 19 sty 2009, 10:54 ] |
Tytuł: | Re: kat. C+E a kat T |
Podczas kontroli ITD w Szczecinie nikt nie przyczepił się do kierowców jeżdżących przegubami z napędem na środkową oś i silnikiem pod podłogą członu A bez kategorii DE. |
Autor: | kraz [ 19 sty 2009, 11:49 ] |
Tytuł: | Re: kat. C+E a kat T |
Totalna głupota, jak można wymagać D+E na przegubowca? Owszem w niektórych firmach wymagają osobnego wewnętrznego przeszkolenia na "przeguba" ale nie oddzielnej kategorii !!! Cytuj: Ja słyszałem, że na autobusy przegubowe (ot, choćby poczciwy Ikarus), które mają silnik w pierwszym członie i napęd na środkową oś potrzebne jest DE. A na nowe autobusy w stylu Mana, Solarisa itd, które mają silnik w drugim członie i napęd na ostatnią oś samo D. Opierało się to na zasadzie mniej - więcej, że Ikarus ciągnie za sobą ten drugi człon a Man z racji tego, że układ napędowy jest z tyłu jest zwartą konstrukcją nadającą się na samo D.
To też bzdura. Przecież nawet doczepa Ikarusa 280 nie jest przyczepą, nie można poruszać się samą sekcją A. To jest integralny pojazd, rozłączalny tylko w warunkach warsztatowych, a żadna sekcja nie może funkcjonowć jako pojazd bo bez drugiej nie spełnia żadnych warunków drogowych.
Ktoś może potwierdzić / zanegować? |
Autor: | luksmaster12 [ 05 lut 2009, 17:43 ] |
Tytuł: | Re: kat. C+E a kat T |
Teraz mi instruktor mówił żę jak robisz D to E do D wbijają od razu. Bo może wystarczy już tej biurokracji nie dość że prawo jazdy na autobuś kosztuje tyle ile kosztuje to pomyślcie jakby tzreba było na E do D wydać następne pieniądze i dodatkowo na egzamin i badnia przecież to nie ma sensu tak samo jak robienie kategorii C1 lub C1+E. |
Autor: | wiesiek255 [ 05 lut 2009, 19:09 ] |
Tytuł: | Re: kat. C+E a kat T |
Cytuj: Teraz mi instruktor mówił żę jak robisz D to E do D wbijają od razu.
pod warunkiem, że masz już C+E
|
Autor: | marcinABCEuk [ 08 lut 2009, 15:25 ] |
Tytuł: | Re: kat. C+E a kat T |
Temat już o tym był,ale nie czaje pewnej zależności.Jak zdajesz C+E to wbijają B+E,jak masz C+E i zdajesz D to wbijają D+E.Ale jak zdajesz C+E to dlaczeego nie wbijają T choc w świetle prawa możesz prowadzić pojazdy przypisane tej kategorii???Od czego to zależy???Czy jest to gdzieś prawnie opisane??? |
Autor: | Iceferno [ 06 mar 2009, 12:43 ] |
Tytuł: | Re: kat. C+E a kat T |
http://img118.imageshack.us/my.php?imag ... 3195ta.jpg http://images.google.pl/imgres?imgurl=h ... N%26um%3D1 Wychodzi na to, ze jednak jest coś takiego jak D+E........... |
Autor: | Lubek [ 06 mar 2009, 22:56 ] |
Tytuł: | Re: kat. C+E a kat T |
Ja mam wszystkie kategorie to nie wiem na 100% ale na pewno możesz jeżdzić ciągnikiem rolniczym z 1 przyczepą co do 2 to taki pewien bym nie był. Na pewno to wbite w pj nie będzie bo ja na 1 stronie tego nie mam wbitego tylko na odwrocie. Tym się nie przejmuj w pj masz wszystko ok. Pozdrawiam |
Autor: | billy [ 16 kwie 2009, 13:26 ] |
Tytuł: | Re: kat. C+E a kat T |
ale jak jest z tą kat. T np. za granicą, pomykam sobie np. w Niemczech ciągnikiem z przyczepą, zakładając że mam kat. C+E, i zatrzymuje mnie tamtejsza policja, patrzą w moje prawko jazdy a tam niema wbitej kat. T, i co wtedy?? Czyby w całej unii obowiązywały takie same przepisy jak w PL, czyli posiadając kat. C, C+E mogę pomykać ciągnikami z przyczepą?? |
Autor: | *KroQ* [ 18 kwie 2009, 16:39 ] |
Tytuł: | Re: kat. C+E a kat T |
1) Według obowiązującego kodeksu drogowego - w przyczepie NIE MOŻNA przewozic pasażerów, więc .... to chyba mówi wszystko - każdy autobus przegubowy może prowadzic kierowca z kategorią D. 2) Posiadając kategorie C, D - w momencie zdania egzaminu z kategorii C+E dostaniemy również kategorię D+E "z urzędu". Takie jest prawo na dzień dzisiejszy. |
Autor: | Endomorph [ 18 kwie 2009, 20:18 ] |
Tytuł: | Re: kat. C+E a kat T |
Jeśli chodzi o możliwość jazdy ciągnikiem rolniczym z przyczepą (przyczepami), posiadając kategorię B+E, C+E lub D+E, to wszystko wyjaśnia art. 88, ust. 3, punkt 4. Mówi on, że: "Prawo jazdy kategorii B+E, C+E, C1+E, D+E, D1+E uprawnia do kierowania ciągnikiem rolniczym z przyczepą (przyczepami)". Wszystko można znaleźć w łatwo osiągalnym kodeksie drogowym. |
Strona 2 z 2 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |