Cytuj:
Cytuj:
I tu sie mylisz kolego Cyryl.Firmy mają hamownie,dostajesz wykresy przed i po tuningu i widzisz czarno na białym co sie zmieniło.Nie sądzisz chyba że ktoś zapłaci za tuning na przysłowiową "gębe"-te czasy już się skończyły.
Co do spalania to nie wiem jak jest w ciężarówkach ale myśle że podobnie jak w osobówce.Mam chipa w dieslowskim silniku osobówki i spalanie jest mniejsze niż przed tuningiem a moc dużo większa.Mam go już 2 lata i nic sie nie popsuło w silniku a jazda jest nieporównywalna.
czy możesz podać mi te firmy, które dysponują hamowniami silnikowymi z prawdziwego zdarzenia.
z tego co ja wiem wiekszość firm tuningowych dysponuje urządzeniem imitującym hamownię jest dysk z czujnikiem (
hamownia przenośna, inercyjna) na tylnym kole do zczytywania pomiaru na komputerze (ten pomiar jest obarczony bardzo duzym błędem, przypomina mierzenie gorączki chorego termomertrem okiennym).
ostatnio rozpowszechniają się hamownie rolkowe (
hamownie podwoziowe) przypominające urządzenia na stacjach kontroli pojazdów do pomiaru siły hamowania, jednak i one nie dają wiarygodnych wyników. jest to pomiar pośredni, również obarczony dużym błędem.
dodam jeszcze, że prawdziwe hamownie silnikowe mogą badać parametry silnika dopiero po jego wymontowaniu z pojazdu i umieszczeniu wraz z osprzętem na stanowisku do badania, które umożliwia dowolne obciążenie silnika, precyzyjny pomiar obrotów i momentu obrotowego. hamownie silnikowe są jedynymi urządzeniami mierzącymi wprost parametry silnika, w tym także jego rzeczywistą moc. natomiast wszystkie inne metody pomiaru są oparte na metodach pośrednich nie zawsze dokładnych.
Mam takie pytanie odnośnie badania parametrów silnika a nie chce robić nowego tematu.
Chodzi mi o to czy gdy sprawdza się parametry silnika,jest on na hamowni to czy jest podawane powietrze na intercooler? (może głupie trochę pytania ale zawszę się nad tym zastanawiałem) bo skoro silnik osiąga większą sprawność dzięki zastosowaniu turbo i intercooler'a to wiadomo że jeżeli auto stoi,powietrze nie "dmucha" na inter. to jego sprawność spada i tym samym osiągi
Jeżeli badania mocy itd.przeprowadzało by się w różny sposób to ich wiarygodność była by różna.
Np.auta sportowe-wrc mają dodatkowo podawaną wodę na inter. dzięki czemu chłodzenie powietrza doładowującego jest efektywniejsze...
A więc zna ktoś odp.jak się bada parametry silnika?