wagaciezka.com - Forum transportu drogowego http://harnas.wagaciezka.com/ |
|
Promy http://harnas.wagaciezka.com/viewtopic.php?t=19545 |
Strona 2 z 3 |
Autor: | Kania22 [ 25 sty 2010, 21:24 ] |
Tytuł: | Re: Promy |
Tallin-Helsinki Viking Line , Viking Xpres Prom odpływa z Terminalu A w Tallinie przeprawa do Helsinek trwa 2h.30 min. Faktem jest że od czasu wprowadzenia na linie Xpres warunki przeprawy uległy poprawie to już nie to co Rosella cała statek pachnie jeszcze nowością na pokładzie znajduje się Bistro , Bar i kawiarnia ,sklep. Zarówno na promie jak i na terminalu w Tallinie panuje ruch i zgiełk na placu kilka autobusów masę osobówek ciężarówki w Większości z Estonii i Finlandii pojedyncze z Łotwy i Litwy kolego opowiadał że jak na poniedziałek to ruch i tak jest średni ze względu na to że większość Fińskich przedsiębiorstw zleca produkcje swoich towarów towarów w Estonii ze względu na niższy koszt a Estończycy chętnie pracują w Finlandii. Prom wpływa punktualni do portu w Helsinkach zaletą vikinga jest terminal promowy w samym centrum miasta. Może ktoś wie jak wygląda sytuacja na tej linii na promach Tallink ? Pozdrawiam |
Autor: | Alex89 [ 28 sty 2010, 12:59 ] |
Tytuł: | Re: Promy |
[quote="Kania22"] Tallin-Helsinki Viking Line , Viking Xpres Może ktoś wie jak wygląda sytuacja na tej linii na promach Tallink ? Wszystko po staremu Viking i Tallink ciągle z sobą konkurują zarówno w przewozach pasażerskich jak i towarowych wprowadzają na linie nowoczesne promy warto jeszcze Wspomnieć o Eckero-Line mały operator z jednym statkiem to zależy od tego czy dana spedycja ma podpisaną umowę zdanym armatorem Ja preferuje Tallink ze względu Na duża liczbę odejść z obydwu portów mają na linii 3 promy Star,Superstar,Baltic Pincess Wszystkie statki są bogato wyposażone co do kierowców to tak jak wszędzie w cenę wliczona kajuta, posiłek, herbata- kawa do wyboru. Film z nowym nabytkiem Tallink . www.youtube.com/watch?v=8htgRcXcDo4 |
Autor: | Kania22 [ 28 sty 2010, 19:48 ] |
Tytuł: | Re: Promy |
Dzięki za odpowiedz ja zawsze przeprawiam się vikingiem dlatego byłem Ciekawy jak jest na promach Tallink jak jestem w Tallinie to zwykle widzie Nordlandie Eckerö Line jak odbija z na przeciwka firma zawszę Bookuje miejsce w Viking Line nie żebym był niezadowolony na Xpresie jest spoko. Fajny film z tym promem |
Autor: | Srebrnowłosy [ 29 sty 2010, 16:25 ] |
Tytuł: | Re: Promy |
Killinghom - Rotterdam Prom wyposażony w kilka pokładów, bary, kasyna, itd, kabiny z prysznicami, jedzenie niezłe w cenie biletów, kurs ok 12-15h Tulon - Civitavecchia Podobnie jak w Angli prom duzy , kabiny duże z prysznicami, Dobre jedzonko, ładna damska obsługa, płynąłem 15h po spokojnym morzu |
Autor: | Piotr Kowal [ 30 sty 2010, 20:56 ] |
Tytuł: | Re: Promy |
Kiel – Klaipeda DFDS Lisco Czas przeprawy 21h promy ro-pax zawijają do Ostuferhafen w Kiel trzeba się zameldować na 3h przed planowanym odejściem i niestety stoisz na niczym nie osłoniętym placu na terminalu w towarzyskie truckrów z LT,LV,RUS,D,DK,NL. Jak już wszyscy zjadą i ciągniki terminalowe wykonają swoją robotę z wyładunkiem i załadunkiem to pomarańczowi w pierwszej kolejności wpuścili osobówki a potem dwa zestawy ponad gabarytowe z elementami elektrownii no i na samym końcu reszę. Plusem Lisco Glorii jest szeroka rampa załadunkowa wjeżdżamy gość wskazał ręką rampę wewnęczną na otwartym pokładzie trzeba było zawrócić i wycofać co na promie wcale nie jest takie proste ogólnie to Litwini strasznie ubijają na pokładzie co do centymetra duża liczba zestawów jak na tak nietypową linie miła obsługa i wyrozumiał ochron.Kabina wenęczna z dwoma kompanami jedzenie OK w barze Laguna panuje świetna atmosfera linia jest wspierana Przez U.E. i rząd Litwy fajna alternatywa ominięcia Polski Bałtykiem. |
Autor: | filippo [ 21 lut 2010, 19:58 ] |
Tytuł: | Re: Promy |
Frederikshaven (DK) - Goteborg (SE) (Stena Line) Wjazd bezproblemowy bo dużo miejsca wolnego się zostawia między autami. Ciężarówki wjeżdżają i zjeżdżają jako pierwsze. Na promie sporo turystów pieszych i innych więc trochę zamieszania i tłoku ale jak wiadomo dla kierowców wyznaczony "Truckers lounge". Jedzenie niezłe, świeżutka sałatka z dobrym sosem, możliwe dokładki i lody na deser. Mimo, że płynęliśmy w porze obiadowej (14:00) to oprócz obiadu dostępne świeże pieczywo przez co możliwość zrobienia kanapek na dalszą drogę. W sali telewizyjnej patera z owocami, przy automacie z kawą i herbatą ciastka. Kajuta dość mała ale na prysznic i 3h drzemkę w sam raz, czysto. Prom płynie 3,5h. O internet nie spytałem. PS: W czasie rejsu obsługa umyła nam bardzo dokładnie wszystkie szyby i lusterka. |
Autor: | Kania22 [ 16 mar 2010, 21:04 ] |
Tytuł: | Re: Promy |
Witam ostatnio trochę poszperałem i natrafiłem na ciekawe informacje dotyczące ostatniej fazy robót wykończeniowych prowadzonych na nowych Ro-PAXACH Steny Line , które trwają w stoczni Wadan Yards w Wismar. Nowe promy będą pływały na linii Hoek van Holland-Harwich są to najnowocześniejsze i największe promy w swojej klasie. Więcej aktualnych informacji na stronie: www.thesuperferries.com Pozdrawiam serdecznie |
Autor: | Kania22 [ 15 maja 2010, 20:32 ] |
Tytuł: | Re: Promy |
Kilka starych fotek z terminalu promowego w Świnoujściu załadunek promu M/F Polonia. Sory za jakość . Made in Poland |
Autor: | kastyk [ 16 maja 2010, 14:05 ] |
Tytuł: | Re: Promy |
Cytuj: (...) Eckero-Line mały operator z jednym statkiem(...)
Eckerö ma co najmniej 2 promy - Translandię, która w ub. roku dostała napis "Cargo" i służy prawie wyłącznie transportowi towarów, oraz Nordlandię, prom wyższej klasy, który zabiera zarówno ciężarówki, kontenery, naczepy jak i samochody osobowe, autobusy oraz pasażerów pieszych.Na Translandii zawsze jest dobre jedzenie - bufet z gorącymi daniami, kawą/herbatą i słodkościami. Przy dziennych kursach 1 posiłek, przy nocnym, z racji tego, że prom stoi na redzie w Helsinkach i czeka do 7 rano na wejście, dostaje się również śniadanie. W Tallinie obsługa estońsko/rosyjsko/anglojęzyczna, w Helsinkach porozmawiasz również po polsku. Translandia dopływa do Vuosaari (Nördsjo) Satama, nowego portu po wschodniej stronie Helsinek. Nordlandia cumuje w Länsi Satama, starym porcie kontenerowym po drugiej stronie miasta. Pływałem również Ahtellą - starą, poczciwą łajbą, która odpływa z portu przemysłowego w Muuga. Koje 4-osobowe, prysznic, plazma i wygodna kanapa w driver's lounge oraz, gratis, atrakcja pt. "coś gdzieś ciągle barabani" Raz pół godziny, z kolegą z Rosji, wyciszaliśmy kabinę, by można było spać Jedzenie symboliczne - jakaś jajecznica, mleko, wędliny, pieczywo, manna, kawa, herbata, jogurty... Da się dopłynąć |
Autor: | Alex89 [ 21 maja 2010, 14:49 ] |
Tytuł: | Re: Promy |
Zgadza się kolego mają dwa statki masz rację ale podtrzymuje zdanie ,że w porównaniu do Viking Line i Tallink Eckero-Line wypada blado. Foty Polonii urlop w Świnoujściu się przypomina . Musze poszukać powinienem mieć troch zdjęć promów Wolin ,Gryf,Skania w wolnej chwili dodam |
Autor: | Pazdz [ 07 cze 2010, 10:52 ] |
Tytuł: | Re: Promy |
Cytuj: Płynąłem kilka dni temu Huckellbery Finn'em i nie było takiej opcji. Powrotna droga Scandilines "Sassnitz" do Sassnitz też brak - spać się nie dało za bardzo bo hałas w kabinie.
Może coś się pozmieniało. Ja ostatnio płynąłem przez Rostock pod koniec lutego. A teraz zmieniłem kierunki, więc na razie okazji nie będzie.
|
Autor: | krzysiek_mak [ 07 cze 2010, 18:34 ] |
Tytuł: | Re: Promy |
Dunkierka - Dover (i z powrotem) Linia NorforkLine, trzy promy które jak dla mnie są dość schludne i obszerne. Specjalnie wydzielone pomieszczenia dla kierowców ciężarówek o nazwie Road Kings. Jedzenie bardzo smaczne jak dla mnie, możliwość kąpieli. Internet, dwa telewizory, coś koło dziesięciu kabin prysznicowych. Parę leżanek z masażem (ale to dla szczęśliwców którzy pierwsi tam dojdą ). Sklep ofkorz. Płynie się przy spokojnym morzu około 2 godzin (choć płynąłem już 11 ) Jeszcze taka ciekawostka, swojego czasu w jednym z promów (bo na jednym pisze Dover, na drugim Dunkerque), chodzi mi o ten Dover, drzwi do kabin prysznicowych były takie 'kowbojskie' tzn. ucięte na górze, ucięte na dole i zasłaniają tylko tyłek. Kierowcy śmiali się, że to specjalnie dla pedałów Ale Angole chyba się kapnęli, że to niezbyt dobry pomysł i drzwi zostały dość szybko zmienione. Ogólnie rzecz biorąc pływałem tylko tymi promami ale słyszałem opinie porównawczą do SeaFrance i podobno jest o niebo lepiej niż tam Tutaj macie mój film z wjazdu na prom w Dunkierce. http://www.youtube.com/watch?v=JtUOaYkC ... r_embedded |
Autor: | JoHn [ 07 cze 2010, 21:25 ] |
Tytuł: | Re: Promy |
Te kabiny to jeszcze są. A co do jedzenia to zwykłe angielskie fish and chips oraz mdłe sałatki. |
Autor: | krzysiek_mak [ 08 cze 2010, 15:51 ] |
Tytuł: | Re: Promy |
Kabin na pewno już nie ma. A co do jedzenia, każdy lubi co innego, ale ja osobiście jadłem tam nawet schabowego I jajka z taka niby fasolką po bretońsku też dają radę |
Autor: | Mister [ 24 cze 2010, 21:37 ] |
Tytuł: | Re: Promy |
Wygrzebałem z dysku SEAFRANCE |
Autor: | filippo [ 01 lip 2010, 0:46 ] |
Tytuł: | Re: Promy |
Cytuj: Cytuj: Płynąłem kilka dni temu Huckellbery Finn'em i nie było takiej opcji. Powrotna droga Scandilines "Sassnitz" do Sassnitz też brak - spać się nie dało za bardzo bo hałas w kabinie.
Może coś się pozmieniało. Ja ostatnio płynąłem przez Rostock pod koniec lutego. A teraz zmieniłem kierunki, więc na razie okazji nie będzie. |
Strona 2 z 3 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |