wagaciezka.com - Forum transportu drogowego
http://harnas.wagaciezka.com/

[Ogólne] Co wygodniejsze ? Przebitka czy przełącznik w ZF ?
http://harnas.wagaciezka.com/viewtopic.php?t=1995
Strona 2 z 2

Autor:  Deejay [ 14 sty 2006, 2:42 ]
Tytuł: 

kupcie pneumatir i wlejcie troszke za osuszaczem - pomaga na 100%

a wklad to tak przed kazda zima warto wymienic

Autor:  Student Kamienna Góra [ 30 sty 2006, 21:34 ]
Tytuł: 

Nie tylko SCANIA ma ten problem z tłoczkiem.Zawsze rano teraz w zimie nie mam górnej skrzyni również w Manie.Po przejechaniu kilku kilometrów problem znika sam.Ale mam sposób!!!!! Zapale Mańka i grzeje sobie silniczek -wiadomo!!! Wylot z rury wydechowej jest jakies 80 cm od dekla tłoczka(na skrzyni z tyłu) - giętką metalową rurą naprowadzam spaliny na obudowe i po nagrzaniu silnika , jak ruszam jest i górna i dola i połówki....he naprawde pomaga.

Autor:  piotrek_mag [ 30 sty 2006, 21:56 ]
Tytuł: 

Cytuj:
Przebitka jest dobra bo niektóre wozy nie mają innego rozwiązania, ale języczkami jest wygodniej i prościej.

Zgadzam sie z toba

Autor:  tir5 [ 30 sty 2006, 23:01 ]
Tytuł: 

Przebitka to jest określony ruch wybierakiem (w prawo lub w lewo) dobrze myslę? Z jakiego polożenia (tzn czy na jakimś okreslonym biegu, czy na luzie) wykonuje się tą przebitkę?

Pozdrawiam

Autor:  Pazdz [ 30 sty 2006, 23:03 ]
Tytuł: 

Na biegu jałowym Tir5, czyli na luzie. Przebitka to ruch lewarkiem (przeskakujesz z małej skrzynii do dużej, albo na odwrót) :wink: :wink: :wink:

Autor:  tir5 [ 30 sty 2006, 23:59 ]
Tytuł: 

Cytuj:
Przebitka to ruch lewarkiem
to jeszcze tylko powiedz w ktorą strone. Czy tylko w lewo czy inne mozliwosci tez są?
Pozdr.

Autor:  Pazdz [ 31 sty 2006, 0:07 ]
Tytuł: 

W lewo albo w prawo. Spójrz na foto, przebitka to jest to kółko (w tym miejscu [pomiędzy 1-4, a 4-8 natrafiasz na większy opór i musisz użyć trochę większej siły aby przbić się do skrzynia małej albo dużej].

Obrazek

:wink: :wink:

Autor:  tir5 [ 31 sty 2006, 1:36 ]
Tytuł: 

ok juz wszsytko wiem, dzięki :)

Autor:  Mihu [ 31 sty 2006, 22:36 ]
Tytuł: 

"Wysoka" skrzynia w prawo, "niska" w lewo ;)

Autor:  Cyryl [ 01 lut 2006, 6:54 ]
Tytuł: 

jezcze po przełączaniu:
wyobraź sobie, że jedziesz Maluchem i doszedłeś do 4 biegu, ale masz jeszcze następne 4. więc jeżeli będziesz chciał jednym ruchem przejść na bieg 5, patrz na schemat <<Paździocha>>, to trafisz na bieg 7.
przejście musi składać się z trzech ruchów wyraźnie oddzielonych:
1 wyrzucenie na luz dolnej skrzyni , lekko do przodu,
2 zdecydowanym krótkim ruchem w prawo przejście na dużą skrzynię,
3 wrzucenie biegu 5, już na dużej skrzyni, czyli znowu do przodu.
trafianie na 7 bieg zamiast 5 z 4 jest dość częstym błędem u początkujących.
tak jest przy każdym przejści z jednej skrzyni na drugą.
doświadczony i wprawny kierowca robi to tak, że dla postronnego obserwatora jest to jeden ruch.
całą tą czynność robimy przy wciśniętym sprzęgle.
po jakimś czasie staje się to automatyczne, oczywiste i naturalne,

Autor:  użytkownik usunięty [ 28 mar 2006, 12:01 ]
Tytuł: 

Osobiście wolę przełącznik. Zrobiłem kilka kilometrów MAN-em z przebitką i ni cholery nie mogłem się do tego przyzwyczaić. Problem w "paryżance": skrzywił się na trasie łącznik wybieraka biegów ze skrzynią (nie wiem kto taki patent wymyślił, że przy połączeniu przy skrzyni biegów za sworzniem dał zwykły płaskownik)

Autor:  ciezarowka [ 28 mar 2006, 13:01 ]
Tytuł: 

Kto jeździ na przebitce, to się wprawi w ten sposób wybierania górnych, dolnych biegów. Ale ten rodzaj skrzyń biegów odchodzi powoli w niepamięć.

Autor:  Pazdz [ 28 mar 2006, 20:28 ]
Tytuł: 

No nie wiem, czy trak odchodzi. Stralis, czy Magnum mają skrzynie z przebitką....

Autor:  szymonokia [ 15 kwie 2006, 15:37 ]
Tytuł: 

Ja osobiście wole przełącznik. Wiem od innych kierowców z mojej okolicy, że problem skrzyni biegów w Scani istnieje nawet w letnie dni.

Strona 2 z 2 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/