wagaciezka.com - Forum transportu drogowego http://harnas.wagaciezka.com/ |
|
[Ogólne] Co wygodniejsze ? Przebitka czy przełącznik w ZF ? http://harnas.wagaciezka.com/viewtopic.php?t=1995 |
Strona 2 z 2 |
Autor: | Deejay [ 14 sty 2006, 2:42 ] |
Tytuł: | |
kupcie pneumatir i wlejcie troszke za osuszaczem - pomaga na 100% a wklad to tak przed kazda zima warto wymienic |
Autor: | Student Kamienna Góra [ 30 sty 2006, 21:34 ] |
Tytuł: | |
Nie tylko SCANIA ma ten problem z tłoczkiem.Zawsze rano teraz w zimie nie mam górnej skrzyni również w Manie.Po przejechaniu kilku kilometrów problem znika sam.Ale mam sposób!!!!! Zapale Mańka i grzeje sobie silniczek -wiadomo!!! Wylot z rury wydechowej jest jakies 80 cm od dekla tłoczka(na skrzyni z tyłu) - giętką metalową rurą naprowadzam spaliny na obudowe i po nagrzaniu silnika , jak ruszam jest i górna i dola i połówki....he naprawde pomaga. |
Autor: | piotrek_mag [ 30 sty 2006, 21:56 ] |
Tytuł: | |
Cytuj: Przebitka jest dobra bo niektóre wozy nie mają innego rozwiązania, ale języczkami jest wygodniej i prościej.
Zgadzam sie z toba |
Autor: | tir5 [ 30 sty 2006, 23:01 ] |
Tytuł: | |
Przebitka to jest określony ruch wybierakiem (w prawo lub w lewo) dobrze myslę? Z jakiego polożenia (tzn czy na jakimś okreslonym biegu, czy na luzie) wykonuje się tą przebitkę? Pozdrawiam |
Autor: | Pazdz [ 30 sty 2006, 23:03 ] |
Tytuł: | |
Na biegu jałowym Tir5, czyli na luzie. Przebitka to ruch lewarkiem (przeskakujesz z małej skrzynii do dużej, albo na odwrót) |
Autor: | tir5 [ 30 sty 2006, 23:59 ] |
Tytuł: | |
Cytuj: Przebitka to ruch lewarkiem
to jeszcze tylko powiedz w ktorą strone. Czy tylko w lewo czy inne mozliwosci tez są?Pozdr. |
Autor: | Pazdz [ 31 sty 2006, 0:07 ] |
Tytuł: | |
W lewo albo w prawo. Spójrz na foto, przebitka to jest to kółko (w tym miejscu [pomiędzy 1-4, a 4-8 natrafiasz na większy opór i musisz użyć trochę większej siły aby przbić się do skrzynia małej albo dużej]. |
Autor: | tir5 [ 31 sty 2006, 1:36 ] |
Tytuł: | |
ok juz wszsytko wiem, dzięki |
Autor: | Mihu [ 31 sty 2006, 22:36 ] |
Tytuł: | |
"Wysoka" skrzynia w prawo, "niska" w lewo |
Autor: | Cyryl [ 01 lut 2006, 6:54 ] |
Tytuł: | |
jezcze po przełączaniu: wyobraź sobie, że jedziesz Maluchem i doszedłeś do 4 biegu, ale masz jeszcze następne 4. więc jeżeli będziesz chciał jednym ruchem przejść na bieg 5, patrz na schemat <<Paździocha>>, to trafisz na bieg 7. przejście musi składać się z trzech ruchów wyraźnie oddzielonych: 1 wyrzucenie na luz dolnej skrzyni , lekko do przodu, 2 zdecydowanym krótkim ruchem w prawo przejście na dużą skrzynię, 3 wrzucenie biegu 5, już na dużej skrzyni, czyli znowu do przodu. trafianie na 7 bieg zamiast 5 z 4 jest dość częstym błędem u początkujących. tak jest przy każdym przejści z jednej skrzyni na drugą. doświadczony i wprawny kierowca robi to tak, że dla postronnego obserwatora jest to jeden ruch. całą tą czynność robimy przy wciśniętym sprzęgle. po jakimś czasie staje się to automatyczne, oczywiste i naturalne, |
Autor: | użytkownik usunięty [ 28 mar 2006, 12:01 ] |
Tytuł: | |
Osobiście wolę przełącznik. Zrobiłem kilka kilometrów MAN-em z przebitką i ni cholery nie mogłem się do tego przyzwyczaić. Problem w "paryżance": skrzywił się na trasie łącznik wybieraka biegów ze skrzynią (nie wiem kto taki patent wymyślił, że przy połączeniu przy skrzyni biegów za sworzniem dał zwykły płaskownik) |
Autor: | ciezarowka [ 28 mar 2006, 13:01 ] |
Tytuł: | |
Kto jeździ na przebitce, to się wprawi w ten sposób wybierania górnych, dolnych biegów. Ale ten rodzaj skrzyń biegów odchodzi powoli w niepamięć. |
Autor: | Pazdz [ 28 mar 2006, 20:28 ] |
Tytuł: | |
No nie wiem, czy trak odchodzi. Stralis, czy Magnum mają skrzynie z przebitką.... |
Autor: | szymonokia [ 15 kwie 2006, 15:37 ] |
Tytuł: | |
Ja osobiście wole przełącznik. Wiem od innych kierowców z mojej okolicy, że problem skrzyni biegów w Scani istnieje nawet w letnie dni. |
Strona 2 z 2 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |