wagaciezka.com - Forum transportu drogowego http://harnas.wagaciezka.com/ |
|
Homologacja na ciężarowe, a kategoria C. http://harnas.wagaciezka.com/viewtopic.php?t=23586 |
Strona 2 z 2 |
Autor: | MAN [ 06 sty 2010, 15:07 ] |
Tytuł: | Re: Homologacja na ciężarowe, a kategoria C. |
Cytuj: tylko że wszystko co pow.3,5t to już autobusy albo ciężarówki nie widziałem sa.osob.pow. 3,5t sprzeczne z logiką
Właśnie że nie, autobus to pojazd który konstrukcyjnie jest przewidziany do przewozu minimum 10 osób i do tego jest potrzebna kat D lub D1. Pojazd do 9 osób można prowadzić na kat B do 3,5 tony DMC oraz na kat C powyżej 3,5 tony DMC
|
Autor: | globetrotterlongline [ 06 sty 2010, 15:51 ] |
Tytuł: | Re: Homologacja na ciężarowe, a kategoria C. |
nie chodziło mi kolego MAN o to że autobusy są tylko po wyżej 3,5t (to wiem że pow 9 osób) ale o to że nie ma samochodu osobowego pow.3,5t chyba że jakaś limuzyna opancerzona ale co ona ma wtedy w dowodzie wpisane samochód osobowy dmc np.3,6t i chociaz jest to osobówka trzeba mieć C? |
Autor: | Endomorph [ 06 sty 2010, 16:00 ] |
Tytuł: | Re: Homologacja na ciężarowe, a kategoria C. |
Po raz któryś napiszę: kodeks drogowy, uprawnienia do kierowania. Tam jest wszystko ładnie napisane, jakimi pojazdami i według jakich kryteriów podzielonymi można jeździć mając daną kategorię. I dywagacje na temat, przykładowo, "czy jest pojazd homologowany jako osobowy o DMC powyżej 3,5 t" nie mają tu sensu, bo homologacja nie ma NIC do rzeczy. |
Autor: | marcin789 [ 12 lut 2010, 9:54 ] |
Tytuł: | Re: Homologacja na ciężarowe, a kategoria C. |
W tej sytuacji widzę tylko jedno rozwiązanie lecz bardzo drogie Hummer H1 Sprzedaż luksusowych cywilnych wersji Humvee, znanych już jako Hummer, rozpoczęła się w 1992 roku. Pierwszy pojazd cywilny wykonano dla Arnolda Schwarzeneggera na jego szczególną prośbę. Wersja cywilna, oferowana w trzech wersjach nadwozia: Wagon, Hard Top i Soft Top, różni się od wersji wojskowej, przede wszystkim wnętrzem, które jest dostosowane do codziennej eksploatacji. Dodano pasy bezpieczeństwa, zagłówki, oświetlenie z halogenowymi żarówkami. Istnieje możliwość dokupienia wyposażenia dodatkowego takiego jak klimatyzacja, skórzane siedzenia, radio satelitarne, podłokietniki, przegrodę części bagażowej, czy chromowane detale nadwozia. Od strony technicznej inna jest instalacja elektryczna, gdyż wersja wojskowa ma 24, a cywilna 12 woltów. Całkowita masa pojazdu przekracza 3,5 tony, więc w Europie jest to samochód ciężarowy. |
Strona 2 z 2 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |