wagaciezka.com - Forum transportu drogowego
http://harnas.wagaciezka.com/

CZas pracy. Czy dobrze rozumiem
http://harnas.wagaciezka.com/viewtopic.php?t=23926
Strona 2 z 2

Autor:  k&mtrans [ 18 maja 2010, 20:09 ]
Tytuł:  Re: CZas pracy. Czy dobrze rozumiem

Kolego na tacho masz takie cos jak inna praca w czasie załadunku wciskasz to i pozniej konczysz cykl 4,5jazdy nic nie przepada tylko zeby ci wyszłedł czas okreslony dniowy i odpoczynki dobre inie zaczeło rysowac tarczki od nowa.


Trochę inaczej
np 3h jazdy
3h pauzy
6-7h jazdy (nie wiedziałem ze mozna jechac 7h na raz :shock: )
9h pauzy


tir5 napisał(a):
założmy, ze te 100 km jechaliśmy godzinę, a załadunek trwał 2 godziny. Czy to jest jakoś zaznaczone na tachografie? Bo wnioskuję ze np z tych 13 h czasu pracy w ciagu dnia zostało nam 8 h jazdy - czy tak. Czy czas załadunku też się liczy do czasu jazdy?

Nie czas załadunku nie liczy się do jazdy i w tym przypadku zostaje nam jeszcze 8 h jazdy jak napisałeś...

Autor:  PrusaX [ 22 maja 2010, 20:18 ]
Tytuł:  Re: CZas pracy. Czy dobrze rozumiem

Załaunek to jest inna praca, wiec czas jazdy nie leci, leci tylko czas pracy, jedziesz np 3h, potem 4h załadunek, potem 3h jedziesz i 4h rozładunek, zostaje ci 1h do końca czasu pracy, dojezdzasz do bazy albo na parking i pauza, pauzy dzielone występują tylko przy promach, normalnie ich nie wolno dzielić i jak już dzielisz to czas pomiędzy pauzami nie może być dłuższy niż 1h

Autor:  bruno666 [ 23 maja 2010, 9:47 ]
Tytuł:  Re: CZas pracy. Czy dobrze rozumiem

Cytuj:
pauzy dzielone występują tylko przy promach, normalnie ich nie wolno dzielić i jak już dzielisz to czas pomiędzy pauzami nie może być dłuższy niż 1h
Poza przypadkiem pauzy 3 + 9 = 11, czyli pauza podzielona na 3h i 9h będzie zaliczona jako pełnowymiarowa pauza 11h (nie skrócona).

Autor:  Użytkownik usunięty [ 23 maja 2010, 14:52 ]
Tytuł:  Re: CZas pracy. Czy dobrze rozumiem

Cytuj:
Cytuj:
pauzy dzielone występują tylko przy promach, normalnie ich nie wolno dzielić i jak już dzielisz to czas pomiędzy pauzami nie może być dłuższy niż 1h
Poza przypadkiem pauzy 3 + 9 = 11, czyli pauza podzielona na 3h i 9h będzie zaliczona jako pełnowymiarowa pauza 11h (nie skrócona).
3+9=12. Jest to równoważne z odpoczynkiem regularnym trwającym 11h. Jeśli mówimy o przypadku promu lub kolei, to można przerwać odpoczynek dwukrotnie, ale nie może to trwać dłużej niż godzinę. Odpoczynek, który przerywamy musi trwać 11h, nie można zrobić odpoczynku skróconego 9h. Ważne jest też, aby pamiętać, że tak godzina jazdy, którą przerwaliśmy odpoczynek, liczy się nam do czasu jazdy przez wjazdem na prom.

Przykład: Jedziemy 9h, stoimy 3h na parkingu, wjeżdżamy na prom 30 min, płyniemy 5h, zjeżdżamy z promu 30 min, musimy odstać 3h, żeby wyszło 11h. Ta 1h jazdy wlicza się nam do 9h, które jechaliśmy przed 3h postoju na parkingu.

Autor:  bruno666 [ 23 maja 2010, 18:36 ]
Tytuł:  Re: CZas pracy. Czy dobrze rozumiem

Cytuj:
3+9=12.
Potrafię dodawać takie małe liczby. Przecież wiadomo, że chodziło o to, iż przerwa 3 i potem 9 da nam to samo co nieprzerywana 11h.

Autor:  volvo83 [ 23 cze 2011, 14:59 ]
Tytuł:  Re: CZas pracy. Czy dobrze rozumiem

Żeby nie zakładać nowego tematu:

czy można pracować 5 dni w tygodniu od 6 rano do godz 19 - w tym czasie robiąc 9 godzin jazdy z prawidłową przerwą? Wszędzie pisze o czasie jazdy a nigdzie o czasie pracy. proszę o jakiś link.

Autor:  promil022 [ 23 cze 2011, 15:09 ]
Tytuł:  Re: CZas pracy. Czy dobrze rozumiem

jak tak czytam te posty to się zastanawiam czy to są kierowcy z doświadczeniem czy dopiero mają zamiar za kółkiem zasiąść.

Autor:  zzx [ 23 cze 2011, 15:12 ]
Tytuł:  Re: CZas pracy. Czy dobrze rozumiem

Cytuj:
Żeby nie zakładać nowego tematu:

czy można pracować 5 dni w tygodniu od 6 rano do godz 19 - w tym czasie robiąc 9 godzin jazdy z prawidłową przerwą? Wszędzie pisze o czasie jazdy a nigdzie o czasie pracy. proszę o jakiś link.
można tak pracować.
o czasie pracy pisze się w kodeksie pracy.
o czasie prowadzenia pisze się również w ustawie o czasie pracy kierowcy,rozp.561 i innych przepisach.

Autor:  volvo83 [ 23 cze 2011, 20:23 ]
Tytuł:  Re: CZas pracy. Czy dobrze rozumiem

Cytuj:
Cytuj:
Żeby nie zakładać nowego tematu:

czy można pracować 5 dni w tygodniu od 6 rano do godz 19 - w tym czasie robiąc 9 godzin jazdy z prawidłową przerwą? Wszędzie pisze o czasie jazdy a nigdzie o czasie pracy. proszę o jakiś link.
można tak pracować.
o czasie pracy pisze się w kodeksie pracy.
o czasie prowadzenia pisze się również w ustawie o czasie pracy kierowcy,rozp.561 i innych przepisach.
OK. Przeszukałem dzisiaj dużo artykułów i ustaw o czasie pracy - ale tam nigdzie nie jest jasno napisane o czasie pracy. Tylko o czasie jazdy.

W tej ustawie http://isap.sejm.gov.pl/Download?id=WDU ... 879&type=3 dokładnie w Art. 15 w pkt. 1 można doczytać że czas pracy kierowcy to 10 godzin a przedłużony to 12 godzin. Także czy na pewno mogę pracować od 6 rano do 19? Chciałbym wydrukować jakiś przepis i mieć w samochodzie.

Autor:  Łukaszz [ 23 cze 2011, 21:58 ]
Tytuł:  Re: CZas pracy. Czy dobrze rozumiem

Cytuj:
W tej ustawie http://isap.sejm.gov.pl/Download?id=WDU ... 879&type=3 dokładnie w Art. 15 w pkt. 1 można doczytać że czas pracy kierowcy to 10 godzin a przedłużony to 12 godzin. Także czy na pewno mogę pracować od 6 rano do 19? Chciałbym wydrukować jakiś przepis i mieć w samochodzie.
Trochę niejasno jest to tam napisane, ale domyślam się, że chodzi o czas jazdy, dlatego napisali, że to praca. Tylko pytanie, którzy kierowcy mogą jeździć po 12h?

Czas pracy (nie jazdy) kierowcy liczy się od momentu jej rozpoczęcia do zakończenia przed długą pauzą i wynosi 13 lub 15 godzin. Możemy pracować 15 godzin, jeżeli kręcimy po tym 15-godzinnym okresie pauzę 9h (nigdy odwrotnie!), jeżeli pauzy nie możemy już skrócić do 9h to pracujemy max. 13h. Suma tych dwóch okresów nigdy nie może przekroczyć 24h, no ale to chyba jest jasne. No i jeszcze jedno, jeżeli jeździmy w godzinach nocnych (godziny te ustala pracodawca) to czas pracy nie może przekroczyć 10h.

Autor:  slimmm_ns [ 25 cze 2011, 2:27 ]
Tytuł:  Re: CZas pracy. Czy dobrze rozumiem

ogólnie powiem wam że o ile czas prowadzenie ma zastosowanie względem większego bezpieczeństwa na drodze . To czas pracy jak dla mnie jest po to żeby nam utrudnić życie, i mieć za co karać, co 2 kierowca jak mu mówię ze jak zaczą prace o godzinie X to następnego dnia o godzinie X ma już być po PAUZIE robi wielkie oczy... Jak dla mnie jest to uprzykrzenie nam życia, a jak wiadomo "życie" i nie przewidzisz tego ze wjeżdżając na załadunek i mając w zapasie 1,5h pracy zdaje ci się że spokojnie się uwiniesz ...a tu "życie" pokazało co innego i z 1,5 h zrobiło się 3h, i już masz skrócony dzienny odpoczynek o 1,5h choć go jeszcze nie zacząłeś......i defakto nie skrócisz bo ruszysz po 9 lub 11 h pauzy ALE ONA W MAJESTACIE PRAWA BĘDZIE SKRÓCONA... wiadomo można opisać ale co wtedy gdy tak jest 2 razy w tygodniu ... pozostaje tylko "wehikuł czasu":lol: ... o kant d*&^%$# z tymi okresami 24h....

Strona 2 z 2 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/