wagaciezka.com - Forum transportu drogowego http://harnas.wagaciezka.com/ |
|
Praga V3S http://harnas.wagaciezka.com/viewtopic.php?t=2560 |
Strona 2 z 3 |
Autor: | glaca [ 24 wrz 2008, 0:57 ] |
Tytuł: | Re: Praga V3S |
Zdjęcie chyba do góry kołami ponieważ zadaniem mostu portalowego jest zwiększenie prześwitu a nie zmniejszenie, chyba że to konstrukcja do specyficznych zastosowań np.obniżenie skrzyni ładunkowej tak jak w przednionapędowym transicie blaszaku gdzie wprawdzie nie oś napędowa ale tylnia belka jest zrobiona w tym stylu.Zastanawia mnie tylko brak mechanizmu różnicowego jest tylko coś na podobieństwo flanszy chyba że tą funkcję przejeły przekładnie planetarne w piastach? |
Autor: | MAN [ 24 wrz 2008, 8:54 ] |
Tytuł: | Re: Praga V3S |
Cytuj: Zdjęcie chyba do góry kołami ponieważ zadaniem mostu portalowego jest zwiększenie prześwitu a nie zmniejszenie, chyba że to konstrukcja do specyficznych zastosowań np.obniżenie skrzyni ładunkowej tak jak w przednionapędowym transicie blaszaku gdzie wprawdzie nie oś napędowa ale tylnia belka jest zrobiona w tym stylu.Zastanawia mnie tylko brak mechanizmu różnicowego jest tylko coś na podobieństwo flanszy chyba że tą funkcję przejeły przekładnie planetarne w piastach?
Bo to jest most portalowy do autobusu miejskiego niskopodwoziowego gdzie się liczy jak najniszy poziom podłogi a nie prześwit podwozia
|
Autor: | kraz [ 24 wrz 2008, 9:46 ] |
Tytuł: | Re: Praga V3S |
Most portalowy to właśnie taki jak na zdjęciu powyżej, ten jest akurat z autobusu z wieżową zabudową silnika, np. Solaris Urbino, Neoplan TD. Widać że półosie nie napędzają bezpośrednio kół, tylko przez przekładnie, w autobusie po to żeby obniżyć podłogę, a w np. Pradze odwrotnie, żeby podwyższyć prześwit. Dodatkowo ten akurat most ma nierównej długości półosie, bo skrzynia biegów jest po prawej stronie i wał napędowy zajmowałby za dużo miejsca i za bardzo by się wyginał na przegubach. |
Autor: | glaca [ 24 wrz 2008, 18:56 ] |
Tytuł: | Re: Praga V3S |
Czyli wnioskując ze zdjęcia słusznie napisałem że ta konstrukcja może mieć na celu obniżenie podłogi natomiast że w autobusie to nie wiedziałem, bardziej stawiałbym na zastosowania komunalne.No ale o autobusach mam blade pojęcie [ potrafię obsługiwać kasownik w zakresie podstawowym]. |
Autor: | ninja [ 06 paź 2008, 15:27 ] |
Tytuł: | Re: Praga V3S |
Autor: | serv7 [ 08 paź 2008, 20:40 ] |
Tytuł: | Re: Praga V3S |
Swieze zdjecia z działań w lesie , PRAGA V3S. |
Autor: | Picia [ 08 lut 2009, 21:12 ] |
Tytuł: | Re: Praga V3S |
Dobry wieczór,przesyłam zdjęcia mojego samochodu Pragi V3S dłużyca. Podaję linki dla tych, którzy chcą zobaczyć ten samochód. http://i41.tinypic.com/n154wn.jpg http://i44.tinypic.com/szuzol.jpg http://i40.tinypic.com/2ductbb.jpg http://i42.tinypic.com/fuc70g.jpg http://i40.tinypic.com/2yyuwbn.jpg http://i42.tinypic.com/rckc3a.jpg http://i44.tinypic.com/2u90gia.jpg http://i43.tinypic.com/2jg71v6.jpg http://i43.tinypic.com/szvjw0.jpg http://i44.tinypic.com/oaprnl.jpg http://i44.tinypic.com/9hi355.jpg http://i44.tinypic.com/2i2bmo6.jpg http://i40.tinypic.com/24gvzm8.jpg http://i43.tinypic.com/hvdjqb.jpg Pozdrawiam wszystkich |
Autor: | kraz [ 09 lut 2009, 11:13 ] |
Tytuł: | Re: Praga V3S |
Pragi z dłużycą nie widziałem już całe wieki. W moich okolicach to przede wszystkim Stary 244 i 266 albo Many, Scanie, Volva. A jak jest z eksploatacją Pragi na co dzień, psuje się czy nie, jak z częściami zamiennymi? |
Autor: | DawidFifi [ 09 lut 2009, 17:40 ] |
Tytuł: | Re: Praga V3S |
Cytuj: A jak jest z eksploatacją Pragi na co dzień, psuje się czy nie, jak z częściami zamiennymi?
Prosta konstrukcja nie sprawia większych problemów przy średnim eksploatowaniu silnika jak i innych podzespołów.Części zamienne dostępne są na rynku bez problemów ..Pragi produkowano do 2006 r. |
Autor: | Picia [ 09 lut 2009, 19:55 ] |
Tytuł: | Re: Praga V3S |
Moja Praga jest codziennie eksploatowana w terenie górzystym, bardzo dobrze się spisuje w tych warunkach. Psuję się jak każde auto, ale dbam o nią. Wszystkie usterki usuwam na bieżąco, nie dopuszczam do powazniejszych awarii. Z częściami nie mam problemu ponieważ mieszkam niedaleko Czech i tam jest dostępne wszystko czego potrzebuję. Kiedyś można było zaopatrzyć się w Trzciance lub w Poznaniu i w byłych OTL-ach. |
Autor: | marctos [ 09 lut 2009, 20:12 ] |
Tytuł: | Re: Praga V3S |
Ma ktoś może foty pragi, nie znam konretnego modelu. Auto to jest przystosowane do komunalki(identyczne funkcje jak unimog, z przodu , z tyłu doczepiane różne ustrojstwa). Wielkość troszkę mniejsza od merca, malutki "dziób" z przodu. |
Autor: | kraz [ 10 lut 2009, 12:02 ] |
Tytuł: | Re: Praga V3S |
Cytuj: Pragi produkowano do 2006 r.
Niesamowite, nie przypuszczałbym że tak długo. A czy w tych ostatnich egzemplarzach były jakieś znaczące zmiany, ulepszenia? I czy jakiś samochód obecnie zastąpił Pragę V3S?
|
Autor: | DawidFifi [ 10 lut 2009, 17:21 ] |
Tytuł: | Re: Praga V3S |
Sprawa wygląda jak w przypadku naszych Jelczy czy Starów..Produkowano je głównie na potrzeby wojskowe. |
Autor: | MAN F8 19.361 [ 10 lut 2009, 18:27 ] |
Tytuł: | Re: Praga V3S |
Takie moje pytanie bo wiem, że później niejaka firma VOP produkowała model Pragi V3S-czy nadal jest tam montowana czy to właśnie w 2006 roku VOP zaniechał produkcji tego trucka |
Autor: | opticruise [ 10 lut 2009, 19:07 ] |
Tytuł: | Re: Praga V3S |
obecnie produkcję Pragi przejeła Tatra. Jest taki model T810 z kabiną i silnikiem renault, skrzynia biegów, mosty Praga. Jest to produkowane wyłącznie na potrzeby wojska. |
Autor: | jelcz 417 [ 10 lut 2009, 20:00 ] |
Tytuł: | Re: Praga V3S |
to jest nowa Praga UV 80 chyba następca v3s źródło: http://www.militaryphotos.net/forums/sh ... 886&page=3 http://www.pragotechnik.cz/autojeraby/?p=344 |
Autor: | marctos [ 10 lut 2009, 21:09 ] |
Tytuł: | Re: Praga V3S |
Kolego dokładnie taka jak ta żółta praga, dzięki pomogłeś |
Autor: | Picia [ 10 lut 2009, 23:26 ] |
Tytuł: | Re: Praga V3S |
W latach dziewięćdziesiątych Czesi montowali w Pragach V3S silniki od Avi Turbo, ale były za słabe i nie wytrzymywały. Akumulatory były umieszczone obok zbiorników na powietrze a nie pod siedzeniem kierowcy, wtedy były siedzenia pneumatyczne. Było również wspomaganie kierownicy oraz reflektory znajdowały się w zderzakach . W skrzyni biegów znajdował się czujnik do światła wstecznego biegu. Pozdrowienia |
Autor: | serv7 [ 26 kwie 2009, 9:56 ] |
Tytuł: | Re: Praga V3S |
Filmiki z moja Pragą V3S Jesterka http://www.youtube.com/watch?v=fsuNWkeS ... annel_page http://www.youtube.com/watch?v=ESlkadlJ ... annel_page |
Autor: | kraz [ 27 kwie 2009, 11:22 ] |
Tytuł: | Re: Praga V3S |
Do kiedy takie Pragi były używane w wojsku? |
Strona 2 z 3 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |