wagaciezka.com - Forum transportu drogowego
http://harnas.wagaciezka.com/

Transporty ponadnormatywne (gabaryty)
http://harnas.wagaciezka.com/viewtopic.php?t=3600
Strona 2 z 139

Autor:  GRZEGORZ [ 09 sty 2007, 9:00 ]
Tytuł: 

Cytuj:
mam rozumiec że jesli nie ma się haków w podłodze lub innych uchwytow do mocowania ładunku, to łapanie pod spód - za tzwn"trawerse" przy naczepie (jak na zdjeciu) jest niefachowe i karane ?
Jeżlei się nie ma to znaczy że pojazd nie jest do tego odpowiednio przystosowany :roll:
Widzisz mi wierzyć nie chciałeś (może chodzi o to że sam nie jeżdze) ale po wypowiedzi Driver-a uwierzyć musisz. Zgadzam się ze wszysytkim co napisał :wink:
Cytuj:
Z jakiego kolwiek miasta ruszamy a ma nas pilotować policja zgłaszamy to 48 godz wcześniej do policji w Arnsberg (tam jest centrala).Najczęściej zieloni przyjeżdżają za dnia sporządzić protokół (oni mają paliwa w brud,mogą sobie jezdić) i zaczyna się trzepańsko.Sposób zamocowania ładunku,zapadki na łańcuchach,zapadki na grzechotkach,kontrolki na jednym i drugim.oświetlenie pojazdu,lość kogutów z przodu,zezwolenia.
Tak jest przy wyjeździe z niemiec. A jak my wjeżdzaliśmy z 5.60 szerokości i przyjeżdzliśmy przez świecko to kontrolowali nas na drodze, nawet atesty na łańcuchach, w jednym aucie nie było przypięte na odciąg i kazał poprawaić bo nie pojedziemy, takie są przepisy. :wink:

Autor:  ADAMO [ 09 sty 2007, 18:37 ]
Tytuł: 

nie wiem , ale jak dla mnie ich prawo i przepisy są debilne, łańcuch wytrzymałość 1.500 kg :? tylko dlatego że jest oparty o krawędz, przecież poprzeczki są mocne pod spoem i dobrze trzymają , z tego wychodzi że dobry pas wytrzymałość znamionowa- 5000 kg, jest lepszy, przecież to sa zupełne bzdury (jak dla mnie )

całe szczęscie że my wozimy pod auta , koparki itp. plandeką i ładunki normatywne jeśli chodzi o szerokość, żadnych gabarytów, maxymalnie do 15-20 ton.

Autor:  Kamil-Gda [ 09 sty 2007, 19:54 ]
Tytuł: 

Ja mam takie pytanie ile wynosi maksymalna waga takiego ładunku gabarytowego.

Autor:  GRZEGORZ [ 09 sty 2007, 20:43 ]
Tytuł: 

Cytuj:
nie wiem , ale jak dla mnie ich prawo i przepisy są debilne
Jak dla mnie są świetne pilnują porządku i tyle :wink:
Cytuj:
Ja mam takie pytanie ile wynosi maksymalna waga takiego ładunku gabarytowego.
Nie ma tu określonej normy wozi się różne rzeczy w tamtym roku np. Pan Rysiek z EK ciągnoł maszyne 70ton. Ale zdażają się i cięższe ładunki wystarczy mieć zezwolenie na przejazd :wink:

Autor:  DRIVER1965 [ 09 sty 2007, 21:21 ]
Tytuł: 

I zestaw o odpowiedniej ilości osi.Nacisk na oś musi być przestrzegany.

Autor:  GRZEGORZ [ 09 sty 2007, 22:24 ]
Tytuł: 

Cytuj:
I zestaw o odpowiedniej ilości osi.Nacisk na oś musi być przestrzegany.
No tak zapomniałem dzięki :wink:
W przypadku tego co mówiłem (70ton) był tam wykorzystany trzy osiowy ciągnik i wózki i trzy wózki (po dwie osie) od naczepy goldhofera. Przy takim ładunku prędkość trzeba było ograniczyć do 60/70km/h żeby koła wytrzymały.

Obrazek

zdjęcia tego zestawu, autor=Pan Grzegorz z eurokran (i nie chodzi o mnie :P )

Autor:  Kamil-Gda [ 09 sty 2007, 23:39 ]
Tytuł: 

Aha czyli może i być ładunek 100 ton??.

Autor:  Długi [ 10 sty 2007, 0:04 ]
Tytuł: 

Może być i 1000.... tylko z takimi ładunkami to już pracy pełno...i koszta ogromne.

Autor:  DRIVER1965 [ 10 sty 2007, 0:47 ]
Tytuł: 

Przy 1000 ton to już muszą być dwa ciągniki i conajmniej jeden pchacz.Takie ładunki spotyka się raz na parę lat.

Autor:  Kamil-Gda [ 10 sty 2007, 7:46 ]
Tytuł: 

Aha czyli jak dwa ciągniki do jednej naczepy podłączone??.

Autor:  chudy [ 10 sty 2007, 7:49 ]
Tytuł: 

ciągnik do ciągnika jak przy holowaniu i z tyłu pchacz jeszcze jeden ciągnik albo koparka etc.... chociaż widziałem gdzieś fotki z firmy ADAMS gdzie dwa konie były podpięte obok siebie, postaram się zamieścić popołudniu bo teraz ide do szkoły...

Autor:  Kamil-Gda [ 10 sty 2007, 18:13 ]
Tytuł: 

Bo ja niewiem czy to prada bo jak były budowy manchatana w gdansku to kolo mowil mi ze scanią \8/ Ciągną 350 ton na dwa ciągniki to prawda??.

Autor:  GRZEGORZ [ 10 sty 2007, 20:40 ]
Tytuł: 

Cytuj:
Ciągną 350 ton na dwa ciągniki to prawda??.
350 ton w polsce jakoś sobie tego nie wyobarażam :roll:

Autor:  Kamil-Gda [ 10 sty 2007, 23:41 ]
Tytuł: 

A jest taki ładunek możliwy w europie??.

Autor:  Długi [ 10 sty 2007, 23:47 ]
Tytuł: 

A dlaczego nie ? :> i powyŻszy...masz błąd w podpisie. Tylko lepiej jest rozkładać wszystko na mniejsze częsci i wozić mniejsze elementy....

Autor:  GRZEGORZ [ 13 sty 2007, 2:23 ]
Tytuł: 

Znalazłem takie zdjęcie i zaznaczyłem na nim sposób zabezpieczania ładuków (przedewszystkim maszyn) na odciąg.( W przypadku koparki gąsienicowej łańcuch łapie się za gąsienice :wink:

Obrazek

Autor:  marcinp1985 [ 31 sty 2007, 9:46 ]
Tytuł: 

Taki napotkany przez ze mnie na Niemczech:

Obrazek

Ogólnie to ten kraj to słynie z gabarytów nigdzie więcej nie widziałem ich tyle , a co ciekawsze na parkingach mają wyznaczone swoje miejsca.

Autor:  KoRnik [ 01 lut 2007, 2:18 ]
Tytuł: 

to i ja dam kilka zrobionych przezemnie w niemczech ( mozliwe ze na tym samym parkingu :D )

Obrazek Obrazek Obrazek

Autor:  wieszakos [ 01 lut 2007, 18:20 ]
Tytuł: 

Cytuj:
przewozy ponadnormatywne to takie, których gabaryty przekraczają długość 16,50 m, szerokość 2,50 m, wysokość 4,00 m oraz ciężar całkowity 42 t.
Nie wiem, może się mylę, ale wydaje mi się że dopuszczalna szerokość to 2,55 m, a długość w przypadku zestawu przyczepowego 18,75 m (16,50 m dotyczy zestawu naczepowego).

Autor:  junior02 [ 15 lut 2007, 16:54 ]
Tytuł: 

a na takie bryki trzeba mieć (poza prawem jazdy ) jakieś inne kursy :?: :?: :?:

Strona 2 z 139 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/