wagaciezka.com - Forum transportu drogowego http://harnas.wagaciezka.com/ |
|
Volvo F10/12 http://harnas.wagaciezka.com/viewtopic.php?t=3626 |
Strona 2 z 3 |
Autor: | Duck [ 20 lut 2007, 19:00 ] |
Tytuł: | |
Kiedyś, rozładowywując ryby w Wilbo w Gdyni (hurtownia ryb) stał piękny okaz starej wersji F12. Starej, mam na myśli ten * model. Auto z wyposarzeń z lepszej półki miało min. klimatyzację, białą (pikowaną!)tapicerkę, dość spory telewizor oraz automat do kawy. Auto wyglądało idealnie w czarnym lakierze. Nie opłacało by się instalować jakiegoś orurowania, bo ten bajer zepsuł by całą estetykę tego auta. Kierowca powiedział że moc tego ciągnika to ok. 420-30 KM. * przykładowe zdjęcia tego ciągnika w tej serii F12 Głupek ze mnie że nie pykłem mu fotki .. |
Autor: | seban [ 23 lut 2007, 14:46 ] |
Tytuł: | |
volvo f 12 to klasyk polecam http://www.mellistruckpics.com/Broschyr ... e08-79.htm |
Autor: | CZOŁGI [ 23 lut 2007, 14:50 ] |
Tytuł: | |
Tą zabudową tunelu to mnie zaskoczyli Widzieliście kiedyś coś takiego na żywo |
Autor: | seban [ 23 lut 2007, 15:02 ] |
Tytuł: | |
w latach 80' taka kabina to byl holel 5gwiazdek nawet teraz jadac w daleka Rosje albo Kazachstan to bardzo dobre rozwiazanie moze kiedys doczekamy sie podobnego rozwiazania |
Autor: | GRZEGORZ [ 23 lut 2007, 16:43 ] |
Tytuł: | |
Cytuj: Tą zabudową tunelu to mnie zaskoczyli Exclamation Widzieliście kiedyś coś takiego na żywo Question Wink
No coś ciekawego jak ktoś ma kase i to auto którym zaczynał to się nie dziwie ma sentyment do sprzętu który pociągnoł go do sukcesu
|
Autor: | Jan Niezbędny [ 26 lut 2007, 15:46 ] |
Tytuł: | |
I to F12 to się nazywa potocznie "telewizor", tak? Nie widzę związku za bardzo... |
Autor: | Martin [ 26 lut 2007, 16:50 ] |
Tytuł: | |
Cytuj: I to F12 to się nazywa potocznie "telewizor", tak? Nie widzę związku za bardzo...
F12/16 nazywa się telewizor, ze względu, że jest kanciate jak telewizor
|
Autor: | Marek1964 [ 04 mar 2007, 18:29 ] |
Tytuł: | |
Witam. Ja również jeżdżę volvo f12 ale mam pewien problem i potrzebuję schemat instalacji elektrycznej do tego auta. W internecie niestety nie znalazłem. Jeśli wiecie na jakiej stronie jest takowa to poproszę o link. Z góry dzięki i pozdrawiam |
Autor: | ciezarowka [ 13 mar 2007, 10:33 ] |
Tytuł: | |
Pamiętam pierwsze jazdy jak byłem małym chłopcem z moim Tatą do czech i płocka po etylen wożony cysterną. Tato uważa, że był to najlepszy pojazd na świecie wiec i ja mam wielki sentyment do marki VOLVO. Teraz się zaczynamy mijać na trasie, bo ja także jeżdżę po kraju., Wymiana parę słów na CB i do póki się słyszymy i każdy jedzie dalej. |
Autor: | mierzej [ 22 mar 2007, 17:19 ] |
Tytuł: | |
http://www.youtube.com/watch?v=sUxmflYixIo filmik z 2 f12 w kazachstanie |
Autor: | W1 DAMIAN [ 01 sie 2007, 15:08 ] |
Tytuł: | |
Autor: | P_Adams [ 15 sie 2007, 12:47 ] |
Tytuł: | |
W1 DAMIAN dałeś piękne fotki. Biały Globetrotter, chłodnia ląduje u mnie na pulpicie Volvo F12 - samochód ponadczasowy. Kiedyś z tatą też się takim śmigało i dawał sobie doskonale radę. |
Autor: | zychu [ 06 lis 2007, 16:18 ] |
Tytuł: | |
U nas w firmie jeżdzi VOLVO F12 400 za granicę i nie ma z nim większych problemów. 1500000 przebiegu i w pod górę nowe fh wyprzedza. |
Autor: | Mihu [ 10 lis 2007, 19:43 ] |
Tytuł: | |
VOLVO F10/12/16 Chociaż typoszereg cięzkich samochodów F10/12/16 zaprezentowany został w roku 1977, to aby poznać główne założenia i powody konstrukcyjne musimy się cofnąć w początki lat 60'tych ubiegłego stulecia. Dokładnie w roku 1960 Volvo rozpoczyna przeprowadzanie testów zderzeniowych kabin samochodów ciężarowych, które są na tyle rygorystyczne, że wyprzedzają ogólno przyjęte europejskie normy o wiele lat. Rok 1969 przynosi powołanie wewnętrznej komisji zajmującej się badaniem wypadków z udziałem samochodów cięzarowych i autobusów marki VOLVO. Na przestrzeni lat komisja przeanalizowała ponad 1500 zdarzeń drogowych. Rezultatem tych badań była zaprezentowana w 1977 roku rodzina cięzkich pojazdów typoszeregu F10/12/16. Ciężarówki wyznaczyły nowe standardy, głównie w dziedzinie ergonomii i bezpieczeństwa miejsca pracy. Kabiny otrzymały nowy, bardziej wytrzymały stalowy szkielet, obniżony zderzak, a w środku zastosowano deskę rozdzielczą pochłaniającą energię zderzenia oraz niepalne tkaniny. Nie zapomniano również o komforcie pracy kierowcy. Szoferki otrzymały zawieszenie spiralne, co znacznie ograniczało bóle pleców kierowców. W porównaniu do poprzedniego typoszeregu F88/89 kabiny F10/12/16 miały dużo więcej powierzchni przeszklonych, co poprawiało widoczność. Przełączniki rozmieszczono zgodnie z obowiązującymi wówczas zasadami ergonomii oraz pogrupowano je kolorystycznie (przełączniki miały elementy barwione na zielono, żółto oraz czerwono w zależności funckji jaką sprawowały). Przełom lat 70'tych i 80'tych to rozkwit transportu międzykontynentalnego. Głównie na szlakach z Europy do Azji i Afryki. Rosła wymiana handlowa z krajami Arabskimi. Rosły pokonywane odległości, co pociągnęło za sobą konieczność konstruowania przestronniejszych kabin. Kierowcy skarżyli się na dość małą ich objętość w F88/89, więc szoferka F12 została znacznie powiększona i zbudowana w opraciu o sześcian. Otrzymała nowe materiały wykończeniowe i izolacyjne co wraz z nowymi systemami wentylacji, klimatyzacji, ogrzewania i wyciszenia wnętrza znacznie poprawiło komfort i samopoczucie kierowców. Jednak kabina z niskim dachem ciagle była zbyt mała, aby móc wygodnie podróżować na trasach wiodących z jednego na drugi kontynent - często we dwójkę. Volvo jako pierwsza marka wyszła na przeciw oczekiwaniom szoferów i w 1979 na Frankfurt Motor Show zaprezentowała kabinę Globetrotter. Zaznaczyć trzeba, że kabiny Volvo stosowane na dalekich trasach można było wyposażyć nie tylko w klimatyzację czy elektryczne dodatki, ale także w aneks kuchenny zamontowany między fotelami, na tunelu silnika. W jego skład wchodziły dwupalnikowa kuchenka, zlewozmywak oraz rozkładane stoliczki, które podczas jazdy zakrywały w.w. wyposażenie tworząc spójną całość. Można było zamontować także lodówkę. W 1985 roku zastosowano układ ABS, natomiast w 1986 zaprezentowany zostaje okręt flagowy Volvo - model F16 Globetrotter o mocy zbliżonej do magicznych 500KM. Lata 80'te przyniosły także nowość w postaci bezwładnościowych pasów bezpieczeństwa. Silniki serii TD100/120/160 napędzające pojazdy to tradycyjne dla Volvo jednostki rzędowe o 6 cylindrach i pojemnościach odpowiednio 10, 12 lub 16 litrów. Wszystkie motory posiadały turbodoładowanie, później (lata 80'te) także chłodnicę powietrza doładowującego - intercooler. Moce silników wahały się od 275 do 490KM. Skrzynie biegów, podobnie jak mosty napędowe były własnymi konstrukcjami dysponującymi od 8 do 14 przełożeń. Samochody odniosły niesłychany sukces na niemal wszystkich kontynentach. Uchodzą do dziś za jedne z najbardziej trwałych i bezawaryjnych. Produkcję tego niezwykle udanego typoszeregu, uhonorowanego w 1984 roku prestiżową nagrodą Truck of the Year 1984 zakończono w roku 1993 na rzecz typoszeregu FH 12/16. Autor: Mihu. Tekst objęty jest prawami autorskimi. |
Autor: | Bono29 [ 04 sty 2008, 19:30 ] |
Tytuł: | |
http://img215.imageshack.us/img215/6229 ... 151vh9.jpg mam pytanie, mianowicie czy to jest kabina eurotrotter (czy jakoś tak) bo taka chyba występowała... |
Autor: | AdekS [ 04 sty 2008, 19:32 ] |
Tytuł: | |
Cytuj: http://img215.imageshack.us/img215/6229 ... 151vh9.jpg
Tak, jest to kabina Eurotrotter.
mam pytanie, mianowicie czy to jest kabina eurotrotter (czy jakoś tak) bo taka chyba występowała... |
Autor: | eRKaZet [ 04 sty 2008, 19:39 ] |
Tytuł: | |
Cytuj: mam pytanie, mianowicie czy to jest kabina eurotrotter (czy jakoś tak) bo taka chyba występowała...
Z taką kabiną jest mój model Volvo
|
Autor: | Bono29 [ 14 sty 2008, 18:17 ] |
Tytuł: | Re: Volvo F10/12 |
Skoro już wiem jak wygląda eurottroter to trzeba coś wrzucić Volvo F10 Eurotrotter (c)allegro.pl |
Strona 2 z 3 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |