wagaciezka.com - Forum transportu drogowego http://harnas.wagaciezka.com/ |
|
Scania 4 HPI dymi na czarno http://harnas.wagaciezka.com/viewtopic.php?t=38484 |
Strona 2 z 2 |
Autor: | nyta [ 24 sty 2013, 22:18 ] |
Tytuł: | Re: Scania 4 HPI dymi na czarno |
Zanim tą pompke wymienisz wyreguluj zawory i napięcie pompowtryskiwaczy. Chyba, ze na serwisie odrazu to zrobili ale nie sadze. |
Autor: | Fuller [ 24 sty 2013, 23:57 ] |
Tytuł: | Re: Scania 4 HPI dymi na czarno |
Cytuj: Byłem na servisie i stwierdzili awarie wyłącznika awaryjnego silnika, 3 pompka kuleje i mam wodę w IT który zresztą trzeba wymienić lub zregenerować bo ma maleńką nieszczelność. A zaczynam naprawę scanii w sobotę od termostatów bo osiąga 65 C później zrobię IT a z pompką jeszcze się wstrzymam...
u nas dziś był podobny przypadek tylko że w manie tga z '04r silnik 410kmsłabł, słabł aż w końcu ledwo się ciągną , kopcił na czarno. okazało się że Intercooler był zatkany zamarzniętą wodą. |
Autor: | nyta [ 25 sty 2013, 10:26 ] |
Tytuł: | Re: Scania 4 HPI dymi na czarno |
W TGA to akurat czesty przypadek wiec nie ma sie co dziwic ale w Scani sie to często nie zdarza. Częściej wystepują nieszczelnosci samego IC. |
Autor: | Grzesiek_KBR [ 26 sty 2013, 19:57 ] |
Tytuł: | Re: Scania 4 HPI dymi na czarno |
Cytuj: Byłem na servisie i stwierdzili awarie wyłącznika awaryjnego silnika, 3 pompka kuleje i mam wodę w IT który zresztą trzeba wymienić lub zregenerować bo ma maleńką nieszczelność. A zaczynam naprawę scanii w sobotę od termostatów bo osiąga 65 C później zrobię IT a z pompką jeszcze się wstrzymam...
Zrób termostat, intercooler wyreguluj luzy zaworowe i dopiero rób "prześwietlenie" silnika. Wcześniejsze wpinanie komputera owszem pomoże, ale całej prawdy nie powie. Być może w kulki leci jeden pompowtrysk. Przy okazji pytanie czy silnik nie był przegrzany.
|
Autor: | Robert600rr [ 27 sty 2013, 13:04 ] |
Tytuł: | Re: Scania 4 HPI dymi na czarno |
Silnik nie był przegrzany a problem z dymieniem pojawił się nagle tej zimy podczas trasy. Teraz się biorę za IC i termostat bo hpi jak jest niedogrzane to nie pracuje zbyt perfekcyjnie, i po tym pojadę na kompa i jak będzie trzeba to zrobię pompkę i to co będzie trzeba. Przepraszam za mały off... Ale korzystając z okazji chciałbym zapytać co myślicie o R500 z roczników 2006-2008 dodam że miało by to być auto z zabudową do drewna i napędem 6x4? Gadałem z mechanikiem z serwisu i chwalił to auto za prosty i dosyć tani w naprawie układ wtryskowy i ogólnie za całokształt lecz dodał ze robił R500 z przebiegiem ok 600 tkm i wytarły się wałki rozrządu a to już nie było tanie... |
Autor: | MechanikSochaczew [ 27 sty 2013, 14:44 ] |
Tytuł: | Re: Scania 4 HPI dymi na czarno |
Cytuj: serwisu i chwalił to auto za prosty i dosyć tani w naprawie układ wtryskowy i ogólnie za całokształt lecz dodał ze robił R500 z przebiegiem ok 600 tkm i wytarły się wałki rozrządu a to już nie było tanie...
pytanie na jakim oleju chodziła.... Na forum ktoś kupił r500 zalał mineralnym i dzwonił o 8 rano że chodzi jak star.
|
Autor: | Fuller [ 27 sty 2013, 21:59 ] |
Tytuł: | Re: Scania 4 HPI dymi na czarno |
analogiczny problem,przyczyną okazał się IC viewtopic.php?f=92&t=38533 |
Strona 2 z 2 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |