wagaciezka.com - Forum transportu drogowego
http://harnas.wagaciezka.com/

Young European Truck Driver 2014
http://harnas.wagaciezka.com/viewtopic.php?t=41498
Strona 2 z 3

Autor:  użytkownik usunięty [ 09 lut 2014, 10:51 ]
Tytuł:  Re: Young European Truck Driver 2014

Dieta talerzowa... Sama Scania na swoim kanale na Y-T miała filmy w tej tematyce. W Polskim Trakerze też było szeroko omawiane 2 lata temu. Z tego się przygotowałem i nie miałem później problemów na testach.

Autor:  korni8808 [ 09 lut 2014, 11:13 ]
Tytuł:  Re: Young European Truck Driver 2014

Ja się nie przygotowywałem i test w 3min z 1 błędem :P

Autor:  Scania Polska S.A. [ 12 lut 2014, 11:45 ]
Tytuł:  Re: Young European Truck Driver 2014

Odpowiedzi na pytania pojawiające się w temacie:

GrzegorzPPP
Jeżeli skończyły się Tobie kurs na przewóz oraz badania to niestety nie będziesz mógł uczestniczyć. Będziemy jeździć po drogach publicznych, więc uprawnienia te są niezbędne do bezpiecznego poruszania się po drogach.

copa:
W razie obaw odnośnie braku Waszego zgłoszenia proszę o email bądź telefon:
yetd@scania.pl
22 356 02 89

Pytania o trasy przejazdowe:

Jeśli chodzi o trasy przejazdowe podczas konkursu to postaramy się wybrać takie, aby móc w jak najlepszym stopniu sprawdzić umiejętności uczestników.

Oraz ostatnia sprawa i chyba najbardziej interesująca dla Was – Uczestników konkursu sprawa.
Będziemy dodawać regularnie przykładowe pytania przygotowujące do testu teoretycznego. Mamy nadzieje, że pomoże to znacznie w przygotowaniach do konkursu.

Oto jeden z zestawów pytań:

PRAWO I REGULACJE
Ile wynosi maksymalny dopuszczalny dzienny czas jazdy dla kierowcy samochodu ciężarowego?

BEZPIECZNA I EKONOMICZNA JAZDA
W ciągu ilu minut wysokoprężny silnik samochodu ciężarowego pracujący na biegu jałowym zużywa 1 litr paliwa?

MOCOWANIE ŁADUNKU
Podczas zabezpieczania ładunku na samochodzie ciężarowym zauważasz, że około 5% włókien w pasie do mocowania (pas z włókien syntetycznych) jest uszkodzonych. O ile zmniejszyła się wytrzymałość takiego pasa?

ZDROWIE I BEZPIECZEŃSTWO
Jedną z metod oceny zwiększonego ryzyka wystąpienia chorób układu krążenia i cukrzycy jest pomiar obwodu w pasie. Jaki obwód świadczy o dużym zagrożeniu dla zdrowia?

WYPADKI
Na miejscu wypadku dostrzegasz osobę , na której ubraniu znajduje się okrągły znaczek, przedstawiający białą zapalona świecę na ciemnoniebieskim tle. Co oznacza ten symbol?

Autor:  PIRS-BT [ 12 lut 2014, 14:34 ]
Tytuł:  Re: Young European Truck Driver 2014

Cytuj:
przedstawiający białą zapalona świecę na ciemnoniebieskim tle. Co oznacza ten symbol?
to pytanie mnie zawsze zastanawiało:P obrazki google nie są w stanie mi pomóc:d

Autor:  filippo [ 15 lut 2014, 22:38 ]
Tytuł:  Re: Young European Truck Driver 2014

Cytuj:
Cytuj:
przedstawiający białą zapalona świecę na ciemnoniebieskim tle. Co oznacza ten symbol?
to pytanie mnie zawsze zastanawiało:P obrazki google nie są w stanie mi pomóc:d
W zeszłym roku wrzucałem to pytanie na forum i zdaje się, że nikt nie wiedział.

Autor:  Scania Polska S.A. [ 17 lut 2014, 15:34 ]
Tytuł:  Re: Young European Truck Driver 2014

Ze względu na wątpliwości na temat pytania o "białą zapalona świecę na ciemnoniebieskim tle" odpowiadam, że jest to symbol osoby chorującej na padaczkę :)

Dzisiaj przedstawiam kolejny zestaw przykładowych pytań:

PRAWO I REGULACJE
Ile wynosi maksymalny dopuszczalny czas jazdy bez przerwy dla kierowcy samochodu ciężarowego?

BEZPIECZNA I EKONOMICZNA JAZDA
O ile procent maleje zużycie paliwa, jeżeli poruszając się po autostradzie zmniejszysz prędkość jazdy z 89 km/h do 80 km/h?

MOCOWANIE ŁADUNKU
Dwie identyczne skrzynie, lecz o różnym ciężarze, zostały umieszczone na tej samej platformie. Platforma jest stopniowo przechylana do przodu. Które z poniższych stwierdzeń jest prawdziwe?

a) Jako pierwsza zacznie się zsuwać lżejsza skrzynia.
b) Obydwie skrzynie zaczną się zsuwać jednocześnie.
c) Jako pierwsza zacznie się zsuwać cięższa skrzynia.

ZDROWIE I BEZPIECZEŃSTWO
Jednym ze sposobów na lepsze samopoczucie i uniknięcie otyłości jest odżywanie się wg modelu „talerza”. Które z poniższych zdań określa porcje obowiązujące w tym modelu?

a) Porcje na talerzu: 40% – ziemniaki, ryż, makaron lub chleb, 40% – warzywa, jarzyny lub owoce, 20% – mięso, ryby, jaja lub fasola.
b) Porcje na talerzu: 15% – ziemniaki, ryż, makaron lub chleb, 75% – warzywa, jarzyny lub owoce, 10% – mięso, ryby, jaja lub fasola.
c) Porcje na talerzu: 33% – ziemniaki, ryż, makaron lub chleb, 33% – warzywa, jarzyny lub owoce, 33% – mięso, ryby, jaja lub fasola.


WYPADKI
Jakie jest prawidłowe postępowanie, jeżeli osoba poszkodowana może mieć uszkodzony kręgosłup?

Autor:  Scania Polska S.A. [ 24 lut 2014, 10:56 ]
Tytuł:  Re: Young European Truck Driver 2014

Kolejny zestaw pytań konkursowych:

PRAWO I REGULACJE
Ile wynosi maksymalny dopuszczalny tygodniowy czas jazdy dla kierowcy samochodu ciężarowego?

BEZPIECZNA I EKONOMICZNA JAZDA
Co w największym stopniu przyczynia się do redukcji zużycia paliwa podczas jazdy w mieście i jego okolicy?

MOCOWANIE ŁADUNKU
Złe mocowanie ładunku to duży problem na całym świecie. Jaki odsetek (zdaniem niektórych ekspertów) wszystkich wypadków z udziałem samochodów ciężarowych stanowią wypadki spowodowane nienależytym umocowaniem ładunku?

ZDROWIE I BEZPIECZEŃSTWO
Z międzynarodowych badań wynika, że nawet krótkotrwały wysiłek fizyczny każdego dnia, np. spacer, nie tylko pomaga zachować zdrowie i kondycję, ale także przedłuża życie średnio o trzy lata. Ile minut dziennie wystarczy, by osiągnąć ten rezultat?

WYPADKI
Jeżeli układ krążenia nie jest w stanie dostarczać niezbędnej ilości tlenu do komórek ciała, mamy do czynienia z tzw. niewydolnością krążeniową. Niedobór tlenu prowadzi do uszkodzenia, a nawet obumierania komórek. Zjawisko to może powodować zagrożenie dla życia.
Jeden ze sposobów udzielania pomocy osobie z niewydolnością krążeniową polega na położeniu osoby poszkodowanej poziomo z nogami uniesionymi powyżej tułowia. W jakim ważnym przypadku nie stosuje się tej metody?

Autor:  Scania Polska S.A. [ 27 lut 2014, 16:10 ]
Tytuł:  Re: Young European Truck Driver 2014

W związku z moją błędną odpowiedzią na pytanie odnośnie wymaganego, aktualnego kursu na przewóz rzeczy chciałem poinformować, że podczas konkursu kurs nie jest obowiązkowy :)

Autor:  Scania Polska S.A. [ 03 mar 2014, 9:56 ]
Tytuł:  Re: Young European Truck Driver 2014

Oto następny zestaw pytań:

PRAWO I REGULACJE
Jakie tarcze tachografu musisz mieć przy sobie w czasie jazdy?

BEZPIECZNA I EKONOMICZNA JAZDA
Paliwo ma duży udział w kosztach eksploatacji samochodu ciężarowego. Nieprawidłowa geometria ustawienia kół, nieprawidłowe ciśnienie w oponach i niewłaściwy dobór opon niepotrzebnie zwiększają zużycie paliwa. Ile w ciągu roku można zaoszczędzić na kosztach paliwa, dzięki prawidłowym ustawieniom i optymalnie dobranym oponom?

MOCOWANIE ŁADUNKU
Jaka metoda mocowania ładunku jest zasadniczo najlepsza?

ZDROWIE I BEZPIECZEŃSTWO
Jako kierowca zawodowy wiesz, że czynnikiem decydującym o skutkach wypadku drogowego jest prędkość. Jaka jest siła zderzenia przy prędkości 50 km/h?

WYPADKI
Co należy zrobić, jeżeli w pojeździe wybuchnie poważny pożar?

Autor:  użytkownik usunięty [ 03 mar 2014, 10:04 ]
Tytuł:  Re: Young European Truck Driver 2014

Patrząc na niektóre pytania, które podajecie zaczynam się zastanawiać, dla kogo jest ten test? Dla doktorów fizyki, studentów medycyny o specjalności kardiologia, dla pracowników szczebla dyrektorskiego pionu kalkulacji i kosztów, czy też może analityków cen walut.
Wg mnie to, co powinno interesować kierowcę to sprawny technicznie pojazd (kontrola przed wyruszeniem w trasę i w jej trakcie) a nie siedzenie z kalkulatorem i liczenie każdej złotówki, którą zaoszczędzi. Od "spraw tabelkowych" są inni ludzie w firmie transportowej.
Owszem, kierowca musi sobie zdawać sprawę z kosztów, wpływu diety na swoją sprawność fizyczną. Musi też umieć odpowiednio zabezpieczyć ładunek, ale na boga - po co mi znać statystyki wypadków i % udziału w nich ciężarówek oraz ofiar śmiertelnych na przestrzeni ostatnich 10 lat?

Autor:  Guciek [ 03 mar 2014, 14:13 ]
Tytuł:  Re: Young European Truck Driver 2014

Ile punktow mozna uzyskac w calym tescie? Mialam 28 ale nie wiem na ile mozliwych ;)

Wysłane z Szajsunga

Autor:  SlawekDxI [ 04 mar 2014, 19:14 ]
Tytuł:  Re: Young European Truck Driver 2014

Pytania z pierwszej klasy gimnazjum :mrgreen:

Autor:  Sible [ 05 mar 2014, 8:01 ]
Tytuł:  Re: Young European Truck Driver 2014

Cytuj:
Pytania z pierwszej klasy gimnazjum :mrgreen:
No Ty akurat jesteś na bieżąco ... :mrgreen:

Autor:  korni8808 [ 07 mar 2014, 21:43 ]
Tytuł:  Re: Young European Truck Driver 2014

Ja trenuję cały czas :P
Obrazek

Autor:  Scania Polska S.A. [ 10 mar 2014, 14:06 ]
Tytuł:  Re: Young European Truck Driver 2014

Jester,

Powiem szczerze, że zależy Nam na kształtowaniu pewnej świadomości, a nie tylko na przeprowadzeniu konkursu. Domyślam się, że pytania nie są proste ale czym by był konkurs gdyby było tak łatwo :) Jestem pewien, że przy odrobinie wysiłku można bez problemu przygotować się do testu teoretycznego. Oczywiście, że nie wszystkie pytania dotyczą bezpośrednio pracy kierowcy ale wszystkie zwracają uwagę na pewne ogólne problemy.

Guciek,
Można było uzyskać 30 punktów. Także gratulacje :)

Korni8808,
Mam nadzieje, że powtórzysz takie wyniki podczas konkursu :)

Autor:  korni8808 [ 10 mar 2014, 16:45 ]
Tytuł:  Re: Young European Truck Driver 2014

Podczas konkursu liczę na lepszy.
Ten był zrobiony na trasie 2000km, także czekało na mnie więcej pułapek.

Autor:  użytkownik usunięty [ 10 mar 2014, 19:26 ]
Tytuł:  Re: Young European Truck Driver 2014

Kornel pamiętaj o tym, co nam mówił Artur w Opolu 2 lata temu - nie ma kierowcy, który pojedzie na 100% plac manewrowy i test drogowy - na czymś musi się wyłożyć.

Autor:  Scania Polska S.A. [ 12 mar 2014, 16:15 ]
Tytuł:  Re: Young European Truck Driver 2014

Drodzy Koledzy,

Dodaje link z wypowiedzią Wojciecha Kobierowskiego, zwycięzce polskiej edycji konkursu YETD 2012.
Opowiada o korzyściach jakie przynosi udział w największym na świecie konkursie dla kierowców zawodowych.

http://www.youtube.com/watch?v=T30hI614vl0

Autor:  użytkownik usunięty [ 12 mar 2014, 17:00 ]
Tytuł:  Re: Young European Truck Driver 2014

Cytuj:
Jester,

Powiem szczerze, że zależy Nam na kształtowaniu pewnej świadomości, a nie tylko na przeprowadzeniu konkursu. Domyślam się, że pytania nie są proste ale czym by był konkurs gdyby było tak łatwo :) Jestem pewien, że przy odrobinie wysiłku można bez problemu przygotować się do testu teoretycznego. Oczywiście, że nie wszystkie pytania dotyczą bezpośrednio pracy kierowcy ale wszystkie zwracają uwagę na pewne ogólne problemy.(...)
Zgadzam się, że nie sam konkurs jest ważny.
Moje podejście do tych zagadnień, wniosków jak i wypowiedzi samego Wojtka Kobierowskiego może być co najmniej uznane jako głos malkontenta. Dlaczego?
2 lata temu wygrałem eliminacje w Krakowie i byłem na finale w Opolu. Naprawdę świetna atmosfera, wiele wrażeń, wymiana uwag, doświadczeń (mam nadzieję, że Wojtek nie ma mi za złe "prysznica" z piwa), lecz pojawia się "ale".
Mianowicie my, finaliści, jesteśmy świadomi tego, jaki wpływ na koszty transportu ma kierowca. Wiemy, ile od nas zależy. Nie wiem jak inni, ale codziennie daję z siebie kółkiem 100% swoich możliwości. Nie twierdzę, że mój pracodawca tego nie zauważa. Ale był w moim życiu epizod, gdy chciałem zmienić pracodawcę. Na moją CV odpowiedź potencjalnego "szefa" można opisać tak:
"(...)no tak, osiągnął coś, myśli, że jest dobry i będzie mi tu przestawiał samochodami, domagał się regularnego serwisowania, wytykał wszystkie bolączki samochodu, oczekiwał nie wiadomo jakich pieniędzy "bo on jest kimś". A on ma przecież tylko wsiąść, tylko dojechać i zarobić dla mnie pieniądze(...)"
Takie mam przemyślenia, takie są moje wnioski od czasu, gdy byłem na kilku rozmowach o pracę, kilku wysłanych CV-kach z zamieszczonymi w nich informacjami, co osiągnąłem biorąc udział w trzech edycjach YETD.
Nie chodzi o to, że chcę w jakikolwiek sposób zdyskredytować Wasz konkurs. Jestem bardzo daleki od tego. Chcę tylko powiedzieć, że pomimo to, że podejmujecie się organizacji bardzo dużego przedsięwzięcia, to niestety przewoźnicy nie widzą (lub też nie chcą go widzieć) poziomu wiedzy i umiejętności, jaki mają kierowcy, którzy biorą udział w Waszym konkursie.

Autor:  korni8808 [ 12 mar 2014, 18:57 ]
Tytuł:  Re: Young European Truck Driver 2014

Cytuj:
Załapałem się wizerunkowo w filmiku :lol:

Strona 2 z 3 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/