wagaciezka.com - Forum transportu drogowego http://harnas.wagaciezka.com/ |
|
Wielton Spadek na prawo, krzywo stoi http://harnas.wagaciezka.com/viewtopic.php?t=41851 |
Strona 2 z 3 |
Autor: | henryk,, [ 26 gru 2014, 20:59 ] |
Tytuł: | Re: Wielton Spadek na prawo, krzywo stoi |
panowie ale mnie się wydaje ze ten jeden zawór co poziomuje naczepę steruje drugims jakimś bo pomysl ze np.osobiscie byłem rozładowywany cementem 24 t i rozładowali mnie z jednej strony połowe i musiałem się pojechać odwrócić w drugą strone i potem reszta .Gdyby było zawsze jednakowe ciśnienie w poduszkach to naczepa by się przewróciła a tak nie było wiec daje to do myslenia |
Autor: | Kierownik [ 26 gru 2014, 21:06 ] |
Tytuł: | Re: Wielton Spadek na prawo, krzywo stoi |
Cytuj: Kto ci powiedział że naczepa hamuje wszystkimi kołami?
A kto Tobie że nie?Układ EBS wykorzystuje ABS i zależnie od potrzeby przy hamowuje odpowiednie koła w naczepie Tak ze 6 lat temu, kiedy pierwszy raz jeździłem FH12 spiętym z nowym Intercarsem, kilkunastokrotnie próbowałem sprowokować naczepę do sprostowania zestawu składającego się w scyzoryk. Nigdy mi się nie udało. Jak już miał się łamać nic się nie działo. Jedyne momenty kiedy, kiedy naczepa hamuje to na rondzie, albo kiedy naprawdę dobrze wejdzie się w zakręt. Wtedy auto nie jest w poślizgu, naczepa hamuje co by zmniejszyć prędkość i zapobiec wywrotce, a żeby to zrobić najbezpieczniej jest hamować wszystkimi kołami. Cytuj: panowie ale mnie się wydaje ze ten jeden zawór co poziomuje naczepę steruje drugims jakimś bo pomysl ze np.osobiscie byłem rozładowywany cementem 24 t i rozładowali mnie z jednej strony połowe i musiałem się pojechać odwrócić w drugą strone i potem reszta .Gdyby było zawsze jednakowe ciśnienie w poduszkach to naczepa by się przewróciła a tak nie było wiec daje to do myslenia Nic by się nie przewróciło, sztywność zawieszenia i ramy nie pozwala na to. Zawór od wysokości/ciśnienia jest tylko jeden na obie strony, i steruje wszystkimi 6ma poduszkami naraz.
|
Autor: | henryk,, [ 26 gru 2014, 21:13 ] |
Tytuł: | Re: Wielton Spadek na prawo, krzywo stoi |
kolego ja nie jestem serwisantem ale byłbym się z Tobą gotów załozyc ze do końca tak nie jest ,na głupi chłopski rozum to pomysl ze gdyby zawsze było to samo ciśnienie po obu stronach to po prostu zaladowywyjac naczepę tylko z jednej strony byłaby przechylona strasznie a tak nie jest wiec jakiś zawór musi to nadzorowac |
Autor: | henryk,, [ 26 gru 2014, 21:16 ] |
Tytuł: | Re: Wielton Spadek na prawo, krzywo stoi |
szkoda że nie ma jakiegoś pneumatyka ciekawe co by na to powiedział |
Autor: | korni8808 [ 26 gru 2014, 21:19 ] |
Tytuł: | Re: Wielton Spadek na prawo, krzywo stoi |
Powie, że trzeba naczepę postawić na diagnostykę i tyle. Idę o zakład o skrzynkę piwa, że wymiana poduchy sprawę załatwi. |
Autor: | st01 [ 26 gru 2014, 21:20 ] |
Tytuł: | Re: Wielton Spadek na prawo, krzywo stoi |
Ośka działa jak stabilizator- dopóki niema luzu na tulejach. Podobnie jak zawieszenie kabiny- jeden zawór a drążek-stabilizator pilnuje żeby kabina stała równo, oczywiście jak nie jest wybity. |
Autor: | MAN [ 26 gru 2014, 21:26 ] |
Tytuł: | Re: Wielton Spadek na prawo, krzywo stoi |
Poszukaj filmów na YT jak zachowuje się naczepa z Ebsem. Ja tam różne naczepy ciągałem nowe i paro letnie, jedne były bardziej wrażliwe na przechyły boczne a drugie mniej, wtedy działa EBS Tak czy tak gdy sama naczepa hamuje to efektem jest prostowanie zestawu |
Autor: | korni8808 [ 26 gru 2014, 21:32 ] |
Tytuł: | Re: Wielton Spadek na prawo, krzywo stoi |
Cytuj:
Tak czy tak gdy sama naczepa hamuje to efektem jest prostowanie zestawu
Dlatego kiedyś w "TIRach" były osobno wajchy do ciągnika i naczepy. Mądry człowiek potrafił to wykorzystać na swoja korzyść. Teraz załatwia to kompjuter. |
Autor: | Kierownik [ 26 gru 2014, 21:34 ] |
Tytuł: | Re: Wielton Spadek na prawo, krzywo stoi |
Akurat tutaj są ludzie którzy nie musza na YT oglądać jak zachowuje się naczepa z EBS. Ja to sam testowałem, i wydaje mi się że zawsze hamowały wszystkie koła. Stabilizatorem jest ośka, jak wspomniał st01. Oś jest tak sztywna, że podnieść całą można lewarując tylko prawą lub lewą stronę. Cytuj: Powie, że trzeba naczepę postawić na diagnostykę i tyle.
A ja idę o zakład, że diagnosta będzie bez pojęcia, i zacznie się gadka albo o pneumatyce że jej wina, albo że wydaje ci się, albo że "nasze to wszystkie tak majo i jeżdżo".Idę o zakład o skrzynkę piwa, że wymiana poduchy sprawę załatwi. Jeśli poduchy są wszystkie takie same, i naczepa po nocy trzyma wysokość nie ma co wymieniać. |
Autor: | korni8808 [ 26 gru 2014, 21:38 ] |
Tytuł: | Re: Wielton Spadek na prawo, krzywo stoi |
Na 99,9% nie hamowały wszystkie koła. Pisząc DIAGNOSTA mam na myśli poważnego człowieka, który się na rzeczy zna, a nie Pana z okręgowej co dowody podbija. |
Autor: | MAN [ 26 gru 2014, 21:40 ] |
Tytuł: | Re: Wielton Spadek na prawo, krzywo stoi |
Tyle że oglądając filmik widzisz całą akcję z innej perspektywy i zapewniam ciebie że za kierownicy nie zobaczysz które koła hamują |
Autor: | Kierownik [ 26 gru 2014, 21:57 ] |
Tytuł: | Re: Wielton Spadek na prawo, krzywo stoi |
No w sumie to tak. Ma ktoś w zanadrzu jakiś link gdzie jest opisane lub pokazane jak naczepa hamuje np jednym kołem ? Lub chociaż lewą / prawą stroną? |
Autor: | MAN [ 26 gru 2014, 22:19 ] |
Tytuł: | Re: Wielton Spadek na prawo, krzywo stoi |
Na tym filmie widać jak koła osobno hamują https://www.youtube.com/watch?v=t9IYhSgN2X0 Tu masz opis działania https://www.youtube.com/watch?v=MmhozLIu2uw |
Autor: | Kierownik [ 27 gru 2014, 10:11 ] |
Tytuł: | Re: Wielton Spadek na prawo, krzywo stoi |
Na 1szym filmie w 1.09 min widać jak prawe koła blokują, a lewe nadal się kręcą. Niczego to nie dowodzi, bo oczywiste jest że w takim zakręcie pierwsze zablokują koła odciążone czyli te od środka zakrętu czyli prawe. Na tym drugim filmie owszem jest mowa o systemie stabilizacji (o takim którym pisałem wcześniej, naczepa wyhamowuje żeby się nie przewrócić), ale nie ma mowy o hamowaniu poszczególnymi kołami, lub chociaż osobno lewą / prawą stroną. Jak będę dziś jechał koło bazy, to wezmę specyfikację z nowej Zasławki. System jest Knorr, pewnie będzie coś opisane. |
Autor: | MAN [ 27 gru 2014, 10:42 ] |
Tytuł: | Re: Wielton Spadek na prawo, krzywo stoi |
To jak ty ten film oglądasz skoro widać że raz przednie raz tylne koło w naczepie hamuje |
Autor: | Kierownik [ 27 gru 2014, 12:31 ] |
Tytuł: | Re: Wielton Spadek na prawo, krzywo stoi |
Dzieje się tak dlatego, że ABS odpuszcza na ułamek sekundy. Ale generalnie wszystkie koła hamują, tylko te dwa się blokują i ABS odpuszcza. |
Autor: | davo76 [ 27 gru 2014, 12:54 ] |
Tytuł: | Re: Wielton Spadek na prawo, krzywo stoi |
To zadna nowosc w Krone np. od 2004 wszystkie maja ESP seryjnie, u mnie mam Haldexa i jest to opisane jako RSP program stabilizujacy tor jazdy. Jesli chodzi o przechyl naczepy to ja tez mam minimalnie przechylona, a wynika to z tego ze jakis specjalista w Opoltransie mi taka poduszke sprzedal i jest krotsza ze 3 cm od reszty, niewiem co to za wynalazek mieli ale ja tez sie nie zorientowalem przed zalozeniem...Kiedy nastepnym razem kupowalem w innym sklepie to uczulilem sprzedawce zeby mi dobral odpowiednia poduche a on na to ze do DCA idzie w tym zawieszeniu tylko jedna poduszka i niema z czym sie pomylic... Jesli chodzi o jednostronny zaladunek to wiadomo ze naczepa bedzie troche przechylona ale bez przesady, jest jak juz zostalo napisane os w takim ukladzie na polresorach jest stabilizatorem podobnie w ciagniku, jak sa polresory niema stabilizatora a jesli sa cztery poduchy i drazki to niema co stabilizowac i jest osobny stabilizator... |
Autor: | Kierownik [ 27 gru 2014, 13:05 ] |
Tytuł: | Re: Wielton Spadek na prawo, krzywo stoi |
No tak, tylko pytanie czy ESP / RSP jest w stanie przyhamować jedno koło, czy zwyczjanie przyhamowuje wszystkie. |
Autor: | dominik 2004 [ 27 gru 2014, 13:24 ] |
Tytuł: | Re: Wielton Spadek na prawo, krzywo stoi |
W standartowej instalacji czyli 2s 2m nie ma możliwości hamowania poszczególnymi kołami tylko stronami . |
Autor: | Kermiter [ 28 gru 2014, 21:56 ] |
Tytuł: | Re: Wielton Spadek na prawo, krzywo stoi |
Kiedys w 2002 roku jak Volvo wprowadzalo ESP do modelu FH12 były przedstawione rysunki jak na danym zakrecie zachowuja sie hamulce i o ile zmienialy sie kola hamujace w ciagniku(lewy przod, prawy przod) tak naczepa zawsze 6x hamowała. |
Strona 2 z 3 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |