wagaciezka.com - Forum transportu drogowego
http://harnas.wagaciezka.com/

Ciśnienia
http://harnas.wagaciezka.com/viewtopic.php?t=42100
Strona 2 z 8

Autor:  bob500 [ 12 wrz 2014, 15:35 ]
Tytuł:  Re: Ciśnienia

to kazde auto ma wyjście na podłączenie pistoletu do kół? i to jest na wyposażeniu kazdej ciezarówki?
a jakie orientancyjne są ciśnienia?
dzielą sie tez na bez ładunku i max ladunek jak w osobówce?

Autor:  użytkownik usunięty [ 12 wrz 2014, 16:45 ]
Tytuł:  Re: Ciśnienia

Cytuj:
to kazde auto ma wyjście na podłączenie pistoletu do kół? i to jest na wyposażeniu kazdej ciezarówki?
a jakie orientancyjne są ciśnienia?
dzielą sie tez na bez ładunku i max ladunek jak w osobówce?
Co rozumiesz przez "wyposażenie każdej ciężarówki"?
Nie ma czegoś takiego, jak "orientacyjne ciśnienia". Są tabele (podawane przez każdego producenta ciężarówek) i w zależności od rozmiaru ogumienia, ciężaru, który jest wieziony - w kołach ma być takie ciśnienie, jak podaje producent. Podkreślam raz jeszcze - wartości podane przez producenta samochodu są obligujące z uwagi na to, że on projektował samochód i wie jak się zachowuje w większości przypadków obciążenia.

Autor:  bob500 [ 12 wrz 2014, 17:45 ]
Tytuł:  Re: Ciśnienia

nawet w starze z 90 lat mozna podlaczyc pistolet i podpompowac kola?

w osobówce mam tylko 2 tabele do 3 osób i dla 5 i max obciążenia

Autor:  bibor80 [ 12 wrz 2014, 22:55 ]
Tytuł:  Re: Ciśnienia

Bob500 zalozyłeś mnóstwo tematów. Nie wiem czy z braku wiedzy czy postów.
Pytania wręcz tendendyjne. Na każdej oponie jest napisane max ciśnienie.
Jester proszę ogarnij temat.

Autor:  PNEUMASTER [ 04 paź 2014, 17:13 ]
Tytuł:  Re: Ciśnienia

Wyciągne watek, bo zmiana temperatur nastąpiła. Powoli przygotowujemy naszych klientów do zimy i zmian temperatur. Od 2-3 tyg jeździmy i kontrolując dobijamy ciśnień. Wychodzi, że po spadku temperatur brakuje średnio 1 bar. Dla dużej opony to granica ale dla małej śmierć techniczna. Jak tam koledzy, przygotowania do zimy u Was ? :wink:

Autor:  PNEUMASTER [ 04 paź 2014, 17:20 ]
Tytuł:  Re: Ciśnienia

A tu przykład jak można zepsuć oponę.....ale za to tanio pogłębili na jesienno-zimowe warunki :mrgreen: .... karkas do kosza a i przyczepności nie będzie :wink: ale za to za 20zł pogłębili i to bez odkręcania koła :lol:

Obrazek

Autor:  Luka [ 04 paź 2014, 17:57 ]
Tytuł:  Re: Ciśnienia

Przyjechał traktorzysta do rolników to i opona z jodełką jak w traktorze się znalazła.

Autor:  PNEUMASTER [ 04 paź 2014, 19:41 ]
Tytuł:  Re: Ciśnienia

Cytuj:
Przyjechał traktorzysta do rolników to i opona z jodełką jak w traktorze się znalazła.
:lol: cos w ten deseń, dobrze ujęte ale i rolnika trzeba profesjonalnie obsłużyć a nie odwalić taka kichę :wink:

Autor:  Luka [ 17 paź 2014, 17:01 ]
Tytuł:  Re: Ciśnienia

Ciśnienia powinno się mierzyć na zimnych oponach. Można na ciepłych? Jakie tolerancje przyjąć? Czy lepiej odczekać, aż ostygną? Jaki czas należy mniej więcej przyjąć, że jest im potrzebny do ostygnięcia?

Autor:  PNEUMASTER [ 17 paź 2014, 19:35 ]
Tytuł:  Re: Ciśnienia

Cytuj:
Ciśnienia powinno się mierzyć na zimnych oponach. Można na ciepłych? Jakie tolerancje przyjąć? Czy lepiej odczekać, aż ostygną? Jaki czas należy mniej więcej przyjąć, że jest im potrzebny do ostygnięcia?
tylko na zimno. Na ciepło to możesz sprawdzić czy mają ciśnienie lub nie. Wahania do 2 barów między ciepłym a zimnym. Najlepiej po nocy albo po długiej pauzie. Po 3-4 godzinach można przyjąć wartości jako miarodajne. poza tym wszystkim weź pod uwagę jakość manometru. Jeżeli masz zamiar sprawdzać ciśnienia manometrem za 40zł który tłucze się w kabinie pod siedzeniem to lepiej nie sprawdzaj wcale :wink:

Autor:  Luka [ 17 paź 2014, 20:49 ]
Tytuł:  Re: Ciśnienia

No właśnie mam problem, żeby sprawdzić rano, bo samochód jeździ 6 dni w tygodniu. Dlatego pasowałoby mi sprawdzić po dniówce, może być wieczorem. Dzięki za informacje ;)

Autor:  PNEUMASTER [ 17 paź 2014, 21:11 ]
Tytuł:  Re: Ciśnienia

Cytuj:
No właśnie mam problem, żeby sprawdzić rano, bo samochód jeździ 6 dni w tygodniu. Dlatego pasowałoby mi sprawdzić po dniówce, może być wieczorem. Dzięki za informacje ;)
a to autokar ? Kierowca ma białą koszule i dwie lewe ręce ? :wink:

Autor:  Luka [ 18 paź 2014, 9:07 ]
Tytuł:  Re: Ciśnienia

Sam jeżdżę, ale wolałbym sprawdzać po południu, niż o 6 rano przed wyjazdem ;)

Autor:  PNEUMASTER [ 18 paź 2014, 10:02 ]
Tytuł:  Re: Ciśnienia

Cytuj:
Sam jeżdżę, ale wolałbym sprawdzać po południu, niż o 6 rano przed wyjazdem ;)
wiem , że byś wolał ale miarodajniej będzie wstać 15 minut wcześniej :wink:

Autor:  ociu [ 18 paź 2014, 20:41 ]
Tytuł:  Re: Ciśnienia

Ja dziś sprawdzałem ciśnienia po lecie, przody szerokie 8.5, tyły 70-tki 8, naczepa 8,2-3
Wszystko oczywiście dopompowane na zimno, po dobowym postoju :wink:

Będzie ok na zime?

Autor:  Edler [ 19 paź 2014, 12:36 ]
Tytuł:  Re: Ciśnienia

Na ile powinny byc nalewki ziomowki nabite? 8bar tez?

Autor:  PNEUMASTER [ 19 paź 2014, 13:01 ]
Tytuł:  Re: Ciśnienia

Cytuj:
Na ile powinny byc nalewki ziomowki nabite? 8bar tez?
co to jest nalewka zimówki ? Z zasady zgodnie z tabelą dla tego rozmiaru. :wink:

Autor:  davo76 [ 19 paź 2014, 19:57 ]
Tytuł:  Re: Ciśnienia

Ociu do naczepy to doloz troche jeszcze, ja tam do 9 dmucham a przod pilnuje zeby nie bylo mniej jak 9 wtedy mniej boki leca...na blizniaku przy 70kach z cisnieniem 8 bar troche srodek bardziej goli niewiem czy nie zejsc do 7,5 jak Michelin zaleca.

Autor:  MAN [ 19 paź 2014, 19:59 ]
Tytuł:  Re: Ciśnienia

Ja na bliźniaku według instrukcji mam 7,5 :wink:

Autor:  PNEUMASTER [ 03 gru 2014, 23:10 ]
Tytuł:  Re: Ciśnienia

Cytuj:
na blizniaku przy 70kach z cisnieniem 8 bar troche srodek bardziej goli niewiem czy nie zejsc do 7,5 jak Michelin zaleca.
zostaw 8 tak jak masz chyba, że chcesz co 2 tyg sprawdzać. 7,5 to dolna granica jak się zapomni cycóś to zniszczysz opone. Tą różnicę 1-2 mm barku do środka opony mozna przełknąć :wink:

Strona 2 z 8 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/