wagaciezka.com - Forum transportu drogowego http://harnas.wagaciezka.com/ |
|
[MAN TGL 2008] Przeróbka na manual http://harnas.wagaciezka.com/viewtopic.php?t=43413 |
Strona 2 z 3 |
Autor: | 5eba [ 06 gru 2014, 12:49 ] |
Tytuł: | Re: [MAN TGL 2008] Przeróbka na manual |
Cytuj: Do ruszenia jest potrzebny gaz, jak już się toczy to noga z gazu i sam się toczy na wolnych obrotach
Tzn ciągnie na wolnych obrotach czy toczy rozłączając napęd (wyciskając sprzęgło)?Nie powinien ciągnąć, sprzęgło przy obrotach biegu jałowego powinno rozłączyć napęd, a aby ciągnął trzeba podnieść obroty silnikowi, by sprzęgło się "spięło" . |
Autor: | MAN [ 06 gru 2014, 15:08 ] |
Tytuł: | Re: [MAN TGL 2008] Przeróbka na manual |
Po ruszeniu za pomocą gazu gdy sprzęgło zapnie całkowicie czy to na biegu 3 czy np 6 podczas jazdy w np korku jak mam przełączone na manuala źeby nie przełączał na niższy bieg. Silnik ciągnie na wolnych obrotach do puki nie nacisne na hamulec lub nie pojawi się duży opór w postaci jakiegoś wzniesienia wtedy AS rozłącza napęd. Przed ustrką z wtyczką raz ciągnął raz nie i to była loteria. Spróbuj samym ciagnikiem na 3 biegu na jakimś placu czy będzie sam jeździł na biegu bez gazu. Może tak jest w Manie a w Iveco jest inny soft w sterowniku |
Autor: | 5eba [ 06 gru 2014, 17:49 ] |
Tytuł: | Re: [MAN TGL 2008] Przeróbka na manual |
Czyli dobrze rozumiałem co piszesz Iveco tak nie robi i jak sam piszesz miałeś tak i tak więc podejrzewam, że Man tak robić też nie powinien. Ale sprawdzę to jeszcze po niedzieli |
Autor: | kaziu515 [ 18 gru 2014, 20:07 ] |
Tytuł: | Re: [MAN TGL 2008] Przeróbka na manual |
Jeśli chodzi o część mechaniczną to na razie wszystko poskładane, auto jeździ. Na skrzyni chwilowo nie ma żadnej wiązki, więc nie działają światła cofania i auto nie widzi, że jest bieg neutralny, czego skutkiem jest brak reakcji rozrusznika Ale odpala na krótko Jutro wycieczka na przeprogramowanie. Na wyświetlaczu świeci tylko jedna informacja - "Awaria TCU". Myślałem, że będzie większa choinka. Części potrzebne do przekładki: - wybierak na skrzynię razem z lewarkiem - pompka sprzęgła - przewód od pompki do wysprzęglika - wysprzęglik + uchwyt w skrzyni (w automacie jest inny) - pedał sprzęgła - są dwa rodzaje: krótka oś - bardzo rzadko spotykany (niestety właśnie u nas) i długa oś pasujący z TGA, TGX. Rodzaj pedału zależy od tej aluminiowej płyty. U nas zawór od hamulców jest razem z komputerem. - obudowa lewarka w kabinie - obudowa pod kierownicę - blacha pod kabinę, która uszczelni połączenie lewarka z kabiną |
Autor: | 5eba [ 19 gru 2014, 23:34 ] |
Tytuł: | Re: [MAN TGL 2008] Przeróbka na manual |
Cytuj: Czyli dobrze rozumiałem co piszesz Iveco tak nie robi i jak sam piszesz miałeś tak i tak więc podejrzewam, że Man tak robić też nie powinien. Ale sprawdzę to jeszcze po niedzieli
Zapomniałem odpisać - iveco nie jedzie bez gazu, sprawdziłem bo już zgłupiałem jak jest, ale i na chłopski rozum inaczej być nie może - byłoby to niebezpieczne.
|
Autor: | MAN [ 20 gru 2014, 8:17 ] |
Tytuł: | Re: [MAN TGL 2008] Przeróbka na manual |
Może jechać bez gazu, prawdziwy automat sam ciągnie wystarczy nogę ścíognąc z hamulca i jedzie |
Autor: | MechanikSochaczew [ 21 gru 2014, 6:20 ] |
Tytuł: | Re: Odp: [MAN TGL 2008] Przeróbka na manual |
Jak ktoś osobowka w automacie nie jeździł to nie wie. |
Autor: | MAN [ 21 gru 2014, 7:38 ] |
Tytuł: | Re: Odp: [MAN TGL 2008] Przeróbka na manual |
Cytuj: Jak ktoś osobowka w automacie nie jeździł to nie wie.
Toć wystarczy się przejechać autobusem komunikacji miejskiej źeby dowiedzieć się jak pracuje automat
|
Autor: | dominik 2004 [ 21 gru 2014, 20:02 ] |
Tytuł: | Re: [MAN TGL 2008] Przeróbka na manual |
Nowe automaty już nie ciągną same a nawet mają funkcję żeglowania i podczas jazdy odłączają napęd . |
Autor: | Mca [ 25 gru 2014, 13:03 ] |
Tytuł: | Re: [MAN TGL 2008] Przeróbka na manual |
Daf XF 95 w automacie też nie jedzie bez gazu. Wydaje mi się, że żaden samochód ciężarowy w automacie nie powinien się toczyć bez gazu. W samochodach osobowych jest zupełnie inaczej, DSG (2013rok) w VW toczy się bez gazu i ma możliwość przestawienia w menu na "żeglowanie" po puszczeniu gazu. Co do samej przeróbki to czekam na podsumowanie przez autora kosztów zmiany. Sam się kiedyś interesowałem tym ale mechanik powiedział, że nie warto i za dużo roboty. |
Autor: | MAN [ 25 gru 2014, 13:17 ] |
Tytuł: | Re: [MAN TGL 2008] Przeróbka na manual |
Będę miał okazję to nagram filmik Jakoś ostatnio nie chciało mi się telefonem kręcić |
Autor: | 5eba [ 27 gru 2014, 13:56 ] |
Tytuł: | Re: Odp: [MAN TGL 2008] Przeróbka na manual |
Cytuj: Może jechać bez gazu, prawdziwy automat sam ciągnie wystarczy nogę ścíognąc z hamulca i jedzie
"prawdziwy" czyli hydrauliczna skzynia(sprzęgło hydrokinetyczne,tarczki cierne itd ... )
Cytuj: Cytuj: Jak ktoś osobowka w automacie nie jeździł to nie wie.
Toć wystarczy się przejechać autobusem komunikacji miejskiej źeby dowiedzieć się jak pracuje automat Volvo w Powertronic'u ciągnął (ciężarówka) - ale to była skrzynia hydrauliczna, na sprzęgle hydrokinetycznym. Taka sama zasada działania jak w osobówce "automacie" A DSG w osobówkach to już też nie czasem mechaniczna skrzynia z automatycznym wybieraniem + 2 tarczowe sprzęgło?? |
Autor: | korni8808 [ 27 gru 2014, 14:00 ] |
Tytuł: | Re: [MAN TGL 2008] Przeróbka na manual |
Tryb peuzania to juz normalna sprawa w "tirach". Jeździłem Scania i Mercedesem. W obydwu jest taki tryb. W Scanii po odpuszczeniu gazu na 3-4 biegu, a w mp4 po puszczeniu hamulca nawet do 6biegu. /mobil |
Autor: | MAN [ 27 gru 2014, 14:03 ] |
Tytuł: | Re: [MAN TGL 2008] Przeróbka na manual |
Ja ci dałem przykład z autobusem bo twierdziłeś że automat nie powinien ciągnąć bo to jest niebezpieczne. Jeździłem też Sprinterem w automacie ciągnął sam chyba że kołem oparłeś się o krawężnik lub była stroma górka. Tylko co ma tu być nie bezpieczne nawet w zautomatyzowanej skrzyni, silnik napotyka większy opór i napęd zostaje rozłączony na koła Bardzo przydatna funkcja w korkach, nie trzeba dusić na gaz i trzymać na obrotach silnika żeby turlać się z prędkościami 10-20km/h Ruszam puszczam nogę z gazu i sam się turla |
Autor: | 5eba [ 27 gru 2014, 14:19 ] |
Tytuł: | Re: [MAN TGL 2008] Przeróbka na manual |
Cytuj: Ja ci dałem przykład z autobusem bo twierdziłeś że automat nie powinien ciągnąć bo to jest niebezpieczne.
Rozmawialiśmy o AS a nie o hydraulicznej skrzyni więc nie wciskaj mi co mówiłem a co nie, zwłaszcza jeśli różnicy nie widzisz w tych technologiach/rozwiązaniach technicznych.Jeździłem też Sprinterem w automacie ciągnął sam chyba że kołem oparłeś się o krawężnik lub była stroma górka. Tylko co ma tu być nie bezpieczne nawet w zautomatyzowanej skrzyni, silnik napotyka większy opór i napęd zostaje rozłączony na koła Bardzo przydatna funkcja w korkach, nie trzeba dusić na gaz i trzymać na obrotach silnika żeby turlać się z prędkościami 10-20km/h Ruszam puszczam nogę z gazu i sam się turla Co ma być niebezpieczne?? Odpowiedź jest prosta - w hydraulicznej skrzyni operujesz tylko pedałem hamulca - zwolnisz go,auto ruszy albo nie jeśli ma ciężko (sam podałeś przykład sprintera) - nie ma tu nic niebezpiecznego, nawet jeśli z 40t masz podjechać o 2 cm pod górkę - a zrób to z Twoją zepsutą skrzynią - nie będziesz miał żadnej precyzji, bo nim dodasz gazu i zmienisz nogę na hebel lub nawet ,a własciwie to to,sama zwłoka układu napędowego który przez chwilę bedzię spięty nim poczuje ,że ma ciężko już w coś pierdykniesz - nawet na sprawnym AS takie cuda się ciężko robi a co dopiero czekać, aż sobie pomyśli,że ma cięzko i rozłączy napęd. Baaa w Trakkerze(czego ty nie masz, czego nie mam też w stralisie) właśnie do takich zadań upierdliwych co często zdarza się na budowach, wmontowali dodatkowe klawisze - pełzanie do przodu i do tyłu - na tych klawiszach nigdy nie "puści sprzęgła do końca" cały czas idzie na "pół" sprzęgła, by niedpouścić do szarpnięcia spowodowanego "puszczeniem" sprzęgła które w manewrowaniu na mm nie ma precyzji. Rozumiesz o co mi chodzi?? |
Autor: | MAN [ 27 gru 2014, 14:32 ] |
Tytuł: | Re: [MAN TGL 2008] Przeróbka na manual |
Cytuj: wmontowali dodatkowe klawisze - pełzanie do przodu i do tyłu - na tych klawiszach nigdy nie "puści sprzęgła do końca" cały czas idzie na "pół" sprzęgła, by niedpouścić do szarpnięcia spowodowanego "puszczeniem" sprzęgła które w manewrowaniu na mm nie ma precyzji. Rozumiesz o co mi chodzi??
Nie wiem jak w Iveco ale w manie też masz takie opcje zaznaczone literką M tak zwane biegi manewrowe przy biegu D i R i skrzynia w tej pozycji działa na pół sprzęgle. Bieg Dm1 i Rm1 to pół sprzęgło z ograniczeniem obrotów silnika.To o czym piszesz o ruszaniu o parę centymetrów skrzynia normalnie pracuje i pod wpływem operowania pedałem gazu załącza i rozłącza sprzęgło. Aby ciągła na stałe to trzeba jechać przez chwilę z wciśniętym pedałem gazu i delikatnie puszczając nogę z gazu, bo w innym przypadku jak szybko ściągniesz nogę z gazu to automat rozłącza napęd. Więc w takich przypadkach niema żadnego niebezpieczeństwa że puszczę nogę z gazu i auto się nie zatrzyma |
Autor: | korni8808 [ 27 gru 2014, 14:35 ] |
Tytuł: | Re: [MAN TGL 2008] Przeróbka na manual |
To jest tryb manewrowy nie pelzanie. /mobil |
Autor: | MAN [ 27 gru 2014, 14:39 ] |
Tytuł: | Re: [MAN TGL 2008] Przeróbka na manual |
Kolega dokładnie opisuje tą funkcje pełzanie co w manie jest opisane jako bieg manewrowy gdzie mogę ruszać na centymetr jak w zwykłej skrzyni operując samym sprzęgłem, a tu w AS gazem, nawet na tych biegach manewrowych idzie auto rozbujać ale to ciężka sprawa. Po zatym jak może być skrzynia popsuta skoro nie wyświetla żadnych błędów |
Autor: | 5eba [ 27 gru 2014, 23:12 ] |
Tytuł: | Re: [MAN TGL 2008] Przeróbka na manual |
W Stralisach, tzn. w autach nie budowlanych tego nie ma, a faktycznie by się nie raz przydało : + dla Mana , ze daje to w każdej wersji auta |
Autor: | MAN [ 02 sty 2015, 23:04 ] |
Tytuł: | Re: [MAN TGL 2008] Przeróbka na manual |
5eba mówisz i masz Jazda bez gazu półautomatem AS Tronic https://www.youtube.com/watch?v=pInxuA_CAlo Jazda na półsprzęgle https://www.youtube.com/watch?v=d9mIan56_Ms |
Strona 2 z 3 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |