wagaciezka.com - Forum transportu drogowego
http://harnas.wagaciezka.com/

kormoran 315/80/22.5 budowlana problem.
http://harnas.wagaciezka.com/viewtopic.php?t=44655
Strona 2 z 2

Autor:  TwoStepsFromHell [ 30 maja 2017, 14:40 ]
Tytuł:  Re: kormoran 315/80/22.5 budowlana problem.

Cytuj:
Lekkie OT, ale nadal w temacie homologacji bo nurtuje mnie jedno pytanie - jaką homologację powinna mieć opona na 2 osi ciągnika pusher? Prowadząca? Naczepowe 385 wchodzi w grę? :D
Ja miałem i mam założoną prowadzącą 385/55. Widziałem Chłopaków z 385/65 oraz 315/70 ale strasznie mały prześwit między kołem a ziemią.

Autor:  PNEUMASTER [ 30 maja 2017, 16:28 ]
Tytuł:  Re: kormoran 315/80/22.5 budowlana problem.

Cytuj:
Lekkie OT, ale nadal w temacie homologacji bo nurtuje mnie jedno pytanie - jaką homologację powinna mieć opona na 2 osi ciągnika pusher? Prowadząca? Naczepowe 385 wchodzi w grę? :D
Aby dobrze Cię zrozumieć chodzi o oś wspomagającą w tym przypadku pusher czyli wspomagającą oś napędową jak w linku tak?

https://www.flickr.com/photos/magicv8m/19682614319

jeżeli tak to należy się pochylić nad Rozporzadzeniem Ministra w sprawie warunków technicznych pojazdów gdzie stoi, że za oś wielokrotną uznaje się zespół dwóch lub więcej osi zwanych osiami składowymi których odległość od osi jest nie mniejsza niż 1 m i nie większa niż 2 m. Jeżeli tak jest jest to oś składowa z osią napędową niezależnie czy jest ona za czy przed osią napędową i niezależnie czy jest skrętna czy nie. Wtedy nie jest to oś prowadząca. W związku z tym np nowe lohry Mercedesa które obsługujemy wychodzą na takiej osi wspomagającej napędową na oponach naczepowych. Czyli odpowiadając na Twoje pytanie tak naczepowa 385 wchodzi w grę ale musisz dotrzeć do pierwotnej homologacji Twojego auta gdzie będziesz miał wykazane jak kwalifikowana jest Twoja oś.

Jeżeli np. chodzi o taki rodzaj osi zespolonych jak w linku

http://images31.fotosik.pl/146/f8333d08ff0710e0med.jpg

wygląda na to, że to zespół osi prowadzących.

Ostatecznie wszystko leży w specyfikacji pojazdu. Wtedy masz pewność jaką homologacje opon założyć.
Cytuj:
Ja miałem i mam założoną prowadzącą 385/55. Widziałem Chłopaków z 385/65 oraz 315/70 ale strasznie mały prześwit między kołem a ziemią.
Tak najprościej i najbezpieczniej aby zakładać to co jest na przodzie. Najlepiej jak np 385/55 prowadząca i taka sama co do rozmiaru na osi wspomagającej, podjechany przód zakładasz na wspomagającą a na przód nówki i tak sobie je dojeżdżasz do końca opony. Sporo np Skandynawów ma malutkie kółko wspomagające czyli trzeci rozmiar na jednym aucie wtedy to ekonomicznie najmniej rozsądne.

Autor:  5eba [ 31 maja 2017, 9:51 ]
Tytuł:  Re: kormoran 315/80/22.5 budowlana problem.

Cytuj:
Cytuj:
Lekkie OT, ale nadal w temacie homologacji bo nurtuje mnie jedno pytanie - jaką homologację powinna mieć opona na 2 osi ciągnika pusher? Prowadząca? Naczepowe 385 wchodzi w grę? :D
Ja miałem i mam założoną prowadzącą 385/55. Widziałem Chłopaków z 385/65 oraz 315/70 ale strasznie mały prześwit między kołem a ziemią.
Ja mam 315/80 czyli taką samą jak na napędowej i też myslę założyć albo 385/55 albo chociaż 315/70 - z ładunkiem i 10t na siodle czyli z ośką pchaną w górze na dużych [wycenzurowano] potrafi dobić i walnąć w podwieszoną.

Autor:  Kierownik [ 31 maja 2017, 20:51 ]
Tytuł:  Re: kormoran 315/80/22.5 budowlana problem.

Cytuj:
Ja w sobotę mam założone Brigdgestone m729. Dziś jeżdżę, jak ciota, bo plywam po całej drodze.

Edit:
Dziś sieknięte 550km, poprawy brak. Wóz się przechyla, i zrobił się mocno nadsterowny.
Przejechane nie całe 1800km. Troche lepiej, silikon wytarty.
Dalej zdecydowanie inna, gorsza charakterystyka prowadzenia, niż na slickach. Nie wiem, czy poprostu na nowym kapciu, protektor jest na tyle wysoki, że poprostu się poddaje.

Autor:  PNEUMASTER [ 31 maja 2017, 21:21 ]
Tytuł:  Re: kormoran 315/80/22.5 budowlana problem.

Cytuj:
Cytuj:
Ja w sobotę mam założone Brigdgestone m729. Dziś jeżdżę, jak ciota, bo plywam po całej drodze.

Edit:
Dziś sieknięte 550km, poprawy brak. Wóz się przechyla, i zrobił się mocno nadsterowny.
Przejechane nie całe 1800km. Troche lepiej, silikon wytarty.
Dalej zdecydowanie inna, gorsza charakterystyka prowadzenia, niż na slickach. Nie wiem, czy poprostu na nowym kapciu, protektor jest na tyle wysoki, że poprostu się poddaje.
Jak to? Ty nie wiesz? Zgaś peta I się dowiedz bo ode mnie się na pewno nie dowiesz.

Autor:  Kierownik [ 31 maja 2017, 21:34 ]
Tytuł:  Re: kormoran 315/80/22.5 budowlana problem.

Pytał Cię, wątpliwej klasy naciagaczu, męczybuło, o twoje całkowicie bezwartościowe zdanie?

Czy może zwracałem Ci uwagę, że nie potrzebuje, nie chce, nie życzę sobie, mam wiadomo gdzie, i to głęboko twoje zdanie?

Autor:  PNEUMASTER [ 31 maja 2017, 21:43 ]
Tytuł:  Re: kormoran 315/80/22.5 budowlana problem.

Cytuj:
Pytał Cię, wątpliwej klasy naciagaczu, męczybuło, o twoje całkowicie bezwartościowe zdanie?

Czy może zwracałem Ci uwagę, że nie potrzebuje, nie chce, nie życzę sobie, mam wiadomo gdzie, i to głęboko twoje zdanie?
Bezsilność połączona z bezradnością. To po co do mnie kierowales obraźliwe zdania? Przecież sobie nie życzyłeś. To się bujaj.....na tych napedach tak świetnie zakupionych. Kolega handlarz doradzał? Jemu płacz do ramienia.

Autor:  Kierownik [ 31 maja 2017, 21:45 ]
Tytuł:  Re: kormoran 315/80/22.5 budowlana problem.

Zapytam Cię w sposób odpowiedni do Twojego rozumku:

Co?

Autor:  Luka [ 01 cze 2017, 6:48 ]
Tytuł:  Re: kormoran 315/80/22.5 budowlana problem.

Lubić się nie musicie, bo to nie przedszkole, ale się przestańcie wyzywać.

Bridgestone są bardzo twarde. Napędów nie miałem, ale przody owszem i nie polecam. Bardzo, bardzo śliskie.

Wysłane z mojego D6603 przy użyciu Tapatalka

Autor:  Kierownik [ 02 cze 2017, 19:45 ]
Tytuł:  Re: kormoran 315/80/22.5 budowlana problem.

Cytuj:
Cytuj:
Ja w sobotę mam założone Brigdgestone m729. Dziś jeżdżę, jak ciota, bo plywam po całej drodze.

Edit:
Dziś sieknięte 550km, poprawy brak. Wóz się przechyla, i zrobił się mocno nadsterowny.
Przejechane nie całe 1800km. Troche lepiej, silikon wytarty.
Dalej zdecydowanie inna, gorsza charakterystyka prowadzenia, niż na slickach. Nie wiem, czy poprostu na nowym kapciu, protektor jest na tyle wysoki, że poprostu się poddaje.
Przejechane 3000km. Po krajowkach, landowkach i Skach. 70% ładowny.
Dopiero dziś zacząłem jeździć normalnie. Chyba sie ostatecznie dotarły.

Co nie zmienia faktu, że kilka kompletów ciągnących już zdarlem. A to były jedyne po założeniu których, była aż taka różnica w prowadzeniu.

Autor:  Kierownik [ 05 cze 2017, 12:22 ]
Tytuł:  Re: kormoran 315/80/22.5 budowlana problem.

Zapomniałem dodać, że tej soboty kiedy mobilny wpadł i założył mi Bridże, na inny wóz były założone Barumy.
Barumy miały 17mm mięcha, Brigdestone 22mm.
Tak, że ten tego.

Autor:  PNEUMASTER [ 05 cze 2017, 12:28 ]
Tytuł:  Re: kormoran 315/80/22.5 budowlana problem.

Nowy zawór do nowej opony założyli ?

Autor:  Lechmot [ 25 sie 2017, 16:31 ]
Tytuł:  Re: kormoran 315/80/22.5 budowlana problem.

Cytuj:
Przestańcie gadać głupoty albo napiszcie to do Scanii :wink: zerknij na opony przodowe Continental np HSO MIL czy całą gamę Michelina XZL i nie gadaj już że to typowe napędy chyba, że biorąc pod uwagę 4x4 czy 6x6 to wszystkie są napędzane ale musza mieć homologacje na os sterowana. Owszem widuje druciarstwo nawet z nalewajkami na chińskim karkasie napędowym z bieznikiem napędowym a to wszystko założone na przodzie "bo jo panie ino na tym torfowisku jeżdże" ale chyba nie macie tego na myśli. Jakby wzór bieżnika nie wyglądał homologacja na przód musi być.

Trochę odgrzewam ale chciałem dodać że ja odebrałem nową Scanie z oponami kierunkowymi na osi pędnej, także jest to możliwe,

po 4 tyś km wymieniali na nowe :D


Obrazek

Autor:  PNEUMASTER [ 25 sie 2017, 22:10 ]
Tytuł:  Re: kormoran 315/80/22.5 budowlana problem.

HSR2 nie jest kierunkowa co do bieżnika pewno chciałeś je określić jako na os kierowana. Teoretycznie mogą jeździć na napędzie a praktycznie tak się zakłada do autokarów zwłaszcza dalekobieznych. Problem w tym że do ciężarówki byłoby słabo z odpychaniem się a drugi problem to taki ze HSR2 jest już ze 3lata nie produkowana. Jak to się stało? Cóż Continental wygrał przetarg na dostawę to możliwe ze czyscili
starocie w magazynach bo miało być tanio a scania liczyła na to że przejdzie. Słabo to świadczy o kontroli jakości u jednych i drugich szkoda że to niby liderzy....przynajmniej sami o sobie tak twierdzą. :mrgreen:
Nie mniej HSR2 świetna opona była nie jeden by ją chętnie odkupił płacąc więcej niż za nowy produkt hs3. :wink:

Strona 2 z 2 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/