Cytuj:
FUCHS TITAN TRUCK PLUS 15W40 i minimalnie ciśnienie spadło w ategu i scani (około 0.2 0.3 bara na ciepłym pod obciążeniem)
Raczej watpie ze jestes w stanie to wylapac pod obciazeniem. Moze bym sie zgodzil ze na wolnych pod konkretna temp wylapiesz .Ale pod obciazeniem to fikcja. Bo wystarczy ze temp ci poskoczy 2 st to juz mozesz miec spadek cisnienia nawet 0,2-0,3 atm . A podskoczenie obr o 100 to mozesz miec wzrost nawet o 0,5 atm.Po drugie swiezy olej ma inne wlasciwisci niz zuzyty ,producent filtra rowniez moze powodowac roznice oraz prawidlowosc jego wkrecenia.
Generalnie wymieniam co 40-60 tys. Raczej oleje w poszczegolnych producentow mieszczace w poszczegolnych kasach jakosciowych nie roznia sie od siebie . Moze wielu bedzie z tego kpic ,ale sprawdzam olej organoleptycznie. Jesli robi sie gesty ,smiedzacy spalenizna to wymieniamy wczesniej . Duzo zalezy od silnika bo niektore motory mocno obciazaja olej a inne nie. Kiedys pamietam w magnumce 385 zaraz po wymianie i przejechaniu 2tys km byl czarny jak smoła jak bym sam nie wymienial to bym mial podejzenia , zas pamietam w scanii 124-400 auto przejezdzilo 50 tys a na bagnecie olej sie jeszcze zółcił. Generalnie przy tym motorze i roczniku lałbym najzwyklejszy 15W-40