wagaciezka.com - Forum transportu drogowego http://harnas.wagaciezka.com/ |
|
Scania serii 4 http://harnas.wagaciezka.com/viewtopic.php?t=497 |
Strona 2 z 28 |
Autor: | Martin [ 06 lip 2006, 23:19 ] |
Tytuł: | |
Cytuj: Moim zdaniem bardzo piękny zestawik,aż miło popatrzec... Very Happy
Faktycznie masz rację łukasz tylko nie za bardzo ta rura zgrywa się z tą pięknością zestawu, ja wolał bym Truxa
|
Autor: | Pazdz [ 09 lip 2006, 0:42 ] |
Tytuł: | |
Po przejechaniu kawałka Europy Scanią serii "4" ma mieszane uczucia. Moze zacznę od plusow. Dobre motory, pomimo tych 340KM nieźle się zbierała pod górki, nawet z ciężkim ładunkiem; wydajny hamulec górski (klapowy), szeroka górna leżanka i calkiem dobry komfort jazdy. To na tyle. Natomiast moje zdanie, jak i zdanie wielu kierowców z firmy, w której pracuje mój ojciec, jest takie, ze to zwykła skrzynka i nic więcej, po prostu dużo bezuzytecznej przestrzeni. Po co mi to, w koszykówkę nie bedę grał. Bardzo mało schowków, a te na tylnej ścianie to nie wiem w jakim celu były zaprojektowane, chyba dla ozdoby, albo na schowanie świeżej prasy. Ogólnie nie ma gdzie co schować. Pod łózkiem też niezbyt wiele miesca. Tak więc wszystkie manatki muszą lezec na górnej leżance itp. Dolna leżanka została zaprojektowana dla kierowców 1,60 wzrostu i bardzo szczupłych. Ogólnie zawiodłem się na Scanii. A kierowcy wola jeździć Dafami SC niż tymi Scaniami, bo jest sporo pojemnych schowków i taka bezużyteczna szafa im nie potrzebna (cytat). |
Autor: | Sewex [ 14 lip 2006, 20:14 ] |
Tytuł: | |
NIOM masz racje ale to jakos idzie przeboleć choć Półka nad szybą jest pojemna!! mnie to najwięcej przeszkadza ten przeklęty tunel na silniku np w Manie jest malutki a tam taka szkrzynia na środku kabiny ehh ale uśmiech też sie należy :):):)) |
Autor: | łukasz [ 30 lip 2006, 11:56 ] |
Tytuł: | |
Moim zdaniem ciekawa fotka: zródło"www.lkw-infos.net |
Autor: | Martin [ 27 sie 2006, 20:24 ] |
Tytuł: | |
Fotka Scanii 4 |
Autor: | łukasz [ 28 sie 2006, 17:38 ] |
Tytuł: | |
zródło:www.lkw-infos.net |
Autor: | bosman [ 28 wrz 2006, 16:04 ] |
Tytuł: | |
W firmie mojego ojca ekspoltujemy trzy Scanie serii 4 od 2003,2004 i 2005 roku. 2 sztuki sa z silnikami 360KM jedna 114 L380. Nie ma co narzekać na te autka w klasie pojazdów Euro3 i Euro3 są one najbardziej ekonomiczne spośród całej wielkiej "7" takie 26L/100km na trasie Kielce-Gdańsk ładowny/pusty to się osiąga bez problemu. Chociaz komfort mogłby być nieco lepszy, ale wszystkiego mieć nie można. Tulejki zawieszenia kabiny mogłby być trwalsze ale polskich dróg nic długo nie wytrzyma, jeżeli już tulejka nie bedzie oryginalna to ma mieć wyciecia w gumie bo pełne są twarde i szybko pojdą. Sprawa nieco gorzej wygląda w przypadku kabiny Topline. Przestrzegam także przed kupowaniem zamienników, nawet zwykłych okładzin. Świetna sprawą jest retarder i hamulec silnikowy klapowy, który działa razem z hamulcem głównym. Co do schowków to kierowcy chwala szafe, ale narzekają na brak dużych pojemnych schowków, takiej trumny jak w Magnum. Bardziej lubią schowek "szulfade" niż na tunelu. Dobrym wynlazkiem jest to, że po wyłaczeniu silnika automatycznie opuszcza fotel. Co do skrzyń biegów to tylko GRS900, szczerze mówiąc to te skrzynie są najwieksza zaletą Scani. Premium 400, FH380 czy XF380 nie może uciec 124 L 360 Usterki z jakimi się spotkaliśmy w trakcie 3lat ekspoatacji to min. tulejki wytrzymują nieco mniej niż deklaruje producent, pekniety szpitzkop, szybkie zużycie tarczy sprzegła i awaria sprzegła(tutaj jest akurat stwierdzona wina kierowcy z którym trzeba było się pożegnać), poszła turbina(nieprawidłowa ekspolatacja), tłumnik poszedł po 900tys km. Wszystkie wymiany płynów ekspolatacyjnych należy wykonywac terminowo to niebędzie problemu. Przestrzegam także przed kupowaniem zamienników, nawet zwykłych okładzin. Ponadto wypada co 150-200tys km podregulować pompowtryskiwacze. Zalecam cześciej wymieniać osuszacz. Co do kupowania Scanii to polecam z serwisu lub chociaż niech serwis przyjedzie i zrobi test komputerem, kosztuje to 150zł ale daje dużo informacji o tym w jakich warunkach było autko eksploatowane. Więcej grzechów nie pamietam |
Autor: | Sewex [ 28 wrz 2006, 22:02 ] |
Tytuł: | |
NOM macie racje 4 jest bardzo dobra ale to ze 360 czy 380 koni wystarcza to bym sie kłucił to jest mało szczególnie 360KM byle górka i autko dyszy a jak jeszcze jakiś przeładunek wchodzi w gre to jest juz dramat POZDRAWIAM i zalecam 420 :) albo i więcej :):) |
Autor: | Martin [ 29 wrz 2006, 16:56 ] |
Tytuł: | |
Cytuj: silnikami 360KM
Pierwsze słysze żeby w tym roczniku takie Scanie produkowano
|
Autor: | bosman [ 29 wrz 2006, 21:43 ] |
Tytuł: | |
A gdzie ja napisałem że ekspolatujemy nowe sztuki ?? Widać Martin#029 że źle zrozumiałeś znaczenie słowa "od". Dokałdeniejszy opis aut. SCANIA 124 L 360 r 1997 zakupiona 2003 z przebiegiem 570tys km, obecnie ma 980tys km SCANIA 124 L 360 r 1999 zakupiona 2004 z przebiegiem 714tys km, obecnie na 930tys km SCANIA 114 L 380 r2002 zakupiona 2005 z przebiegiem 416tys km, obecnie ma ponad 580tys km. Co do awaryjności dodam, że wczoraj wymieniliśmy alternator i wieniec koła zamachowego silnika(zeby się łamały) w najstarszej Scania. Dodam jeszcze że silnik 380KM jest oszczedniejszy o ok 1L/100km ale bardziej czuły na On złej jakości, więc cześciej w nim wymieniamy filtr paliwa. Ponadto założyliśmy odstojnikowy filtr paliwa w każdym aucie. |
Autor: | marcinp1985 [ 24 lis 2006, 19:20 ] |
Tytuł: | |
http://www.lkw-infos.eu |
Autor: | Pazdz [ 04 sty 2007, 20:52 ] |
Tytuł: | |
Ciekawe malowanie tej Scani. -------------------- \8/ ???: |
Autor: | P3nCkI [ 05 sty 2007, 11:29 ] |
Tytuł: | |
Cytuj:
Jeszcze sie z czyms takim nie spotkałem..."???"niezły pomysł ktoś miał , a przynajmniej już nie jeden kierowca sie napewno z tego uśmiał.. pzdr |
Autor: | ADAMO [ 05 sty 2007, 13:46 ] |
Tytuł: | |
identyczne emblaty spotyka się na volvach fh12 poprzedniej generacji, taki pewnie szwedzki bajer. |
Autor: | jarek1105 [ 05 sty 2007, 20:55 ] |
Tytuł: | |
hehe mizłe oznaczenie pojazdu |
Autor: | szychawerty [ 17 sty 2007, 11:27 ] |
Tytuł: | |
Witam! A co powiecie na temat 124L 400 lub 420 konnym Silnikiem. Czym się róznią ponoć silniki takie same mają. Czy taki silniczek wystarczy do ciągania 30 tonowych ładunków ( materiały sypkie, naczepa wywrotka). Czy może jakieś inne silniki zaproponujęcie ( najpopularniejsze). |
Autor: | Martin [ 17 sty 2007, 13:43 ] |
Tytuł: | |
Cytuj: Witam! A co powiecie na temat 124L 400 lub 420 konnym Silnikiem. Czym się róznią ponoć silniki takie same mają. Czy taki silniczek wystarczy do ciągania 30 tonowych ładunków ( materiały sypkie, naczepa wywrotka). Czy może jakieś inne silniki zaproponujęcie ( najpopularniejsze). Kolego Scania 124L 420 w zupełności Ci wystarczy... Moja 124L 400 w zupełności sobie radzi z 25 ton bydła po Francji... U mnie we Wronkach jest firma która ma 25 Scań i 15 z nich chodzi pod silosami, przedziały mocy to od 360-420 ps. więc bierz ze spokojem 420 |
Autor: | rafal123 [ 19 sty 2007, 20:36 ] |
Tytuł: | |
Ma ktos fotke tej scani?? jezeli tak to bardzo prosze o przeslanoie ja na moj e -mail!! moj e-mail to rafal.wyzga@vp.pl!! jezeli ktos mi nie chce przeslac to prosze o zamieszczenie na tej stronie!! Pozdro!!! |
Autor: | Sienki19 [ 03 lut 2007, 18:10 ] |
Tytuł: | |
ładna "4" w której miałem przyjemnoś posiedzieć pozdrowienia dla truckera tego ładnego zestawu |
Strona 2 z 28 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |