Cytuj:
więc dzisiaj miałem okazję pojeździć po mieście MAN-em TGL z zabudową śmieciarką.
za wysoko środek ciężkości, zawieszenie wydaje się za słabe do tej masy, bo na trochę nierównym asfalcie (we Wrocławiu to norma) trudno przekroczyć 40km/h.
skrzynia biegów 6-ścio biegowa nie pozwalała na utrzymanie obrotów na zielonym - za mało biegów.
Co prawda nie do końca w temacie, ale czy to było podwozie dedykowane pod śmieciarkę, czy też ktoś kupił najpierw pojazd, a później zastanawiał się nad zabudową?
Miałem okazję pojeździć śmieciarką na podwoziu MAN TGA (na zdjęciu poniżej) i podejrzewam, że w takim pojeździe wiele z wad wymienionych przez Cyryla nie występuje. Nie wspominam już o bardzo dobrej widoczności czy łatwości wsiadania do tego pojazdu i jego manewrowości. Ale jak widać jest to pojazd dokładnie wybrany pod konkretne potrzeby, a nie tak jak to ma czasem miejsce u nas (typu pojazd dystrybucyjny czy komunalny z wysoką kabiną, czy inne Magnum ciągające naczepy-wanny niższe od ciągnika)
PS. Poza tym TGL chyba raczej nie był budowany z myślą o wielotygodniowych podbojach Europy - od tego są inne pojazdy, więc ciężko mieć tu uzasadnione podstawy np. do za małych kabin na długie eskapady